New Hepta Four Tune Excellence user

Gestart door Perry, juni 5, 2024, 21:28:20

Vorige topic - Volgende topic

Perry

;D Ik heb net mijn eerste Hepta speakers 2de hands gekocht en ben enorm onder de indruk van deze "kleine" speakers.
Zijn dus de Hepta Four Tune Excellence aangedreven door een Rotel rsp-1066 als stereo pre-amp op een Samson Servo 550 Amp en Denon dcd 725 en alle interlinks, tulp en speakerkabels van Van Der Hul met "nakamichi" banaantjes eraan.
Ben bezig met ander voor en eindversterker want daar zit nog zeker een flinke ladder te beklimmen  ::)

Om eerlijk te zijn heb ik nog nooit zoeen mooi geluid in me woonkamer gehad, kudo to Hepta en Chris en kornuiten.

Ik kwam in mijn zoektocht naar meer info op dit forum terecht en heb heel veel leuks gelezen  :headbanging:

Maar ik heb een vraagje, heeft iemand wat meer info over de kast binnen in/scheidingsfilter en kabels?
Is het het waard om daar nog wat aan te doen of laten voor wat het is? of moet ik bij Hepta maar op de koffie? als die nog in Zaandam zit want is niet ver van waar ik zit.
Heb in verleden zelfbouw gedaan en ben gewoon absoluut niet benieuwd hoe deze speaker eruit ziet van binnen hihi.

nou genoeg gebabbel, wilde eigenlijk mijn blijheid uiten met deze Hepta's die nu staan te dreunen in me woonkamer :pompom:

Love and Peace to all.

Perry

Vhond

Heb juist mijn CR Lux's verkocht waar ik jarenlang veel plezier van gehad heb.
Had ze destijds laten modificeren door Hepta, maar was daar NIET tevreden mee. De balans werd hiermee verpest (te veel hoog waardoor het wat 'frisser' klonk, maar onevenredig veel en de hoeveelheid punch in het laag nam aanzienlijk af).

Heb toen na contact met Hepta het originele filter in ere hersteld alleen met betere componenten, daar werd ik wel blij van.

FS249

Heb ze gehad. Erg fijne speaker. Ik zou gewoon een keer naar Cris gaan, is erg leuk en informatief.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase: Versterker E-3000, CD speler: DP 410, Tuner T 109. Speakers: Elac FS 249.3 en BS 403, sub ESP 2040 2x, Draaitafel: Sony PS- X4.