Ust beamer en scherm/ projectie verf?

Gestart door jeepee, juni 2, 2024, 13:22:07

Vorige topic - Volgende topic

jeepee

Ik lees dat je voor een ultra short throw beamer een speciaal scherm nodig hebt althans dat dit het beste is.
Zou je ook kunnen kiezen voor muur met daarop verf van bv Mighty Brighty?
Of is dat echt veel minder?

Vik

Hoe groot wil je projecteren?

Citaat van: jeepee op juni  2, 2024, 13:22:07Ik lees dat je voor een ultra short throw beamer een speciaal scherm nodig hebt althans dat dit het beste is.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

home@the movies

Citaat van: jeepee op juni  2, 2024, 13:22:07Ik lees dat je voor een ultra short throw beamer een speciaal scherm nodig hebt althans dat dit het beste is.

Schermen voor ust gebruik zijn een totaal ander product, de structuur van het scherm is dusdanig opgebouwd dat het licht dat van onderuit komt, (dus uit de beamer) wel gereflecteerd wordt, en het invallend licht dat van boven of zijkanten komt niet, of veel minder.
Als je het doek onder een vergrootglas zou leggen dan zou je een soort van kamstructuur zien, waarbij de schuine kant het licht reflecteert en de rechte kant (die bovenaan zit) het invallend licht wegkaats.

De verf die jij aanhaalt is een mix van verf met een product om een bepaalde gain en reflectiewaarde te verkrijgen, maar is geen daglichtwerend product.

Je kan bij ons in de demo ruimte de speciale ust schermen zien, in zowel zeer lichte omstandigheden met invallend licht, en in donkere omstandigheden.