Adamantium doek

Gestart door mel, mei 27, 2023, 16:59:58

Vorige topic - Volgende topic

mel

Beste allemaal,

Een aantal jaar geleden heb ik de muren en plafond van mijn HT pikzwart geverfd.
Zelfs Mijn vrouw die normaal gezien weinig opmerkzaam is stond verbaasd van de verbetering van beeldkwaliteit tijdens projectie. Prijs-kwaliteit zowaar de beste upgrade ooit, een pot verf en je bent klaar  ;D

De laatste jaren heb ik vrij veel contact met Buckler en toen hij telkens begon over Adamantium doek waar hij zijn speakers mee bekleed , lachte ik hiermee een beetje ( sorry Martin  :)  )

Nu is het plan om op de muur waar mijn doek hangt, de zijmuren en het tegen het plafond stroken adamantium te hangen-kleven. Ik ben er ondertussen bijna van overtuigd dat ik hiermee nog een aantal procenten beeld kan verbeteren.

Dan is er de vraag of het doenbaar zou zijn om de adamantium tegen de muren te hangen en dus niet te kleven ? Kleven lijkt me zo definitief en de kleef stof is een stuk duurder dan de niet kleef versie.
De stof tegen het plafond zal ik uiteraard moeten kleven.

Iemand ervaringen of tips ?

Ik hoor het graag
Denon AVC-X4800 / Parasound A51 / M&K : 5x S150  - Atmos : 2x LCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

skoebiedoe

Latjes zetten en de stof daar op vast nieten , nagelen , vijzen ...

home@the movies

Je kan onze perfect onze spanstofprofielen hiervoor gebruiken, wij hebben zelf voor klanten ook al Adamantium stof gebruikt met dit systeem.
Sterker nog, ik ben bezig om een stukje van onze eigen demo ruimte ook met Adamantium te bekleden
https://homeatthemovies.be/collections/spanstof-en-profielen

J.A.F._Doorhof

Zou ook zeggen balkjes en dan nieten, maar neem van mij niets aan want ik heb 2 linkerhanden wat dat soort dingen aangaat.

Wat ik wel wil zeggen is de kijkervaring EXTREEM veel beter word als je een schaduwbox bouwt. Dat is echt de beste update die je kan doen, vooral het 3D effect is fantastisch.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

home@the movies

Citaat van: home@the movies op mei 27, 2023, 18:19:49Je kan onze perfect onze spanstofprofielen hiervoor gebruiken, wij hebben zelf voor klanten ook al Adamantium stof gebruikt met dit systeem.
Sterker nog, ik ben bezig om een stukje van onze eigen demo ruimte ook met Adamantium te bekleden.
Je kan gerust eens langs komen, we hebben Adamantium stof op voorraad, en ook de profielen.

mel

Citaat van: home@the movies op mei 27, 2023, 18:19:49Je kan onze perfect onze spanstofprofielen hiervoor gebruiken, wij hebben zelf voor klanten ook al Adamantium stof gebruikt met dit systeem.
Sterker nog, ik ben bezig om een stukje van onze eigen demo ruimte ook met Adamantium te bekleden

mooi systeem, bestaat zon set van 2 meter dan uit 2 profielen ?
Denon AVC-X4800 / Parasound A51 / M&K : 5x S150  - Atmos : 2x LCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

mel

Citaat van: J.A.F._Doorhof op mei 27, 2023, 18:34:15Zou ook zeggen balkjes en dan nieten, maar neem van mij niets aan want ik heb 2 linkerhanden wat dat soort dingen aangaat.

Wat ik wel wil zeggen is de kijkervaring EXTREEM veel beter word als je een schaduwbox bouwt. Dat is echt de beste update die je kan doen, vooral het 3D effect is fantastisch.

Hoe ' diep ' moet zon schaduwbox minimaal zijn ?

buckler

Geeft niks Gino en je heb me al vaak uitgelachen over Adamantium en nu lach ik als laatste hè  :colgate:

Ik heb het ,zoals je weet, ook tegen mijn muur geplakt en dat zit prima en ik weet ook 100% zeker dat ik dat er zonder problemen weer zo af kan trekken hoor.
Plafond is wat anders moet ik zeggen... mijn plafond is gespoten en heeft dus dat popcorn achtige structuur en ik (ja zelfs ik)durf dat ook niet aan. Athans nog niet LOL
Maar je muur moet zeker gaan hoor, zolang er maar geen vocht in zit etc etc.

Ps, hoor je het nu van een ander hè dat je beeld er enorm beter van word? Ik viel al een keer of tachtig in herhaling  :clapping:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart ST100 en ST130G4  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Kaleidescape , Keces CineMike , Isotek , Crowson actuators (2X)

Raymen

Ik Heb hier de volledig bios aangepakt met adamantium, rondom het scherm geplakt
plafond en muren met spandoek adamantium op frames, die met supermagneten aan het plafond en muren hangen

Ik dacht baat het niet dan schaad het niet ,en kan je zeggen als het licht uit is is het pike donker, laat maar zeggen compleet zwart.
Het doet echt veel voor je beeld, echt geen strooilicht wat dan ook ,of je naar een grote tv kijkt
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 7X500W Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo x3000pro-Apple tv 4K(2022)-5XM&K MP 150-4xM&K IC95-1XM&K X12+ 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet

HUISKAMER:LG Oled 77c8 -Zidoo zx98k-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x en 3 x wworld

home@the movies

Citaat van: mel op mei 27, 2023, 18:43:00mooi systeem, bestaat zon set van 2 meter dan uit 2 profielen ?

