Capactiteit elektriciteits aansluiting vergroten

Started by kappa9, February 20, 2024, 16:37:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kappa9

Ik wil graag mijn 1 fase aansluiting laten wijzigen naar een 3 fase aansluiting.

Weet iemand ongeveer wat de kosten hiervan zullen zijn?

Gr Joost
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

SpeedyAndré

Ik denk nog iets meer aangezien je bepaalde voorbereidingen mag doen voor ze iets gaan aanpassen.
Eerst eens bij de netbeheerder kijken, waarom kom je daar zelf niet op  ::)
Hou je het bij 3x 25A dan blijft het vastrecht gelijk.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

blue-eyes

Quote from: SpeedyAndré on February 20, 2024, 16:45:52Ik denk nog iets meer aangezien je bepaalde voorbereidingen mag doen voor ze iets gaan aanpassen.
Eerst eens bij de netbeheerder kijken, waarom kom je daar zelf niet op  ::)
Hou je het bij 3x 25A dan blijft het vastrecht gelijk.

André  8)


Ik was 300 euro kwijt in totaal. Even nagekeken. Paar jaar geleden, dat dan weer wel.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

kappa9

Quote from: blue-eyes on February 20, 2024, 16:38:25Iets van 300 euro.

Top, bedankt!!

Quote from: SpeedyAndré on February 20, 2024, 16:45:52Ik denk nog iets meer aangezien je bepaalde voorbereidingen mag doen voor ze iets gaan aanpassen.
Eerst eens bij de netbeheerder kijken, waarom kom je daar zelf niet op  ::)
Hou je het bij 3x 25A dan blijft het vastrecht gelijk.

André  8)

Hey ja, t wordt 3x25A. Ik heb de aanvraag al ingediend echter volgt de prijsopgaaf nog, vandaar mijn vraag.

Wat houdt t vastrecht in?

Gr Joost
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

eduard

Het is al genoemd. Maar de netbeheerder heeft wat eisen mbt de groepenkast. Kans is dus groot dat je daar eerst wat zaken moet laten veranderen. Deze eisen zullen vast ergens terug te vinden zijn. Waarschijnlijk wordt je daar ook door hun op gewezen.

SpeedyAndré

Quote from: eduard on February 20, 2024, 20:03:06Het is al genoemd. Maar de netbeheerder heeft wat eisen mbt de groepenkast. Kans is dus groot dat je daar eerst wat zaken moet laten veranderen. Deze eisen zullen vast ergens terug te vinden zijn. Waarschijnlijk wordt je daar ook door hun op gewezen.
Juist, de 3 fases moeten ergens op aangesloten worden (minstens een hoofdschakelaar) en die moet er zijn voor ze beginnen.
Daarom dus mijn idee dat het meer gaat kosten dan alleen het werk van de netbeheerder.
Je kan eventueel al een geschikte groepenkast (laten) plaatsen en die met 1 fase gebruiken, dat zou je toch gaan doen en dan kan je nu vast over de indeling gaan nadenken.
Hier zou het ook geen raar idee zijn met een wp, wpboiler, Grohe red, kookplaat, waterkoker, 2 airco's, wassen/drogen en dan nog de hele ht/stereo set op die ene 35A aansluiting :P

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

wasbeer2006

Als je naar 3x35 gaat komt er iets van 100 euro per maand bij.
Nergens voor nodig in een normaal huishouden.

Tenzij je graag je auto met 22KW volblaast.

Je moet echt wel je best doen 3x25 vol te duwen in een normaal huishouden.
Dat kan eigenlijk alleen met een EV als je die met de maximale stroom gaat laden.

Ik zou wel meteen kijken je meterkast meteen goed aan te passen. Verdeling over de fase, voldoende aardleks etc. Wat ruimte voor uitbreiding mocht je dat van plan zijn met bv zonnepanelen, accu,s, EV,s etc.
TV              - LG C2 2022 65 inch
Game          -playstation 5
Reciever      -Denon AVR x6700
B&W 702 S3         -premium 22 Center.  Sub             -Peerless 13" Sub Rear            -Vifa premium 11 rear

kappa9

Quote from: wasbeer2006 on February 21, 2024, 09:06:57Als je naar 3x35 gaat komt er iets van 100 euro per maand bij.
Nergens voor nodig in een normaal huishouden.

Tenzij je graag je auto met 22KW volblaast.

Je moet echt wel je best doen 3x25 vol te duwen in een normaal huishouden.
Dat kan eigenlijk alleen met een EV als je die met de maximale stroom gaat laden.

