Set valt uit bij wat meer volume.

Gestart door KayaRahnee, juni 2, 2024, 18:35:34

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

chansig

Ja of de speaker is het probleem.  :D

Gr. Hans
Teleskopos, 2 x JBL 8400P,  Paradigm PW link,  BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

RZeemering

Citaat van: KayaRahnee op juni 10, 2024, 15:35:46Dit zou inderdaad de juiste vaststelling zijn, dus de versterker is idd niet het probleem.
Ik vond hierover nog iemand die mij volgende uitleg gaf ... komt overeen met wat Kurt uitlegt:
Met de voeding die ik gebruik zou de Aiyima versterker 2x150 W in 4 Ohm kunnen leveren en 2x 120 W in 8 Ohm, met een piekvermogen van 2x 180 W in 4 Ohm en 2x 140 W in 8 Ohm.
Is ook bekend wat de versterker op 2ohm en 1ohm levert? Want zoals eerder gezegd duiken Magnepan's daar zomaar naartoe (zeker als de volumeknop meer naar rechts gaat)

Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

RZeemering

Citaat van: chansig op juni 10, 2024, 17:10:03Ja of de speaker is het probleem.  :D

Gr. Hans

hoho, geen Magnepan discriminatie hier  ;D
Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

KayaRahnee

Citaat van: CZ79 op juni 10, 2024, 17:08:58De versterker is dus wel het probleem zoals ik het lees, wanneer de speaker richting de 2/3 Ohm duikt zal de versterker veel meer power moeten gaan leveren op een bepaald volume en dat trekt deze versterker schijnbaar slecht

Ja, zo dacht ik er ook even over, maar zolang ik niet luid ga spelen blijkbaar geen probleem.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

vanzomereng

Citaat van: KayaRahnee op juni 10, 2024, 18:05:11Ja, zo dacht ik er ook even over, maar zolang ik niet luid ga spelen blijkbaar geen probleem.

Saai hoor....  ???
Af en toe lekker knallen... verder verdienen je Maggies wel een wat beter matchende Amp.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

KayaRahnee

Citaat van: vanzomereng op juni 10, 2024, 19:22:56Saai hoor....  ???
Af en toe lekker knallen... verder verdienen je Maggies wel een wat beter matchende Amp.

Die betere matchende amp zal er nog wel eens komen ... tja saai ... dat is mijn buurman ook, bij wat luider spelen komen de flikken snel luisteren, controle dus omdat bm nogal snel en voor vanalles klacht indient.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

CZ79

Citaat van: KayaRahnee op juni 10, 2024, 18:05:11Ja, zo dacht ik er ook even over, maar zolang ik niet luid ga spelen blijkbaar geen probleem.

Niet luid en geen probleem is dan toch logisch en hard spelen geeft wel een probleem, dan gaat er toch meer watt doorheen en dan komt de versterker in de problemen wanneer de speakers dippen (en de versterker dan nog meer moet leveren wat die blijkbaar niet kan)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Richard70…

Citaat van: KayaRahnee op juni 10, 2024, 19:30:56Die betere matchende amp zal er nog wel eens komen ... tja saai ... dat is mijn buurman ook, bij wat luider spelen komen de flikken snel luisteren, controle dus omdat bm nogal snel en voor vanalles klacht indient.
Ben er zeker van dat je het op lager volume ook zeker merkt als je er meer vermogen doorheen stuurt
Beeld; JVC NZ8. Stewart Firehawk masking screen  . Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.