Oude beamer of Nieuwe beamer

Gestart door Blockbuster, januari 23, 2024, 12:19:21

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Blockbuster

Dag forumgenoten  O0

Even een vraagje. Graag wil ik in mijn ht ruimte een beamer plaatsen.
Nu wil ik het toch op een redelijk budget vriendelijke manier aanschaffen.
Ik zie hier en daar een oude beamer staan zoals een Sony VPL-HW65ES. Echter heeft het zin om het zelfde geld uit te geven aan een nieuwe beamer? of presteert de een oude hoger model beter?

Alvast bedankt!  :thumbs-up:

reza

Persoonlijk zou ik nooit geld uitgeven aan een "oude Sony" dit vanwege de degeneratie van de panelen.
Dan beter een oude JVC of indd een nieuw beamertje.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

marco73

Welk budget heb je het over?
De Sony is een Full HD beamer, die een ontzettend mooi beeld heeft.
Naar mijn mening beter dan veel budget 4k beamers.
TV:LG43"led, LG c1 55" oled Philipsch 65"led, Hisense 75"led| Beamer Epson  ls11000 | Scherm: 160"| Receiver: Marantz Cinema 40| Streamer: Eversolo DMP-A6 Master Edition | Stereo voorversterker: Naim nac-n272 | Eindversterker: Mark Levinson 533H| Blu Ray speler: Panasonic DP-UB9004 | Front: Klipsch RF7MK3| Center: Klipsch RC64 | Surrounds: Klipsch 402S | Rear Surrounds: Klipsch Rf82MK2 | Front Height: Klipsch RB41 | Rear Height: Klipsch RB41 | Subwoofers front: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 | Xbox X

Blockbuster

Citaat van: marco73 op januari 23, 2024, 13:28:20Welk budget heb je het over?
De Sony is een Full HD beamer, die een ontzettend mooi beeld heeft.
Naar mijn mening beter dan veel budget 4k beamers.

Budget ligt rond de 500 tot 750 euro. Is niet heel veel, maar er komt ook nog een scherm bij. Uiteindelijk wil ik over een paar jaar een 98'' of groter tcl scherm kopen.

remanus

Citaat van: reza op januari 23, 2024, 13:25:27Persoonlijk zou ik nooit geld uitgeven aan een "oude Sony" dit vanwege de degeneratie van de panelen.
Dan beter een oude JVC of indd een nieuw beamertje.

Het is mijn advertentie, maar heeft degeneratie ook niet te maken met het aantal gebruikte uren?

En ik denk dat voor het budget van blockbuster de oude Sony toch een hele mooie optie is. En als er interesse in zou hebben kan mijn 117 inch ivision scherm erbij voor 700 euro samen.

reza

Alle Sony,s hebben er last van maar de oude series helemaal..
Dus ik zou het niet aanraden of doen.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Richard70…

Citaat van: reza link=msg=3701034  :D  :D date=1706187485Alle Sony,s hebben er last van maar de oude series helemaal..
Dus ik zou het niet aanraden of doen.
Wat wil je dan voor dat geld, of doe je de N5 weg voor die prijs  :D
Zonder gekheid, voor dat geld inclusief scherm heb je best een leuk plaatje om te starten
Beeld; JVC NZ8. Stewart Firehawk masking screen  . Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

reza

Ik zou het niet doen, maar het is ook niet mijn geld.
Dus ik zeg doen!  :D

Mijn jvc gaat voor weinig weg inclusief goede panelen :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

remanus

#8
Misschien prettig om op de vraag te reageren van Blockbuster. Wat zou jij dan voor 500-750 euro aanraden? En jou JVC gaat weg voor meer dan 2K dus is totaal geen vergelijking met het budget.

Maar zoals ik al voordat ik dit topic heb gezien op pm van Becker gereageerd heb, ga eens ergens kijken als je de kans heb.

reza

Ik zou niks kopen voor dat geld.
En kan dus alleen maar schrijven wat ik zou doen.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Richard70…

#10
Citaat van: reza op januari 25, 2024, 18:15:16Ik zou niks kopen voor dat geld.
En kan dus alleen maar schrijven wat ik zou doen.

