Projectie scherm zoektocht

Gestart door mel, december 22, 2023, 19:44:57

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mel

Beste mensen,

Ik projecteer in een pikzwarte ruimte op een ' Screen research ' schermverhouding: 2.40 van ongeveer 100 inch.
Prachtig scherm, niks op aan te merken.
Alleen de beeldverhouding zit me soms dwars daar ik bij een 16:9 film boven en onder een stuk moet' afkappen ' . Een MAD VR zou dit kunnen oplossen maar de prijs vind ik te gek  :o , geen optie dus.

Ik heb al wel 16:9 schermen zien voorbijkomen die een aanpasbaar making systeem hebben. weet niet of dit wat is ?

Iemand een suggestie voor een hoogkwaliteit scherm dat voor mij geschikt zou zijn ?

Ik hoor het graag

Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

N1v3K

Even Werner een berichtje sturen?

mel

Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

Christof_G

#3
Google eens naar "ws spalluto multiformat", betaalbaar scherm met manuele masking, beschikbaar met verticale of horizontale masking. Ik heb het zelf ook.
Speakers: 3 x M&K Sound S150 | 2 x M&K S150T | 2  x M&K MP150 | 4 x B&W CCM663RD | 2 x A*BNB 10PP sub | 2 x JL Audio E112
Elektronica: Arcam AV860 + PA720 + PA410 | miniDSP 2x4 HD | Bluesound Node 2i
Video: JVC N7 | Vero V | Panasonic UB424

Richard70…

Volgens mij heeft forumlid Anton nog een geweldig maskingscherm in de verkoop
Beeld; JVC NZ8. Stewart Firehawk masking screen  . Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

williams

Hoi Gino welk scherm kwa aspect ratio je neemt staat of valt met welk content je het meeste kijkt .

In jouw geval zou ik je scherm behouden en dan gewoon je lensmemory settings gebruiken bij 16/9 en dan 2 zijpanelen ophangen over de grijze balken .

Deze zijn erg goedkoop te maken van mdf en hier plak je dan zwart plakvilt over of als je het iets luxer wilt dan kun je ook nog het Adamantium vilt gebruiken wat in Duitsland verkrijgbaar is .

Gr.
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

J.A.F._Doorhof

We hebben een paar opties voor masking schermen. Maar meestal is het best prijzig.

Wij hebben zelf een oplossing gemaakt met een zwart rol gordijn boven en rollen het scherm op (zwarte stof achter het scherm.

Eerlijkheid gebiedt me wel te zeggen dat we het met de nieuwe projectoren nooit meer gebruiken en alles gewoon op 16:9 stand afspelen (zwarte balken)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Vik

ws spalluto multiformat kan ik je leveren. Bij interesse mag je mij een pm sturen of een appje.  8)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

buckler

Ik snap het niet helemaal Gino want je vond iets van je beeld afsnijden totaal geen issue maar blijkbaar toch wel... jammer.
Maargoed, dit 2.40:1 scherm van je is een van de beste die op de markt te koop is en niet geheel onbelangrijk het is a 40/45 cm breder dan je oude 16/9 scherm.
Waarom dan niet panelen maken of kopen zoals Will al voorstelde en dan zit je op exact dezelfde kijk breedte als je oude 16/9 scherm bij 16/9 materiaal... en dan gewoon twee lens memory's in je JVC zetten.
Als je een MadVR of Lumagen te duur vind dan houd dat op natuurlijk, wat ik best begrijp want dat is ook heel veel geld maar zo'n masking screen geven ze ook niet weg en al helemaal niet als je er qua beeld kwaliteit niet op achteruit wilt gaan tov jou Screen Research.
Als je echt niet kan leven met je huidige ratio scherm dan ging ik toch echt voor die Side panelen als ik jou was.

