Update ... uitzicht startscherm niet gewenst.

Gestart door KayaRahnee, juni 2, 2024, 15:30:49

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KayaRahnee

Sinds onlangs nieuwe update Bluos ziet het er helemaal anders uit, ik vind het nogal onoverzichtelijk.
Bij een vorige update kon men het beginscherm (weet niet welke term men daarvoor gebruikt in het vakjargon) weer aanpassen naar vorige versie, kan dat nu niet terugvinden ... is het mogelijk scherm aan te passen of kan dit vanaf deze versie niet meer?
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Dura

Op het homescreen staat onderaan in kleine lettertjes "customize homescreen".
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

KayaRahnee

Dat had ik al gezien, daar heb ik dan ook wat mee "gespeeld, dus volgorde bepaald tussen "Meest gebruikt", "Recente stations" en "Presets", maar dat helpt niet om het scherm overzichtelijker te maken. Bij vorige updates kon men kiezen om het beginscherm te kiezen voorgesteld bij de nieuwe update, of terug te zetten naar vorige. Steeds laatste gekozen omdat ik dat prettiger, overzichtelijker vond voor mij.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Dura

Ik zie dit staan in rode letters bovenaan:

Note: This BluOS Interface swap feature (BluOS 3.x.x to/from BluOS 4.x.x) is DISCONTINUED with the release of the latest BluOS Controller App 4.4.0.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

KayaRahnee

#5
Inderdaad de rode tekst is het antwoord op het probleem. Dus maar wennen aan nieuw scherm uitzicht. Ook 2de probleem ontdekt, namelijk dat wanneer ik muziek speel van mijn bibliotheek met geripte nummers er steeds 1 nummer word gespeeld en dan stopt het. Wanneer ik op het pijltje klik voor volgend nummer te spelen speelt het eerste nummer weer ... Ik krijg de oplossing voorlopig niet gevonden ... Misschien hier iemand?
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

Aanvullend op mijn vorige post, ik vond iets van "opslag wissen" en "cache wissen" ... daar zou de oplossing wel eens kunnen zitten (herinner me heel vaag dat ik dat nog eens heb gedaan.) Maar moet ik de opslag of de cache wissen?
Ik hoop hier op enige reactie.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee


Intussen "Muziekcollectie opnieuw indexeren" en "Index opnieuw opbouwen" uitgevoerd, Helaas zonder resultaat.
Als digibeet snap ik er maar weinig van moet ik toegeven.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

Hier blijkbaar geen BluoS gebruikers die dit probleem ook hebben?
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Huub-13

#9
Denk dat de oplossing van dit probleem is de zgn. "autofill" te activeren.
Hoe dat precies moet kan ik niet voor je opschrijven, maar kijk bijvoorbeeld hier eens:
https://support.bluos.net/hc/en-us/articles/360000204487-SmartPlay-Using-the-Play-Queue

of zoek in dit document naar "auto fill":
https://iear.nl/docs/manual/196876.pdf
Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

KayaRahnee


Weer wat ontdekt ... soms helpt het dat ik bij het eerste nummer van een cd kies voor "voeg alle tracks toe aan de afspeellijst". Dan worden alle nummers achter elkaar afgespeeld (zoals het hoort, zoals het voor de update was).
Maar wanneer ik de weergave stop en terug datzelfde album wil spelen moet ik alweer kiezen voor "voeg alle tracks toe aan de afspeellijst".
Dat kan toch de bedoeling niet zijn.
Ik heb dan ook hetzelfde gedaan onder "mappen" //Bluesound xxx/Music ... gedaan maar krijg dan ook alweer alleen eerste nummer te horen, de rest speelt ook dan niet.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

Citaat van: Huub-13 op juni 13, 2024, 18:25:36Denk dat de oplossing van dit probleem is de zgn. "autofill" te activeren.
Hoe dat precies moet kan ik niet voor je opschrijven, maar kijk bijvoorbeeld hier eens:
https://support.bluos.net/hc/en-us/articles/360000204487-SmartPlay-Using-the-Play-Queue

of zoek in dit document naar "auto fill":
https://iear.nl/docs/manual/196876.pdf

"Autofill" is en was ingeschakeld.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