Niet mee eens.
Als je een budget zou hebben van zeg Max 1000€ inclusief scherm en je wilt toch graag groot projecteren , wat zou je dan kiezen?
Jvc 5000 gaat denk ik niet lukken incl scherm.
400 serie misschien maar is de Motion gewoon ruk.
Epson 7000 serie waarschijnlijk ook te duur.
Dus ik denk dat de Sony eigenlijk het enige fatsoenlijke alternatief is, en ik heb die ooit een keer naast de 400 serie van jvc gezien bij mediasluis en vond dat verschil toen niet zo groot. ( jaja wel qua zwart :D )
Dus mits hij nog goed is en geen 3500 uur op de lamp heeft ging ik voor de Sony
Beeld; JVC NZ8. Stewart Firehawk masking screen  . Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

donaldk

Citaat van: reza op januari 25, 2024, 13:58:05Alle Sony,s hebben er last van maar de oude series helemaal..
Dus ik zou het niet aanraden of doen.
lcd toch niet organische lcd's hadden ze toen epson nog bijna een monopolie had.

reza

Ik begrijp niet wat je schrijft (sorry)
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

#13
.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Thamaesta

Leuk hoe iedereen vanuit zijn eigen behoeftes en voorkeuren spreekt.

Misschien moeten we de topicstarter eerst vragen watvoor content hij kijkt en in welke setting je de pj gaat neerzetten.

Dat bepaald een beetje of je voor een oude jvc/sony moet gaan of gewoon een jong gebruikte epson 4k.
JVC X7500 - Philips OLED 4K 65"- Marantz av7703 - 4x QSC CX versterkers- QSC AD speakers - Arendal 1723s LCR- 7.1.4 DD Atmos -Sony X700 4K blu ray - PS5 - Nvidia Shield - RU Connected - In-Akustik - VNX Black Horizon Edgefree - Vicoustic

remanus

De oude Sony ligt mij niet in de weg en wordt vanzelf een keer opgehaald. Daarbij is ook mijn advies ga ergens kijken zodat je weet wat je kan verwachten.

Maar met een budget van 500-750 euro is de keuze niet groot. En dan houd zeker de uren op een lamp daarbij in de gaten. Want volgens mij zijn er al lampen die het te besteden budget ongeveer kosten.

Wil je 4k dan doorsparen zou ik zeggen.

wh-vanderpost

Ik heb mijn scherm (helaas) al los verkocht, maar binnen het budget wel een JVC voor je met weinig uren ;)
Er is dan zelfs nog geld over om een leuk vast scherm erbij te halen.
Denon AVC-X3800H | NVidia Shield Pro | PS3
Tannoy Revolution R2 | RC (front+back) | R1 | SVS PB12-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Canare | Belden | DIY UTP | AudioQuest

Logix

Ik heb evt nog een Thommydoek van 2.3m breed 16:9 - deze heeft een gain van 1.3 - kenners weten dat dit een erg goed doek is. Je mag het van mij zo hebben, je moet het dan wel zelf opspannen op een DIY frame.

reza

Zo dan..
Citaat van: Logix op januari 27, 2024, 15:36:06Ik heb evt nog een Thommydoek van 2.3m breed 16:9 - deze heeft een gain van 1.3 - kenners weten dat dit een erg goed doek is. Je mag het van mij zo hebben, je moet het dan wel zelf opspannen op een DIY frame.

Indd een heel goed doek! Goed nadenken of je dit zo maar weg gaat geven..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Richard70…

Ik kan niet in je portemonnee kijken, maar mediasluis heeft een 7500 in de markt gezet met zeer weinig uren.
Als je het qua budget gaat redden ( moet natuurlijk wel wat bij t.o.v. je oorspronkelijke budget) zou dat wel een hele mooie zijn
Beeld; JVC NZ8. Stewart Firehawk masking screen  . Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

