Ethernet kabels en switches

Gestart door Spijkie, februari 28, 2023, 18:31:22

Vorige topic - Volgende topic

Kurt

@Spijkie Niet leuk, en vaak niet makkelijk, maar eigenlijk moet je beginnen met ALLES (uitgez je speakers) af te koppelen, en je T+A in een ongefilterd stopkontact te steken. Vervolgens luisteren, en dan stap voor stap terug opbouwen, en per ding dat je hebt toegevoegd, opnieuw luisteren.

Spijkie

Citaat van: Kurt op maart 22, 2026, 15:23:46@Spijkie Niet leuk, en vaak niet makkelijk, maar eigenlijk moet je beginnen met ALLES (uitgez je speakers) af te koppelen, en je T+A in een ongefilterd stopkontact te steken. Vervolgens luisteren, en dan stap voor stap terug opbouwen, en per ding dat je hebt toegevoegd, opnieuw luisteren.

Is bij mij geen heel groot probleem Kurt, ik heb een ethernet en een HDMI kabel erin naast m'n speaker kabel en stroomkabel. Stroomkabel en speaker kabel blijven zitten , dus maar 2 kabels . De overige stoorzenders zitten op een ander blok , 1 stekker uit de wcd halen is genoeg .
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

vergeerr72

Verplaatst naar het Tidal topic.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2/ Rhea, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL, Acrotec/Acrolink bekabeling, Labahua groundboxes, Audirvana.

RZeemering

haha, dat is nog weer een ander verhaal. Volgens hem klinkt Roon dan weer beter dan rechtstreeks van de app. Tot nu toe waren er vooral mensen die andersom beweerden.
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

jazzy

Wilde eigenlijk kijken hoe we dit topic weer over ethernet kabels en switches kunnen maken. :)

@Spijkie Heb je een eigen topic waarin we eventueel verder kunnen gaan over de ruis die je ervaart?

@vergeerr72 Lekker prikkelende stelling waar we volop over kunnen discussieren, maar heeft niets met ethernet of switches te maken. :) Wil je die anders posten in een bestaand of nieuw Tidal/streaming topic?
HT: JVC N5 - Arcam AVR 390 - Teufel M800 FCR - Quad L-series 12" sub - WS Spalluto 120" 16:9
Woonkamer: Sony KD-65XF9005 - Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40
Serre: Samsung QBR 55 - Nvidia Shield

Spijkie

Citaat van: jazzy op maart 23, 2026, 12:00:04Wilde eigenlijk kijken hoe we dit topic weer over ethernet kabels en switches kunnen maken. :)

@Spijkie Heb je een eigen topic waarin we eventueel verder kunnen gaan over de ruis die je ervaart?

@vergeerr72 Lekker prikkelende stelling waar we volop over kunnen discussieren, maar heeft niets met ethernet of switches te maken. :) Wil je die anders posten in een bestaand of nieuw Tidal/streaming topic?

Zeker ! Ga ik daarmee in verder.
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

Spijkie

Goed , terug naar switches. Vooropgesteld dat ik het nog steeds niet technisch snap en dat zal ik ook niet gaan doen maar wat voor mij telt is dat het hoorbaar is. Ik ben me dus aan het inlezen naar meer ervaringen rondom Ansuz en axxess switches en kom regelmatig positieve ervaringen tegen met name op het Naim forum.

Nou hoor ik de eerste opmerkingen al van ja als je zoveel geld uitgeeft dan moet je het ook horen etc maar dat was in mijn situatie niet het geval, ik kon m gewoon terug brengen.

Voor een switch is ie duur , voor een upgrade weer niet. De vergelijking gaat misschien niet helemaal op maar had ik dit eerder geweten dan zou ik altijd eerst m'n switch upgraden en pas daarna kabels. Switch betekent in deze dus een switch met betere voeding ( denk ik) en betere afscherming ( denk ik).

Axxess is totaal niet scheutig met info over de switch, bij Ansuz wel wat meer. Ik heb t idee dat ze iets hebben ontwikkeld wat ze nog even onder de pet willen houden voor de concurrentie.