Bv:
https://www.touchstoneav.co.uk/seymour-fixed-masking-panels-513-c.asp

JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

denoontje

Citaat van: vik op december 22, 2023, 22:59:29ws spalluto multiformat kan ik je leveren. Bij interesse mag je mij een pm sturen of een appje.  8)

Heeft ie bij mij ook geleverd

home@the movies

Citaat van: mel op december 22, 2023, 19:44:57Beste mensen,

Ik projecteer in een pikzwarte ruimte op een ' Screen research ' schermverhouding: 2.40 van ongeveer 100 inch.
Prachtig scherm, niks op aan te merken.
Alleen de beeldverhouding zit me soms dwars daar ik bij een 16:9 film boven en onder een stuk moet' afkappen ' . Een MAD VR zou dit kunnen oplossen maar de prijs vind ik te gek  :o , geen optie dus.

Ik heb al wel 16:9 schermen zien voorbijkomen die een aanpasbaar making systeem hebben. weet niet of dit wat is ?

Iemand een suggestie voor een hoogkwaliteit scherm dat voor mij geschikt zou zijn ?

Ik hoor het graag




Kijk even op onze website,

https://www.cinedream.be/shop/cinepro/cinepro-multiformat-masking-scherm-manueel-235-cm-breed-vertikaal-169

mel

Citaat van: williams op december 22, 2023, 21:17:56Hoi Gino welk scherm kwa aspect ratio je neemt staat of valt met welk content je het meeste kijkt .

In jouw geval zou ik je scherm behouden en dan gewoon je lensmemory settings gebruiken bij 16/9 en dan 2 zijpanelen ophangen over de grijze balken .

Deze zijn erg goedkoop te maken van mdf en hier plak je dan zwart plakvilt over of als je het iets luxer wilt dan kun je ook nog het Adamantium vilt gebruiken wat in Duitsland verkrijgbaar is .

Gr.
Hey William

Ik kijk eigenlijk uitsluitend van blu ray of 4K schijf.
Dus in de meeste gevallen zit ik wel goed met de aspect ratio.

Maar als ik het goed begrijp wil je zeggen: Kleiner projecteren als je een 16:9 film bekijkt zodat er links en rechts grijze balken ontstaan ? Maar dan wordt het geprojecteerde beeld wel erg klein ;)
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

mel

Citaat van: buckler op december 22, 2023, 23:27:50Ik snap het niet helemaal Gino want je vond iets van je beeld afsnijden totaal geen issue maar blijkbaar toch wel... jammer.
Maargoed, dit 2.40:1 scherm van je is een van de beste die op de markt te koop is en niet geheel onbelangrijk het is a 40/45 cm breder dan je oude 16/9 scherm.
Waarom dan niet panelen maken of kopen zoals Will al voorstelde en dan zit je op exact dezelfde kijk breedte als je oude 16/9 scherm bij 16/9 materiaal... en dan gewoon twee lens memory's in je JVC zetten.
Als je een MadVR of Lumagen te duur vind dan houd dat op natuurlijk, wat ik best begrijp want dat is ook heel veel geld maar zo'n masking screen geven ze ook niet weg en al helemaal niet als je er qua beeld kwaliteit niet op achteruit wilt gaan tov jou Screen Research.
Als je echt niet kan leven met je huidige ratio scherm dan ging ik toch echt voor die Side panelen als ik jou was.

Bv:
https://www.touchstoneav.co.uk/seymour-fixed-masking-panels-513-c.asp



Hey Martin,
Klopt wel wat je zegt: Met het afsnijden boven en onder mis ik niet erg veel van de film, het enige dat ik jammer vind is dat ik vroeger met mijn oude 16:9 scherm een film bekeek in dezelfde aspect ratio het beeld enorm groot toonde. De beleving was groter om maar te zeggen.

