Lelijkste audiokrengen ooit

Gestart door brt, juni 7, 2024, 23:58:28

Vorige topic - Volgende topic

brt

Citaat van: Huub-13 op juni  4, 2026, 11:17:22Het mag er lachwekkend uitzien, maar de weergave is dat zeker niet!
Deze "moderne" Jecklin Float (van Quad Musikwiedergabe in Duitsland) heb ik een tijdlang gehad.
Momenteel luister ik met de STAX SR-009 en een speciaal daarvoor gemaakte versterker.
Dat klinkt geweldig mooi, maar niet beter dan die lelijke Jecklin Float. :nowink:

De vraag is of dat ding ook minder lelijk gemaakt had kunnen worden met dezelfde klank kwaliteit?

Dan kun je tóch van muziek genieten zonder er als imbeciel uit te zien  :D
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

Huub-13

Is voor jou een belangrijke vraag wellicht.
Voor mij niet  ;D   :tongue2: .
Hifi Rose RS151 | Lyngdorf TDAI-3400 | Dynaudio Heritage Special | Stax SR-009 + Paltauf KHV-ES buizenversterker

brt

Citaat van: Huub-13 op juni  4, 2026, 11:37:20Is voor jou een belangrijke vraag wellicht.
Voor mij niet  ;D   :tongue2: .

Maar jou staat alles, das niet eerlijk  ;D
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

mmuetst

Persoonlijk denk ik dat ik knapper er uit zie met zo'n koptelefoon, legt de aandacht op de koptelefoon en niet op die lelijke kerel die er onder zit  :D
Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.

Mao

Ja liever een mooie dame dan hadden we nog wat te zien.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels
Slaapkamer: WiiM Amp plus, KEF C75 ( volledig gerestaureerd) bronnen via Roon +tv.

mmuetst

Citaat van: Mao op juni  6, 2026, 19:31:56Ja liever een mooie dame dan hadden we nog wat te zien.
Schoonheid kan ook van binnen zitten  :D
Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.

Richi

Citaat van: mmuetst op juni  6, 2026, 20:22:38Schoonheid kan ook van binnen zitten  :D
KAN ja. >:D
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • PlayStation 5 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • 3 JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Philips BDP-9700 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

gerard123

Ik zie op Facebook de nodige filmpjes van die high end show in Wenen voorbijkomen en het valt me op dat bijna alles echt wanstaltig en protserig is vormgegeven in een soort poging om zich te onderscheiden. 90 procent van dat spul zou ik nog niet in huis willen hebben al kreeg ik geld toe.

DofN

Citaat van: gerard123 op juni  7, 2026, 14:02:23Ik zie op Facebook de nodige filmpjes van die high end show in Wenen voorbijkomen en het valt me op dat bijna alles echt wanstaltig en protserig is vormgegeven in een soort poging om zich te onderscheiden. 90 procent van dat spul zou ik nog niet in huis willen hebben al kreeg ik geld toe.

Of de Aziatische / Arabische markt wil aanspreken? De noord-Europese markt is denk ik wat minder van het klatergoud. 

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

gerard123

Citaat van: DofN op juni  7, 2026, 15:57:49Of de Aziatische / Arabische markt wil aanspreken? De noord-Europese markt is denk ik wat minder van het klatergoud. 
Dat zou goed kunnen en daar zit ook een belangrijke afzetmarkt.

Mao

Citaat van: gerard123 op juni  7, 2026, 16:13:23Dat zou goed kunnen en daar zit ook een belangrijke afzetmarkt.

Dit hele gebeuren is idd voor die markten, daar wordt een veelvoud aan Audio uitgegeven dan Europa en VS.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels
Slaapkamer: WiiM Amp plus, KEF C75 ( volledig gerestaureerd) bronnen via Roon +tv.

gerard123

Heel veel geld en wansmaak. De industrie zegt: u vraagt wij draaien.

Wookie

Citaat van: gerard123 op juni  7, 2026, 14:02:23Ik zie op Facebook de nodige filmpjes van die high end show in Wenen voorbijkomen en het valt me op dat bijna alles echt wanstaltig en protserig is vormgegeven in een soort poging om zich te onderscheiden. 90 procent van dat spul zou ik nog niet in huis willen hebben al kreeg ik geld toe.

Zit net ook even te kijken,
Maar het lijkt meer een designer show ondertussen :-X
Wat een blingbling, maar goed het zal de huidige tijd wel zijn..
Ik snap dat topmerken zich willen presenteren... maar versterkers die er uitzien als hele dure horloges' ?