Intussen reeds een aantal mails verzonden naar Bluesound, hun definitief antwoord is dat ze het probleem niet kunnen oplossen.
M.a.w. ze ontwikkelen een app, brengen een upgrade uit maar hebben geen oplossing voor problemen voortkomend door de update ...
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

Er is hier maar weinig interesse bij de BluOs app gebruikers maar toch nog even dit melden.
Ik, en niet de BluOs beheerders, heb uiteindelijk na erg lang zoeken en vrij veel mailcontact met Bluesound de oplossing van het probleem gevonden.
Ik mag nu wel besluiten dat de mensen van BluOs de werking van hun app zelf niet kennen, telkens kwamen ze aandraven met "voeg alle tracks toe aan de afspeellijst", maar tot vervelens toe geprobeerd maar werkte niet.
Uiteindelijk lag de oplossing in een iets andere keuze.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Xander32

... een iets andere keuze die je vast wel met ons wil delen, toch 🤓
Mooi dat het is opgelost.

Citaat van: KayaRahnee op juni 20, 2024, 00:23:02Er is hier maar weinig interesse bij de BluOs app gebruikers maar toch nog even dit melden.
Ik, en niet de BluOs beheerders, heb uiteindelijk na erg lang zoeken en vrij veel mailcontact met Bluesound de oplossing van het probleem gevonden.
Ik mag nu wel besluiten dat de mensen van BluOs de werking van hun app zelf niet kennen, telkens kwamen ze aandraven met "voeg alle tracks toe aan de afspeellijst", maar tot vervelens toe geprobeerd maar werkte niet.
Uiteindelijk lag de oplossing in een iets andere keuze.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

KayaRahnee

Citaat van: Xander32 op juni 20, 2024, 06:09:00... een iets andere keuze die je vast wel met ons wil delen, toch 🤓
Mooi dat het is opgelost.

Op u vraag:

Dus, voor de goede orde en duidelijkheid ... wat is er gebeurt ... bij de eerdere versie van de BluOs app ging muziek spelen vanuit de bibliotheek als volgt:

Bibliotheek --> Mappen --> Bluesound xxx Music -->op artiest klikken bijv. Calexico --> CD Hot Rail --> eerst liedje CD "El Picador" -->eerste nummer begon te spelen en automatisch vervolgd door tweede, derde enz  ... simpel en logisch dus

Vanaf de update merkte ik onmiddellijk dat dit zo niet meer werkte, na zelf eerst wat te gaan rondsnuisteren in de instellingen van de app hulp gaan zoeken, zo ook bij BluOs zelf.
Zij gaven als advies : Bibliotheek opnieuw opbouwen / Automatisch aanvullen inschakelen / Bibliotheek opnieuw indexeren / Alle nummers toevoegen aan wachtrij /
Dit bracht allemaal geen oplossing ... (maar ik bleef daar de oorzaak wel zoeken omdat ik ervan uitging dat men bij Bluesound wel wist waarover ze het hadden, nadien bleek dit helemaal zo niet te zijn)
Als digibeet durf ik niet zomaar dingen gaan proberen op goed geluk vanwege de vrees dat ik het probleem nog erger zou gaan maken.

Maar omdat ik op een gegeven moment van BluOs te horen kreeg dat zij niet wisten wat de oorzaak zou zijn van het probleem en dus geen hulp konden bieden toch maar zelf wat gaan uitproberen op goed geluk.

Groot was mijn verbazing toen ik ontdekte wat er wel voor zorgde dat een cd volledig na elkaar word afgespeeld.
Bibliotheek --> Mappen --> Bluesound xxx Music --> Map artiest --> bijv. Calexico --> CD Hot Rail --> eerst liedje CD "El Picador" --> klik op de 3 puntjes (achter eerste nummer) en kies "Ga naar album" --> "speel alles af". En dan werkt het .