Nu is er ook de afweging: zijn er dan zoveel films in 16:9 , Denk het niet maar toch is het een klein gemis.
( Nu ik er aan denk , Top gun had een andere aspect ratio dan mijn scherm  ;) )
Niks op aan te merken op mijn huidig scherm, beeld is zeker verbeterd tov mijn vroeger scherm, en zeker al door die brede zwarte fluwelen band die er omheen zit.
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

Gabor

Een tussenoplossing is een scherm met (ongeveer) 2:1 verhouding, met kleinere masking panelen boven en onder voor 2.39:1 films en kleinere masking panelen links en rechts voor 1.78:1. Zo is het verschil tussen beide formaten niet zo groot. Bijkomend voordeel voor (imax) films met wisselende aspect ratios is dat je met 1 stand wel weg komt.

Dit is misschien prijzig als je het kant en klaar wilt kopen, maar je kunt ook zelf bouwen.
Ik had dit voor mijn eigen ruimte willen doen, maar het oppervlak dat overbleef voor het scherm was eigenlijk precies een 2.39 verhouding dus is dat het geworden.

buckler

Citaat van: mel op december 23, 2023, 15:15:53Hey William

Ik kijk eigenlijk uitsluitend van blu ray of 4K schijf.
Dus in de meeste gevallen zit ik wel goed met de aspect ratio.

Maar als ik het goed begrijp wil je zeggen: Kleiner projecteren als je een 16:9 film bekijkt zodat er links en rechts grijze balken ontstaan ? Maar dan wordt het geprojecteerde beeld wel erg klein ;)

Ik snap je beweeg reden wel maar jou huidig 2.40:1 scherm is a 45cm breder dan jou oud 16/9 scherm.
Als je bij 16/9 materiaal de sides maskeerd met panelen dan kom je exact op hetzelfde formaat uit als je oude 16/9 scherm.
Het enige wat dan niet echt gaat werken is met de wisselende ratio's maargoed zoveel films hebben dat niet... misschien 1/1000
Waarom zoek je niet een gebruikte Lumagen?
Dat lost alles op en zal niet zo heel veel duurder zijn dan een goed masking screen.
Heb je gelijk het voordeel van de tone mapping en nog een aantal andere opties.
Is maar een gedachte hoor...
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

williams

Citaat.   Maar als ik het goed begrijp wil je zeggen: Kleiner projecteren als je een 16:9 film bekijkt zodat er links en rechts grijze balken ontstaan ? Maar dan wordt het geprojecteerde beeld wel erg klein ;)

Das zeker waar maar net als met de rest van het leven moeten we altijd ergens een compromis maken dat is hier ook .
Het natuurlijk meer een luxe probleem en hangt er zoals ik eerder zei ervan af welk aspect ratio je het meest kijkt .

De oplossing die ik eerder voorstelde is verreweg het goedkoopste en dit kun je voor een paar tientjes testen of je het wat vind over een periode.

Andere oplossing worden duurder in welke vorm dan ook .

JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

Nog even een aanvulling van hierboven is om gewoon dichterbij te gaan zitten mocht je 16/9 te klein vinden dan .

Een vriend van me hier op het forum heeft een 3 meter breed scherm en hij zit op een kijkafstand van rond de 3 meter ik kan je verzekeren dat dit geweldig is kwa impact en kijkervaring .

JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

SpeedyAndré

Ik heb 'gewoon' een 16:9 rolscherm opgehangen dat voor de 21:9 Carada hangt, ik moet wel zeggen dat ik die best vaak gebruik omdat ik vaker series kijk en beiden zijn even breed.
De rest van de formaten doe ik met de zoom.
Ik zou masking panelen kunnen gebruiken maar heb hetzelfde argument: een 16:9 beeld oogt te klein en ik kan ze niet met m'n afstandsbediening plaatsen  :D  :tounge:
MadVR zou je zelf op een pc kunnen zetten, een capture kaart is wel prijzig maar toch een stuk minder dan hun complete systeem.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

mel

Citaat van: buckler op december 23, 2023, 16:12:25Ik snap je beweeg reden wel maar jou huidig 2.40:1 scherm is a 45cm breder dan jou oud 16/9 scherm.
Als je bij 16/9 materiaal de sides maskeerd met panelen dan kom je exact op hetzelfde formaat uit als je oude 16/9 scherm.
Het enige wat dan niet echt gaat werken is met de wisselende ratio's maargoed zoveel films hebben dat niet... misschien 1/1000
Waarom zoek je niet een gebruikte Lumagen?
Dat lost alles op en zal niet zo heel veel duurder zijn dan een goed masking screen.
Heb je gelijk het voordeel van de tone mapping en nog een aantal andere opties.
Is maar een gedachte hoor...

