raar banbeleid

Gestart door Ohm Ivo, oktober 16, 2023, 10:26:19

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ohm Ivo

Dus het topic van Mmuetst is op slot en we worden naar hier verwezen als je vragen hebt. Okee dan:

krijgen we (Mmuetst incluis) nog te horen waarom hij geband is (en dan ook nog voor 60 dagen) of hoe zit dat?? In de banlijst staat altijd een reden waarom, maar inzake Mmuetst is het een mysterie.

Evert

Kwabbernoot

Ik denk dat hij teveel aan het zeiken is geweest over een website met "bijzondere" audiospulletjes. Daarna met een dubbelaccount er nog wat achteraan geroepen en voilà: 60 dagen op de reservebank.

Groeten...

jazzy

Citaat van: Ohm Ivo op oktober 16, 2023, 10:26:19Dus het topic van Mmuetst is op slot en we worden naar hier verwezen als je vragen hebt. Okee dan:

krijgen we (Mmuetst incluis) nog te horen waarom hij geband is (en dan ook nog voor 60 dagen) of hoe zit dat?? In de banlijst staat altijd een reden waarom, maar inzake Mmuetst is het een mysterie.

Evert
Ik dacht dat we redelijk duidelijk waren dat we dit intern even gingen bespreken. Geef ons alsjeblieft even de tijd, niet iedereen is de hele dag online. Had je nog feedback voor ons wat nog niet in dat topic gegeven is of open je dit topic omdat het je niet snel genoeg gaat? :)
Woonkamer: Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11 - Quad L-series 12" sub - Sony KD-65XF9005
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40

chansig

Citaat van: Kwabbernoot op oktober 16, 2023, 10:39:53Ik denk dat hij teveel aan het zeiken is geweest over een website met "bijzondere" audiospulletjes. Daarna met een dubbelaccount er nog wat achteraan geroepen en voilà: 60 dagen op de reservebank.

Groeten...

Dubbelaccount was de dag na de ban.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Ohm Ivo

Citaat van: jazzy op oktober 16, 2023, 11:18:56Ik dacht dat we redelijk duidelijk waren dat we dit intern even gingen bespreken. Geef ons alsjeblieft even de tijd, niet iedereen is de hele dag online. Had je nog feedback voor ons wat nog niet in dat topic gegeven is of open je dit topic omdat het je niet snel genoeg gaat? :)

Omdat aan deze rare situatie zo snel mogelijk een eind moet komen. Tis compleet absurd dat iemand 60 dagen geband wordt en vervolgens moeten de moderatoren maar eens over de reden gaan bakkeleien.  Absurd.

Evert

jazzy

Ik ben het met je eens dat het te lang duurt, maar om daar nou op een "of hoe zit dat??" topic over te openen. We zijn hier allemaal vrijwilligers en proberen het netjes te doen. Beetje geduld alsjeblieft.
Woonkamer: Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11 - Quad L-series 12" sub - Sony KD-65XF9005
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40

J.A.F._Doorhof

Ban is terecht
Tijd word nog bepaald.
Dus of het is korter of het is 60

We hebben duidelijke regels
We hebben zeer geduldige mods

Niets absurds aan.
Het feit dat over de lengte word overlegt doet niets af aan de reden.


www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

FS249

En wat was de reden dan?
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

N1v3K

Citaat van: J.A.F._Doorhof op oktober 16, 2023, 16:08:59Het feit dat over de lengte word overlegt doet niets af aan de reden.
wordT overlegD

Ohm Ivo

Citaat van: FS249 op oktober 16, 2023, 16:56:12En wat was de reden dan?

Precies dit. De reden zou er eerder moeten zijn dan de daadwerkelijke ban. Hier is het andersom: eerst bannen, en dan later de reden erbij verzinnen. Nou, ik ben benieuwd!

Citaaten proberen het netjes te doen.
Nou, daarvoor is het sowieso al te laat.

Evert

Zymotic

Wat Jazzy al zei, we zijn er mee bezig. Modereren is niet onze fulltime baan, maar doen we er vrijwillig bij in onze vrije tijd.

Daarbij vind ik persoonlijk dat je nog al bijzonder negatief reageert op de gang van zaken hier. Je gaf al aan dat je dit forum begon te haten en nu geef je aan dat we het toch al niet meer netjes kunnen doen.  Wat ik al eerder zei, we doen ons best en als je dat niet bevalt staat het je vrij om je "plezier" ergens anders te gaan zoeken.

