Betaalbare streamer: EVERSOLO DMP-A6

Gestart door Huub-13, april 13, 2023, 11:52:08

Vorige topic - Volgende topic

Jimi Hendrix

mmuetst

Weer van die fabrikanten die geen enkele meting laten zien...trap er toch niet in, die Eversolo heeft gewoon een hele mooie voeding van zichzelf, netjes gescheiden van de electronica die voor het geluid zorgt.

Oké, ik zie wel een meting, maar kan er geen chocolade van maken...10 x minder wat?

En dan met hun voeding:

Maar dit zegt me echt helemaal niks...

Maar wat ik wil zien is een meting als deze :

Men luistert niet naar een voeding maar naar muziek
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Dura

Citaat van: mmuetst op oktober  2, 2023, 20:34:41Men luistert niet naar een voeding maar naar muziek

Zo is het maar net hoor. Waarom ze toch telkens nog de moeite nemen om die dingen erin te stoppen...? ;D
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

mmuetst

Citaat van: Dura op oktober  3, 2023, 12:05:56Zo is het maar net hoor. Waarom ze toch telkens nog de moeite nemen om die dingen erin te stoppen...? ;D
Tja, zonder doet hij het niet...je kunt ook 12V accu's nemen.... :D Maar waarschuwing: er zit ook ruis in batterijen.... :o

En dan heb je nog audiofielen die van hun ongerustheid een hobby maken:

mijkie

T is een hobby, gewoon doen wat je leuk vind .....
* Focal Alpha 50 * Auralic Altair G1 * Auralic Altair G1.1 * ik moet nog een keuze maken *

mmuetst

Citaat van: mijkie op oktober  3, 2023, 17:58:16T is een hobby, gewoon doen wat je leuk vind .....
Zeker, uitleggen dat je minder dan -115dB niet kunt horen is ook onderdeel van de hobby. En als je gebalanceerd gebruikt zit je zelfs bijna op -117dB dus kun je beter investeren in eindversterkers met een goed ontworpen gebalanceerde ingangen dan in een voeding als je de ruis zo laag mogelijk wilt houden (dit in het geval je de Eversolo ook als voorversterker gebruikt, anders moet je investeren in een goede voorversterker met gebalanceerde ingangen).

Hannibal_

Gut... ik geloof ook niet dat een andere voeding veel brengt in combinatie met een externe DAC zoals ik hem gebruik.

Heel misschien als je de interne DAC gebruikt...
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P8,
Mytek Brooklyn DAC+/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Xander32

Heb je een nette alles-in-één-kastje streamer, voor een eveneens nette prijs, ga je vervolgens voor vele euro's weer losse kastjes toevoegen, in de vorm van een externe voeding en dac, niet logisch  :nowink:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

mmuetst

Citaat van: Hannibal_ op oktober  3, 2023, 20:03:40Gut... ik geloof ook niet dat een andere voeding veel brengt in combinatie met een externe DAC zoals ik hem gebruik.

Heel misschien als je de interne DAC gebruikt...
Ik denk dat je de ruisvloer misschien nog lager kunt krijgen (dus betere SINAD) als je bijvoorbeeld nog betere opamps gaat gebruiken in de voorversterker in de Eversolo, maar dit kastje produceert al -115dB ongebalanceerd....hoe transparanter wil je het hebben? Ben benieuwd wat die extra DAC doet qua SINAD die je gebruikt ipv de interne DAC van de Eversolo.

mmuetst

Als het die Mytek Liberty is die je gebruikt, dan is de Eversolo meer transparanter dan deze DAC.

Kleine kanttekening, die Mytek heeft een koptelefoon aansluiting en de Eversolo niet, dat zou een rede kunnen zijn voor het gebruik?