Klopt volgens mij niet Martin. Mijn vorige 16:9 scherm was een stuk hoger in afmeting
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

buckler

Citaat van: mel op december 23, 2023, 23:40:37Klopt volgens mij niet Martin. Mijn vorige 16:9 scherm was een stuk hoger in afmeting

Nou je dit zo stellig zegt begint er mij inderdaad ook iets te dagen dat er wat verschil in zat ja...
Kan je die paar centimeters niet wat 'geven en nemen' en gaan werken met iets snijden in de hoogte?
Dan maak je panelen voor aan de zijkanten en snij je die paar cm in de hoogte af, lijk mij niet zo gek.
Het is precies zoals Will het zegt 'het is een keuze voor welke ratios je het meeste kijkt' en jij kijkt 99% schijven en dat is toch voor het grootste gedeelte duidelijk 21/9 films lijkt mij.
Ik zelf zou nooit meer terug willen naar een 16/9 scherm voor de projector om eerlijk te zijn en een 21/9 scherm gaf mij echt een boost wat betreft beleving.

Wat hierboven word voorgesteld door er een (tab tensioned) rolscherm boven te hangen en die 'ervoor' te laten komen met het uitrollen voor 16/9 films of verschillende ratio's films is ook een plan natuurlijk wat volgens mij goedkoper is dan een masking screen op het niveau van jou Screen Research scherm.
Best een goed idee eigenlijk. Zou al helemaal mooi zijn als dat te verkrijgen is in jou (huidig) doek bij Screen Research???

Al zou ik zelf voor een Envy/Lumagen gaan maargoed wie ben ik, daar zitten zoveel meer algo's op die veel en veel meer mee brengen dan alleen de ratio's aan te passen.
Ja dat kost wat ja... al heb ik al Lumagen's voorbij zien komen voor een prachtprijs en dat is een hele mooie machine.

Ps, je heb nu echt een topscherm wat qua doek heel dicht op Stewart zit en qua frame misschien wel het beste wat er te koop is en ik zou zelf eerst heel goed nadenken voordat je dat gaat omwisselen.
Just my two cents
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Vik

Een 100 inch is gewoon weg te klein om fatsoenlijk 16:9 content te kijken. Ik adviseer mijn klanten altijd om die stap pas te zetten vanaf 120 inch. (280 cm x 120 cm)

Dan hou je een hoogte over van netto 120 cm en dan kijkt 16:9 een stuk fijner. Jij hebt nu uit mijn hoofd een hoogte van 100 cm. Ter vergelijking: een 85 inch televisie heeft een hoogte van 106 cm.

Maar goed anderen hebben daar een eigen mening over. Voor mij persoonlijk afbreuk op de kijkervaring en met 100 inch zal ik persoonlijk altijd kiezen voor 16:9.


Citaat van: mel op december 23, 2023, 15:15:53Hey William

Ik kijk eigenlijk uitsluitend van blu ray of 4K schijf.
Dus in de meeste gevallen zit ik wel goed met de aspect ratio.

Maar als ik het goed begrijp wil je zeggen: Kleiner projecteren als je een 16:9 film bekijkt zodat er links en rechts grijze balken ontstaan ? Maar dan wordt het geprojecteerde beeld wel erg klein ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

buckler

Hij heeft nu dacht ik 246cm breed, een 100" 16/9 is dat niet 220cm breed?
Zou zelf nooit voor 21/9 film matriaal kleinder gaan kijken (en dan nog maar niet te spreken over die zwarte balken...)
Vele praten bij een 21/9 scherm over de breedte maat en bij een 16/9 scherm over de diagonale maat.

