Cinewall

Gestart door M:iNdO, maart 31, 2023, 16:17:49

Vorige topic - Volgende topic

M:iNdO

Hi forumgenoten!

Ik was het forum aan het doorspitten over onderwerpen die te maken hebben met een Cinewall.
Er zijn zoveel topics die hiermee te maken hebben dat ik het overzicht helemaal kwijt ben geraakt en eigenlijk nog geen antwoord heb op al mijn vragen.

Ik overweeg namelijk om in de toekomst een Cinewall te laten maken maar hierin zou ik graag geadviseerd willen worden.

Mijn wensen/eisen:

1. uiteraard moet er een tv van minimaal 65 inch in/op gehangen kunnen worden (waar ik ook bij moet kunnen indien nodig indien ik bv. kabels wil vervangen of de tv wil vervangen :)).

2. een uniek en modern design (met een luxe uitstraling), eventueel met ledstrip (aan de zijkanten). Meeste Cinewalls die ik op internet vind zijn vrijwel allemaal standaard designs. Ik zat zelf met iets half zwevends in mijn hoofd bestaande uit 2 of meerdere delen en a-symmetrisch (bv. 1 zwevend deel voor tv en daaronder een deel waar bv. de soundbar op geplaatst kan worden en links daarvan bv. een deel met daarin een kleine elektrische haard verwerkt. De haard is puur voor de sier/sfeer en hoeft geen warmte af te geven.

2. alle kabels moeten uit het zicht zijn maar ik moet er nog wel (enigzins makkelijk) bij kunnen komen (mocht ik bv. een kabel willen vervangen)

3. al mijn apparatuur/audio moeten in de cinewall verwerkt worden maar ook bedienbaar en toegangelijk kunnen zijn. Denk hierbij aan de tv settopbox, One Connectbox, Xbox series one S, Chromecast with Google tv (4k) e.d.

In ieder geval moet mijn Sonos Arc soundbar centraal in de Cinewall geplaatst kunnen worden en het liefst iets ervoor (zodat het ruimte heeft om het Atmos effect te creëren). Indien mogelijk en mooi misschien ook de Sonos subwoofer ergens in het geheel verwerken (geen must).

4. De stroomvoorziening/stopcontacten moeten ten alle tijden ook toegankelijk zijn.

5. Ik zit zelf nog te denken om puur voor muziek een Low budget oplossing te vinden (bv. mini zelfbouw speakers, klein stereo versterkertje en een sub) want met muziek klinkt de Sonos Arc niet echt hoogstaand. Gaat wel luid en het laag is in ieder geval wel merkbaar aanwezig maar ik mis de definitie in het geluid, met name de vocals/mids en highs. De echte (high-end) audiosound zeg maar. Om dit ook nog (onzichtbaar) in zo'n Cinewall te verwerken zal blijkbaar ook een verschrikkelijk lastige opgave/prijzige oplossing zijn.

6. Opbergmogelijkheden voor (kleine) spullen. Geen must.

7. Indien mogelijk dit alles te realiseren voor een low budget/te betalen prijs (dat willen we natuurlijk allemaal).

Waarschijnlijk ben ik e.e.a. vergeten maar hopelijk kunnen jullie mij helpen met ideeën, voorbeelden en adresjes die bovenstaande kunnen realiseren.

Alvast bedankt!

Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

donaldk

Oh ik dacht dat je een 8K 0404 met P3 Blauwe LED chips narrow pitch direct view lED display ging bouwen;-).

Atmoz is de expert in het bouwen van zo'n ophanging/achtergrond. Maar hij bouwt nu knikkerbanen, maar zijn topics zijn een aanrader.

Thx. Ik zal Atmoz even opzoeken :)
Samsung Neo QLED QE65QN95A | Jamo S808 subwoofer | Dali Ikon 1 mk1 fronts | Bluesound Powernode N330 | Xbox Series S | Nvidia Shield | Intel NUC D34010WYK | Amino Aria 610

Teejoo

Atmoz bouwt zeker nog HT's!

Weten jullie mensen/bedrijven die voor jou een ontwerp kunnen maken?

donaldk

Genoemde atmoz dus.

Of bedoel je een compleet ontwerp, inclusief acoustiek?

Citaat van: donaldk op april  2, 2023, 04:15:51Genoemde atmoz dus.

Of bedoel je een compleet ontwerp, inclusief acoustiek?

Ik bedoel advies/compleet ontwerp in overleg.