Tijd om weg te stappen van een projector?

Gestart door maximus79, juni 7, 2024, 14:39:30

Vorige topic - Volgende topic

Vande

Merk hier ook nogal een verschil.
Als ik met de 5000 draai hoor ik deze bijna niet draaien, maar zodra ik een 3d film ga kijken met de Beng W1070 zitten de weinige haren die ik heb ook spontaan in een scheiding zoals Frank hierboven al vernoemde  :P
Video: Sony XW5000 - Lumagen Radiance Pro 4240 Final Edition Mod CineMike- Adeo 100"Reference Grey
Audio: Lexicon RV-6 - Lexicon LX-5 - Keces P8 CineMike - Powercord CineMike
Speakers: Kef Reference 205 - Kef Reference 202C - Kef Reference 70S - 2 x Kef Reference 40B Subwoofers - 4x Kef Ci-200 Atmos inbouw
Cables: van den Hul Magnum - van den Hul interlinks - Transparent powercords
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike - ATV 4K CineMike

donaldk

Citaat van: Littletycoon op juni 12, 2024, 17:50:53Je zou zeggen: Zegt genoeg

Onyx is (in ieder geval was) andere technology dan de midro-LED van gen. 1, 2, 3. De projectie DCi spec in ontwikkeling was altijd ~100 Nits.

donaldk

Citaat van: Kjelt op juni 14, 2024, 19:09:33Als ik naar die vleugels kijk wel hoor.
Ze demonteren de kozijnen  ;)
De breedte is eigenlijk de lengte dus die maakt niet uit, het gaat om de hoogte en diepte en vooral dat laatste stelt bij een tv niets voor. Dus als je kozijn diagonaal 1m70 is dan kan het zonder probleem.

Zonder pootjes op zijn kant, dan is het nog geen halve meter breed.

donaldk

[quote author=J.A.F._Doorhof link=msg=373 ^^

Met de kleinere RGB LASERs zit je alsnog op minimaal 39 dBa op 1 meter. Light paths zitten altijd zeer strak in elkaar. Kleiner=goedkoper horen we ze al jaren wensen, maar ook native 4K en als je ziet hoelang men al nodig had voor 4K DMDs van 0,98"... Die toch minder presteerden dan de 1,4" die weer minder presteerden dan 2K op zelfde formaat. Dan mag je dat niet verwachten. Inmiddels is (meervoudige) pixelshift in veel markten geaccepteerd, dus geen vraagdruk meer.

J.A.F._Doorhof

Als ik kijk naar het geluidsniveau van een VW5000/7000 kan ik echt niet zeggen dat ze lawaai maken. Zelfs niet boven je hoofd. Of je moet de film echt heel zacht hebben staan.

En ook beeldkwaliteit is dik in orde gelukkig :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

Kjelt

Waarom dan de JVC's nog wel in high mode ?

pameijer

Ik zit zelf ook weer te twijfelen. Mijn huidige OLED TV van 55" is flink ingebrand en moet dus vervangen worden. Met Black Friday komt er dus iets nieuws in huis. In principe kan ik gewoon voor €1.200 een 55" LG C4 kopen en verder gaan zoals ik nu doe. Maar ik zet de beamer eigenlijk zelden nog aan. Dus ik zou een 77" TV kunnen kopen en de beamer in de verkoop. Ik denk dat ik dan qua bestede kijktijd veel meer nut heb van mijn installatie. 't Is meer de hobby die me nog tegenhoudt. Heb zoveel zitten klooien met HDFury's, mediaplayers die allemaal nu LLDV kunnen weergeven (ATV, Ugoos en Sony X800) dat ik het ook weer zonde vindt om dat te laten voor wat het is. Mijn vriendin heeft de LG 77G3, fantastisch ding. Alleen zo'n groot zwart scherm in je woonkamer als je niet kijkt houdt me nog tegen. 