Een video processor zou toch wel de oplossing zijn in mijn ogen.
Maargoed die prijs he  :nopompom:

Ik stop er nu mee want ik vervuil ondertussen Gino zijn topic, sorry maat  :coffee:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

mel

Citaat van: williams op december 23, 2023, 17:59:49Nog even een aanvulling van hierboven is om gewoon dichterbij te gaan zitten mocht je 16/9 te klein vinden dan .

Een vriend van me hier op het forum heeft een 3 meter breed scherm en hij zit op een kijkafstand van rond de 3 meter ik kan je verzekeren dat dit geweldig is kwa impact en kijkervaring .



Ja, heb ik vroeger ook geprobeerd en dat is zeker een idee.
Probleempje is dat dan de lyngdorf eigenlijk terug afgeregeld moet worden. Heb dit enkele maanden geleden net professioneel laten doen.
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

mel

Citaat van: buckler op december 24, 2023, 10:08:16Nou je dit zo stellig zegt begint er mij inderdaad ook iets te dagen dat er wat verschil in zat ja...
Kan je die paar centimeters niet wat 'geven en nemen' en gaan werken met iets snijden in de hoogte?
Dan maak je panelen voor aan de zijkanten en snij je die paar cm in de hoogte af, lijk mij niet zo gek.
Het is precies zoals Will het zegt 'het is een keuze voor welke ratios je het meeste kijkt' en jij kijkt 99% schijven en dat is toch voor het grootste gedeelte duidelijk 21/9 films lijkt mij.
Ik zelf zou nooit meer terug willen naar een 16/9 scherm voor de projector om eerlijk te zijn en een 21/9 scherm gaf mij echt een boost wat betreft beleving.

Wat hierboven word voorgesteld door er een (tab tensioned) rolscherm boven te hangen en die 'ervoor' te laten komen met het uitrollen voor 16/9 films of verschillende ratio's films is ook een plan natuurlijk wat volgens mij goedkoper is dan een masking screen op het niveau van jou Screen Research scherm.
Best een goed idee eigenlijk. Zou al helemaal mooi zijn als dat te verkrijgen is in jou (huidig) doek bij Screen Research???

Al zou ik zelf voor een Envy/Lumagen gaan maargoed wie ben ik, daar zitten zoveel meer algo's op die veel en veel meer mee brengen dan alleen de ratio's aan te passen.
Ja dat kost wat ja... al heb ik al Lumagen's voorbij zien komen voor een prachtprijs en dat is een hele mooie machine.

Ps, je heb nu echt een topscherm wat qua doek heel dicht op Stewart zit en qua frame misschien wel het beste wat er te koop is en ik zou zelf eerst heel goed nadenken voordat je dat gaat omwisselen.
Just my two cents

Die lumagen zal ik eens in het oog houden maar de tip van william die ik vroeger ook al heb toegepast is eigenlijk zeker het overwegen waard, nl dichterbij gaan zitten. met mijn vorig 16:9 scherm werd ik soms echt in het beeld gezogen als het een 16:9 film was als je begrijpt wat ik bedoel.
Maar dichterbij gaan zitten is wss niet ideaal voor de lyngdorf afstelling. volgens Garmt is het niet echt noodzakelijk om terug volledig te komen instellen.
En inderdaad jou scherm is een toppertje.
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

mel

Citaat van: buckler op december 24, 2023, 14:55:31Hij heeft nu dacht ik 246cm breed, een 100" 16/9 is dat niet 220cm breed?
Zou zelf nooit voor 21/9 film matriaal kleinder gaan kijken (en dan nog maar niet te spreken over die zwarte balken...)
Vele praten bij een 21/9 scherm over de breedte maat en bij een 16/9 scherm over de diagonale maat.

Een video processor zou toch wel de oplossing zijn in mijn ogen.
Maargoed die prijs he  :nopompom:

Ik stop er nu mee want ik vervuil ondertussen Gino zijn topic, sorry maat  :coffee:
No problemo amigo
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820