Laan

#11
Dat is inmiddels te volgen op de andere zender.

<knip>
Woonkamer:  Atoll st 300 | Atoll am 400 | GoldenEar Triton reference
Man-cave: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100

jazzy

@Laan Je link is verwijderd. Dat is ook de reden dat ik het topic van mmuetst even gesloten heb, vind het niet okay om hier over een lid te gaan praten terwijl die zelf niet aan de discussie deel kan nemen. Hoop op je begrip hiervoor.
Woonkamer: Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11 - Quad L-series 12" sub - Sony KD-65XF9005
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40

Laan

Citaat van: jazzy op oktober 16, 2023, 19:50:39@Laan Je link is verwijderd. Dat is ook de reden dat ik het topic van mmuetst even gesloten heb, vind het niet okay om hier over een lid te gaan praten terwijl die zelf niet aan de discussie deel kan nemen. Hoop op je begrip hiervoor.

Geen punt hoor. Ik heb hier ook geen mening over. Slechts een verwijzing naar waar je meer kan lezen. :)
Woonkamer:  Atoll st 300 | Atoll am 400 | GoldenEar Triton reference
Man-cave: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100

. . .

#14
Ik zou de mods in ieder geval 1 tip willen geven: stop met verwijderen van posts (of inhoud daarvan) zolang er geen juridisch foute dingen in staan. Laat desbetrefrende post gewoon staan en voeg er een mod-edit aan toe onderaan in het rood.
Duidelijker en overzichtelijker en zo weet iedereen ook meteen wat wel/niet door de beugel kan en is verdere discussie overbodig.

Een paar posts hierboven zie je men (imo) dezelfde fout maken met de post van Laan.
Doe dan geen nietszeggende 'knip' edit maar even het linkje verwijderen + kort zinnetje zoals 'link naar een concurrerend forum verwijderd' of 'linken naar een ander forum is niet toegestaan' in het rood of iets in die trant.



jazzy

Citaat van: WhySoSerious? op oktober 16, 2023, 20:45:36Een paar posts hierboven zie je men (imo) dezelfde fout maken met de post van Laan.
Doe dan geen nietszeggende 'knip' edit maar even het linkje verwijderen + kort zinnetje zoals 'link naar een concurrerend forum verwijderd' of 'linken naar een ander forum is niet toegestaan' in het rood of iets in die trant.
Genoteerd. Hierboven staat de uitleg in het bericht daaronder, had inderdaad ook in het oorspronkelijke bericht gekund. Wat verwijderen betreft, daar zijn we doorgaans terughoudend in en doen we alleen wanneer laten staan bijvoorbeeld tot verdere escalatie kan leiden terwijl je een discussie juist wild beëindigen.

Dat gezegd hebbende. De gebande heeft een mail en uitleg in zijn eigen topic.
Woonkamer: Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11 - Quad L-series 12" sub - Sony KD-65XF9005
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40

jazzy

Citaat van: Ohm Ivo op oktober 16, 2023, 17:39:58Precies dit. De reden zou er eerder moeten zijn dan de daadwerkelijke ban. Hier is het andersom: eerst bannen, en dan later de reden erbij verzinnen. Nou, ik ben benieuwd!

[...]

Nou, daarvoor is het sowieso al te laat.
Als je de intenties van het adminteam in twijfel trekt, hier en op andere fora, dan snap ik eerlijk gezegd niet wat je hier nog doet. Of doe gewoon normaal mee en behandel elkaar met respect, of zoek je heil op een plek waar je je beter thuis voelt.
Woonkamer: Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11 - Quad L-series 12" sub - Sony KD-65XF9005
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40

mmuetst

#17
Wil alleen melden dat communicatie misschien belangrijk is. In dit geval gebrek aan communicatie. Op met moment dat je terecht of onterecht een ban krijgt, kun je niks meer en een e-mail adres (al zou het maar een info adres zijn) is dan misschien handig om er achter te komen wat je fout hebt gedaan. Ik vind het goed dat er een scheidsrechter is die kijkt of iedereen zich aan de spelregels houdt. Wat mij betreft is daarmee de kous af. Of als ik alsnog een paar weken op de bank moet zitten, ook prima, maar communiceer dan duidelijk waarom.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

mmuetst

#18
Nog wat vragen over het reglement:

Punt 9
"Het zwart maken (ook bekend als "Naming & Shaming) van een persoon, bedrijf, instantie, of een eender wordt niet geaccepteerd"

Geld dit ook als het bedrijf overduidelijk producten verkoopt die dubieus zijn? Ik lees ook mensen die klagen over post vervoerders of bedrijven die slechte diensten leveren. Waar ligt dan de grens?

Verder lijkt mij regel 1 heel duidelijk:

"Om iedereen een plezierige forumbeleving te kunnen bieden dulden wij persoonlijke aanvallen, uitlokking, pesten of bashing absoluut niet, net zo min als bedreiging. Niet naar de leden. Niet naar de sponsoren. Niet naar de administrators. Wil je dit bewust wel doen zijn daar geschiktere fora voor"

Maar deze regel geld ook voor forumleden die het moeilijk kunnen handelen dat ik af en toe een item plaats over metingen en objectief bekijken van producten.
Ben ik dan deze forumleden aan het uitlokken? Of is dat mijn manier om tegen audio aan te kijken?

Ik begrijp dat ik maar al te vaak de verkeerde emoties los maak, dat vind ik jammer, want ik hoop op een stukje begrip hoe ik naar zaken kijk.

Natuurlijk ben ik ook wel eens aan het plagen...maar moeten we dan elke keer op eieren lopen? Maakt dat het forum er leuk en luchtig op?

Ik heb aan @jazzy kenbaar gemaakt dat ik me vooral op muziek en jullie tips in die richting ga bezig houden gezien dat minder los maakt bij mensen (op een verkeerde manier).

Ik hoop dat het geven van een ban in de toekomst wat duidelijker wordt en zoals @jazzy aangeeft, het is vrijwilligers werk dus hou ook een beetje rekening met deze mensen die het forum beheren.

PS als het nodig is dat ik voor mijn posten alsnog op het stafbankje moet zitten, dan zal ik die beslissing met respect uitzitten. Mijn post in andere fora kan misschien als slordig worden beschouwd, maar ik ben ook een mens met emoties en frustraties en die ben ik daar kwijt geraakt.




Geniet van Audio, maar betaal met mate.

jazzy

#19
Citaat van: mmuetst op oktober 17, 2023, 00:28:17Nog wat vragen over het reglement:

Punt 9
"Het zwart maken (ook bekend als "Naming & Shaming) van een persoon, bedrijf, instantie, of een eender wordt niet geaccepteerd"

Geld dit ook als het bedrijf overduidelijk producten verkoopt die dubieus zijn? Ik lees ook mensen die klagen over post vervoerders of bedrijven die slechte diensten leveren. Waar ligt dan de grens?
Je kunt dit heel formeel gaan bekijken of wat meer praktisch. Een aanzienlijk deel van deze gemeenschap is er van overtuigd dat houten schijfjes die op een versterker liggen of een upgrade zekeringhouder invloed hebben op het geluid. Daar mag je anders over denken en het is prima om dat af en toe te zeggen, maar dan altijd terwijl je anderen in hun waarde laat. En dat is de grote uitdaging: waar, wanneer, op welke manier en wanneer gewoon liever niet.

Je kunt nog zo overtuigd zijn van je mening en alle feiten op een rijtje hebben, maar als je op een verjaardagsfeestje van gelovige familie voor de zoveelste keer uitlegt dat er geen bewijs is voor het bestaan van een god en ze slechts verkeerd geïnformeerd zijn dan kun je op onbegrip en irritatie rekenen. Op een bepaald moment zal je misschien de vraag krijgen om niet naar het feestje te komen.

Ik heb de recente discussies niet goed gevolgd maar kan me best voorstellen dat iets vergelijkbaars hier ook gebeurd is. Dan kun je honderd keer gelijk hebben, maar de vraag is of je daarmee andermans feestjes moet verpesten.

