Nieuwe blu ray speler

Gestart door squeek, april 23, 2023, 15:56:19

Vorige topic - Volgende topic

dchris

Ik ben ook overgestapt van een Sony X800m2 naar een panasonic 824, geen seconde spijt van gehad.
Sony was een DRAAAA-MAAAAA, de speler heeft het net niet 2 jaar uitgehouden voordat ie geen schijf meer las, gelukkig nog garantie, vervolgens laten repareren, 10 weken op gewacht. Kreeg een kapot gepummelde doos terug. Geen omdoos enz, terwijl ik super zuinig ben op mijn spullen.
Speler geprobeerd, las een schijf maar skipte na ongeveer 1 uur, vastlopers enz enz. dus die was niet goed. Vervolgens nieuwe opgestuurd gekregen, deze vertoonde hetzelfde probleem. Toen zelf 110 km gereden om nu mijn 3e speler op te halen. Thuisgekomen meteen getest, wéér vastlopers.
Speler van de hand gedaan aan iemand die alleen DVD en bluray kijkt en verder geen problemen heeft gehad.

Vervolgens een Panasonic gekocht en deze werkt nu naar volle tevredenheid, géén één vastloper nog gehad, en het beeld is erg mooi.
Mvg,

Dchris

efsix

Is de display nu echt de meerprijs waard?
Ik wil evt een zilveren versie aanschaffen

eduard

Voorlopig al een disk of 4a5 in de pana gegooid, en nog geen vast lopers. Ben er blij mee.
Nu maar afwachten of wanneer ik de sony terug krijg en of hij het dan beter doet. Zolang ik er straks weer sacd mee kan afspelen vind ik het best. Moet nog wel John Wick 4 op nieuw kijken maar tot nu toe ben ik blij met de Pana.

dchris

Citaat van: efsix op juli 25, 2023, 17:42:56Is de display nu echt de meerprijs waard?
Ik wil evt een zilveren versie aanschaffen
Dat is voor iedereen verschillend.
Mijn speler staat achterin mijn bios, dus die zie ik nooit, ergo ik heb het display niet nodig.
Er is wel een verschil tussen de 4 en de 8 serie, vooral in de processing enz, dat is het prijsverschil.
Ook is de drive kwalitatief beter.
Mvg,

Dchris

efsix

Na wat verder onderzoek zie ik dat Dolby Vision bij de 424 niet wordt ondersteund. Alleen HDR. Mijn nieuwe Topgun Maveric heeft m.i. Alleen Dolby Vision.
De 824 heeft schijnbaar ook instelbare helderheid ondertiteling.correctie de 424 ook.

ppeter

Hier ook nog altijd zeer tevreden met de Panasonic UHD UB900, nog geen enkele issue gehad! 👌
Ook de AB is dik in orde van een goede (stevige) kwaliteit en met verlichte toetsen!
JVC DLA-N5 * iVision TabTensioned 4K Cinema Screen 230 * Panasonic OLED TX-55GZ1500 * Panasonic DMP-UB900/UHD/4K * Marantz Cinema 40 - 5.1.2 * B&W 606 S3 - B&W HTM6 S3 - B&W 607 S3 + Cambridge Minx 22 ATMOS Rear High + Sub Klipsch R-112SW * Nvidia Shield TV Pro 2019 * ATV 4K 2022 * iPad Pro 11-inch 2020 * iPhone 12 Pro 2020 * MacBook Pro * Apple Watch Ultra *

eduard

Zojuist John Wick 4 weer gekeken. Waar deze in de sony vast liep, liep hij in de pana gewoon door.
Ben zeer tevreden met de 824. Alleen jammer dat er al weer functies niet meer ondersteund worden. De speler zou via google aangestuurd kunnen worden. Helaas is die ondersteuning in Juni van dit jaar gestopt.
Ik heb ook nog geen app van panasonic gevonden waarmee ik de speler via mijn telefoon kan bedienen.
Gelukkig zijn beide functie niet echt een noodzaak.

Sisirider68

Speler is prima, alleen die afstandsbediening die is echt door een blinde warhoofd ontworpen🤬. Knoppen zitten heel onlogisch en geen verlichting, in het donker druk je gegarandeerd verkeerd en in plaats van pauze start je Netflix op👎🏻. Maar instellingen voor beeld (hdr) zijn zeer uitgebreid met een zeer mooi plaatje als resultaat👍. Veel plezier ermee :clapping:

eduard

Die ab is inderdaad slecht ingericht. Heb al een paar keer Netflix op gestart terwijl ik dit niet wilde. Maar ik heb deze ab bijna niet nodig. De ab van mijn Sony tv snapt de speler automatisch en ik kan daarmee de meeste standaard functies bedienen. Ook kan ik de speler via mijn logitech ab bedienen. De standaard ab zal dan ook snel in een la verdwijnen.

squeek

Citaat van: Sisirider68 op juli 27, 2023, 07:23:13Speler is prima, alleen die afstandsbediening die is echt door een blinde warhoofd ontworpen🤬. Knoppen zitten heel onlogisch en geen verlichting, in het donker druk je gegarandeerd verkeerd en in plaats van pauze start je Netflix op👎🏻. Maar instellingen voor beeld (hdr) zijn zeer uitgebreid met een zeer mooi plaatje als resultaat👍. Veel plezier ermee :clapping:

Ik heb ook een hekel aan de ab. De knoppen staan zo dicht op elkaar dat je vaak de verkeerde indrukt
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

ErikT595

Vroeger was ik fan van Sony maar momenteel ben ook nogal teleurgesteld in Sony. Jaren geleden een nieuwe Sony 55" 4K TV gekocht voor toen zo'n €2500,-
Ding liep om te haverklap vast, ook na diverse firmware updates. Ging ook nog eens 2x stuk in de garantie.
Snel via een inruilaktie overstapt naar Panasonic. Deze TV en ook UHD Blu-Ray speler doen het prima.
Marantz Cinema 40, Velodyne SPL1200-Ultra, 2x Tannoy Revolution XT-6F Matte Black (wrapped), Monitor Audio Radius R225LCR Gloss Black, 4x Monitor Audio Radius R90HD Gloss Black, 2x Dolby Atmos Klipsch RP-140sa, Dune HD Pro 8K Plus, LG G5 65", Panasonic DP-UB824EGK, Logitech Harmony 950.