Twijfels, twijfels. Wie geeft het zetje?  :hehe:
Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

Richard70…

Citaat van: pameijer op november  8, 2024, 16:27:31Ik zit zelf ook weer te twijfelen. Mijn huidige OLED TV van 55" is flink ingebrand en moet dus vervangen worden. Met Black Friday komt er dus iets nieuws in huis. In principe kan ik gewoon voor €1.200 een 55" LG C4 kopen en verder gaan zoals ik nu doe. Maar ik zet de beamer eigenlijk zelden nog aan. Dus ik zou een 77" TV kunnen kopen en de beamer in de verkoop. Ik denk dat ik dan qua bestede kijktijd veel meer nut heb van mijn installatie. 't Is meer de hobby die me nog tegenhoudt. Heb zoveel zitten klooien met HDFury's, mediaplayers die allemaal nu LLDV kunnen weergeven (ATV, Ugoos en Sony X800) dat ik het ook weer zonde vindt om dat te laten voor wat het is. Mijn vriendin heeft de LG 77G3, fantastisch ding. Alleen zo'n groot zwart scherm in je woonkamer als je niet kijkt houdt me nog tegen.

Twijfels, twijfels. Wie geeft het zetje?  :hehe:

77 inch is nog altijd een stuk kleiner als wat je nu gewend bent als je de pj aan zet.
Ik zou dan eerder naar de 98 inch gaan.
Alleen is dat glimmende vlak dan nog groter  :D
Ik ben juist de andere kant op gegaan , en kijk alleen nog via de pj op een 3 meter breed scherm.
Voordeel , deze glimt niet  :D
Beeld; JVC NZ8. Stewart Firehawk masking screen  . Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K IW500 , center M&K IW500, Surround M&K S150. Subwoofer .M&K X15+
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo z9x8k

pameijer

Ik vind 77" echt de max voor een TV in mijn woonkamer. Ik zit er ook maar 3 meter van af. En ja, mijn 117" scherm is veel groter, maar als ik het in de praktijk zelden aanzwengel.... Ook zijn er steeds weer probleempjes, geen beeld, groen beeld, nu al weer een hele tijd onmogelijk om vanaf mijn Vero beeld op het scherm te krijgen. Mijn Anthem is gewoon niet zo goed met HDMI, en mijn keten is een beetje complex denk ik.

Aan de andere kant, groot scherm is wel gaaf!

Ik zag vanmiddag dit filmpje, als ik een dedicated HT room had wist ik het wel!

Marantz Cinema 40 | Sony UBP-X800M2 CM| Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V en Ugoos AM6B+| Vu+ Duo2 | LG OLED65C4 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP en F15-SE subs en héél veel muziek!

J.A.F._Doorhof

Lijkt erop alsof je op de Anthem 2 HDMI outputs gebruikt?
We hebben dit uiteindelijk opgelost om op de TV output een switcher te zetten die we los halen als de projector aangaat.

Zonder die switcher hebben we hier continue problemen met het beeld.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

pameijer

Citaat van: J.A.F._Doorhof op november  8, 2024, 23:39:32Lijkt erop alsof je op de Anthem 2 HDMI outputs gebruikt?
We hebben dit uiteindelijk opgelost om op de TV output een switcher te zetten die we los halen als de projector aangaat.

Zonder die switcher hebben we hier continue problemen met het beeld.
Klopt, en dat zijn niet 2 aparte outputs maar gewoon parallel. Wat heb je precies gedaan, en met welke switcher?

J.A.F._Doorhof

Een goedkope 4k HDMI switcher
Je kan ook elke keer je kabel eruit trekken maar het is veel handiger gewoon even de switch uit te zetten.

Met tv kijken is er geen probleem dus we hebben letterlijk de projector rechtstreeks lopen en de tv op de andere uitgang naar de switch en door naar de tv.

Het is apart om op dit soort dure processoren 2 HDMIs te hebben die eigenlijk niet goed gebruikt kunnen worden.
Custom installer

August

Ik overweeg juist om wel naar projector te gaan in een aparte ruimte dan wel. Heb je alleen een woonkamer en moet je dan kiezen dan begrijp ik de overweging. Gezien het pand waar wij mee momenteel bezig zijn (nog niet definitief rond) in de kelder/souterrain een naar mijn idee geschikte ruimte heeft zit ik hier nu wel naar te kijken. Alleen wel tegen een klein budget, want als alles doorgaat is het huis met de nodige renovatie en verduurzaming de focus van ons financiële plaatje en heeft zoiets als een thuisbioscoop geen prioriteit. Creativiteit en slim snuffelen eerder wel om die ruimte tot een leuke plek te maken. Daarom vind ik het topic van @Mc T ook zo leuk om te zien.