Dura

Citaat van: Xander32 op oktober  3, 2023, 20:10:59Heb je een nette alles-in-één-kastje streamer, voor een eveneens nette prijs, ga je vervolgens voor vele euro's weer losse kastjes toevoegen, in de vorm van een externe voeding en dac, niet logisch  :nowink:

Zei de man met een ingebouwde èn ook nog een externe DAC ;D

Maar het is waar, als wat Mmuetst klopt dat de ingebouwde voeding en DAC goed genoeg zijn krijg je op zijn best een ander smaakje door zaken toe te voegen. Een oplossing zonder probleem.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Xander32

Ja zeker 🤓

Ik heb een prachtige streamer, maar zonder ingebouwde dac. Daardoor ben ik afhankelijk van een externe dac. Daarvan heb ik er idd twee, de Sonnet en de losse insteekmodule van Accuphase.

De dac van Accuphase zou ik kunnen verkopen, maar het geld wat ik eraan heb uitgegeven krijg ik er nooit meer voor terug en ik heb het ook niet nodig. Daarom laat ik hem mooi zitten. Bij een eventuele toekomstige verkoop van de versterker, is dat van duidelijke meerwaarde.

Citaat van: Dura op oktober  3, 2023, 20:35:17Zei de man met een ingebouwde èn ook nog een externe DAC ;D

Maar het is waar, als wat Mmuetst klopt dat de ingebouwde voeding en DAC goed genoeg zijn krijg je op zijn best een ander smaakje door zaken toe te voegen. Een oplossing zonder probleem.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Citaat van: mmuetst op oktober  3, 2023, 20:13:29Ik denk dat je de ruisvloer misschien nog lager kunt krijgen (dus betere SINAD) als je bijvoorbeeld nog betere opamps gaat gebruiken in de voorversterker in de Eversolo, maar dit kastje produceert al -115dB ongebalanceerd....hoe transparanter wil je het hebben? Ben benieuwd wat die extra DAC doet qua SINAD die je gebruikt ipv de interne DAC van de Eversolo.

Snap wat je zegt.
Ik hou iets meer van het geluid van mijn mytek DAC dan de solo al zou ik daar ook mee kunnen leven. Het is al een master edition trouwens met wat aanpassingen tov standaard dus (opamps ook). Ik ben denk ik gewend ook aan het geluid van de mytek.

Verder is de soundstage wat groter en de instrument separatie duidelijk beter van de mytek. Echt geweldig. Ook versus mijn oude streamer (maar ik was ook niet "veel" gewend). Is ook voor het eerst dat ik op mijn mytek via usb speel, al was de solo via coax SPDIF ook heel mooi.

Kennelijk is ruisvloer niet alleen bepalend. Volgens mij is die van de mytek helemaal niet beter (standaard zonder de externe voeding, icm de Farad weet ik geen cijfers). Het interesseert me verder ook niet heel erg, het verschil is duidelijk.

Begeef ik me op glad ijs?
Waarschijnlijk voor jou wel, denk ik.
Voor mij niet, het is wat het is.
Consequentie: we kunnen geen doosjes opruimen.

Mytek (& Farad) blijven.
Mytek Brooklyn DAC+/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect

Hannibal_

Citaat van: mmuetst op oktober  3, 2023, 20:17:44Als het die Mytek Liberty is die je gebruikt, dan is de Eversolo meer transparanter dan deze DAC.

Kleine kanttekening, die Mytek heeft een koptelefoon aansluiting en de Eversolo niet, dat zou een rede kunnen zijn voor het gebruik?

Ohhhh je had al wat gevonden, voor niets uitgelegd  ;D
Maar zonder schone voeding.
En ook niet de cijfers van de master edition (wat je punt eigenlijk nog zou aanscherpen met een fractie, nog iets betere signaal ruisverhouding dacht ik).

En ja, de koptelefoon aansluiting gebruik ik soms, maar zou niet bepalend zijn.

Hannibal_

Citaat van: Xander32 op oktober  3, 2023, 20:10:59Heb je een nette alles-in-één-kastje streamer, voor een eveneens nette prijs, ga je vervolgens voor vele euro's weer losse kastjes toevoegen, in de vorm van een externe voeding en dac, niet logisch  :nowink:

Nee Xander  :nowink:

Je moet het ook omdraaien.
Je hebt een heerlijke DAC en er komt een fijne responsieve en moderne streamer op.

