Lelijkste audiokrengen ooit (merk, type...)

Gestart door brt, juni 7, 2024, 23:58:28

Vorige topic - Volgende topic

fietser

Alles van ATC en Manley.

Peerless Monster

Pfoe ik vind Cyrus juist prachtig.
Zeker in de hark. En het klinkt eigenlijk nog beter.

Wat ik minder mooi vind en dan niet de streamer, maar hun versterker. Hifirose...
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

HuubF

Ik zit een beetje in een negatieve tegendraadse anti ontken modus. Als iets geweldig klinkt vind ik het er juist mooi uitzien. Daarom hou ik van de lelijkste dac en de lelijkste speakers die op de markt te vinden zijn.
Roon Rock server, Bryston BDP-2 met IAD, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, MM, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

DofN

Citaat van: Peerless Monster op juni  8, 2024, 17:59:01Pfoe ik vind Cyrus juist prachtig.
Zeker in de hark. En het klinkt eigenlijk nog beter.

Wat ik minder mooi vind en dan niet de streamer, maar hun versterker. Hifirose...

Steam Punk versterker...
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112, Bacch Audiophile + ORC binaural software (bass absorbers en akoestiek)

Struis

Oh, die Mola Mola is ook fantastisch gebouwd. Maar daar wordt hij niet mooier van. Maar inderdaad, de Dave is een monster van een ding...

Citaat van: Kwabbernoot op juni  8, 2024, 13:17:13Die d'Agostino vind ik wel een speciaal geval. Wat ik ervan ken vind ik inderdaad lelijk maar de gebruikte materialen en afwerking zijn daarentegen weer buitengewoon. Dat geeft een vreemde spagaat.
Ik zal ze eens in het echt moeten zien.

Wat mij betreft staat Chord toch op eenzame hoogte wat betreft lelijkheid.

Groeten...
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue (nu met Woodsong lager), dCS Delius DAC met Verona klok, dCS Media Bridge streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.
2e set (die er naast staat om mee te spelen en experimenteren):
Harbeth P3ESR 40th Anniversary Edition met Skylan stands, Exposure 2010SD geintegreerde versterker gemod door Musifoon, Rel Strata 5 subwoofer.

minplus

Heerlijk topic, dit.
De Chord van DofN  wint het voorlopig, hoewel de Krell ook hoge ogen gooit.

Misschien moet de topic-titel aangepast worden? Want sommige dingen van een merk zijn foeilelijk en andere mooi.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Dura

Citaat van: brt op juni  7, 2024, 23:58:28Onlangs reageerde ik op Alpha Audio op een review van een AVM all in one. Ik schreef dat ik het een achterhaald, gedateerd uiterlijk vond. Nou, dat mocht ik absoluut niet zeggen!

Mijn versterker (zie avatar) is regelmatig voor espresso-apparaat versleten, de Classe van Laan voor een printer en zo zijn er ongetwijfeld nog wel wat beledigingen langsgekomen hier ;D

Beauty is in the eye of the beholder. Vanzelfsprekend. Maar we hebben ongetwijfeld allemaal wel onze merken paraat waarbij we meteen denken: die gasten snappen het niet (oftewel: niet mijn smaak).

Ik vind heel veel merken lelijke spullen maken, jullie ook ongetwijfeld (waaronder mijn koffiemachine). Welk merk schiet jou als eerste te binnen die garant staat voor lelijk design? Oftewel, een topic om ff lekker te bashen  :headbanging:

Enne, laten we vooral niet te lange tenen hebben  :angel:

Ik zal aftrappen. De ontwerpen van Cyrus heb ik écht nooit gesnapt

Ik vind dat Cyrusspul juist mooi, elegante kastjes, alleen het groene lcd scherm is vreselijk, dat had een andere kleur moeten hebben, zwart met witte letters of zo.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

brt

Ik zou het bijna vergeten, maar Genelec. Ook altijd lelijke krengen gevonden:

Focal Sopra 1 | TEAC AP-701 | TEAC UD-701N | PS Audio Stellar PowerPlant P3 | Kabels van Audioquest

brt

Citaat van: minplus op juni  8, 2024, 19:03:01Heerlijk topic, dit.
De Chord van DofN  wint het voorlopig, hoewel de Krell ook hoge ogen gooit.

Misschien moet de topic-titel aangepast worden? Want sommige dingen van een merk zijn foeilelijk en andere mooi.

Ja die Chord is echt een knappe prestatie op het gebied van anti-esthetiek. Sorry Huub 😉

Wat stel je voor qua titel? Ik snap je punt, alhoewel ik van Chord álles onooglijk vind  :D
Focal Sopra 1 | TEAC AP-701 | TEAC UD-701N | PS Audio Stellar PowerPlant P3 | Kabels van Audioquest

brt

Citaat van: fietser op juni  8, 2024, 17:42:43Alles van ATC en Manley.