Anyway, ik denk niet dat ik je iets nieuws vertel. Zoals zo vaak hier op het forum maakt gewoon een tandje minder al een heel verschil. Wat beter proberen aan te voelen wat het moment is en wanneer het genoeg is.
Woonkamer: Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11 - Quad L-series 12" sub - Sony KD-65XF9005
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40

mmuetst

#20
@jazzy dank voor je heldere antwoord. Ik zal er aan werken. Voor sommige (en ik bedoel dan ook vooral mijzelf) is het soms moeilijk om zich te verplaatsen in een ander. Soms zie ik forum leden die nog nooit een ban hebben gehad reageer en dan denk ik met veel respect, dat wil ik ook, knap. Emoties zijn soms lastig te onderdrukken.
Zullen we dit topic met respect voor de persoon die het heeft geopend sluiten? Gaan we verder met audio, Lego, bier en vooral muziek. Lijkt mij prettig!
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

twani

#21
Kun je als modteam nog wel dagen vergaderen, maar als iemand die (om vrijwel niks) geband is zo keurig en schuldbewust uiteenzet wat 'm "overkwam" en evenzo keurig verteld hoe hij zich in de toekomst "over het forum zal bewegen" ben je toch klaar met vergaderen neem ik aan?

Haal die 60 dagen er meteen af. Daar is 99,9% van de medeforummers het direct mee eens schat ik in.

De wereld om ons heen geeft heel duidelijk aan dat dit voorval "non problematiek" is.

Maak er een mooie dag van allen.

J.A.F._Doorhof

In ieder geval beter dan klagen en roepen dat je nooit meer terug komt ;)

Grapje ;)
Ben in ieder geval blij dat je weer post onder je eigen naam en dat meen ik 100%

Iedereen is hier welkom
Maar ook mods zijn mensen en zolang je niet weet wat er speelt is het commentaar geven op het mod team gebaseerd op je eigen gevoel. Het mod team baseert zich op report to mods en een watch list.

Dus in 99.9% van de gevallen is een ban meer dan terecht hier. Maar er is altijd ruimte voor overleg

We hebben regelmatig ook bans for live terug gedraaid. We zijn best redelijk denk ik ;)

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

DofN

Citaat van: jazzy op oktober 17, 2023, 01:10:03Je kunt dit heel formeel gaan bekijken of wat meer praktisch. Een aanzienlijk deel van deze gemeenschap is er van overtuigd dat houten schijfjes die op een versterker liggen of een upgrade zekeringhouder invloed hebben op het geluid. Daar mag je anders over denken en het is prima om dat af en toe te zeggen, maar dan altijd terwijl je anderen in hun waarde laat. En dat is de grote uitdaging: waar, wanneer, op welke manier en wanneer gewoon liever niet.

Je zet een groep mensen wat zielig in een hoekje alsof ze gepest worden. Daar staat tegenover dat de stelligheid van deze subjectieve en individuele overtuiging geen recht doet aan de werkelijkheid van anderen en dat dit een forum is waar mensen met elkaar in gesprek zijn ook over onderwerpen waarover je het niet met elkaar eens bent. Er wordt door de groep die jij bedoelt vaak gedaan alsof "de anderen" niet naar muziek luisteren of het allemaal niet snappen of niet bereidwillig zijn om te experimenteren. Overtuigd zijn prima, maar een mening als feit verkondigen heeft een zeker minachting voor de rest van de wereld in zich. Geloven is niet weten, en dat is de kracht ervan. Ik zeg daarmee niet - want o gevoelige teentjes - dat de subjectieve waarneming niet belangrijk is. Hoe iemand geniet van zijn muziek en of dat linksom of rechtsom niet de harden is voor anderen is volstrekt irrelevant voor zijn plezier.

Hopelijk relativeert dit je eenzijdige blik op wat er op dit forum gebeurt een beetje. Als er al een groep is die anderen niet in hun waarde laat, dan is dat wel de door jou bedoelde groep met die overtuiging. Of nou ja, laat ik het wat politieker formuleren: het is minimaal 50/50. Dus niet doen alsof de ene groep het slachtoffer is van de andere.

Verder had ik eerder al aangegeven dat ik jullie banbeleid bizar vind met een voorbeeld erbij en een vraag die ik niet opnieuw ga herhalen. Ik denk dat jullie er toch niet uitkomen, en dan kan je het maar beter laten.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Kwabbernoot

#24
Mmuest heeft het zelf over een beetje plagen. Dus ja, dat is exact wat er gebeurt.

Het is natuurlijk ook ongelooflijk flauw om altijd, maar dan ook écht altijd, opmerkingen te maken over wat er allemaal wel niet kan en hoe duur het allemaal wel niet is om vervolgens af te sluiten met: "maar ja, als jij je er prettig bij voelt..." gevolgd door een  :D  (of iets in die trant).

Of dat een ban waard is, is een andere vraag.

Groeten...