buckler

Ik zou ook doorsparen... als ik zie dat N5 van reza al weg gaat voor €2000 dan zullen ze alleen maar goedkoper worden ipv duurder.
Zou zelf persoonlijk liever een half jaar doorsparen en ineens een goede projector kopen waar je gelijk 4k en tone mapping op heb. Dat is even klote als je budget maar €750 is dat snap ik en de eerste gedachte zal vast zijn 'mafkees' maar op de lange termijn zal je enorm blij zijn dat je doorgespaard hebt.
Je bent dan gewoon in een keer klaar en projecteren is echt geweldig en geeft een mega ervaring maar ,in mijn geval dan tenminste, een mindere projector kan ook het genieten omzetten in ergenis.
Misschien verkeerd advies in ogen van vele maar ik zou eerder dat traject opgaan. En ik garandeer je dat je geen 98'' tv meer wilt hebben. Ik zou sparen en op jacht gaan voor een JVC N5...
Just my 2 cents
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

J.A.F._Doorhof

In de markt hebben we een aantal projectoren van klanten staan welke door ons onderhouden zijn en ook gekalibreerd afgeleverd worden, kijk daar ook eens tussen.

Particuliere verkoop zou ik heel voorzichtig mee zijn als je geen ervaring hebt.
Stof op de panelen is niet meteen te zien, net als dode of actieve pixels en als je ze eenmaal ziet is het een kwestie van je ziet ze altijd :D

Bij goede dealers zul je daar of op gewezen worden of ze hebben gewoon goede gebruikte projectoren.
Of koop in ieder geval van iemand hier op het forum, dat zijn vaak liefhebbers en gaan net wat anders met hun spullen om vaak.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Blockbuster

Citaat van: Thamaesta op januari 27, 2024, 12:42:38Leuk hoe iedereen vanuit zijn eigen behoeftes en voorkeuren spreekt.

Misschien moeten we de topicstarter eerst vragen watvoor content hij kijkt en in welke setting je de pj gaat neerzetten.

Dat bepaald een beetje of je voor een oude jvc/sony moet gaan of gewoon een jong gebruikte epson 4k.

Zelf heb ik een nas staan waar al mijn films op staan. Maar daarnaast gebruik ik ook veel HBO max Netflix etc. Liefst zou ik ook nog kunnen gamen op de projector, maar dat is echter niet altijd goed mogelijk heb ik gelezen. :hehe:

Blockbuster

Citaat van: buckler op januari 27, 2024, 17:32:15Ik zou ook doorsparen... als ik zie dat N5 van reza al weg gaat voor €2000 dan zullen ze alleen maar goedkoper worden ipv duurder.
Zou zelf persoonlijk liever een half jaar doorsparen en ineens een goede projector kopen waar je gelijk 4k en tone mapping op heb. Dat is even klote als je budget maar €750 is dat snap ik en de eerste gedachte zal vast zijn 'mafkees' maar op de lange termijn zal je enorm blij zijn dat je doorgespaard hebt.
Je bent dan gewoon in een keer klaar en projecteren is echt geweldig en geeft een mega ervaring maar ,in mijn geval dan tenminste, een mindere projector kan ook het genieten omzetten in ergenis.
Misschien verkeerd advies in ogen van vele maar ik zou eerder dat traject opgaan. En ik garandeer je dat je geen 98'' tv meer wilt hebben. Ik zou sparen en op jacht gaan voor een JVC N5...
Just my 2 cents

Ik denk dat je wel gelijk hebt. Zelf ben ik ook altijd met het idee als ik iets doe doe ik het gelijk goed. En idd scheelt een hoop geklooi als je de projector wilt gaan upgraden. Het word toch een flink project alles bij elkaar. Dus ik ga eerst heel de kamer afmaken, en derna kijken voor een goede projector. Mits ik een deal tegenkom die ik niet kan afslaan  :tongue2:

Blockbuster

Maar hoe vaak gebruiken jullie de projector?  :huh2: Zelf word de bioscoop ook een mancave. Dus met andere woorden wil ik daar vaak series en films kijken, maar natuurlijk ook gamen. Uit oude verhalen kan ik herinneren dat je een projector niet voor een half uur moet aanzetten omdat dit erg slecht zou zijn :-\ Is dat tegenwoordig ook zo? Of maakt het niet uit dat ik pakweg even de projector aanzet voor een half uurtje te gamen? :withstupid: