Ervaring Hifi Rose RS130

Gestart door Peerless Monster, mei 3, 2024, 10:38:11

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Peerless Monster

#25
Thnx voor de reactie.
Ik heb een zwaar gemodificeerde PS audio dsd directstream staan en een gewone dsd directstream. De gewone kan klinisch klinken, maar de gemodificeerde verre van dat. Dat heb ik al met andere streamers en de pwt (cd loopwerk, extreem goed in vergelijking met de streamers) mogen ervaren. Maar goed punt.
Er zit een ontwerpfout in de ps audio die met mijn modificatie oa is rechtgetrokken. Daarnaast een extra voeding op de het analoge gedeelte van de psu. Ik heb een extra voeding.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Xander32

#26
Nu is 6 mille voor een dac ook al geen koopje, geen instappertje 🤓
Maar de DAC1.0 oogt zo vanaf een foto iig wel erg fraai, hoogwaardig betreft diens bouw.

Citaat van: MichielB op mei 11, 2024, 00:38:31Het streaming loopwerk is belangrijk echter als je een stap wilt maken zou ik eerst naar de DAC kijken. PS Audio is goed maar ook klinisch. Die signature ga je met en ander streaming loopwerk niet veranderen. Als je een DAC wilt die echt analoog/organisch/realistisch is kijk dan met behoud van je huidige streamer naar de Cen.grand DAC1.0 Deluxe.

https://www.head-fi.org/threads/cen-grand-dsdac-1-0-deluxe-ending-point-in-my-search-for-a-new-reference.966809/

Hier wordt hij vergeleken met een aantal veel kostbaardere DAC's.

Ik heb hem zelf naast meerdere DAC's getest toen ik op zoek was naar een DAC om mijn pakket uit te breiden. Zal geen namen noemen maar 2-3x zijn prijs...

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Peerless Monster

Marcel gevraagd wanneer ik de rose mag verwachten. Einde van de week ivm de München show is er nu minder tijd.
Ik hoop wel dat ie er dan is voor de pinksteren. Apparaat moet nog 500 uur inspelen.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Kurt

"500u inspelen". Ik blijf me afvragen waar men dergelijke zaken blijft halen, buiten dat 500u, pshychologisch de tijd geeft om te wennen aan het toestel, maar op zich geen verandering van klank signatuur meer zal bijbrengen.

Struis

500u is best veel. Maar inspelen is echt wel een ding. Zelfs volgens de natuurkundigen en electronica mensen. Speakers is gewoon flexibiliteit van de woofers. Zou dus ook optreden als je een tijdje een set speakers niet hebt gebruikt of een koptelefoon.

Dan nog, persoonlijke ervaringen he :)

Citaat van: Kurt op mei 13, 2024, 19:01:50"500u inspelen". Ik blijf me afvragen waar men dergelijke zaken blijft halen, buiten dat 500u, pshychologisch de tijd geeft om te wennen aan het toestel, maar op zich geen verandering van klank signatuur meer zal bijbrengen.
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, Naim NDX streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.
2e set (die er naast staat om mee te spelen en experimenteren):
Harbeth P3ESR 40th Anniversary Edition met Skylan stands, Exposure 2010SD geintegreerde versterker gemod door Musifoon, Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Naim NDX1 (gedeeld met set 1), Rel Strata 5 subwoofer.

twani

500 uur . Zoveel luister ik per jaar niet eens naar mijn main audio setup  :D

Kurt

Dat is idd mijn punt.
Bv, condensatoren zijn elektrolyten, en daar is enige verandering absoluut normaal als deze in gebruik worden genomen. Het duurt echter geen 500u om electronica stabiel te krijgen.

JoWa

500 uur, da's een kleine 21 dagen continu spelen  :ohmy:

Als verkoper weet je dan dat de unit niet terug komt, ruim voorbij de twee weken bedenktijd  :laugh:
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

Peerless Monster

Citaat van: Bobbyklus op mei  4, 2024, 16:21:16De eerste dag wilde ik de streamer meteen weer inpakken en terugsturen, wat klonk dat beroerd.. Toch laten spelen, 24/7, en na zo'n 100 uur was het geluid een stuk beter. Nu zit ik over 500 uur en is het geluid topkwaliteit geworden.

Ik quote even voorzichtig de uren die Bob maakte met de RS130. Ik denk dat nuance er dan wel nog gaat zijn. Niemand zit met een timer denk ik en dit is niet echt feitelijk te maken doordat we ook de (acoustische)psyche hier niet uit kunnen filteren.

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Struis

Haha... Nu ben ik nog steeds benieuwd: kan je Mixcloud, SoundCloud en Digitally Imported (waarschijnlijk als Android apps) installeren en draaien op de RS130?
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, Naim NDX streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.
2e set (die er naast staat om mee te spelen en experimenteren):
Harbeth P3ESR 40th Anniversary Edition met Skylan stands, Exposure 2010SD geintegreerde versterker gemod door Musifoon, Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Naim NDX1 (gedeeld met set 1), Rel Strata 5 subwoofer.

Peerless Monster

Citaat van: Struis op mei 14, 2024, 14:48:14Haha... Nu ben ik nog steeds benieuwd: kan je Mixcloud, SoundCloud en Digitally Imported (waarschijnlijk als Android apps) installeren en draaien op de RS130?

Ik zag je vraag en zie daar nog geen antwoord op. Ik denk dat niemand die dit topic volgt dit zo ongeveer weet.
Zelf heb ik ook geen Android, anders kon ik dat voor je testen als de machine hier is.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Struis

Nou, het is meer dat de RS130 draait op Android. Net als de Eversolo's bv. Ik vroeg me dus af of de apps rechtstreeks op de RS130 zelf geinstalleerd konden worden. Dus niet voor je telefoon of tablet :)
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, Naim NDX streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.
2e set (die er naast staat om mee te spelen en experimenteren):
Harbeth P3ESR 40th Anniversary Edition met Skylan stands, Exposure 2010SD geintegreerde versterker gemod door Musifoon, Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Naim NDX1 (gedeeld met set 1), Rel Strata 5 subwoofer.

Huub-13

Citaat van: Struis op mei 14, 2024, 15:46:01Nou, het is meer dat de RS130 draait op Android. Net als de Eversolo's bv. Ik vroeg me dus af of de apps rechtstreeks op de RS130 zelf geinstalleerd konden worden. Dus niet voor je telefoon of tablet :)

Voor wat het waard is: Volgens info op het HiFi Rose forum kun je op geen enkel Rose apparaat externe apps installeren.

https://community.roseaudio.kr/t/support-for-3rd-party-apps/3976
Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

MichielB

Citaat van: Xander32 op mei 11, 2024, 08:29:02Nu is 6 mille voor een dac ook al geen koopje, geen instappertje 🤓
Maar de DAC1.0 oogt zo vanaf een foto iig wel erg fraai, hoogwaardig betreft diens bouw.


Hij is erg mooi gebouwd en de muzikale prestaties gaan zelfs nog een flinke stap verder. Een van de meest natuurlijk klinkende DAC's en veel kostbaardere DAC's de baas.
YN-Audio Music at its Best - bijzondere boetiek stijl merken Alare Labs, Albedo Silver, Audia Flight, Cen.grand, Coda Technologies, Ediscreation, LAB12, Signal Projects en x-odos.

Struis

Ah, helaas weet je dus pas of je apps in hun store staan totdat je het apparaat hebt aangeschaft. En die kans schat ik ook niet zo hoog in. Daarom is het zo handig als je zelf je (audio) apps kan sideloaden. *zucht*. Helaas. Valt er weer eentje af. Zo is letterlijk de Naim NDX2 de enige die nog over is voor mij (en misschien de oudere dCS Network Bridge)... En die RS130 leek me wel wat...

Citaat van: Huub-13 op mei 14, 2024, 20:49:15Voor wat het waard is: Volgens info op het HiFi Rose forum kun je op geen enkel Rose apparaat externe apps installeren.

https://community.roseaudio.kr/t/support-for-3rd-party-apps/3976
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, Naim NDX streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.
2e set (die er naast staat om mee te spelen en experimenteren):
Harbeth P3ESR 40th Anniversary Edition met Skylan stands, Exposure 2010SD geintegreerde versterker gemod door Musifoon, Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Naim NDX1 (gedeeld met set 1), Rel Strata 5 subwoofer.

Kurt

Ergens iet of wat normaal dat je geen andere apps kan installeren op het toestel, teneinde de performantie en stabiliteit niet in gevaar te brengen.

Struis

Tsja, maar dan breng je de keuzevrijheid meteen weer in het gevaar. OF je kijkt naar wat mensen gebruiken en laat alleen DIE apps toe in je eigen app store. Maar ja, als je dan niet grondig bent..

Nog belangrijker: dan komt de keuze en ontwikkeling weer bij de fabrikant te liggen, en heb je dus weer een paar opties. Oh well, ook geen Hifi Rose dus.

Citaat van: Kurt op mei 15, 2024, 18:41:03Ergens iet of wat normaal dat je geen andere apps kan installeren op het toestel, teneinde de performantie en stabiliteit niet in gevaar te brengen.
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, Naim NDX streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.
2e set (die er naast staat om mee te spelen en experimenteren):
Harbeth P3ESR 40th Anniversary Edition met Skylan stands, Exposure 2010SD geintegreerde versterker gemod door Musifoon, Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Naim NDX1 (gedeeld met set 1), Rel Strata 5 subwoofer.

Peerless Monster

#42
De rs130 is vanmiddag binnengekomen.
Na de uitpak party was het minder feest. Bij het aanzetten, bleef het scherm wel aan, maar wel op zwart (blue screen of death). Gelijk met Marcel contact genomen en die had dit ook nog nooit meegemaakt.

Ik had de de I2S kabel, SFP kabel en uiteraard de stroomkabel aangesloten. En hij bleef op zwart.

Daarna door oa Jack van Dijk (welbekend ex-forumgenoot, waar ik regelmatig contact mee heb) en Danny gevraagd om alle kabels los te halen dan te rebooten... het zal toch niet? En ja hoor hij werkt. ☺️IMG_5802.jpeg
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

#43
En daarna lekker updaten...
Ging flawless.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

En nu uren verbranden 🥰
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Huub-13

#45
Proficiat, prachtig apparaat!
Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Marcel AudioExpert

AudioExpert DenBosch / AudioExpert Castle

Whatsapp : Tel. 0031 (0) 6-411 933 96
Email : [email protected]

Peerless Monster

Citaat van: Marcel AudioExpert op mei 18, 2024, 15:53:20Veel luisterplezier  8)

Thnx Marcel! Het klinkt zeer veel belovend. Nu al. Dus inspelend zal dit nog leuke dingen gaan brengen. Ben zeer tevreden.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Bobbyklus

Leuk dat de Rose meteen al bevalt! Ik was aanvankelijk minder enthousiast. Misschien heeft het ook te maken met dat jij fiber in gaat en i2s uit, dat is natuurlijk optimaal.
Mijn Metrum dac heeft geen hdmi port voor i2s maar een rj45, ik weet daar zo gauw geen oplossing voor. Op fiber moet ik nog even wachten, wordt net hier in de buurt aangelegd.

Ik had de streamer gewoon 24/7 laten draaien voor een paar weken zonder luisteren, eerst een keertje na ong 100 ff gecheckt, klonk duidelijk beter, na een paar weken was ik echt tevreden. Dat kan bij jou dus alleen maar beter uitpakken, ben benieuwd!

Gr Bob
JOB 250, Lindemann 858, Ayre vx-5 twenty,AAZ Reference Flow mk2, Rose rs130 Metrum Adagio,April Music Eximus dp-1, B&W nautilus, JBL4312A, Gamut M7