Maar goed, er is natuurlijk een hoop leuks dat wellicht in HT-termen niet meer de laatste stand der techniek is, maar nog steeds een hele mooie bioscoopbeleving kan geven. Daarom heb ik laatst al een keer een Kingpin spanscherm opgehaald voor een prikkie (wel 16:9) en als er een keer een leuke projector voorbij komt voor weinig dan zal ik dat in de gaten houden. Eerst nu maar eens tot een definitieve koop komen en dan hebben we genoeg tijd om ook een HT-ruimte erin te bedenken met een beperkt budget en iets oudere spulletjes.

J.A.F._Doorhof

We hebben nog een leuke 9400 van een klant te koop.
Custom installer

August

nvm

pameijer

Het wordt wel steeds goedkoper zeg. Nu bij de Mediamarkt een TCL 85C655 voor EUR1299, als dit zo doorgaat gaan die grote jongens onder de EUR1000.

J.A.F._Doorhof

En toch heb ik er al heel veel gecalibreerd in het hoge segment maar het kan nog steeds niet op tegen de smoothness van een projector.

Custom installer

Vik

Je kijkt nog steeds naar een 'tv', ongeacht de grootte of de prijs.

Mij kan het nog steeds niet bekoren, en in mijn optiek is het absoluut geen vervanger voor een projector. De hele beleving is anders, zelfs als je hem in een donkere ruimte zou plaatsen.  :)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Fox

Een 110" pas bij bij nog net op het AV-meubel IN de woonkamer  ;)

Alleen die prijs.... Misschien over een aantal jaren als zoiets wat betaalbarder is en het van ome Frans mag  :devil:

Citaat van: pameijer op november  8, 2024, 16:47:14Ik vind 77" echt de max voor een TV in mijn woonkamer. Ik zit er ook maar 3 meter van af. En ja, mijn 117" scherm is veel groter, maar als ik het in de praktijk zelden aanzwengel.... Ook zijn er steeds weer probleempjes, geen beeld, groen beeld, nu al weer een hele tijd onmogelijk om vanaf mijn Vero beeld op het scherm te krijgen. Mijn Anthem is gewoon niet zo goed met HDMI, en mijn keten is een beetje complex denk ik.

Aan de andere kant, groot scherm is wel gaaf!

Ik zag vanmiddag dit filmpje, als ik een dedicated HT room had wist ik het wel!

blue-eyes

past hier niet tussen de speakers :D

Die gast is wel rete positief. Wij zien zijn TV via een filmpje, tja. Dan kunnen wij niet zoveel van de kwaliteit vinden lijkt mij.

Maar aan de enthousiaste reacties, dan moet het top zijn, toch maar aan een nieuwe dan? :D
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Shadowfox

donaldk

Er was hier ooit een verslag van speakers van enkele tonnen Euro, die via een hijskraan en het dak. binnengelaten werden. Op AVS moet nog wel verslag staan van de betonzaag en dikke Zuid-Duitse keldermuur ingezaagd om de Barco Thor (nou ja gewone DCi machine die te vroeg was voor de Thor opties die later werden toegevoegd bij Wolfgang Mayer.

Ik heb anders altijd nog wel wat modulaire opties voor je, met factory installation support uit China... COB en MIP stukje duurder dan een LCD, SMD nog wel enigzins in die richting.

En ja 2024 98"LCD bij bekende retailers nu al €2K. Net als tussen 85" en 98" flinke prijs delta tussen 98 en 110/115/116.

jaco

Waar laat je de center speaker, gat in midden van het scherm of zo?
Of op de vloer of tegen plafond. Gelijk maar beide om een phantoom center te krijgen ?

Kjelt

Citaat van: jaco op februari 13, 2025, 05:50:23Waar laat je de center speaker, gat in midden van het scherm of zo?
Of op de vloer of tegen plafond. Gelijk maar beide om een phantoom center te krijgen ?
Onder en/of evt boven het scherm. Scherm gaat heus niet op de vloer beginnen (ooghoogte op 33% van onderkant scherm regel)
Zo kijk ik al twintig jaar.

jaco

Citaat van: Kjelt op februari 13, 2025, 10:57:36Onder en/of evt boven het scherm. Scherm gaat heus niet op de vloer beginnen (ooghoogte op 33% van onderkant scherm regel)
Zo kijk ik al twintig jaar.
Maar een 110" is 137 cm hoog.
33% is 45,2 cm van onderkant. Je zit op 70-80 cm hoogte met je hoofd. Dan houd je 25-35 cm voor een center speaker over..