Lelijkste audiokrengen ooit (merk, type...)

Gestart door brt, juni 7, 2024, 23:58:28

Vorige topic - Volgende topic

brt

Deze b&w vind ik best mooi om te zien! Mooie ronde vormen, lekker robuust.

Ik vind van Devore de O96 wel mooi om te zien, met name als daar mooi fineer gebruikt wordt. Die van jou vind ik ook niet zo mooi. Maar dat mag ik zeggen omdat je ze zelf hebt geplaatst hier 😁

Misschien kun je ze geel verven zodat ze nóg wat meer op sponge bob lijken?

Citaat van: tompj op april 13, 2025, 10:56:03Ik moet zeggen ze ze uiteindelijk, zoals ze in mijn woonkamer staan, meevallen. Ik krijg ook weinig al te negatief commentaar op hun uiterlijk, ook niet van huisgenoten.

Hoe anders was dat, toen ik deze jongens had.
IMG_4834.jpeg
Focal Sopra 1 | TEAC AP-701 | TEAC UD-701N | PS Audio Stellar PowerPlant P3 | Kabels van Audioquest

tompj

Ik vind die B&W's echt lelijk. Die nieuwe versies nog lelijker. En mijn Devores ..ook niet beeldschoon. Maar ze ogen wel 'vriendelijk' op een of andere manier. Net als Sponge Bob. Die vind ik wel leuk, die vergelijking. Ik ga ze voortaan zo noemen ook!
IMG_4839.jpeg
Speakers: Devore Orangutan 0/Baby
Versterking: Accuphase E-270 met AD-50
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

Mao

Citaat van: tompj op april 13, 2025, 12:28:04Ik vind die B&W's echt lelijk. Die nieuwe versies nog lelijker. En mijn Devores ..ook niet beeldschoon. Maar ze ogen wel 'vriendelijk' op een of andere manier. Net als Sponge Bob. Die vind ik wel leuk, die vergelijking. Ik ga ze voortaan zo noemen ook!
IMG_4839.jpeg

Uiteindelijk gaat het erom hoe ze klinken toch ?
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels

Struis

Goh, ik vind die juist cool! De 800D en 802D... Maar hey, iedereen is anders :)

Mijn Harbeths zijn ook een polariserende speaker qua look. Veel vinden het een lelijke doos, ongeveer net zoveel een mooi klassiek design :) Ik zit meer aan de prachtig gemaakte meh doos :)

Citaat van: tompj op april 13, 2025, 10:56:03Ik moet zeggen ze ze uiteindelijk, zoals ze in mijn woonkamer staan, meevallen. Ik krijg ook weinig al te negatief commentaar op hun uiterlijk, ook niet van huisgenoten.

Hoe anders was dat, toen ik deze jongens had.
IMG_4834.jpeg
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue (nu met Woodsong lager), dCS Delius DAC met Verona klok, dCS Media Bridge streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.
2e set (die er naast staat om mee te spelen en experimenteren):
Harbeth P3ESR 40th Anniversary Edition met Skylan stands, Exposure 2010SD geintegreerde versterker gemod door Musifoon, Rel Strata 5 subwoofer.

botsen

Ik zou die Devores op een mooie fishtank stand zetten.