Ava remote

Gestart door eduard, september 16, 2023, 01:30:43

Vorige topic - Volgende topic

eduard

Ik weet niet of deze al hier is langs gekomen
https://www.ava.com/

Ziet er goed uit maar voor mij vooralsnog te duur. Remote plus ir hub gaat volgens mij rond de 1600 dollar kosten geen idee wat het hier gaat kosten.
Zou binnenkort moeten uitkomen in de vs

papaleo

Remote en Brain (hardware) Lijken verdacht veel op mijn Neeo...  :crazy:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

home@the movies

Dan kan je beter voor CRL4 gaan in mijn opzicht.

home@the movies

Ik ben vandaag op de ISE beurs weer even langs de AVA stand gelopen, het is en blijft een redelijk duur product maar is wel heel erg fraai en gebruiksvriendelijk.
We hebben uiteindelijk besloten deze dan ook te gaan opnemen in ons assortiment, je kan hem bij ons even komen bekijken en uittesten.

DustinV

Ik heb geen vertrouwen meer in dit soort projecten. De laatste aantal zijn opgekocht of omver gevallen, weg support voor je dure afstandsbediening. Voor mij niks anders meer dan open source.

Kjelt

Citaat van: DustinV op februari  6, 2026, 08:54:07Ik heb geen vertrouwen meer in dit soort projecten. De laatste aantal zijn opgekocht of omver gevallen, weg support voor je dure afstandsbediening. Voor mij niks anders meer dan open source.
Dat vind ik ook wel. Zeker degenen waar je een cloudapp of andere configuratiesoftware voor nodig hebt om te configureren. Nog maar te zwijgen als je een bedrijf moet benaderen om bv een nieuwe mediaspeler toe te voegen, kost je meer dan de speler zelf  ;)

Uit het verleden: Philips Pronto: dood, iRule: weg en zo zijn er meer voorbeelden. Enorm vervelend als jouw ht ecosysteem daar op draait.  Of je kunt er net iets niet mee waardoor je toch weer een andere ab nodig hebt.

Voor de iets meer gevorderde hobbieist is HomeAssistant veel flexibeler en je integreert je eigen hardware projecten meteen mee. Oneindig mogelijkheden maar wel een leer drempel waar ik ook nog mee stoei.

DustinV

Citaat van: Kjelt op februari  8, 2026, 22:20:17Dat vind ik ook wel. Zeker degenen waar je een cloudapp of andere configuratiesoftware voor nodig hebt om te configureren. Nog maar te zwijgen als je een bedrijf moet benaderen om bv een nieuwe mediaspeler toe te voegen, kost je meer dan de speler zelf  ;)

Uit het verleden: Philips Pronto: dood, iRule: weg en zo zijn er meer voorbeelden. Enorm vervelend als jouw ht ecosysteem daar op draait.  Of je kunt er net iets niet mee waardoor je toch weer een andere ab nodig hebt.

Voor de iets meer gevorderde hobbieist is HomeAssistant veel flexibeler en je integreert je eigen hardware projecten meteen mee. Oneindig mogelijkheden maar wel een leer drempel waar ik ook nog mee stoei.

Ik gebruik HA icm een unfolded circle afstandsbediening.

Richi

Citaat van: Kjelt op februari  8, 2026, 22:20:17Dat vind ik ook wel. Zeker degenen waar je een cloudapp of andere configuratiesoftware voor nodig hebt om te configureren. Nog maar te zwijgen als je een bedrijf moet benaderen om bv een nieuwe mediaspeler toe te voegen, kost je meer dan de speler zelf  ;)

Het voordeel van de Pronto, is dat je met een oude Windows versie op een virtual machine nog steeds codes kan leren en programmeren. En volgens mij kan dat bij Logitech ook nog, maar dat weet ik niet zeker. Zo gauw je van een server afhankelijk bent, dan ben je de pineut.
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • 5 x Elac Debut 6.2 • 3 x JBL Stage 200P • A*BNB 2x12" • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Mac Mini M2 Roon server • Cisco Meraki ms220-8P Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

JoWa

MyHarmony van Logitech werkt nog steeds.
Alleen niet meer voor de hele oude modellen.

Ik kijk ook rond voor een andere oplossing, maar heb geen haast.
Alles werkt nu (nog).
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Linn Akurate 2200/1 - Spendor D7 - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / Hifiman Ayra Stealth / B&O Beoplay HX

Mijn showcase

Kjelt

Citaat van: DustinV op februari  9, 2026, 08:37:34Ik gebruik HA icm een unfolded circle afstandsbediening.
Die ziet er inderdaad goed uit, werkt het een beetje naar tevredenheid icm HA?

Kjelt

Citaat van: Richi op februari  9, 2026, 08:39:36Het voordeel van de Pronto, is dat je met een oude Windows versie op een virtual machine nog steeds codes kan leren en programmeren. En volgens mij kan dat bij Logitech ook nog, maar dat weet ik niet zeker. Zo gauw je van een server afhankelijk bent, dan ben je de pineut.
Ja of zodra je afstandsbediening zelf er mee ophoudt, na 20 jaar wel iets om mee rekening te houden.

Fox

Bij mij werkt Pronto PEP 1.1 en 2 op Windows 11 laatste versie gewoon op de Desktop en ik heb een 2e back-up gekocht en kan weer 20 jaar vooruit  :D

Citaat van: Kjelt op februari  9, 2026, 11:51:29Ja of zodra je afstandsbediening zelf er mee ophoudt, na 20 jaar wel iets om mee rekening te houden.

Kjelt

Citaat van: Fox op februari  9, 2026, 12:01:21Bij mij werkt Pronto PEP 1.1 en 2 op Windows 11 laatste versie gewoon op de Desktop en ik heb een 2e back-up gekocht en kan weer 20 jaar vooruit  :D
Ik hoop het echt voor je maar zo werkt het natuurlijk niet in het echt.
Helaas hebben e2proms en flash geheugenchips last van dementie over de jaren, het zijn eigenlijk kleine condensatortjes die op een gegeven moment leeglopen. Moderne flash chips garanderen 30 jaar, die uit begin van deze eeuw is een gokkast, de ene houdt het lang vol de ander is na 10 jaar opeens onleesbaar geworden.
Ik hoop het echt voor je dat je hardware het blijft doen maar wees voorbereid.

home@the movies

Ik heb eind deze week twee AVA remotes om e testen, als er iemand interesse heeft, dan wil ik gerust eens eentje ter evaluatie aanbieden om dan later jullie bevindingen te schrijven hier.

Littletycoon

Weet je wat het is met deze remotes, je bent ook met testen al een hoop tijd kwijt. Ik ben al bijna 9 maanden bezig met mijn remote3 in te richten.

Voordeel van de AVa is dat de "installer" dat primair doet. Nadeel van de AVA is dat ze nooit de ontwikkelsnelheid gaan halen van de unfolded community. Ook blijf je erg afhankelijk van de "installer", want die kan meer dan jezelf kan. Dat is het business model.

Wel mooi ding die AVA,

Fox