Klinkt al anders

Hannibal_

Citaat van: Dura op oktober  3, 2023, 20:35:17Zei de man met een ingebouwde èn ook nog een externe DAC ;D

Ik zie ook geen probleem hoor.
Ga ook echt geen andere voeding inbouwen.

Vind het trafootje sowieso te klein, moet dan 5x groter zijn  ;)
Geintje hè

Xander32

Een dac doet sowieso meer in het eindresultaat dan een streamer/ renderer. Wanneer je zoals in jouw geval al een fijne dac bezit, snap ik de keuze, snap ik jouw redenatie.

Maar wanneer je in de markt bent voor een nieuwe streamer, dus renderen & dac in 1 kastje en je gaat die voorts uitbreiden met een externe voeding en externe dac, dan heb je wellicht niet de juiste keuze gemaakt.

Citaat van: Hannibal_ op oktober  4, 2023, 05:35:45Nee Xander  :nowink:

Je moet het ook omdraaien.
Je hebt een heerlijke DAC en er komt een fijne responsieve en moderne streamer op.

Klinkt al anders

Hannibal_

Citaat van: Xander32 op oktober  4, 2023, 06:30:23Een dac doet sowieso meer in het eindresultaat dan een streamer/ renderer. Wanneer je zoals in jouw geval al een fijne dac bezit, snap ik de keuze, snap ik jouw redenatie.

Maar wanneer je in de markt bent voor een nieuwe streamer, dus renderen & dac in 1 kastje en je gaat die voorts uitbreiden met een externe voeding en externe dac, dan heb je wellicht niet de juiste keuze gemaakt.

Gut... Hangt af van wat je wilt denk ik.
Edit: als je alles in een wilt, dan doe je ook niet zulke dingen vermoed ik.
Aan de solo een externe voeding hangen, nou ja, ik denk ook dat dat niet heel veel zin heeft

mmuetst

Citaat van: Hannibal_ op oktober  4, 2023, 05:33:13Begeef ik me op glad ijs?
Waarschijnlijk voor jou wel, denk ik.
Voor mij niet, het is wat het is.
Consequentie: we kunnen geen doosjes opruimen.

Mytek (& Farad) blijven.

Nee, het is jou ervaring/hobby. Ik heb meer moeite met dat men denkt dat een andere voeding per definitie beter is. En begrijp me goed, het is mogelijk om betere cijfers te halen met een betere voeding. Zo gaf de sBooster een betere SINAD bij een Topping DAC.
Wat de Mytec master edition betreft, zou zo maar kunnen dat die beter meet dan de Eversolo. Zolang dat niet gemeten is kun je daar niks over roepen. Forum leden die plezier hebben in hun kabels/apparatuur op een subjectieve manier, lekker doen en niks aantrekken van mijn objectieve geneuzel  ;) .
Ik ben van mening dat die Eversolo voor die prijs wel een heel mooi high-end streamer neer zet.

Jimi Hendrix

Ik kwam de info over de Teddy Pardo tegen in de comments sectie van deze video over de LPS van Vinshine.

Call me crazy maar ik vind het gewoon leuk om door de comment secties van videos te scrollen en te kijken hoe er wordt gereageerd door individuele posters en hoe vaak die posts dan weer geliked worden of welke reacties daar weer op komen. Ik vind het vooral tof als kritische reageerders lekker tegengas geven, vooral als er in de video rijkelijk wordt gestrooid met allerlei hype- en marketingtermen.

Persoonlijk voel ik er weinig voor om een kastje te laten verschepen van de andere kant van de oceaan, waarvan ik op voorhand niet weet of ik klankmatige verschillen zal horen en waarbij er ook nog eens 20+ procent van het totaalbedrag op gaat aan btw en import- & inklaringskosten. Maar ieder het zijne en ik respecteer het dan ook als een ander hier totaal anders over denkt.

