Accuphase gebruikers & liefhebbers topic

Gestart door Xander32, november 5, 2022, 08:54:17

Vorige topic - Volgende topic

ElpeeTwaalf

https://www.hifido.co.jp/26-49514-08261-00.html?LNG=J
https://www.accuphase.com/cat/p-102en.pdf

Mooi model, pure klasse A. Aparte opbouw voor Accuphase want bestaand uit 2 eindtrappen in brug, vandaar de waarschuwing aan de achterkant - floating ground.
Ook netjes gereviseerd zoals tegenwoordig bijna altijd het geval bij Hifido, kost ~1080e, porto is ~250-300e + BTW.
Transformatoren zijn geschikt voor 230/240V, kwestie van omzetten.

ElpeeTwaalf

https://www.hifido.co.jp/25-47633-19430-00.html?LNG=E

Met nog de oude Kensonic logo erop.
Beauty :inlove: Wist niet dat Accuphase ook fabrieksupgrades deed, gouden accenten heb ik bij deze Accu's ook nog niet eerder gezien.
Werken op 230V, blokje achterop omzetten en zekering vervangen.

E.B 1966

Woensdag 22 april is het dan zover .
Dan wordt mijn Accuphase voorversterker C-3900S thuis afgeleverd door Poulissen Roermond.
Ik ruil mijn C2450 erop in .

Nog heel even geduld dus , het aftellen is begonnen. 😃
Hoofdset , Accuphase A80   , Accuphase C-3900S , Accuphase dp770, Focal Electra 1037BE , Audioquest Niagara 3000 netconditioner , Audioquest Thunderbird zero speakerkabel , Audioquest Wind interlinks , Audioquest Hurricane netsnoeren , IsoAcoustics GAIA 2 , Creaktiv Little reference audiorack , audiostroomgroep Kemp Electronics.

Kleine set  , Marantz PM14-S1 special edition , Marantz SA14-S1 special edition  , Dali Opticon 2 mk2 , Marantz ST17 tuner , PS Audio Quintet netfilter

tompj

Citaat van: E.B 1966 op april 20, 2026, 20:07:48Woensdag 22 april is het dan zover .
Dan wordt mijn Accuphase voorversterker C-3900S thuis afgeleverd door Poulissen Roermond.
Ik ruil mijn C2450 erop in .

Nog heel even geduld dus , het aftellen is begonnen. 😃
Zeer benieuwd!
Speakers: Devore Orangutan 0/Baby
Versterking: Leben CS600X of Enleum AMP-23r of Accuphase E-650 (te koop❗️)
CD-speler: Accuphase DP-55V.
Streamer: Naim ND5 XS2.
Analoog: Thorens TD-160, SME 3009, Denon DL-103, Accuphase AD50/Project Tube Box DS

E.B 1966

De C-3900S voorversterker is zoals verwacht vanmorgen geleverd.
Het advies van Poulissen voor wat betreft het inspelen is 7 dagen , 24 uur per dag aan laten met als bron mijn tuner .
De eindversterker kan gelukkig uit blijven.

Nu even kort samengevat mijn luisterervaring t.o.v de C-2450.

Direct koud uit de doos was er meteen een groot verschil in positieve zin .
De klankkleur daarentegen was nog niet wat ik hoopte .
Nu na 10 uur onafgebroken inspelen is er al aardig wat veranderd in positieve zin .
De klankkleur is nu wel in orde .
Maar wat een gigantisch goede voorversterker is de C-3900S al na zo'n korte inspeeltijd .
Alles wat ik maar kan bedenken is zoveel beter dan met de C-2450 .
Ik hoor nu bijvoorbeeld informatie in de muziek die mij eerder nooit opviel .
Piano en contrabas  , stereo beeld , luchtigheid  , micro informatie  , noem ze maar op allemaal .
Het is enorm verbeterd allemaal.

En het verschil tussen de C-2450 en de C-3900S is nu al groter dan tussen mijn oude A47 en mijn huidige A80 .
En dat geld ook voor mijn oude cd speler Marantz SA-7s1 en mijn huidige DP-770.

Ik ben zeer benieuwd hoe die morgen avond zal klinken.
Wordt vervolgd , ik hou jullie op de hoogte van het inspelen
Hoofdset , Accuphase A80   , Accuphase C-3900S , Accuphase dp770, Focal Electra 1037BE , Audioquest Niagara 3000 netconditioner , Audioquest Thunderbird zero speakerkabel , Audioquest Wind interlinks , Audioquest Hurricane netsnoeren , IsoAcoustics GAIA 2 , Creaktiv Little reference audiorack , audiostroomgroep Kemp Electronics.

Kleine set  , Marantz PM14-S1 special edition , Marantz SA14-S1 special edition  , Dali Opticon 2 mk2 , Marantz ST17 tuner , PS Audio Quintet netfilter

Xander32

Mooie ontwikkelingen 👌🏻 Heel veel muziekplezier gewenst 🎶
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

tompj

Citaat van: E.B 1966 op april 22, 2026, 21:26:15De C-3900S voorversterker is zoals verwacht vanmorgen geleverd.
Het advies van Poulissen voor wat betreft het inspelen is 7 dagen , 24 uur per dag aan laten met als bron mijn tuner .
De eindversterker kan gelukkig uit blijven.