Ik zou wel meteen kijken je meterkast meteen goed aan te passen. Verdeling over de fase, voldoende aardleks etc. Wat ruimte voor uitbreiding mocht je dat van plan zijn met bv zonnepanelen, accu,s, EV,s etc.


Huh, hoe komt het dat er maandlasten bijkomen? Is dat niet alleen afhankelijk van wat je verbruikt?
Ik heb een nieuwe mechanische ventilatie laten plaatsen welke verschillende standen en een vochtsensor heeft. Om die volledig te kunnen benutten zou ik een 3 fase aansluiting moeten hebben zei die monteur gisteren.
Nu staat hij standaard gewoon aan op 1 stand.

Gr Joost
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

pameijer

Je kunt alle tarieven gewoon op de site van je netwerkbeheerder terugvinden. 3x35 is een stuk duurder en overkill. 3x25 is even duur als 1x35. Ik zou toch echt even verdiepen in de site van je beheerder.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Refie

Quote from: kappa9 on February 21, 2024, 09:10:31Huh, hoe komt het dat er maandlasten bijkomen? Is dat niet alleen afhankelijk van wat je verbruikt?
Ik heb een nieuwe mechanische ventilatie laten plaatsen welke verschillende standen en een vochtsensor heeft. Om die volledig te kunnen benutten zou ik een 3 fase aansluiting moeten hebben zei die monteur gisteren.
Nu staat hij standaard gewoon aan op 1 stand.

Gr Joost
Je betaald idd voor de capaciteit die je maximaal afneemt een vast tarief. Voor 1x40 of 3x25 zijn deze gelijk. Ga je daar boven, dan moet je aftikken.

Een mechanische ventilatie op 3 fasen?  Dat is toch niet voor een woonhuis? Wat hebben ze je verkocht?
Denon X3000, Parasound A21+, A52+, Quadral Aurum: Orkan 9, Base Maxime 9, Phase 9, Sub Orkus DSP, Chromium Phase. ATV 4K, Sony UBP-X800M2, XR-65A90J
Outdoor: Loxone Audioserver 4x Stereo extension 4xPolk Atrium 8, 2x Aurum Phase 9, 4x Quadral C7, XR-75X90J
Loxone, Tesla

SpeedyAndré

Quote from: Refie on February 21, 2024, 11:13:30Je betaald idd voor de capaciteit die je maximaal afneemt een vast tarief. Voor 1x40 of 3x25 zijn deze gelijk. Ga je daar boven, dan moet je aftikken.

Een mechanische ventilatie op 3 fasen?  Dat is toch niet voor een woonhuis? Wat hebben ze je verkocht?

Een leek gooit alle termen door elkaar zo te zien :)
De MV zal wel op een 3-standen schakelaar zitten, daar heb je normaal 3 aders voor nodig.
Erg vreemd dat een monteur dat zegt (tenzij onbekwaam), of het moet een horeca model zijn.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

kappa9

Quote from: Refie on February 21, 2024, 11:13:30Je betaald idd voor de capaciteit die je maximaal afneemt een vast tarief. Voor 1x40 of 3x25 zijn deze gelijk. Ga je daar boven, dan moet je aftikken.

Een mechanische ventilatie op 3 fasen?  Dat is toch niet voor een woonhuis? Wat hebben ze je verkocht?


Een itho CVE met perilex ventilatie
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

Refie

Quote from: kappa9 on February 21, 2024, 13:21:07Een itho CVE met perilex ventilatie
Dat is gewoon 1 fase, paar Watt. De perilex is er voor om de 3 standen te kunnen aansluiten. Daar heb je zeker geen 3F aansluiting voor nodig.
Denon X3000, Parasound A21+, A52+, Quadral Aurum: Orkan 9, Base Maxime 9, Phase 9, Sub Orkus DSP, Chromium Phase. ATV 4K, Sony UBP-X800M2, XR-65A90J
Outdoor: Loxone Audioserver 4x Stereo extension 4xPolk Atrium 8, 2x Aurum Phase 9, 4x Quadral C7, XR-75X90J
Loxone, Tesla

SpeedyAndré

Een Perilex stekker kan verwarrend zijn, soms zie je die bij kookplaten met een kookgroep zodat je meer dan 3 aders kan aansluiten.
In principe hoort de MV (draai)schakelaar die meestal in de keuken zit de Itho te schakelen.
Die monteur snapt er kennelijk de ballen van want het is niet meer dan bruin op het moedercontact zetten en de 2 zwarte op de andere.
Wellicht was de vorige MV box iets anders bedraad, in mijn woning (het hele rijtje) heeft ook zo'n hersenloos figuur alles verkeerd aangesloten waardoor je alleen stand 1 en 3 hebt.
Even opengeschroefd en toen bleek bruin niet op het moedercontact te zitten maar een van de andere 2.

Om dit op te lossen zal misschien de Perilex wcd bij de Itho anders aangesloten moeten worden.
Dit zal in de handleiding staan als je die erbij kreeg, maar een 'slimme' monteur gooit hem direct weg  :P

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

kappa9

Bedankt voor alle reacties!!

Inmiddels werkt hij gewoon met verschillende standen.

Had ik gewoon bijna voor niks een 3 fase aansluiting aan laten leggen  :blink:
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

mmuetst

Was wel handig geweest als je van klasse D naar puur klasse A was gegaan  :D
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

GYS


SpeedyAndré

Quote from: kappa9 on February 20, 2024, 18:54:14Top, bedankt!!

Hey ja, t wordt 3x25A. Ik heb de aanvraag al ingediend echter volgt de prijsopgaaf nog, vandaar mijn vraag.


Dan kan je die aanvraag weer annuleren, eventueel als de offerte er is maar dat is wel zonde van hun werk.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Mao

Quote from: Refie on February 21, 2024, 11:13:30Je betaald idd voor de capaciteit die je maximaal afneemt een vast tarief. Voor 1x40 of 3x25 zijn deze gelijk. Ga je daar boven, dan moet je aftikken.

Een mechanische ventilatie op 3 fasen?  Dat is toch niet voor een woonhuis? Wat hebben ze je verkocht?

[/quote
Quote from: SpeedyAndré on February 21, 2024, 16:20:51Een Perilex stekker kan verwarrend zijn, soms zie je die bij kookplaten met een kookgroep zodat je meer dan 3 aders kan aansluiten.
In principe hoort de MV (draai)schakelaar die meestal in de keuken zit de Itho te schakelen.
Die monteur snapt er kennelijk de ballen van want het is niet meer dan bruin op het moedercontact zetten en de 2 zwarte op de andere.
Wellicht was de vorige MV box iets anders bedraad, in mijn woning (het hele rijtje) heeft ook zo'n hersenloos figuur alles verkeerd aangesloten waardoor je alleen stand 1 en 3 hebt.
Even opengeschroefd en toen bleek bruin niet op het moedercontact te zitten maar een van de andere 2.

Om dit op te lossen zal misschien de Perilex wcd bij de Itho anders aangesloten moeten worden.
Dit zal in de handleiding staan als je die erbij kreeg, maar een 'slimme' monteur gooit hem direct weg  :P

André  8)

Bij mij in huis zat ie ook aan een Perilex stekker omdat bij de bouw ze dat zo bedacht hadden. Toen de ventilator de geest gaf en de monteur met een nieuwe itho ventilator kwam aanzetten waar een gewone suko aanzat is ie een middag wegen stoeien en tot 5x toe vlogen de stoppen eruit. Hij ging toen maar ff naar de zaak toe. Ondertussen het aansluitschema bekeken suko vervangen door de perilex waarvan er maar 3 draden door de muur liepen blauw bruin en geel/groen. Die perilex zit er alleen in ter uitbreiding. Verder was alles gewoon enkelfasig aangesloten. Alleen begreep de monteur dat niet.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels

Refie

Quote from: Mao on February 26, 2024, 10:43:17Bij mij in huis zat ie ook aan een Perilex stekker omdat bij de bouw ze dat zo bedacht hadden. Toen de ventilator de geest gaf en de monteur met een nieuwe itho ventilator kwam aanzetten waar een gewone suko aanzat is ie een middag wegen stoeien en tot 5x toe vlogen de stoppen eruit. Hij ging toen maar ff naar de zaak toe. Ondertussen het aansluitschema bekeken suko vervangen door de perilex waarvan er maar 3 draden door de muur liepen blauw bruin en geel/groen. Die perilex zit er alleen in ter uitbreiding. Verder was alles gewoon enkelfasig aangesloten. Alleen begreep de monteur dat niet.

De kwalificatie monteur past in dit geval niet.
Denon X3000, Parasound A21+, A52+, Quadral Aurum: Orkan 9, Base Maxime 9, Phase 9, Sub Orkus DSP, Chromium Phase. ATV 4K, Sony UBP-X800M2, XR-65A90J
Outdoor: Loxone Audioserver 4x Stereo extension 4xPolk Atrium 8, 2x Aurum Phase 9, 4x Quadral C7, XR-75X90J
Loxone, Tesla

kappa9

Quote from: SpeedyAndré on February 22, 2024, 20:12:29Dan kan je die aanvraag weer annuleren, eventueel als de offerte er is maar dat is wel zonde van hun werk.

André  8)
Gedaan!
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT