TV kijken met KPN app

Gestart door Mediator, mei 22, 2024, 13:04:30

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mediator

Ik ga waarschijnlijk overstappen op KPN. Nu moet je persé een kastje als je TV wilt kijken. Met Odido ben ik gewend alleen met een app te kijken. Ik ben niet van de extra kastjes. Ik heb KPN gebeld maar ik krijg een wat dubbel antwoord. Zijn er hier gebruikers van KPN die weten hoe het in de praktijk werkt? Heb ik zo'n kastje persé nodig of kan ik alleen af met de TV app van KPN?

pieper

#1
Er is ook gewoon een app voor android tv (shield bijv) of via je telefoon of Pad voor zowel iOS als android.
Wat elektrische dingen en wat dingen waar geluid uitkomt

Huub-13

#2
Ik kijk bijna altijd met het KPN-kastje, maar af en toe ook met de app.
Met de app kun je alle zenders waarop je een abonnement hebt probleemloos kijken.

Wat ik mis in de app zijn mogelijkheden om bijv. geluid- en beeldkwaliteit in te stellen.
Beeldresolutie, HDR-weergave en dergelijke kan ik met het kastje instellen, met de app niet.
Hetzelfde geldt voor een keuzemogelijkheid voor stereo- of surroundgeluid.
De app  heb ik geïnstalleerd op de TV zelf (dus niet via telefoon of iPad).

Het kan aan mij liggen dat ik die instellingsmogelijkheden niet vind . . .
Mogelijk kiest de app zelf de beste instellingen.
Echter merk ik dat het beeld met de app vaak valer is, wat veroorzaakt wordt door een verkeerde of geen HDR-weergave.
Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

marcel1970

KPN heeft geen tv app voor Apple tv....
--LG OLED65C7V--NAD M10v2--B&W 707S2--Dune Real Vision--AppleTV4K--

Mediator

#4
Ik gebruik gewoon een LG smart TV Marcel. Maar kennelijk draait het dan om instellingen en kwaliteit. Ik ga het wel zien dan. In principe zit ik niet te springen op een extra kastje. Nu ligt bij mij de nadruk bij beeld niet zo op kwaliteit als bij audio. Dus wellicht voldoet die app al. Volgens mij draait LG niet op Android maar op een eigen systeem. Mocht ik nog andere opties hebben dan hoor ik het graag. Iets met wat ouder worden geloof ik en niet meer zo goed op de hoogte zijn  :huh2:

marcel1970

Oke LG heeft inderdaad een kpn app... Weet niet precies aan welke zenders je behoefte hebt mocht dat alleen NPO1 t/m SBS 9 zijn dan zou je ook nog NLziet kunnen overwegen en internet only bij KPN nemen.. Zo heb ik het en de App NLziet is voor mij een hele fijne manier van TV kijken..
--LG OLED65C7V--NAD M10v2--B&W 707S2--Dune Real Vision--AppleTV4K--

Hanky Panky

#6
Citaat van: Mediator op mei 22, 2024, 13:04:30Ik ga waarschijnlijk overstappen op KPN. Nu moet je persé een kastje als je TV wilt kijken. Met Odido ben ik gewend alleen met een app te kijken. Ik ben niet van de extra kastjes. Ik heb KPN gebeld maar ik krijg een wat dubbel antwoord. Zijn er hier gebruikers van KPN die weten hoe het in de praktijk werkt? Heb ik zo'n kastje persé nodig of kan ik alleen af met de TV app van KPN?

Ah herkenbaar. Willen ze jou ook geen ferme korting geven bij Odido  😂

Nee meneer, die €30 voor de 1e acht maanden is alleen voor nieuwe klanten. Ik kan u een verlenging aanbieden voor €65 per maand. Zakelijk? Nee, momenteel kunnen we consumenten lijnen niet omzetten naar zakelijke.

Ja daááág.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

blue-eyes

Ik weet niet anders dan een kastje bij KPN. Als je de 4K kastje pakt, is niet erg groot. Ik weet niet of je TV strak tegen de muur is gemonteerd of met ruimte? Dubbelzijdig tape, kastje achterop de TV? Of ergens in een kastje? Ik heb zelf het KPN kastje in een gesloten kast - stroom en HDMI connectie, c'est toutes.

De KPN remote is via BT - kastje hoeft niet in het zicht, alleen bij de initiële installatie van de remote.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Mediator

Citaat van: Hanky Panky op mei 22, 2024, 17:58:12Ah herkenbaar. Willen ze jou ook geen ferme korting geven bij Odido  😂

Nee meneer, die €30 voor de 1e acht maanden is alleen voor nieuwe klanten. Ik kan u een verlenging aanbieden voor €65 per maand. Zakelijk? Nee, momenteel kunnen we consumenten lijnen niet omzetten naar zakelijke.

Ja daááág.

De verbinding is bij mij de laatste maanden niet zo stabiel. En een tijdje terug heeft t-mobile de mailadressen service gestopt waardoor ik toch al alles moest overzetten. Ze hebben hun eigen graf gegraven zeg maar. Er zijn inderdaad mooie aanbiedingen voor sneller internet en TV dan ik nu heb.

eduard


Henkjan_O

Citaat van: blue-eyes op mei 22, 2024, 18:03:01De KPN remote is via BT
dat is nieuw zeker?   die van mij is nog IR, en ouderwets richtingsgevoelig
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

blue-eyes

Zoek eens in instellingen, van je KPN. IR en BT ;) Maar moet je wel activeren.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey