Betaalbare streamer: EVERSOLO DMP-A6

Gestart door Huub-13, april 13, 2023, 11:52:08

Vorige topic - Volgende topic

Marcel.B

Kant en klaar, de stereo versie.

Ben heel benieuwd want volgens de reviews klinkt het als klasse A maar het blijft een gok.

Heb overigens voor de kant en klaar versie gekozen i.v.m. retourneren en als dit niet goed uitpakt koop ik dan waarschijnlijk een Arcam PA240.

Komt straks binnen.
TCL 85C81B, Zidoo UHD8000, Wiim Ultra , Mac mini M4, Arcam PA240, Arcam AVR 21, Kef R11 , DUAL SVS SB16 Ultra,. HTPC Streacom F12  ,RTX 4070 , VU+ Duo se 4K, PS5, UMIK, 2x Supra MD06 .

Fox

Er komt van de DMP-A6 een 2e generatie versie...

New Eversolo DMP-A6 Gen 2 announced with linear PSU, HDMI ARC & 12V trigger, etc.

Key Features of the everSOLO DMP-A6 Gen 2, announced:

• Fully balanced circuit architecture for pure, low-distortion audio output.
• HDMI ARC support for seamless integration with home theater systems.
• HDMI multi-channel support, including DSD Native and up to 5.1-channel output.
• Wake-on-LAN (WOL) for remote control anytime, anywhere.
• XMOS XU316 audio interface for effortless decoding of high-resolution audio sources.
• Dual ES9038Q2M DAC chips with master-level tuning, ensuring precise reproduction of every musical detail.
• Proprietary EOS audio engine to unlock the full potential of sound quality.
• Ultra-low-noise (40uV) linear power supply for crystal-clear audio.
• Advanced app control for intuitive and convenient music management.
• HDMI Trigger for synchronized on/off with connected devices.
• Integrated support for major music platforms and third-party apps with high-resolution direct output.

https://www.instagram.com/p/DEMqt4zv7hx/?utm_source=ig_embed&img_index=1

HuubF

Ik zou wel eens een Eversolo DMP-10 willen proberen; er is een hifi-winkel hier in de buurt die ze levert (Overgauw) dus een demo thuis gaat lukken. Waar ik alleen een beetje huiverig voor ben is dat er net iets te snel een nieuwe versie uitkomt of een net-zo-goed-klinkende DMP-8 Versie 2 voor de helft van het geld. Want de meeste features van de DMP-10 heb ik helemaal niet nodig.

Hoe wordt hier omgegaan met de wetenschap dat de DMP-6 aanvankelijk werd beschouwd als een reuzenkiller en daarna daarvan nieuwe versies werden uitgebracht, toen de DMP-8 en nu ook nog eens de DMP10?
Volumio Rivo Plus+Lineo 5 , Chord M Scaler+Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Grimm, Supra en Atlas kabels, Div. esoterica (Tegel, Bybee)

mmuetst

Citaat van: HuubF op januari  4, 2025, 10:19:02Hoe wordt hier omgegaan met de wetenschap dat de DMP-6 aanvankelijk werd beschouwd als een reuzenkiller en daarna daarvan nieuwe versies werden uitgebracht, toen de DMP-8 en nu ook nog eens de DMP10?
Bij mij, nuchter. Net als met auto's, je kunt wel aan de gang blijven met kopen. Heb de eerste versie van de DMP-6 tweedehands gekocht. Maar na een defect onder garantie een nieuwe gekregen. Het apparaat doet wat het moet doen, muziek spelen. En eigenlijk was mijn BlueSound Vault versie 1 nog prima. De DMP-6 versie 1 heeft al hele goede cijfers, bediening is prettig, waarom zou ik dan de versie 2 willen kopen?
Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.

mmuetst

Misschien alleen als er een goede kwaliteit BACCH ondersteuning op zou zitten op die nieuwe versie, dan wordt het interessant.
Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.

Fox

Gaat voor mij ook op.
Daarnaast gebruik ik niet van het analoge deel, gezien mijn pre/pro net als de meesten receivers
een A-D-DSP-verwerking-D-A signaal pat heeft. Dus ik gebruik het digitale uit deel.

