Nieuwe start audio streamer.

Gestart door KayaRahnee, december 8, 2022, 16:07:56

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sschot

In de BluOS app, kan je zowel het maximum als het minimum instellen, zie



door de balletjes te verslepen kan je het bereik van de min en max veranderen

Met de slijder kan je het actuele volume instellen, tussen de ingestelde min en max

NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

Rob_Dingen

Citaat van: KayaRahnee op december 30, 2022, 17:56:33
Ik ervaar de Magnepan.7 als een rustige speaker in het hoog, een van de weinige speakers met een voor mijn oren relaxe weergave.
Ben er laaiend enthousiast over.
Ik zij dat omdat je de treble knop dicht draait.
Als deze speaker een ribbon tweeter heeft durf ik bijna met zekerheid te zeggen dat de tweeter te hard staat.

Rob

KayaRahnee

Citaat van: Rob_Dingen op december 31, 2022, 23:24:17
Ik zij dat omdat je de treble knop dicht draait.
Als deze speaker een ribbon tweeter heeft durf ik bijna met zekerheid te zeggen dat de tweeter te hard staat.
Rob

In mijn vorige opstelling met de SBT dus was de klank zeer naar wens, nu heb ik het inmiddels ook klaar met de Bluesound.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

dre73

Met de treble knop weer op neutraal?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

KayaRahnee

Citaat van: dre73 op januari  1, 2023, 13:17:07
Met de treble knop weer op neutraal?

Treble op -6,0 dB.
Stond voordien op -1,0 als ik het me nog goed herinner.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

dre73

Ik vind het een vreemd verhaal..... :-\
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

KayaRahnee

Citaat van: dre73 op januari  1, 2023, 17:22:18
Ik vind het een vreemd verhaal..... :-\

Dat mag, ik ben weer een erg tevreden muziek genieter, en uiteindelijk is dat het doel.
Met welke instellingen ik dat heb bereikt maakt mij niets uit ... 
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Xander32

Bij een ls met een "zijdezacht hoog" hoef je de treble toch nooit op -6 db te zetten 🤔
Dat staat haaks op elkaar.

Ik zou dan beweren dat jouw ls allesbehalve dan een zijdezacht hoog hebben en dat je dit tackelt middels de ingreep treble op -6 db ...

Citaat van: KayaRahnee op januari  1, 2023, 14:26:06
Treble op -6,0 dB.
Stond voordien op -1,0 als ik het me nog goed herinner.

Citaat van: dre73 op januari  1, 2023, 17:22:18
Ik vind het een vreemd verhaal..... :-\
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

KayaRahnee

Citaat van: Xander32 op januari  1, 2023, 17:53:27
Bij een ls met een "zijdezacht hoog" hoef je de treble toch nooit op -6 db te zetten 🤔
Dat staat haaks op elkaar.
Ik zou dan beweren dat jouw ls allesbehalve dan een zijdezacht hoog hebben en dat je dit tackelt middels de ingreep treble op -6 db ...

Vrienden die hier al eens komen luisteren vinden de hoogweergave bij instelling treble op 0 helemaal niet irritant, m.a.w. ze vinden het goed klinken, ik niet.
Ligt niet aan de speakers maar aan mijn oren / gehoor.
Ik ga in de nabije toekomst eens een afspraak maken met een neus/keel/oor arts.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

mmuetst

Goed om te lezen dat de Bluesound je goed bevalt. Veel plezier met ontdekken wat je er allemaal mee kan doen.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

KayaRahnee

Citaat van: mmuetst op januari  1, 2023, 21:26:10
Goed om te lezen dat de Bluesound je goed bevalt. Veel plezier met ontdekken wat je er allemaal mee kan doen.

Lukt al aardig, zeker nu ik de audio instellingen ook wat geoptimaliseerd heb (tip van Huub).
Ik loop nog wel tegen volgend probleem aan ... Wanneer ik nummers van afspeellijst wil spelen van iemand die ook Deezer gebruikt krijg ik van elk nummer maar een 30 tal seconden te horen.
Ik heb voorlopig een gratis Deezer account, wil er eerst wat mee omgaan om zo te kunnen beslissen of het wat voor me is.
Bij de Squeezebox kreeg ik wel volledige nummers te horen.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Huub-13

Citaat van: KayaRahnee op januari  1, 2023, 21:46:19
Lukt al aardig, zeker nu ik de audio instellingen ook wat geoptimaliseerd heb (tip van Huub).
Ik loop nog wel tegen volgend probleem aan ... Wanneer ik nummers van afspeellijst wil spelen van iemand die ook Deezer gebruikt krijg ik van elk nummer maar een 30 tal seconden te horen.
Ik heb voorlopig een gratis Deezer account, wil er eerst wat mee omgaan om zo te kunnen beslissen of het wat voor me is.
Bij de Squeezebox kreeg ik wel volledige nummers te horen.