Manley ben ik zeker met je eens! Maar die ATC vind ik gewoon mooi. Strak en minimalistisch design. Hou ik wel van.

Bobbyklus

Audio Research, een merk waar ik respect voor heb, maar de ingebouwde autoradio in de ref 6 maakt het er niet mooier op.
JOB 250, Lindemann 858, Ayre vx-5 twenty,AAZ Reference Flow mk2, Rose rs130 Metrum Adagio,April Music Eximus dp-1, B&W nautilus, JBL4312A, Gamut M7

Struis

Ja, ik vraag me af of dat niet ooit de bedoeling was. Te lelijk om open neer te zetten. Maar inderdaad, het is maar een voorbeeld, d'Agostino is altijd oerlelijk.

Grappig is dat een van de mensen van Musifoon in Emmen een keer zo'n d'Agostino versterker open heeft gemaakt. En dat bleek gewoon met computer stekkertjes en gewone draadjes van printplaat naar printplaat vast te zitten. Dat was hem op z'n minst een beetje tegen gevallen...

Citaat van: DofN op juni  8, 2024, 16:40:30Die d'Agostino is.. dat kan echt alleen achter een gesloten deurtje staan. Ik ben zowat sprakeloos door de lelijkheid. Alles van dat merk trouwens.
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue (nu met Woodsong lager), dCS Delius DAC met Verona klok, dCS Media Bridge streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.
Harbeth P3ESR 40th Anniversary Edition met Skylan stands, Exposure 2010SD geintegreerde versterker gemod door Musifoon, Rel Strata 5 subwoofer.

Struis

Wat dacht je van de monsters van Kostas Metaxas?

Metaxas platenspeler.png

Dit monster moet lijken op de elegante vorm van een ballet danseres.

Misschien voor Stevie Wonder, maar verder...

fietser

Citaat van: Struis op juni  8, 2024, 20:57:57Ja, ik vraag me af of dat niet ooit de bedoeling was. Te lelijk om open neer te zetten. Maar inderdaad, het is maar een voorbeeld, d'Agostino is altijd oerlelijk.

Grappig is dat een van de mensen van Musifoon in Emmen een keer zo'n d'Agostino versterker open heeft gemaakt. En dat bleek gewoon met computer stekkertjes en gewone draadjes van printplaat naar printplaat vast te zitten. Dat was hem op z'n minst een beetje tegen gevallen...

Is nog steeds zo. Maar alle draadjes samen maken wel muziek imo :worship:

jahtari

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Struis

Ik krijg de smaak te pakken met draaitafels. Deze schoonheid lijkt helemaal niet op een 90s fax ofzo... Voor $20k...

techdas monster.jpg

Struis

Komisch, ik vond de Fyne Audio Vintage Classic 15 eigenlijk best fraai moet ik zeggen. En ze klonken ook geweldig. Dan nog zijn er inderdaad vele in dezelfde serie waarvan ik pijn in mijn ogen krijg..

Citaat van: jahtari op juni  8, 2024, 21:07:29Af-schu-we-lijk

IMG_1482.jpeg

wil

Nagra is nog niet genoemd.

Ik snap het gewoon niet  :blink:

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Maximus_Aurelius

Wadax

Heel veel Engelse apparatuur.
Chord, Naim, Cyrus, Leema(Wales).

Electrocompaniet.

De nieuwe Classe Delta serie.(zwart)Ten opzichte van de vorige die vond ik nog mooi.

47Labs.

Accuphase C-2150 & P4500  > APL DSD AR > YG Acoustic Carmel > Sternklang Ephemera LS kabel >  Siltech 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) > Taiko Extreme ATX-DC with Keces P8 >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

gizmo2

bang and olufsen mag natuurlijk ook niet ontbreken.
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

brt

Wat zijn dit voor gedrochten?

Mooi ook, die kiezelstenen ondergrond  :clapping:

AudioEnZo

Struis

Dat geloof ik wel, maar oeh, dat is ook wel een lelijkerd.. Hopelijk is het geluid veel beter :)

Citaat van: fietser op juni  8, 2024, 21:06:07Is nog steeds zo. Maar alle draadjes samen maken wel muziek imo :worship:

Struis

Hmm, ik vind Electrocompaniet en Classe wel mee vallen, maar de rest... Die Wadax... Wow...

Citaat van: Maximus_Aurelius op juni  9, 2024, 00:13:11Wadax

Heel veel Engelse apparatuur.
Chord, Naim, Cyrus, Leema(Wales).

Electrocompaniet.

De nieuwe Classe Delta serie.(zwart)Ten opzichte van de vorige die vond ik nog mooi.

47Labs.

Struis

Dat ziet er uit als een monster voor een oliesjeik ofzo. Zeer bling en, eh, persoonlijk?

Citaat van: AudioEnZo op juni  9, 2024, 09:48:47Nou deze dan....:

437934186_2194388984233661_6515930817508898575_n.jpg