Citaat van: mmuetst op januari  4, 2025, 10:37:55Bij mij, nuchter. Net als met auto's, je kunt wel aan de gang blijven met kopen. Heb de eerste versie van de DMP-6 tweedehands gekocht. Maar na een defect onder garantie een nieuwe gekregen. Het apparaat doet wat het moet doen, muziek spelen. En eigenlijk was mijn BlueSound Vault versie 1 nog prima. De DMP-6 versie 1 heeft al hele goede cijfers, bediening is prettig, waarom zou ik dan de versie 2 willen kopen?

Hannibal_

Het zijn vooral uitbreidingen als preamp en automatische room correctie e.d. die de 8 en 10 interessant maken. En bij de 10 de voeding waarschijnlijk als je de interne DAC gebruikt.

Als streamer transport is de 6 gewoon geweldig en veelzijdig.
Zelf hou ik niet van het geluid van opamp DAC's, maar dat is mijn makke. Benieuwd of ze met versie 2 naar discreet gebouwde DACs gaan
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Edition/P8,
Mytek Brooklyn DAC+/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 ME, MiniDSP Flex Digital, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos Connect+RL 60.2.

Dura

De nieuwe Bluesound Node Icon heeft, voor de volledigheid, vergelijkbare functionaliteit. Ik ben benieuwd naar vergelijkingen met de Eversolo modellen.
Harbeth P3ESR, Powernode N331, LG G3 55'. Less is more.

vanzomereng

Citaat van: Dura op januari  4, 2025, 14:41:30De nieuwe Bluesound Node Icon heeft, voor de volledigheid, vergelijkbare functionaliteit. Ik ben benieuwd naar vergelijkingen met de Eversolo modellen.

Ik verwacht de Bluesound Node Icon, binnenkort op te kunnen halen. :colgate:
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

Rowdy

Citaat van: HuubF op januari  4, 2025, 10:19:02Ik zou wel eens een Eversolo DMP-10 willen proberen; er is een hifi-winkel hier in de buurt die ze levert (Overgauw) dus een demo thuis gaat lukken. Waar ik alleen een beetje huiverig voor ben is dat er net iets te snel een nieuwe versie uitkomt of een net-zo-goed-klinkende DMP-8 Versie 2 voor de helft van het geld. Want de meeste features van de DMP-10 heb ik helemaal niet nodig.

Hoe wordt hier omgegaan met de wetenschap dat de DMP-6 aanvankelijk werd beschouwd als een reuzenkiller en daarna daarvan nieuwe versies werden uitgebracht, toen de DMP-8 en nu ook nog eens de DMP10?
https://www.fidelity-online.de/eversolo-dmp-a8/

Fr@nk

Nieuwe firmware v1.4.01 beschikbaar voor de Eversolo DMP's.
Dit keer is alles prima verlopen.  :headbanging:  :headbanging:

🔊 Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (2M Black/AT VM750SH) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Eversolo DMP-A6 -  Qobuz - AQ - QED.

🎧 RME ADI-2 FS DAC - HiFiman HE-1000 V2 Stealth - Sennheiser HD58X Jubilee - HD600 MKII - HD650 MKII - HD660s - HD800s - Beyerdynamic DT1770Pro - DT1990Pro - Amiron Home - Amiron Copper Wireless - T1.3rd gen. - Denon AH-D7200 - Focal Hadenys - Clear MG.

Hannibal_

Aha!
Fijn.