Hannibal_

Citaat van: mmuetst op oktober  4, 2023, 08:32:33Nee, het is jou ervaring/hobby. Ik heb meer moeite met dat men denkt dat een andere voeding per definitie beter is. En begrijp me goed, het is mogelijk om betere cijfers te halen met een betere voeding. Zo gaf de sBooster een betere SINAD bij een Topping DAC.
Wat de Mytec master edition betreft, zou zo maar kunnen dat die beter meet dan de Eversolo. Zolang dat niet gemeten is kun je daar niks over roepen. Forum leden die plezier hebben in hun kabels/apparatuur op een subjectieve manier, lekker doen en niks aantrekken van mijn objectieve geneuzel  ;) .
Ik ben van mening dat die Eversolo voor die prijs wel een heel mooi high-end streamer neer zet.

Ik denk dat we dichter bij elkaar zitten dan verwacht dan. Zelf heb ik goede ervaringen met betere voedingen voor DACs. Ook met een ander DACje die ik gehad heb ooit.
Waarmee ik dus ook niet zeg dat een andere voeding per definitie beter is.

Verder vind ik alles qua kabels gewoon prima als het aan de spec van de interface voldoet (tja, mijn technische hart zegt dat dat voldoende moet zijn, eigenwijs technisch mannetje hier). Ik ben soms geneigd om wat meer te betalen als de kabel er mooi uit ziet (qua looks).

Laatst werd me een zilveren interlink aangeboden, heel aardig door iemand die dacht dat die iets zou kunnen betekenen in mijn set. Maar de prijs was dermate hoog dat ik dat toch niet zou doen, dus voorbij laten gaan. Ik vond het niet fair er mee te testen als ik op voorhand al weet dat ik dat niet ga investeren. Scheelt ook een gevalletje confirmation bias alertheid van mijn kant.

Nog even overwogen om hem als collier voor mijn vriendin te kopen, maar al het zilver zat verborgen onder een mantel  ;)

Ik neem aan dat je de solo master edition bedoelt ipv de mytek master edition?
Gut, ik weet dat je niet van zijn kanaal houdt (ik vind het ook niet altijd even goed onderbouwd) maar van Beekhuyzen heeft metingen gedaan aan de standaard en master edition solo. Ze zitten trouwens dicht bij elkaar. Wel andere meetingen lijkt het dan ASR doet, maar misschien zegt het je meer dan mij. Is dacht ik al eens eerder gedeeld:

Gezien je nieuwsgierigheid naar waarom de externe DAC op de solo (buiten dat ik die al had): je bent welkom om het verschil tussen de solo ME DAC en de Mytek te komen beluisteren hoor. Er zijn geen geheimen namelijk en de solo is zowel direct aangesloten op mijn versterker als via de mytek (SPDIF en USB).

Marco66

Lineaire powersupply om in te bouwen ter vervanging vd standaard switch mode.

Woonkamer: Devialet Phantom 2
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch

Jimi Hendrix

Hey weetje wat ik nou wel apart vind? Dat ze adverteren met

CiteerLongevity and Reliability
Linear power supplies have a reputation for long-term reliability and durability. They often have a longer mean time between failures (MTBF) compared to switching power supplies.

Maar dat er maar 3 maanden garantie op het ding zit. Dit is hun motivatie (comment in deze vid)

mmuetst

Citaat van: Marco66 op oktober  6, 2023, 15:15:39Lineaire powersupply om in te bouwen ter vervanging vd standaard switch mode.
En nogmaals zonder enige meting dat het audio signaal beter wordt (lees minder noice).
Dus alles op een tijdje:
1 je bent je garantie kwijt.
2 je geeft meer geld uit.
3 er is geen aantoonbaar garantie dat het beter wordt.
In de Eversolo zitten op meer plekken oplossing om de spanning schoner te maken. Zie op het board links het gedeelte van de audio output. Daar zie je nog vier Elco's links onderin om de spanning schoner aan te bieden aan de audio output. De meting die zij hebben gedaan is op de USB poort, maar wat wil, daar komt geen audio signaal uit.

Marco66

Ik zeg ook nergens dat deze beter is, gewoon ter info voor degene die dit leuk vind.
Woonkamer: Devialet Phantom 2
Ht: Onkyo TX-RZ70, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Zidoo Z30 Pro 8K, Lumene Movie Palace 92 inch