In vergelijking met vorige app versie heel erg omslachtig vind ik, ik moet deze handeling na een CD volledig te hebben gespeeld terug uitvoeren.
Met de ervaring die ik nu heb durf ik gaan denken dat het toch eenvoudiger kan, ik ga dat zeker uitzoeken.

Er zitten volgens mijn bescheiden mening nog wel meer zo'n onhandigheden in de app, maar ik ga het hierbij laten, voor mijn doeleinden werkt (alhoewel dit niet optimaal is dus) wat ik wil gebruiken.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Dura

Citaat van: KayaRahnee op juni 20, 2024, 17:22:35Op u vraag:

Dus, voor de goede orde en duidelijkheid ... wat is er gebeurt ... bij de eerdere versie van de BluOs app ging muziek spelen vanuit de bibliotheek als volgt:

Bibliotheek --> Mappen --> Bluesound xxx Music -->op artiest klikken bijv. Calexico --> CD Hot Rail --> eerst liedje CD "El Picador" -->eerste nummer begon te spelen en automatisch vervolgd door tweede, derde enz  ... simpel en logisch dus

Vanaf de update merkte ik onmiddellijk dat dit zo niet meer werkte, na zelf eerst wat te gaan rondsnuisteren in de instellingen van de app hulp gaan zoeken, zo ook bij BluOs zelf.
Zij gaven als advies : Bibliotheek opnieuw opbouwen / Automatisch aanvullen inschakelen / Bibliotheek opnieuw indexeren / Alle nummers toevoegen aan wachtrij /
Dit bracht allemaal geen oplossing ... (maar ik bleef daar de oorzaak wel zoeken omdat ik ervan uitging dat men bij Bluesound wel wist waarover ze het hadden, nadien bleek dit helemaal zo niet te zijn)
Als digibeet durf ik niet zomaar dingen gaan proberen op goed geluk vanwege de vrees dat ik het probleem nog erger zou gaan maken.

Maar omdat ik op een gegeven moment van BluOs te horen kreeg dat zij niet wisten wat de oorzaak zou zijn van het probleem en dus geen hulp konden bieden toch maar zelf wat gaan uitproberen op goed geluk.

Groot was mijn verbazing toen ik ontdekte wat er wel voor zorgde dat een cd volledig na elkaar word afgespeeld.
Bibliotheek --> Mappen --> Bluesound xxx Music --> Map artiest --> bijv. Calexico --> CD Hot Rail --> eerst liedje CD "El Picador" --> klik op de 3 puntjes (achter eerste nummer) en kies "Ga naar album" --> "speel alles af". En dan werkt het .

In vergelijking met vorige app versie heel erg omslachtig vind ik, ik moet deze handeling na een CD volledig te hebben gespeeld terug uitvoeren.
Met de ervaring die ik nu heb durf ik gaan denken dat het toch eenvoudiger kan, ik ga dat zeker uitzoeken.

Er zitten volgens mijn bescheiden mening nog wel meer zo'n onhandigheden in de app, maar ik ga het hierbij laten, voor mijn doeleinden werkt (alhoewel dit niet optimaal is dus) wat ik wil gebruiken.



Dat kan wel wat simpeler, om even jouw voorbeeld te nemen: kies artiest Calexico, dan zie je de albums (Als je er zoveel hebt dat je ze niet allemaal ziet kies 'toon alle'). Klik op de drie puntjes  op de album cover en kies 'speel nu' (of zoiets, die van mij is engelstalig). En hop, daar gaat ie.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

KayaRahnee

Citaat van: Dura op juni 20, 2024, 19:49:55Dat kan wel wat simpeler, om even jouw voorbeeld te nemen: kies artiest Calexico, dan zie je de albums (Als je er zoveel hebt dat je ze niet allemaal ziet kies 'toon alle'). Klik op de drie puntjes  op de album cover en kies 'speel nu' (of zoiets, die van mij is engelstalig). En hop, daar gaat ie.