Een profiel heeft een lengte van 2 meter, je kan dit op eender welke lengte afkorten uiteraard.

J.A.F._Doorhof

Diepte is afhankelijk van de ruimte.
Wij hebben het hier ver buiten gezichtsveld. Dus als we film kijken zien we alleen de donkere muren en plafond en het scherm.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

mel

Citaat van: buckler op mei 27, 2023, 19:06:42Geeft niks Gino en je heb me al vaak uitgelachen over Adamantium en nu lach ik als laatste hè  :colgate:

Ik heb het ,zoals je weet, ook tegen mijn muur geplakt en dat zit prima en ik weet ook 100% zeker dat ik dat er zonder problemen weer zo af kan trekken hoor.
Plafond is wat anders moet ik zeggen... mijn plafond is gespoten en heeft dus dat popcorn achtige structuur en ik (ja zelfs ik)durf dat ook niet aan. Athans nog niet LOL
Maar je muur moet zeker gaan hoor, zolang er maar geen vocht in zit etc etc.

Ps, hoor je het nu van een ander hè dat je beeld er enorm beter van word? Ik viel al een keer of tachtig in herhaling  :clapping:

Dat ik ooit heb getwijfeld aan je  ;D

williams

Hoi Gino ik heb bij forumlid Hifi man een paar jaar geleden panelen van mdf die beplakt zijn met Adamantium opgehangen aan zijn platrond in zijn woonkamer en dit resultaat mocht er wezen 😊

Het is niet zo spannend om dit te verwezenlijken,gewoon wat MDF plaatjes halen bij de plaatselijke doe het zelf zaak en deze dus beplakken .
Verder dan wat haakjes of oogjes erin als mede in het plafond en hierna deze met wat rubberen ringen aan elkaar monteren .

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=dlattach;attach=193384;image

Ik zie nu op je 2e foto dat je ze daar al hebt hangen 😉😂

JVC NZ- 500 Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5  x7 / REL ht1508 x2
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,LG oled 65 inch G4 ,Sonos playbar , R_ volution , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR.

mel

Citaat van: williams op mei 28, 2023, 09:14:08Hoi Gino ik heb bij forumlid Hifi man een paar jaar geleden panelen van mdf die beplakt zijn met Adamantium opgehangen aan zijn platrond in zijn woonkamer en dit resultaat mocht er wezen 😊

Het is niet zo spannend om dit te verwezenlijken,gewoon wat MDF plaatjes halen bij de plaatselijke doe het zelf zaak en deze dus beplakken .
Verder dan wat haakjes of oogjes erin als mede in het plafond en hierna deze met wat rubberen ringen aan elkaar monteren .

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=dlattach;attach=193384;image

Ik zie nu op je 2e foto dat je ze daar al hebt hangen 😉😂

Hey wil.

En is er een reden dat je niet hebt gekozen om ze rechtstreeks tegen het plafond te kleven ?

williams

Ik heb ze toen bewust zo gemonteerd daar Ronald ( hifiman ) ze eventueel nog kon demonteren maar in de praktijk zijn ze altijd blijven hangen .

JVC NZ- 500 Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5  x7 / REL ht1508 x2
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,LG oled 65 inch G4 ,Sonos playbar , R_ volution , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR.

mel

Net een paar samples aangevraagd.

Bedankt voor de tips, ik kan weer verder :nopompom:  :)

mel

Citaat van: Raymen op mei 27, 2023, 20:55:02Ik Heb hier de volledig bios aangepakt met adamantium, rondom het scherm geplakt
plafond en muren met spandoek adamantium op frames, die met supermagneten aan het plafond en muren hangen

Ik dacht baat het niet dan schaad het niet ,en kan je zeggen als het licht uit is is het pike donker, laat maar zeggen compleet zwart.
Het doet echt veel voor je beeld, echt geen strooilicht wat dan ook ,of je naar een grote tv kijkt

Hey Ray

Waarom heb je het niet gewoon tegen het plafond geplakt zoals je tegen de muur ook hebt gedaan ?

Raymen

Hoi Mel

Nou Ik wou alles weggewerkt hebben , alle speakers en alle kabels.

Dus heb ik overal panelen gemaakt, zodat ik wel meteen bij de speakers kon

Werkt nu snel en makkelijk
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 7X500W Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo x3000pro-Apple tv 4K(2022)-5XM&K MP 150-4xM&K IC95-1XM&K X12+ 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet

HUISKAMER:LG Oled 77c8 -Zidoo zx98k-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x en 3 x wworld