Ik had de vorige maar even links laten liggen
Mytek Brooklyn DAC+/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 ME, MiniDSP Flex Digital, Sonos Magna Connect

vanzomereng

Citaat van: vanzomereng op januari  4, 2025, 14:45:18Ik verwacht de Bluesound Node Icon, binnenkort op te kunnen halen. :colgate:

De Node Icon is inmiddels speelklaar en ben zoals het nu speelt dik tevreden.
De Node Icon connecten met de NAS/music-folder was nog wel ff een dingetje.
Voor meer info over de Node Icon, zie mijn set in de showcase-topic.
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

Rowdy

mmuetst

Citaat van: Fr@nk op januari 12, 2025, 12:29:41Nieuwe firmware v1.4.01 beschikbaar voor de Eversolo DMP's.
Dit keer is alles prima verlopen.  :headbanging:  :headbanging:

Optie 14 ben ik wel benieuwd naar.

mmuetst

Mijn apparaat geeft nog geen update aan.... misschien om de server te ontlasten doen ze dit gefaseerd.
Heb geduld. Een deze dagen nogmaals checken.

Fox

Bij het aanzetten vandaag popte de update beschikbaarheid op.

Gelijk uitgevoerd en verliep prima.
Geen idee of het wat uitmaakt, want ik ondervond in mijn gebruik geen "echte" problemen  :D

Hannibal_

Zal straks ook eens kijken!

Darthvader

Citaat van: vanzomereng op januari 12, 2025, 17:14:46De Node Icon is inmiddels speelklaar en ben zoals het nu speelt dik tevreden.
De Node Icon connecten met de NAS/music-folder was nog wel ff een dingetje.
Voor meer info over de Node Icon, zie mijn set in de showcase-topic.

De spaarzame reviews over de Icon zijn verre van overtuigend. Lijkt dat er kwaliteitsproblemen zijn. En geluidskwaliteit is maar zozo.

vanzomereng

Tja, zoals vaker gemeld, ik lees meer positieve als negatieve reviews.
Vanuit jouw zijde, verneem ik alleen maar negatieve zaken, die door jouw worden benadrukt.
Dit is jouw goed recht en als je zelf in de running  bent voor een nieuwe streamer,
is de Node Icon dus geen geschikt apparaat voor jouw en dan kan je beter omkijken naar de Eversolo's DMP6 (2e.gen.) of bijv. een Cambridge CXN100.

Ik zelf ben uiterst tevreden met de Node Icon en je bent welkom hier,
mocht je alsnog enige interesse hebben in de Icon.

AudioLaan

Nee, een dmp6, dan heb je iets moois in huis.
Officieel dealer van o.a. ATC | Elipson | Eversolo | Fischer&Fischer | Gato-audio | Kensington MC cartridges | MoFi | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

+31 6 20 371 207
https://www.audiolaan.nl/

Darthvader

Citaat van: Laan op januari 31, 2025, 17:18:00Nee, een dmp6, dan heb je iets moois in huis.

Ervaring ermee...........?

AudioLaan

Citaat van: Darthvader op februari  1, 2025, 18:01:05Ervaring ermee...........?

Ach, je betwijfelt een Icon op basis van reviews. Ik kocht een dmp8 op basis van reviews. Als je aanneemt dat die beter is als een 6, dan vrees ik het ergste voor een 6.
Officieel dealer van o.a. ATC | Elipson | Eversolo | Fischer&Fischer | Gato-audio | Kensington MC cartridges | MoFi | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

+31 6 20 371 207

vanzomereng

Citaat van: Laan op februari  1, 2025, 18:34:05Ach, je betwijfelt een Icon op basis van reviews. Ik kocht een dmp8 op basis van reviews. Als je aanneemt dat die beter is als een 6, dan vrees ik het ergste voor een 6.

Wat waren je bevindingen dan m.b.t. DMP-8  ???

Je hoort toch zeer veel goede dingen m.b.t. alle Eversolo's, niet alleen professionele reviews maar ook gebruikerservaringen.  Enige wat ik hier aan daar gelezen heb, dat sommige gebruikers de Eversolo's als wat analytisch bestempelen.  Maar dit is natuurlijk een smaak kwestie en zeer sterk afhankelijk van de rest van de keten.

Wat ik wel weet, dat mijn combi Rotel Ra6000 & Node Icon, nog tikkeltje warmer en tikkeltje voller klinkt, dan mijn vorige ook zeer uitstekende klinkende Atoll SDA-300

AudioLaan

Ik doel puur op de klank. Verder zijn het echt hele leuke apparaten.

+31 6 20 371 207