Zie deze link:
https://support1.bluesound.com/hc/en-us/community/posts/360051218314-BluOS-player-automatic-change-of-music-track-every-30-seconds

Je hebt blijkbaar een betaald abonnement op Deezer nodig om volledige nummers te horen.
Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

KayaRahnee

Citaat van: Huub-13 op januari  1, 2023, 22:14:34
Zie deze link:
https://support1.bluesound.com/hc/en-us/community/posts/360051218314-BluOS-player-automatic-change-of-music-track-every-30-seconds

Je hebt blijkbaar een betaald abonnement op Deezer nodig om volledige nummers te horen.

Oké duidelijk, het was verwarend omdat het met de SBT  wel goed ging.
Moest haast wel een Bluesound gerelateerd probleem zijn.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

gerard1

Als je de aanbieding 3 maanden gratis neemt, heb je gewoon premium en heb je dat probleem niet. je kan het abbo gewoon opzeggen met een vinkje.

Rob_Dingen

Citaat van: KayaRahnee op januari  1, 2023, 18:15:12
Vrienden die hier al eens komen luisteren vinden de hoogweergave bij instelling treble op 0 helemaal niet irritant, m.a.w. ze vinden het goed klinken, ik niet.
Ligt niet aan de speakers maar aan mijn oren / gehoor.
Ik ga in de nabije toekomst eens een afspraak maken met een neus/keel/oor arts.
Het ligt niet aan jou oren, het hoog van de Magnepan met ribbon loopt flink op dat vind ik ook niet prettig om naar te luisteren.
Heb even gezocht naar metingen en daarbij werd mijn vermoeden bevestigd.
Met de treble zachter is een prima oplossing anders zou je de speaker aan moeten passen wat overigens ook kan.
Dus de doktor is totaal niet nodig.

Rob

KayaRahnee

De Bluesound staat ook bij niet actief aan (blauw ledje).
Kan dit uit worden gezet?
Ik las dat het wel kan maar niet aangeraden is.
https://support1.bluesound.com/hc/en-us/articles/201823263-How-do-I-Turn-Off-My-Bluesound-Player-

Laten Bluesound gebruikers hem gewoon aan of hebben jullie toch een manier bedacht om het ledje niet te laten branden,
(En nee, het grapje met tape overplakken alsook de Bluesound achterstevoor zetten kennen we al allemaal ;) )
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

katwax

Citaat van: KayaRahnee op januari  5, 2023, 12:40:38
De Bluesound staat ook bij niet actief aan (blauw ledje).
Kan dit uit worden gezet?
Ik las dat het wel kan maar niet aangeraden is.
https://support1.bluesound.com/hc/en-us/articles/201823263-How-do-I-Turn-Off-My-Bluesound-Player-

Laten Bluesound gebruikers hem gewoon aan of hebben jullie toch een manier bedacht om het ledje niet te laten branden,
(En nee, het grapje met tape overplakken alsook de Bluesound achterstevoor zetten kennen we al allemaal ;) )
Fijn dat je mij hier nogmaals aan hebt doen denken, want was dit uit het oog verloren. Letterlijk, want toestel staat in de kast  ;D
Na wat snel testen heb ik volgende:
de proximity -> enabled (5sec)
De indicator brightness -> off

Dit heeft dan als gevolg dat het altijd uit, maar als ik om 1 of andere reden dan toch wil weten of de node nog werkt dan moet ik gewoon kast openen en met mijn hand naar de node gaan. Eens dicht genoeg gaan de indicators oplichten, doen ze dat niet dan is er iets mis met de node.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

KayaRahnee

#167
Ik heb het volgende ontdekt bij gebruik android Bluos app via mijn Nokia smartphone:
Bij  bediening via de android Bluos app stopt het afspelen na één nummer uit de "Music" map.
Erger nog, wanneer ik dan op het pijltje druk om volgend nummer te spelen gaat die over naar een nummer van een afspeellijst.
Ben de instellingen gaan controleren van zowel de app van de iPad als Android, deze waren niet verschillend.

