Accuphase gebruikers & liefhebbers topic

Gestart door Xander32, november 5, 2022, 08:54:17

Vorige topic - Volgende topic

brt

Citaat van: tompj op mei  9, 2025, 13:50:14Tsja.

Je legt een link met al dan niet innovatief zijn en geen streamers verkopen. Je moet toch inzien dat die twee zaken niet per definitie bij elkaar horen?

Ik heb het over mee (kunnen) gaan met de ontwikkelingen. Heb het woord innovatief niet genoemd, dat breng jij in. 
Focal Sopra 1 | TEAC AP-701 | TEAC UD-701N | PS Audio Stellar PowerPlant P3 | Kabels van Audioquest

tompj

Op hun terrein kunnen ze niet alleen meegaan met de ontwikkelingen, ze innoveren zelfs. En dat allemaal zonder streamers te verkopen.

Afijn, genoeg maar weer wat mij betreft.
Speakers: Devore Orangutan 0/Baby
Versterking: Accuphase E-650 met AD-50 en Leben CS300
Bronnen digitaal: CD: Accuphase DP-55V. Streamer: Naim ND5 XS2.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

chansig

Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

Xander32

Je geeft af op een merk, zonder enige onderbouwing (drogredenatie), gaat de vragen uit de weg, om aansluitend de aandacht middels een filmpje daarvan proberen af te leiden.

Maar zo gek is dat anno 2025 ook weer niet, er zijn zelfs wereldleiders die zich op die wijze profileren en daar eveneens de handen voor op elkaar krijgen van hun achterban.

Ons mooie forum is met recht een goede afspiegeling van de maatschappij  🤣😅😂 (bewust, subtiel geplaatste emoticons)

Citaat van: brt op mei  9, 2025, 14:25:04

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

brt

Citaat van: tompj op mei  9, 2025, 14:42:02Op hun terrein kunnen ze niet alleen meegaan met de ontwikkelingen, ze innoveren zelfs. En dat allemaal zonder streamers te verkopen.

Afijn, genoeg maar weer wat mij betreft.

Ja, en mijn punt was dat ze een heel relevant terrein missen. Dat staat idd los van innovatief zijn op je eigen terrein. Dus ergens zijn we het wel eens  :smile:
Focal Sopra 1 | TEAC AP-701 | TEAC UD-701N | PS Audio Stellar PowerPlant P3 | Kabels van Audioquest

brt

Citaat van: Xander32 op mei  9, 2025, 15:07:39Je geeft af op een merk, zonder enige onderbouwing (drogredenatie), gaat de vragen uit de weg, om aansluitend de aandacht middels een filmpje daarvan proberen af te leiden.

Maar zo gek is dat anno 2025 ook weer niet, er zijn zelfs wereldleiders die zich op die wijze profileren en daar eveneens de handen voor op elkaar krijgen van hun achterban.

Ons mooie forum is met recht een goede afspiegeling van de maatschappij  🤣😅😂 (bewust, subtiel geplaatste emoticons)

Beter lezen @Xander32 , ik heb het nu 2x beredeneerd. En ook nu geldt weer: dat je het er niet mee eens bent wil het nog niet zeggen dat mijn redenatie niet klopt. Welke vragen ben ik trouwens uit de weg gegaan?

Het filmpje is toch gewoon grappig? Niet zulke lange tenen joh.

Jammer dat je het op de man gaat spelen en mij - indirect, maar voor iedereen duidelijk - linkt met populistische wereldleiders en een zogenaamde afspiegeling van de maatschappij. Sneu dat je dat nodig hebt.

Xander32

Vervolgens de slachtoffer rol.

Citaat van: brt op mei  9, 2025, 15:22:41Beter lezen @Xander32 , ik heb het nu 2x beredeneerd. En ook nu geldt weer: dat je het er niet mee eens bent wil het nog niet zeggen dat mijn redenatie niet klopt. Welke vragen ben ik trouwens uit de weg gegaan?

Het filmpje is toch gewoon grappig? Niet zulke lange tenen joh.

Jammer dat je het op de man gaat spelen en mij - indirect, maar voor iedereen duidelijk - linkt met populistische wereldleiders en een zogenaamde afspiegeling van de maatschappij. Sneu dat je dat nodig hebt.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

brt

Citaat van: Xander32 op mei  9, 2025, 15:26:53Vervolgens de slachtoffer rol.

Over vragen uit de weg gaan gesproken

tompj

Hè jongens, net nu @Bart en ik het (bijna) eens zijn.

Kijk Bart, nog zo'n ding van een bedrijfje dat niet met zijn tijd meegaat 😝:

IMG_5081.jpeg

Net binnen. Staat nu al geweldige dingen te doen.
Bron analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Transfiguration Spirit mk3 mc element

brt

Citaat van: Xander32 op mei  9, 2025, 15:26:53Vervolgens de slachtoffer rol.

Bovendien kies ook totaal geen slachtofferrol maar benadruk ik de sneuheid van jouw post. Het is een zwaktebod.

Ík maak het niet persoonlijk, dat heb jij blijkbaar wel nodig om je punt te kunnen maken. Het feit dat ik dat benoem maakt mij nog geen slachtoffer. Wederom geldt hier: beter lezen.

graafie

Does lief....het is (bijna) weekend.  ;)
Accuphase E-480, Accuphase DP-430, Technics SL1200GR + Audio Technica AT-740ml, Technics SL1210GR + Audio Technica AT-OC9XSL, Remton 8382 phono voorversterker. Marantz 2238, B&W CDM 1

Rowdy

Een Accuphase CD speler kost ruim 5000 euro. Ik denk niet dat je voor dat bedrag hetzelfde kwaliteit krijg als je een streamer + netwerk aanschaft.
'Het oor heeft het laatste woord in alles wat met muziek te maken heeft'.
Harry Olson (1901 - 1982)

chansig

Citaat van: Xander32 op mei  9, 2025, 15:07:39Je geeft af op een merk, zonder enige onderbouwing (drogredenatie), gaat de vragen uit de weg, om aansluitend de aandacht middels een filmpje daarvan proberen af te leiden.