Nu even kort samengevat mijn luisterervaring t.o.v de C-2450.

Nu na 10 uur onafgebroken inspelen is er al aardig wat veranderd in positieve zin .
Maar wat een gigantisch goede voorversterker is de C-3900S al na zo'n korte inspeeltijd .
Piano en contrabas  , stereo beeld , luchtigheid  , micro informatie  , noem ze maar op allemaal .

En het verschil tussen de C-2450 en de C-3900S is nu al groter dan tussen mijn oude A47 en mijn huidige A80 .
En dat geld ook voor mijn oude cd speler Marantz SA-7s1 en mijn huidige DP-770.

Ik ben zeer benieuwd hoe die morgen avond zal klinken.
Wordt vervolgd , ik hou jullie op de hoogte van het inspelen
Dat klinkt goed 😬
Leuk om te lezen hoe het zich gaat ontwikkelen de komende dagen. Een paar foto's mogen natuurlijk ook. Dit is wel de top in voorversterking, zowel klankmatig lijkt als qua uiterlijk.
Analoog: Thorens TD-160, SME 3009, Denon DL-103, Accuphase AD50/Project Tube Box DS

E.B 1966

Citaat van: Xander32 op april 22, 2026, 21:36:57Mooie ontwikkelingen 👌🏻 Heel veel muziekplezier gewenst 🎶

Dank je

E.B 1966

Hier wat foto's

Xander32

Veel mooier gaat het niet meer worden 👌🏻 🎶
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  NuPrime CDT-10

Maximus_Aurelius

Citaat van: Xander32 op april 23, 2026, 06:38:44

Veel mooier gaat het niet meer worden 👌🏻 🎶

Jawel ;)
Nog een tweede A80 erbij  :D
Met een tweede A80 voorzichtig zetje maar ik had ook gelijk kunnen zeggen a300  :clapping:  :tongue2:

Even zonder gekheid het staat prachtig  :inlove:
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

Huub-13

Citaat van: E.B 1966 op april 22, 2026, 21:26:15Nu even kort samengevat mijn luisterervaring t.o.v de C-2450.
Je hebt nu ongetwijfeld een prachtige set.
Die Accuphase topspullen zullen nauwelijks te overtreffen zijn.
Maar vind je niet dat de verhouding luidsprekers (Focal Electra 1037BE)<->apparatuur inmiddels een beetje scheef gaat liggen?
Ik wil je uiteraard niet op (nog meer) kosten jagen, maar ik denk dat je met een investering in andere/betere speakers die Accuphase-set veel meer eer aandoet.
Hifi Rose RS151 | Lyngdorf TDAI-3400 | Dynaudio Heritage Special | Stax SR-009 + Paltauf KHV-ES buizenversterker

E.B 1966

Citaat van: Huub-13 op april 23, 2026, 11:50:19Je hebt nu ongetwijfeld een prachtige set.
Die Accuphase topspullen zullen nauwelijks te overtreffen zijn.
Maar vind je niet dat de verhouding luidsprekers (Focal Electra 1037BE)<->apparatuur inmiddels een beetje scheef gaat liggen?
Ik wil je uiteraard niet op (nog meer) kosten jagen, maar ik denk dat je met een investering in andere/betere speakers die Accuphase-set veel meer eer aandoet.

Dat besef ik uiteraard ook .
Ik heb de Focal Sopra No2 op mijn verlanglijstje staan .
Maar vergis je niet in mijn Focal Electra 1037BE  , die groeien tot mijn eigen verbazing uitstekend mee met de Accuphase updates .
Eerlijkheidshalve moet ik wel vermelden dat ze gemodificeerd zijn .
Een tweeter update , en aangepaste geluidsdemping en de IsoAcoustics GAIA 2 dempers eronder .

E.B 1966

Citaat van: Maximus_Aurelius op april 23, 2026, 09:51:32Jawel ;)
Nog een tweede A80 erbij  :D
Met een tweede A80 voorzichtig zetje maar ik had ook gelijk kunnen zeggen a300  :clapping:  :tongue2:

Even zonder gekheid het staat prachtig  :inlove:

Nee , hier hou ik het wijselijk bij .
Geen Accuphase updates meer 😄

Xander32

... zo'n fraaie Accu stack verdient iets beters dan een AQ Niagara; ze zijn er ook te verkrijgen in een champagne - goud kleurig kleedje met een merknaampje van Accuphase erop 😇

Citaat van: E.B 1966 op april 23, 2026, 14:19:26Nee , hier hou ik het wijselijk bij .
Geen Accuphase updates meer 😄

tompj

Het blijven toch schoonheden, die Accuphase producten.
IMG_2981.jpegIMG_2982.jpeg 

E.B 1966

Weer even mijn bevindingen over het inspeel proces van de Accuphase C-3900S.

Gisteren na 30 uur inspelen was het geluidsbeeld teleurstellend , er zat een bepaalde hardheid in de weergave .
Zangstemmen klonken niet goed , en het 3D gebeuren zat vast .
Dat gebeurt nou eenmaal met inspelen.

Nu vanavond dezelfde cd's gedraaid en inmiddels zo'n 60 uur inspelen.
Een kompleet ander verhaal nu .
Een wereld van verschil.
Stereo breedte enorm toe genomen .
Een geweldige klankkleur nu .
Zangstemmen klinken geweldig .
Een 3D weergave om van te dromen .
En een geweldige zwarte achtergrond , ieder minuscuul geluidje is duidelijk hoorbaar .
Voor het gevoel zijn de muren verdwenen en is de muziek volledig vrij alsof er geen luidsprekerboxen meer zijn .

Maar morgen kan het misschien nog beter zijn of misschien weer slechter .tot je op het punt beland dat het stabiliseert.
Er zijn nu 2 dagen van de 7 voltooid.
Nog 5 dagen inspelen te gaan .
Benieuwd wat er de komende dagen gebeurt.
Het is telkens weer fascinerend om dit proces te ervaren  zoals ook met mijn A80 en DP-770 het geval was .

graafie

Jij hebt wel heel veel uren in een dag zitten.....60 uur inspelen in twee dagen? :D  :D  :D
Accuphase E-480, Accuphase DP-430, Fyne Audio F702sp, Technics SL1210GR  + Audio Technica AT-740ml, Technics SL-1300G met Audio Technica OC9XSL, Fezz Gratia Prestige MK2 phono voorversterker, Atlas Mavros Transpose Grun, Marantz 2238, B&W CDM 1

E.B 1966

Citaat van: graafie op april 24, 2026, 23:28:51Jij hebt wel heel veel uren in een dag zitten.....60 uur inspelen in twee dagen? :D  :D  :D

Om precies te zijn 60.5 uur .😄
Vanaf woensdag 11.30 uur gestart .

chansig

7 volle dgn inspelen.

Wat een doffe ellende. Ook bizar (zeker in deze prijsklasse) om de klant daar mee op te zadelen.

Maar het is een mooi apparaat om naar te kijken, dus dat scheelt.

Gr. Hans

Teleskopos,  2 x Arendal 1961, Wiim Ultra, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels, Chinese slangen, 2 x Dynavox x7000, digitaal
Coax AQ Carbon

Xander32

Het eindresultaat zal vast erg fraai zijn, vooral ook de combi aan top Accu apparatuur (synergie). Veel plezier nog 🎶

Citaat van: E.B 1966 op april 24, 2026, 21:52:26Weer even mijn bevindingen over het inspeel proces van de Accuphase C-3900S.

Gisteren na 30 uur inspelen was het geluidsbeeld teleurstellend , er zat een bepaalde hardheid in de weergave .
Zangstemmen klonken niet goed , en het 3D gebeuren zat vast .
Dat gebeurt nou eenmaal met inspelen.

Nu vanavond dezelfde cd's gedraaid en inmiddels zo'n 60 uur inspelen.
Een kompleet ander verhaal nu .
Een wereld van verschil.
Stereo breedte enorm toe genomen .
Een geweldige klankkleur nu .
Zangstemmen klinken geweldig .
Een 3D weergave om van te dromen .
En een geweldige zwarte achtergrond , ieder minuscuul geluidje is duidelijk hoorbaar .
Voor het gevoel zijn de muren verdwenen en is de muziek volledig vrij alsof er geen luidsprekerboxen meer zijn .

Maar morgen kan het misschien nog beter zijn of misschien weer slechter .tot je op het punt beland dat het stabiliseert.
Er zijn nu 2 dagen van de 7 voltooid.
Nog 5 dagen inspelen te gaan .
Benieuwd wat er de komende dagen gebeurt.
Het is telkens weer fascinerend om dit proces te ervaren  zoals ook met mijn A80 en DP-770 het geval was .

Miamivice

De E3000 staat binnen om uit te proberen.
Ben benieuwd.......
Versterker:Accuphase E450,Tuner:Accuphase T1000,CD speler:Moon 260D,Luidsprekers:Dynaudio special 25

Xander32

Spannend, ik ben benieuwd hoe de E-450 en de E-3000 zich tot elkander gaan verhouden!

Citaat van: Miamivice op april 25, 2026, 16:09:28De E3000 staat binnen om uit te proberen.
Ben benieuwd.......

FS249

Citaat van: Miamivice op april 25, 2026, 16:09:28De E3000 staat binnen om uit te proberen.
Ben benieuwd.......

Wij ook. ;D
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase: Versterker E-3000, CD speler: DP 410, Tuner T 109. Speakers: Elac FS 249.3 en BS 403, sub ESP 2040 2x, Draaitafel: Sony PS- X4.

E.B 1966

Ben benieuwd.......

Veel luister plezier.
Geniet er van