Waarschijnlijk wordt ik gewoon oud...  ;D

brt

Zo hee, ik heb weer een nieuw pareltje in absolute lelijkheid gevonden  :wow:
Het is de Nime Audio Design Elite One

Ik denk dat One op het design slaat  :D

brt

Dit moet trouwens toch wel de lelijkste afstandsbediening ever zijn. Te vinden in de verkoopsectie op dit forum.

Of is het een dwarsfluit uit de jaren 80?

Church of Noise

Dan toch een die Kraftwerk gebruikte 😎 
Woonkamer:   Sonus Faber Cremona (L,R&C) |  B&W M-1 (S) |  Merovinger Monaco 53  |  Rythmik E15HP (x2)  |  Electrocompaniet AW180 (x2)  |  Marantz Cinema 30 + Dirac ART  |  nVidia Shield Pro  |  Sony UBP-X800M2  |  Bluesound Node 2i
Werkkamer:    Sonus Faber Electa Bi-Wiring  |  Michell Alecto Mono (x2)  |  Michell Argo HR & Hera  |  Michel Iso  |  Custom platenspeler  |  Chord Hugo TT  |  Audio Analogue Paganini  |  Bluesound Vault 2

Mao

Citaat van: brt op juni 16, 2026, 22:57:14Zo hee, ik heb weer een nieuw pareltje in absolute lelijkheid gevonden  :wow:
Het is de Nime Audio Design Elite One

Ik denk dat One op het design slaat  :D

Zou als embleem op de motor kap voor een electriche vrachtwagen niet mis staan. Kunnen we hem aan horen komen.

ruud2

zo te zien wel keramische drivers
Niets is moeilijk voor degene die het zelf niet hoeft te doen....

brt

DofN

Citaat van: brt op juni 16, 2026, 23:04:04Dit moet trouwens toch wel de lelijkste afstandsbediening ever zijn. Te vinden in de verkoopsectie op dit forum.

Of is het een dwarsfluit uit de jaren 80?

Heel mooi design. Beetje brutalistisch.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

ruud2

ruud2

een vergelijking :  een paar decenia terug kochten mensen een BMW of Alfa Romeo om hun techniek onderhuids,
heden ten dage is de techniek ook door andere producenten normaal en gaat men het meer zoeken in de vormgeving
om zich te onderscheiden.
Ik zie nu een parallel met de audiowereld , kan je als producent je niet of minder profielleren in techniek dan maar in uitstraling.
gevolg: dit topic  ;)

brt

Zit wat in Ruud, alhoewel ik ook zeker denk dat er middels techniek en kwaliteit nog genoeg onderscheid te maken valt.

Oftewel: het hóeft niet zo lelijk te zijn als we hier pagina na pagina zien  :D

En ik denk dat de Aziaten een andere smaak hebben dan het Westen: meer bling bling, hoewel de Japanners al decennia lang vaak uitblinken in een sober en stijlvol design. Vind ik dan he... over smaak...  :coffee:

ruud2

Citaat van: brt op juni 19, 2026, 11:45:38Zit wat in Ruud, alhoewel ik ook zeker denk dat er middels techniek en kwaliteit nog genoeg onderscheid te maken valt.

Oftewel: het hóeft niet zo lelijk te zijn als we hier pagina na pagina zien  :D

En ik denk dat de Aziaten een andere smaak hebben dan het Westen: meer bling bling, hoewel de Japanners al decennia lang vaak uitblinken in een sober en stijlvol design. Vind ik dan he... over smaak...  :coffee:

vergelijk eens een auto van echte chineesche , europeesche of amerikaanse makelij. je ziet grote verschillen in esthica en smaak.
Maar daar hebben de aziaten wat op gevonden, gewoon westerlingen inhuren ( van Audi oa)
of je opent een ontwerpstudio in Europa ( oa. Nissan)

gizmo2

Citaat van: ruud2 op juni 19, 2026, 10:42:20een vergelijking :  een paar decenia terug kochten mensen een BMW of Alfa Romeo om hun techniek onderhuids,
heden ten dage is de techniek ook door andere producenten normaal en gaat men het meer zoeken in de vormgeving
om zich te onderscheiden.
Ik zie nu een parallel met de audiowereld , kan je als producent je niet of minder profielleren in techniek dan maar in uitstraling.
gevolg: dit topic  ;)
mini cooper blijft door de jaren heen toch aardig hetzelfde wat model betreft....onderhuids is nu meer aan de orde.
moet wel zeggen dat de huidige mini in principe gewoon een bmw is.
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up: