Reden voor upgrade

Gestart door J.A.F._Doorhof, oktober 1, 2023, 07:57:57

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

J.A.F._Doorhof

Natuurlijk houden we allemaal van projectie ;)

We zijn zelf al sinds 1995 bezig met projectie binnen home theater. En merk dat bij onszelf de reden van upgrades eigenlijk om de zoveel jaar wisselt.

Bv 1080p, 4k support, native 4k, HDR, laser etc.

Op dit moment merk ik voor mezelf dat ik voornamelijk zoek naar dingen als rust in het beeld door bv betere Motion flow. Maar ook contrast ratio blijft een belangrijke.

Wat is jouw "reason to upgrade" bij projectie ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

katwax

Ik zal het dan omkeren, want dat is makkelijker voor mij. Reden waarom ik nog geen upgrade heb gedaan:
-het heeft lang geduurd voor er laser aangeboden werd onder de 10K
-4K, HDR, 8K etc is leuk, maar content is vanuit streaming services is zeer beperkt. Hoewel 4K wel beter is geworden

Upgrade opties zijn dus vrij recent voor mij, maar om 1 of andere reden is er geen druk (FOMO)  ;D
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

J.A.F._Doorhof

#2
4k via streaming is op veel diensten een flinke stap voorwaarts tov 1080p.

Vooral de nieuwere series en films zien er gewoon erg goed uit.

Prijs is een goede ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

broodro0ster

Ik wil al een tijdje upgraden, maar we waren ook al een tijdje opzoek naar een woning. En ik wou natuurlijk zeker zijn van een HT ruimte voordat ik veel geld uitgeef aan een nieuwe projector. Deze zomer verhuisd, maar de HT wordt een projectje voor volgende zomer met als doel in de herfst van 2024 terug te kunnen genieten.

Inmiddels wel de TV geupgrade naar een LG 77G2 en wat een vooruitgang tegenover de oude TV en projector. Vooral HDR en de uitgebreidere colorspace vind ik opvallend beter. En de scherpte als ik mijn bril opzet. Mijn mond valt elke keer open als ik Dolby Vision content bekijk. Hopelijk komt die ondersteuning ook naar projectoren zodat ik volgend jaar kan upgraden en genieten in de nieuwe HT.
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

katwax

Citaat van: J.A.F._Doorhof op oktober  1, 2023, 09:52:024k via streaming is op veel diensten een flinke stap voorwaarts tov 1080p.

Vooral de nieuwere series en films zien er gewoon erg goed uit.

Prijs is een goede ;)
Dat bedoel ik, 4K komt eindelijk frequent genoeg voor op streaming diensten dat dit nu de moeite wordt, maar 4K is ook zo goed als standaard op de projectoren tegenwoordig (toch HomeCinema projectoren).
Epson had toen met de LS10000 en zijn opvolger wel een uitzondering, maar daarna heeft het wel lang geduurd voor er terug Laser kwam in de prijsklasse onder 10K
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

J.A.F._Doorhof

Nu de vw5000 van sony 4999 ;)
Grijp je kans
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

katwax

#6
Citaat van: J.A.F._Doorhof op oktober  2, 2023, 20:56:25Nu de vw5000 van sony 4999 ;)
Grijp je kans
;D
Btw volgens mij bedoel je de XW5000, de VW5000 was volgens mij een 0 meer
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

donaldk

De echte opvolger daarvan is de 380, dubbel de output, nog niet dubbel de prijs €€€€€€€€€€. Geen gedoe meer met rebadging voor consumentenmarkt (270/280), gewoon zelfde naam voor Pro en Consumentenmarkt. Vandaar ook dat de nieuwere XW5000 een stukje kleiner is dan de VW5000/GTZ 270/280.

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

donaldk

#10
Ik meen inderdaad zoiets. Adviesprijs tenminste. Oude CRT prijzen:-). Daarom ook waarom nog de moeite nemen een andere firmware met ander welkomstscherm maken en wat andere badges en of screenprinting op het front, zoals bij de VW 5000. In dat segment heeft ie best wat concurrentie, wanneer je native 4K minder belangrijk vind.

Maar in dat segment heb je ook al LED walls. En LCD gaat nu wat vaker boven de 100" voor duidelijk minder, de Chinesen hebben nu ook TVs van 110/115" voor 10-15K aangekondigd, in plaats van Public Information Displays. Ik kreeg op IBC te horen dat er nu een aanbieding was voor LED in dat laatste segment, maar dat is dan slechts HD en vooral ook EX WORKS China! Iemand op het forum meldde onlangs dat de 98" LCD TV 3300 euro was bij mediamarkt. Dus flatpanel blijft projectie verdringen.

