Buttkicker aansluiten

Gestart door clicquot, april 14, 2023, 12:39:25

Vorige topic - Volgende topic

clicquot

Dag vriendjes, :colgate:

Even een vraagje - zou eens zo'n buttkicker mini LFE (4 Ohm) willen uitproberen.
Ik heb 3 zetels die 1 sofa vormen (klikken in mekaar). Dus idealiter zou ik per recliner een kicker installeren.

Maar, wil eerst testen of het een meerwaarde is. Maw, eentje bestellen en zien wat het geeft?

Situatie 1

Ik heb hier nog een Crown XLS1502 amp waarvan 1 kanaal gebruikt wordt op de center speaker (8 Ohm speaker).
Kan ik het andere vrije kanaal gebruiken om 1 buttkicker aan te sluiten, als die buttkicker 4 Ohm doet? Of is dat een no go? Ik twijfel daar nu over  :-\

Zou ik diezelfde setup kunnen gebruiken met 3 buttkickers? Of best niet? Gezien:
Als ik 3 kickers zou aansluiten in parallel, dan kom ik op een weerstand van 1.3 Ohm (4 Ohm/3 speakers). De amp zegt dat die in stereo 2 Ohm trekt, maar ja...
Als ik 3 kickers zou aansluiten in serie, dan wordt dat 12 Ohm...

Dus kan ik dat ene vrije kanaal gebruiken hier, voor 1 of zelfs 3 kickers?

Of ga ik in het geval van 1 of 3 kickers toch best naar een nieuwe amp hier?

Situatie 2

Gewoon een nieuw amp voor de kickers, wat dan?

3 buttkickers op 1 stereokanaal -> 2 Ohm stabiel zou 775W per kanaal geven, dus ok wanneer parallel aangesloten (1,3 Ohm) of niet??

3 buttkickers op versterker in bridge modus, dan moet ik sowieso hoger dan 4 Ohm uitkomen op de amp, wat wil zeggen in serie schakelen -> 8 Ohm geeft dan 1050W, maar gaat dat ook werken bij 12 Ohm dan?

Misschien maak ik het moeilijker dan het is, dus dacht best eens vragen hier  8)
Dank voor de info!
groeten.

williams

Hoi waarom probeer je er geen 2 in serie dan ben je klaar en en dan heb je 1 stoel over voor de mensen die niet van de buttkicker houden .
JVC NZ- 500 Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5  x7 / REL ht1508 x2
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,LG oled 65 inch G4 ,Sonos playbar , R_ volution , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR.

clicquot

Zie je, van dit soort replies word ik zo blij - hoe stom kan ik zijn daar niet aan te denken?!
Dank je Willams

williams

Graag gedaan 😊
Het vergt verder best ook wel wat tijd om de buttkickers goed te laten integreren met de rest van je systeem en ik zou ze dan ook ergens vanaf 50/60 HZ afsnijden en alleen de de frequenties hieronder laten meedoen .
JVC NZ- 500 Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5  x7 / REL ht1508 x2
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,LG oled 65 inch G4 ,Sonos playbar , R_ volution , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR.

clicquot

yup, dat was het plan, inregelen via minidsp - ben benieuwd, hopelijk vandaag alles geleverd  8)
thx nogmaals!