De nieuwe Lightroom

Gestart door J.A.F._Doorhof, mei 23, 2024, 09:09:58

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

J.A.F._Doorhof

En van de redenen dat ik altijd adobe adviseer ;)

Ik kocht ooit Lightroom v1
Toen niet echt wereld schokkend maar meer een antwoord op breezebrowwser, ACDSee etc. En je kon eindelijk normaal Raw files bekijken. Als je zo een pro camera had ;)

Nu is de nieuwe Lr ook op de iPad uit en het word nu wel heel erg mooi allemaal.

Met de nieuwe generative fill kun je nu mensen en objecten uit je foto's verwijderen maar denk ook aan de enorme mogelijkheden voor retoucheren van bv haar en huiden. Het is nu mogelijk een volledig professionele geretoucheerde foto via je iPad af te leveren met Lightroom.

Game changer
Waarvoor ga jij het gebruiken ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

mikekiwi

Zeker een mooie update. Nog even en Photoshop is echt niet meer nodig...

En ik zag ook nog een verbetering in Tethering voor Sony camera's!    @LittleNinja    :
https://www.sonyalpharumors.com/major-asobe-lightroom-update-adds-expanded-tethering-support-for-select-sony-alpha-cameras/

J.A.F._Doorhof

Photoshop zal voor veel workflows inderdaad steeds minder belangrijk worden
Voor mij is de workflow in Photoshop nog wel steeds sneller, maar het gaat wel in de buurt komen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LittleNinja

Citaat van: mikekiwi op mei 23, 2024, 09:59:46Zeker een mooie update. Nog even en Photoshop is echt niet meer nodig...

En ik zag ook nog een verbetering in Tethering voor Sony camera's!    @LittleNinja    :
https://www.sonyalpharumors.com/major-asobe-lightroom-update-adds-expanded-tethering-support-for-select-sony-alpha-cameras/

Thanks man!  :pompom:

Ik had de aankondiging wel al gezien, maar nog niet geprobeerd. 8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

J.A.F._Doorhof


Snel huid en haar bewerken in de nieuwste versie. En let vooral op wanneer ik healing gebruik...
Geen irritante "you where here before" patches.

Game changer :)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LittleNinja

Citaat van: J.A.F._Doorhof op mei 24, 2024, 13:04:28

Snel huid en haar bewerken in de nieuwste versie. En let vooral op wanneer ik healing gebruik...
Geen irritante "you where here before" patches.

Game changer :)

Ik ga hem vanavond even kijken. Die "you were here before" patches (:D) zijn inderdaad uitermate hinderlijk!
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"