Emoticons helpen niet om de sneuheid van de post te verdoezelen. 😂😂😂

Gr. Hans
Teleskopos, 2 x JL-Audio Dominion D-10,  2 x Arendal 1961,  Paradigm PW Link met ARC,  Macbook met BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ kabels.

vanzomereng

Citaat van: Rowdy op mei  9, 2025, 17:52:52Een Accuphase CD speler kost ruim 5000 euro. Ik denk niet dat je voor dat bedrag hetzelfde kwaliteit krijg als je een streamer + netwerk aanschaft.

Hangt ook van de gebruikte bronmateriaal cd/bestand/master af.
Ik denk dat jij echt heel veel moeite zal moeten doen, om de verschillen (blind) te kunnen horen en te duiden.
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

addesmo

Citaat van: vanzomereng op mei  9, 2025, 18:26:56Hangt ook van de gebruikte bronmateriaal cd/bestand/master af.
Ik denk dat jij echt heel veel moeite zal moeten doen, om de verschillen (blind) te kunnen horen en te duiden.
Eens.

Nosferatu

Accuphase kan natuurlijk altijd bij Lumin gaan shoppen voor streamer technologie, dat doet Luxman ook. Tenzij ze alles 'in-house' willen houden maar dan komt er meer bij kijken; een goed functionerende app zal dan de grootste uitdaging zijn. (niet iedereen heeft Roon als ze die functionaliteit ook meenemen in een streamer)
Video corner: Denon X-4000 AVR + Denon DBT-3313UD, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Luxman D-07X SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Black Diamond XLR, Tellurium Q Ultra Black II RCA+ JKE Lo-Cap 55 RCA interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Sony NW-A306 DAP, Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

brt

Citaat van: Nosferatu op Gisteren om 11:43:16Accuphase kan natuurlijk altijd bij Lumin gaan shoppen voor streamer technologie, dat doet Luxman ook. Tenzij ze alles 'in-house' willen houden maar dan komt er meer bij kijken; een goed functionerende app zal dan de grootste uitdaging zijn. (niet iedereen heeft Roon als ze die functionaliteit ook meenemen in een streamer)

Teac en Esoteric halen de mosterd ook bij Lumin. Prima toch.

Spijkie

Precies, Lumin bevalt heel goed. Cyrus heeft weer bleusound in de arm genomen. Lijkt me heel verstandig allemaal want er komt toch wat bij kijken om het goed te doen.
Lumin,T+A 1100e, Audiosolutions,Audes,plixir,cardas

tompj

Dat geeft wel aan dat het een vak apart is, zo'n streamer. En vaak een ingekocht en rebranded geheel?

roeleken

Een streaming device van Accuphase. Op zich wel humor, dat wordt vast zo'n groot, champagne kleurig, 23 kilo wegend bakbeest met héle dikke voedingen erin.
Accuphase E350, Dac40 module, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream met Sbooster, Atlas Hyper ls

FS249

Ik gebruik mijn Imac voor streamen in mijn cave via Dragonfly Red naar mijn E-270. Al dat gedoe met apps op de telefoon etc. is niks voor mij. En een (dure) streamer kopen is voor mij totaal overbodig.

TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac: FS 249.3, Vela BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Accuphase DP 410, Tuner Marantz 2120, Cassettedeck: Nakamichi 480, Draaitafel: Sony PS- X4.

Kurt

Citaat van: jahtari op november  5, 2022, 09:32:54Prachtig spul.  :worship: Altijd iets van willen hebben.

Helaas heb ik met actieve speakers niks meer nodig van dit merk.
Top bijdrage! :)

Kurt

Citaat van: Nosferatu op Gisteren om 11:43:16Accuphase kan natuurlijk altijd bij Lumin gaan shoppen voor streamer technologie, dat doet Luxman ook. Tenzij ze alles 'in-house' willen houden maar dan komt er meer bij kijken; een goed functionerende app zal dan de grootste uitdaging zijn. (niet iedereen heeft Roon als ze die functionaliteit ook meenemen in een streamer)
Doen er tegenwoordig veel. Het is een goede stelling om ervan uit te gaan dat een goede "klassieke" audio fabrikant geen kaas gegeten heeft van streaming technologie. Voor dergelijke zaken is trouwens het bord niet zozeer de uitdaging, maar des te meer het software gedeelte (app, updates etc..). En idd, dan wordt het maar ingekocht incl software support. Niets mis mee.

Kwabbernoot

Citaat van: chansig op mei  9, 2025, 18:24:10Emoticons helpen niet om de sneuheid van de post te verdoezelen.  :nowink:

Gr. Hans

Zo klopt ie.

minplus

Citaat van: FS249 op Gisteren om 17:06:13Ik gebruik mijn Imac voor streamen in mijn cave via Dragonfly Red naar mijn E-270. Al dat gedoe met apps op de telefoon etc. is niks voor mij. En een (dure) streamer kopen is voor mij totaal overbodig.

Doe ik ook in de woonkamer naar de secundaire McIntosh set. Klinkt schitterend. 8)
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right