Buizenissen

Gestart door Mediator, augustus 28, 2023, 17:57:23

Vorige topic - Volgende topic

brt

Citaat van: J.A.F._Doorhof op mei 13, 2026, 10:22:41Nieuw in box lijkt me geen probleem (?)

Mij ook niet, ze doen het uitstekend in elk geval  :thumbs-up:
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Fezz Titania EVO • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Audioquest • ViaBlue

Kingpin

Voor wat het waard is. Mijn buizen kocht ik altijd bij BTB Elektronic
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

Mediator

Citaat van: brt op mei 13, 2026, 12:06:31Van hem heb ik toen mijn LM219 gekocht. Bleek iets mis mee en het is onmogelijk dat hij dit níet geweten heeft, dus zo betrouwbaar vind ik hem niet, helaas. Na heel veel sjouwen met die 55 kilo en onderzoek en uitsluiten en repareren op mijn kosten was het opgelost, maar hij deed of zijn neus bloedde.

Hij heeft wel een mooie verzameling buizen idd, maar die zijn flink aan de prijs.

Dan heb je helaas een andere ervaring. Hij heeft mij een aantal keer goede service verleend waaronder gratis meten van buisjes en onder zijn kosten vervangen van een buisje waar na een 8-12 maanden problemen mee ontstonden. Maar ik begrijp dat je niet graag zaken doet na zo'n ervaring.
Gruppo Richercha Audio Alta Fedeltà ❤️

J.A.F._Doorhof

Weet niet of ik het al vermeld had maar heb zelf erg goede ervaringen met tonefactory.nl

Lijkt ook wat goedkoper
Ze bieden ook speciale matching en ze kunnen buizen voor je testen.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

brt

Citaat van: J.A.F._Doorhof op mei 13, 2026, 18:12:11Weet niet of ik het al vermeld had maar heb zelf erg goede ervaringen met tonefactory.nl

Lijkt ook wat goedkoper
Ze bieden ook speciale matching en ze kunnen buizen voor je testen.

Ja die zijn top, kom daar al heel lang
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Fezz Titania EVO • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Audioquest • ViaBlue

brt

Vanavond toch weer wat aan het vergelijken geweest, ik had dus de Fezz weer ff terug staan en vanavond de Melody weer terug gezet. Ik mis dan niet alleen wat presence maar ook wat details. Toch maar weer eens de originele buisjes er weer in. Ja dat klinkt toch echt wel beter. Mijn vermoeden is toch dat het met de RCA iets té veel van het goede wordt.

Ik denk dat de Melody het goed doet op alle muziekkeuzes, meer een allrounder dus, en dat de Fezz het soms extreem goed doet en soms wat minder matcht dan de Melody bij bepaalpe muziek. De Fezz is echt wat onverbiddelijker.

Beide zijn nog te tunen naar smaak met buizenbezetting. Qua looks mer ik dat ik toch wel erg gecharmeerd ben van de Melody en daarom die graag zou willen houden. Ik wil daar eerst voor 100% uit zijn en dan nog KT150's gaan proberen.

Deze schijnen minder warm te klinken dan de KT88 en dan kon het wel eens precies zijn zoals ik het wil.
Alleen, een quad KT150 is ook wel weer ff een aanschaf, dus ik ga eerst nog vergelijken en varieren met alleen KT88's.

Mediator

Wookie

Het mooiste stukje tekst in dit verhaal:
The song was a song again and not a forensic report  :clapping:

Mediator

Ik vond het ook herkenbaar oftewel het resoneerde bij mij. Eerder passeerde al eens of iets nu echt beter is of deels dan wel vooral anders. Maar de video raakt ook wel iets fundamenteels. Wil je meer horen of gaat er bij meer horen soms wat verloren en moet je concluderen dat het niet beter is en dat muziek niet langer voorop staat. Echt beter betekent meer beleving, levensechter en is wat mij betreft ook onmiskenbaar. En nogmaals het bewijs dat slechte opnames niet hoeven te bestaan. Ook niet op highend niveau.

Wookie

Eens  ;)
Het gaat om hoe het binnenkomt..
En dat kan zelfs met een transistor radio... ;D

mmuetst

Citaat van: Wookie op mei 16, 2026, 15:43:50Eens  ;)
Het gaat om hoe het binnenkomt..
En dat kan zelfs met een transistor radio... ;D
Ho! ho! Niet vloeken in het Buizenissen topic  ;)
Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.

Mediator

Ieder zijn meug Mmuetst. En als je buizenversterkers bezit weet je al dat je een een niche zit  :yinyang: En sommigen vinden solid state inmiddels achterhaald.