mijn audio setje.

Gestart door gizmo2, maart 9, 2023, 11:41:25

Vorige topic - Volgende topic

gizmo2

het zit eraan, SMA coax kabel die buitenom loopt had misschien net iets langer gekund.

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

gizmo2

Tinus_

Fraai, had je de coax niet direct vanaf je print naar de mediaspeler kunnen doorlussen? Dat had weer een extra connector gescheeld.
rebuilding: Fezz Lybra 300B | Totem Sky Tower | NoName 12tc occ speakercable |

gizmo2

Citaat van: Tinus_ op februari 18, 2025, 18:33:49Fraai, had je de coax niet direct vanaf je print naar de mediaspeler kunnen doorlussen? Dat had weer een extra connector gescheeld.
ik wilde de connector op de neutron star orgineel laten en ik wilde in ieder geval een connectie van streamer naar klok zo maken dat hij makkelijk los te koppelen is.
En in de vorige setup had ik èèn kabel met aan beide kanten een connector....ik hoor geen verschillen met nu.

gizmo2

had weer even tijd om een beetje te prutsen.
de externe klok voorzien van een neutrik powercon connector en stroom kabel zodat het nu als een geheel kan opstarten.

ook een ander kapje gemaakt. om een beetje in het thema te blijven ga ik nog wel een paar kruiselingse sleuven maken zoals de streamer eronder......had nu even geen zin meer.

gizmo2

voor de geïnteresseerden.

mmuetst

Bill Withers zou trots op je zijn dat zijn nummer zo mooi klinkt  :D
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

gizmo2

Citaat van: mmuetst op februari 27, 2025, 07:48:20Bill Withers zou trots op je zijn dat zijn nummer zo mooi klinkt  :D
dat zal hij zeker op prijs stellen 😁

gizmo2

was ik altijd nog van plan een dddac 1794....nu eentje op de kop kunnen tikken.
vooralsnog provisorisch aangesloten via een ian canada transportPi mk2 plus ian reclocker en Dion audio output trafo's.

vanzomereng

Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

gizmo2

Citaat van: vanzomereng op maart 15, 2025, 09:46:08Ahhh, je zit ook nog in de hoogbouw  :colgate:
yes ben veranderd van beroep :)
hij kan trouwens nog hoger (12 deck)

Xander32

Het kastontwerp is enigszins rudimentair 😅

Citaat van: gizmo2 op maart 14, 2025, 22:48:57was ik altijd nog van plan een dddac 1794....nu eentje op de kop kunnen tikken.
vooralsnog provisorisch aangesloten via een ian canada transportPi mk2 plus ian reclocker en Dion audio output trafo's.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

gizmo2

Citaat van: Xander32 op maart 15, 2025, 10:22:41Het kastontwerp is enigszins rudimentair 😅

veel te moeilijk woord.
nee hoor hij word nog ergens ingebouwd nu even geen zin meer.....vanmiddag komt er nog iemand hier waarvoor ik de software moet fixen van een streamer/dac met een klein touchscreen.

vanzomereng

Citaat van: gizmo2 op maart 15, 2025, 10:08:13yes ben veranderd van beroep :)
hij kan trouwens nog hoger (12 deck)

Ik zou het bij 12 deck laten, anders moet je met steigers gaan werken  :colgate:
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

gizmo2

de dddac is klaar op de aan en uit knop na, daar moet nog even een gaatje voor aan de voorzijde maken.
het is wel iets meer geworden dan voor ik voor ogen had, maar goed het kwaad is al geschiet :)

Xander32

Is meer in dit geval ook beter (sq)?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

gizmo2

Citaat van: Xander32 op maart 25, 2025, 06:15:03Is meer in dit geval ook beter (sq)?
Is marginaal, bepaalde betere voedingen geven niet perse een beter geluid met deze dac.
Is ook sterk afhankelijk welk type dac.

Xander32

Wel tof dat je het zelf kan bouwen.

Citaat van: gizmo2 op maart 25, 2025, 09:58:39Is marginaal, bepaalde betere voedingen geven niet perse een beter geluid met deze dac.
Is ook sterk afhankelijk welk type dac.

gizmo2

nog een klein detail toegevoegd.
een directe i2s verbinding gemaak (4x witte kabel) op deze manier is de externe klok leidend voor de sound die uit de dddac komt, de andere output (transportPi) die de spdif ingaat gaat op zijn beurt door de tent XO klok en is daarmee leidend.

voor nu heb ik een simpele schakelaar die van spdif naar i2s geschakeld kan worden, zodra ik tevreden ben maak ik een schakelaar aan de voorzijde.

vooralsnog vind ik de externe neutron star direct op i2s mooier klinken.
waarschijnlijk ga ik ook nog een ian canada receiverPi ddc-ll erin bouwen...dit geeft de mogelijkheid om een externe toslink, spdif, hdmi over i2s of usb via een Amanero input te gebruiken.

https://iancanada.ca/products/19d-receiverpi-ddc

gizmo2

schakelaar aan de voorzijde gemaakt die een relais bediend voor schakelen i2s naar spdif.

volgende week hoop ik een ian canada ReclockPi binnen te krijgen plus een paar Ulf kabels voor de i2s verbinding en een ian canada Adapter U.FL I2S for DAC DDDAC Module.

https://iancanada.ca/products/1b-reclockpi-low-noise-low-jitter-double-reclocker

Hannibal_

Gaaf project weer, zeg!
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P8,
Mytek Brooklyn DAC+/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Peerless Monster

Citaat van: Hannibal_ op april  3, 2025, 17:31:47Gaaf project weer, zeg!

Heb je zijn volgende project nog niet gezien Han! Om jaloers op de worden prachtig! 🤩
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

Hannibal_

Citaat van: Peerless Monster op april  3, 2025, 17:34:22Heb je zijn volgende project nog niet gezien Han! Om jaloers op de worden prachtig! 🤩

Mis ik iets?
Tja... focus en concentratie is nog steeds een uitdaging dus lees niet altijd alles direct momenteel  ???

Wasdadan?
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P8,
Mytek Brooklyn DAC+/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Peerless Monster

Citaat van: Hannibal_ op april  3, 2025, 18:24:04Mis ik iets?
Tja... focus en concentratie is nog steeds een uitdaging dus lees niet altijd alles direct momenteel  ???

Wasdadan?

Michel had me een tipje van de sluier laten zien. Maar het is niet aan mij om het te verklappen 🤪
Audio Research SP-11 of Audio Research SP-10 | ARC VT130SE, Classé CA-400 of PS Audio BHK 250 of AVM AMPs | PS Audio P10  | PS Audio Directstream  DSD DAC modded | HifiRose RS130 | Acoustat model two + two | Michell of Dual CS510

gizmo2

Citaat van: Hannibal_ op april  3, 2025, 17:31:47Gaaf project weer, zeg!
dankje, deze klinkt verrekte mooi nu, echt blij mee.