Ik neem aan dat de nieuwe 5000 beter beeld heeft dan de oude, ondanks de kleinere lens. Want de VW had (deels) slechts een. 8 bit video signaalpad.

Ik vervang enkel wanneer iets kapot gaat en dan ook vaak nog niet eens, dan maar zonder;-(. Voor mij lag de aantrekkingskracht van projectie in de lage instapsprijs. Maar HT projectoren worden beter en weer duurder.

J.A.F._Doorhof

Ik denk (maar dat is een gevoel) dat er op het forum weinig mensen zijn die 90K voor een projector neer leggen :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

blue-eyes

Citaat van: J.A.F._Doorhof op oktober  3, 2023, 18:07:57Ik denk (maar dat is een gevoel) dat er op het forum weinig mensen zijn die 90K voor een projector neer leggen :D

Als ik in Zimbabwe dollars mag betalen, heb je terug als ik betaal met een biljet van 100 biljard dollar?

:D :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

J.A.F._Doorhof

We nemen geen kleingeld aan ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Thamaesta

Enkele jaren naar tevredenheid gedraaid met de sony vw260  toen nieuw gekocht bij frank. Altijd in de woonkamer gedraaid op een alr grey screen. Was gewoon tevreden met kleuren  schrepte en rust in het beeld.

Onlangs verhuisd met een deficated kelder ht, sony opgehangen en gelijk zitten ergeren aan de grijze zwartwaardes. Sony aan een vriendelijke zuiderbuur verkocht. Ik overgestapt naar een jvc x7500. Helemaal happy met de zwartwaardes en contrast/ diepte in het beeld. Hdr ook absoluut een flinke stap vooruit. Scherpte is iets minder, want van native 4k naar eshift. Motion en rust iets minder. Al met al toch een upgrade! Wel al voorzichtig aan het kijken naar een opvolger (volgend jaar) die op elk bovengenoemd vlak een stapje beter is.....
JVC X7500 - Philips OLED 4K 65"- Marantz av7703 - 4x QSC CX versterkers- QSC AD speakers - Arendal 1723s LCR- 7.1.4 DD Atmos -Sony X700 4K blu ray - PS5 - Nvidia Shield - RU Connected - In-Akustik - VNX Black Horizon Edgefree - Vicoustic

Jean Sibelius

Dit is ondertussen mijn derde projector (Sony VPL HS20 => JVC RS-55 => JVC NX9). De belangrijkste reden om over te stappen is omdat de projector aan vervanging toe is (zowel qua levensduur als technologie). Ik verwacht dat ik nog wel een paar jaar kan en wil spelen met de huidige projector.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Birdview

#16
Ik kijk al vele jaren naar een BenQ W1070. Heb een 2,60m breed Ivisions tab tensioned screen die over de TV zakt.

Paar jaar geleden verhuisd. Ik heb nu de ruimte voor een 3m of zelfs 3,5 m scherm :) Alles hangt in de woonkamer.

De kijkafstand is 4m. Ik kan redelijk verduisteren, maar de muren en het plafond zijn wit (dat is niets anders, krijg een andere kleur er echt niet door en heb geen zin alleen in een batcave op zolder te zitten). Kijk ook wel 3D. Kijk veel Netflix en Prime films en series. Bij "pannen"en andere beweging is motion wel veel slechter dan mijn tv. Verder is het beeld echt prachtig en "zit je veel meer in een film".

Ik vraag me af als ik nu naar 4K ga (b.v. een Benq w4000i) met een nieuw ALR scherm, hoeveel ik erop vooruit ga. 

J.A.F._Doorhof

Ik zou dan ook eens kijken naar de Epson 9400

We leveren ook Benq. Maar de Epson is voor serieus home theater wel een stuk beter.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

bartvv

Citaat van: katwax op oktober  2, 2023, 20:50:22Dat bedoel ik, 4K komt eindelijk frequent genoeg voor op streaming diensten dat dit nu de moeite wordt, maar 4K is ook zo goed als standaard op de projectoren tegenwoordig (toch HomeCinema projectoren).
Epson had toen met de LS10000 en zijn opvolger wel een uitzondering, maar daarna heeft het wel lang geduurd voor er terug Laser kwam in de prijsklasse onder 10K

Optoma heeft een aantal laser 4k home cinema projectoren in prijsklasse tussen de 2000 en 5000,-


Distributeur van: Adeo projectieschermen, Barco residentieel, DVDO, Fortress bioscoopstoelen, Gefen, KanexPro, Optoma projectoren en schermen, Screen Excellence met geluiddoorlatend doek.