Paar stapjes minder op die manier, top.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

sschot

En dat er funcitoneel nog de nodige bugs in BluOS 4 zitten, dat is denk ik een feit. Oplossen van zaken, is wederom niet de sterkte weg die BluOS wandelt, vooral het uitvoeren van de eigen ideeën, daar zijn ze veel beter in........ Ik vind het ook ruk, dat er maar 1 track speelt na starten, ongeacht in welk album, welke lijst of wat dan ook waar die staat. Maarja, probeer ze dat in de UK maar eens aan de verstand te peuteren......
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

Dura

Citaat van: sschot op juni 20, 2024, 21:47:52En dat er funcitoneel nog de nodige bugs in BluOS 4 zitten, dat is denk ik een feit. Oplossen van zaken, is wederom niet de sterkte weg die BluOS wandelt, vooral het uitvoeren van de eigen ideeën, daar zijn ze veel beter in........ Ik vind het ook ruk, dat er maar 1 track speelt na starten, ongeacht in welk album, welke lijst of wat dan ook waar die staat. Maarja, probeer ze dat in de UK maar eens aan de verstand te peuteren......

Ik denk dat jullie een setting verkeerd hebben staan. Als ik een song selecteer van een album, artiest of genre, wordt alles daaronder ook afgespeeld.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

KayaRahnee

#20
Citaat van: Dura op juni 20, 2024, 22:38:12Ik denk dat jullie een setting verkeerd hebben staan. Als ik een song selecteer van een album, artiest of genre, wordt alles daaronder ook afgespeeld.

Om misverstanden te vermijden, voor de update was het naar map gaan, klik op eerste nummer en dan speelde automatisch het hele album af, nu niet meer, inmiddels heb ik ontdekt welke "tussenstappen" er nodig zijn om hetzelfde als dat het vroeger was te bewerkstelligen. En dan zeg ik, waarom het moeilijker maken als nodig? Het was voorheen prima, update zorgt er nu voor dat de digibeet weer moet zoeken en testen. 
Nog over settings ... ik denk dat daar weinig te veranderen is betreffende instellingen ter oplossing van het probleem.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

Citaat van: sschot op juni 20, 2024, 21:47:52En dat er funcitoneel nog de nodige bugs in BluOS 4 zitten, dat is denk ik een feit. Oplossen van zaken, is wederom niet de sterkte weg die BluOS wandelt ...

Heb ik mogen ondervinden, steeds weer naar hun vragen site sturen en verder alleen maar basis oplossingen aanbieden, mijn probleem was vreemd voor ze, hadden toch kunnen weten welke stappen ik nog zou kunnen geprobeerd hebben. Want uiteindelijk is de oplossing van het probleem totaal niets vreemds ... oplossing te vinden in basis functies.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Dura

Bij mij werkt alles precies zoals ik verwacht en ik vind het een mooi systeem, niet perfect maar wel goed. Shuffle zou nog wat beter kunnen, en ik heb wat ideeën voor de interface, maar ik herken niet jullie probleem.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

KayaRahnee

Citaat van: Dura op juni 20, 2024, 23:32:42Bij mij werkt alles precies zoals ik verwacht en ik vind het een mooi systeem, niet perfect maar wel goed. Shuffle zou nog wat beter kunnen, en ik heb wat ideeën voor de interface, maar ik herken niet jullie probleem.

Mooi dat jij het probleem niet hebt, maar betekent niet dat het onbestaande is, intussen gaat het hier weer vrij goed.
Het gaat er mij vooral over dat er niet duidelijk word uitgelegd welke handelingen er moeten worden uitgevoerd na zo'n update die toch wel wat verandering heeft gebracht i.v.m. vorige versie.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

Citaat van: Dura op juni 20, 2024, 22:38:12Ik denk dat jullie een setting verkeerd hebben staan. Als ik een song selecteer van een album, artiest of genre, wordt alles daaronder ook afgespeeld.

BluOs versie 4.4.11?
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.