Nog wat anders ...
Het volledig uitschakelen van de Bluos zoals katwax het doet is me nog niet gelukt.
Voor de rest loopt het op wieltjes.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

katwax

Citaat van: KayaRahnee op januari  8, 2023, 20:08:14
Ik heb het volgende ontdekt bij gebruik android Bluos app via mijn Nokia smartphone:
Bij  bediening via de android Bluos app stopt het afspelen na één nummer uit de "Music" map.
Erger nog, wanneer ik dan op het pijltje druk om volgend nummer te spelen gaat die over naar een nummer van een afspeellijst.
Ben de instellingen gaan controleren van zowel de app van de iPad als Android, deze waren niet verschillend.

Nog wat anders ...
Het volledig uitschakelen van de Bluos zoals katwax het doet is me nog niet gelukt.
Voor de rest loopt het op wieltjes.
En afspelen vanuit streaming service gaat wel gewoon verder?
Heb het voor zekerheid net getest via Samsung (Android) gsm en die speelt gewoon volgende nummer van mijn NAS, dus is geen issue met local music in BluOs.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

KayaRahnee

Citaat van: katwax op januari  9, 2023, 19:35:56
En afspelen vanuit streaming service gaat wel gewoon verder?
Heb het voor zekerheid net getest via Samsung (Android) gsm en die speelt gewoon volgende nummer van mijn NAS, dus is geen issue met local music in BluOs.

Ja, alleen de nummers die ik vroeger heb geript en intussen overgezet heb naar de map "Music" van de Bluesound.
Streamen via internetradio gaat goed.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

katwax

Citaat van: KayaRahnee op januari  9, 2023, 19:43:09
Ja, alleen de nummers die ik vroeger heb geript en intussen overgezet heb naar de map "Music" van de Bluesound.
Streamen via internetradio gaat goed.
Vreemd, want uiteidelijk bouwt hij gewoon index op van alle muziek op de HD/NAS en zie je toch niet waar die staat. Bij mij is de structuur soms 3 folders diep en andere 1 folder, daar zou toch niet mogen over struikelen.

Je kan is proberen om hem opnieuw te laten indexeren, want is toch wel vreemd gedrag.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

KayaRahnee

Wat ik vooral niet snap / vragen over heb ... waarom gaat het via Bluos op Ios wel goed en via Bluos op android niet.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

katwax

Citaat van: KayaRahnee op januari  9, 2023, 20:22:12
Wat ik vooral niet snap / vragen over heb ... waarom gaat het via Bluos op Ios wel goed en via Bluos op android niet.
Ach ok, dat had ik dus gemist.
Iets met cache? Je kan de data van de app laten leegmaken.
Afhankelijk van je versie van Android kan het beetje anders zijn, maar:
-settings -> apps -> BluOs app zoeken en op klikken -> Storage -> Clear cache
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

KayaRahnee

Citaat van: katwax op januari  9, 2023, 20:33:39
Ach ok, dat had ik dus gemist.
Iets met cache? Je kan de data van de app laten leegmaken.
Afhankelijk van je versie van Android kan het beetje anders zijn, maar:
-settings -> apps -> BluOs app zoeken en op klikken -> Storage -> Clear cache

Proficiat katwax, je had het juist, Na cache te hebben gewist werkt het zoals gewenst.
Allemaal dingen waar ik geen notie van heb.
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

katwax

Citaat van: KayaRahnee op januari  9, 2023, 20:48:25
Proficiat katwax, je had het juist, Na cache te hebben gewist werkt het zoals gewenst.
Allemaal dingen waar ik geen notie van heb.
Ik had beter je eerste post moeten lezen, het feit dat het op Ipad wel werkt, maar op Android sluit al uit dat het probleem zich op de speler bevindt.
De omschrijving doet me vermoeden dat het iets te maken heeft met foute/oude data -> door cache te wissen moet hij die data opnieuw ophalen

Kan me voorstellen dat je hier geen notie van hebt en is ook vrij normaal, er zijn vele die niet weten dat dit een oplossing zou zijn, laat staan die begrijpen wat dit doet  :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543