Bone Conductor iemand ervaring ermee?

Gestart door Mao, mei 11, 2024, 11:13:28

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mao

Bone conductor is denk ik een stuk veiliger te gebruiker als je deeneemt aan het verkeer. Je blijft je omgeving horen. Iemand ervaringen ermee ?
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels

jossie

Citaat van: Mao op mei 11, 2024, 11:13:28Bone conductor is denk ik een stuk veiliger te gebruiker als je deeneemt aan het verkeer. Je blijft je omgeving horen. Iemand ervaringen ermee ?

Yep, ik heb een Shokz, werkt goed voor spraak, route begeleiding etc. De bas is aanwezig maar zwakker, geen onverdeeld genoegen met muziek. Accuduur best goed.
Omni !

JoWa

Hier ook een Shokz voor buiten.
Je houdt contact met je omgeving en kan naar muziek/podcast/etc luisteren.
De kwaliteit is met de laatste generatie al beter dan vroeger, maar verwacht geen hifi.

Voor het werk gebruik ik de versie (OpenComm) met externe microfoon en dongle.
Voordeel is geen zweetding op of over je oren tijdens lange calls.
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

pameijer

Ik heb de Shokz Pro mini, heerlijk apparaat met een meer dan goede geluidskwaliteit. In het verkeer en met buitensporten een topapparaat, alhoewel ik meestal de stilte verkies als ik buiten ben....
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

chocovla

Werken prima met podcasts/spraak dingen. Zou er geen muziek op luisteren. Voelt bij mij ook onaangenaam als ik iets met veel bas luister.

Verder zit het fijn om mijn oren tijdens het hardlopen/fietsen. Geen gedoe met losse doppen/airpods die over het fietspad donderen.

En zoals aangegeven kan ik hierdoor prima het overige verkeer horen en op anticiperen.
Woonkamer: Lyngdorf TDAI-3400 Luidsprekers: Harbeth Monitor 30.1 Lyngdorf BW-2 subwoofer Platenspeler: Thorens TD166 MK2
CD speler: Denon DCD-900NE

Thuiswerkplek:  Marantz NR1501 Luidsprekers: Tannoy Mercury MX2, streamer Raspberry Pi 3 met Allo Boss DAc

mikekiwi

rare vraag misschien: ik heb last van tinnitus. Ik werk grotendeels thuis en dus ca 50% van de tijd met oordoppen (bedrade Apple-earpods)  in ivm online-vergaderen.
Heb vaak na een werkdag extra last van de tinnitus, is de logische  consequentie van het ontwerp van de Bone Conductor oplossingen dat dit ook minder nadelig is voor mijn gehoor? Of zit het ingewikkelder in elkaar?

jossie

Citaat van: mikekiwi op mei 11, 2024, 15:31:10rare vraag misschien: ik heb last van tinnitus. Ik werk grotendeels thuis en dus ca 50% van de tijd met oordoppen (bedrade Apple-earpods)  in ivm online-vergaderen.
Heb vaak na een werkdag extra last van de tinnitus, is de logische  consequentie van het ontwerp van de Bone Conductor oplossingen dat dit ook minder nadelig is voor mijn gehoor? Of zit het ingewikkelder in elkaar?

Ik heb ook lichte tinitus. Merk geen verslechtering met dit apparaatje maar gebruik is vaak kort. Ik zou zeggen gewoon proberen...
Omni !

Mao

Citaat van: jossie op mei 11, 2024, 16:18:22Ik heb ook lichte tinitus. Merk geen verslechtering met dit apparaatje maar gebruik is vaak kort. Ik zou zeggen gewoon proberen...

Zover ik weet zou een bone conductor, ik weet breng een bone conductor geluid niet voort via je gehoorgang maar via je beenderen dus kontakt geluid. Zou maar zo kunnen dat die manier minder schadelijk voor je gehoor is. Maar tinitus hoor of bemerk je alleen in een relatief stille omgeving. Methode om tinitus te verminderen is wat ze doen een lichte ruis via je gehoorapparaat doorgeven. Je oorarts zou dat moeten weten.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels

dre73

Ik heb de Shokz open run pro:prima apparaat en geluidskwaliteit. 8)
Als ik een nadeel moet opnoemen:op de racefiets heb je toch behoorlijk last van windgeruis,dit drukt het luisterplezier wel.
Maar al het verkeer blijft hoorbaar,en dar gaat het mij toch om.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Mao

Mooie info en input van jullie. Ik begrijp vooral dat Shokz toch wel the way to go is. Je weet dat je geen hifi kwaliteit kan verwachten maar dat is logisch gezien de werking. Wat wel belangrijk is dat je contact houdt met de buitenwereld. Heb altijd mijn IEM nog voor high res luisteren.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels

dre73

Zeker wel hifi kwaliteiten. 8)
Dat ding klinkt heel goed.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Mao

Citaat van: dre73 op mei 11, 2024, 20:39:44Zeker wel hifi kwaliteiten. 8)
Dat ding klinkt heel goed.

Thanks dat is mooi meegenomen dan.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels