Accuphase gebruikers & liefhebbers topic

Gestart door Xander32, november 5, 2022, 08:54:17

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

FS249

TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Xander32

Indien je voorkeur uit gaat naar (meer) rustig, dan zijn er betere matches dan B&W.

Maar dat is nog veel te voorbarig, gun jezelf een aantal weken de tijd om te gaan ervaren of je gaat wennen aan de nieuwe sound.

Citaat van: graafie op oktober 15, 2023, 20:09:39Dan ga ik op zoek naar andere speakers.  ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

graafie

Citaat van: Xander32 op oktober 15, 2023, 20:28:42Indien je voorkeur uit gaat naar (meer) rustig, dan zijn er betere matches dan B&W.

Maar dat is nog veel te voorbarig, gun jezelf een aantal weken de tijd om te gaan ervaren of je gaat wennen aan de nieuwe sound.


precies, ik ga eerst de tijd nemen om te wennen. En kijken wat er gebeurd als ik de speakers nog minder in laat draaien.

roeleken

#878
Ha ja en gebruik gewoon de attenuator knop. En zet het volume van de Accuphase telkens op 0 als je 'm uitzet. Kwestie van gewoonte, doe ik ook altijd. Kun je niet per ongeluk van je sokken geblazen worden als je 'm aanzet en de attenuator knop staat bijvoorbeeld uit oid
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

chansig

Citaat van: Rowdy op oktober 15, 2023, 19:30:23De ingangsgevoeligheid van de Accuphase E408 is 158 mV. De Marantz PM15 heeft een ingangsgevoeligheid van 240 mV, de PM10 zelfs 440 mV. Hoe gevoeliger, hoe lager het getal, hoe sneller je op het maximum vermogen van de versterker zit.

Zal afhangen van de speaker die gebruikt wordt. Of denk je dat de Accu van Graafie niet verder kan dan standje 2 ?

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

FS249

Citaat van: roeleken op oktober 16, 2023, 00:38:25Ha ja en gebruik gewoon de attenuator knop. En zet het volume van de Accuphase telkens op 0 als je 'm uitzet. Kwestie van gewoonte, doe ik ook altijd. Kun je niet per ongeluk van je sokken geblazen worden als je 'm aanzet en de attenuator knop staat bijvoorbeeld uit oid

Ik heb net even getest wat er met de attenuator knop gebeurt als je de versterker uit- en weer aanzet. Blijft dan ingeschakeld, dus dat kan makkelijk zijn. Volume op 0 is voor mij ook een standaard actie bij uitzetten van een amp.

Ik heb overigens geen probleem met standje 2. Met de AB is het volume prima te regelen.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

graafie

Wat ik zo her en der lees op het net is de volumeregeling bij latere types veranderd, AAVA volumeregeling?
Mijn Marantz maakt ook hele kleine stapjes omhoog of omlaag met de ab en ook als je aan de volumeknop draait gaat het heel langzaam omhoog of omlaag. Ik zet de volumeknop nu ook altijd op 0 als ik de boel uitzet, althans, ik doe het zo veel mogelijk, ik wil het nog wel eens vergeten omdat ik het eerder nooit deed, was niet nodig.  :D 

Ik heb trouwens op een Accuphase forum op Facebook de vraag gesteld of het bij een E-408 normaal was dat het volume op stand 2 zo hard was.....ik heb een paar reacties gehad en het schijnt normaal te zijn. Weer een zorg minder.  :pompom:  :pompom:  :pompom:

Samro

Citaat van: graafie op oktober 15, 2023, 19:59:03knetterhard  :D  :D  :D


Dat is toch wel raar. Voor mij een reden om geen oudere Accuphase te kopen. Mijn Leema Tucana2 heeft de mogelijkheid om de gain per bron ingang apart in te stellen. Heb ik nog op geen andere versterker gezien ::)  

Rowdy


Rowdy

Citaat van: chansig op oktober 16, 2023, 09:34:50Zal afhangen van de speaker die gebruikt wordt. Of denk je dat de Accu van Graafie niet verder kan dan standje 2 ?

Gr. Hans
Het ligt meer aan de uitgangsspanning van de bron. Je hebt 158 mV nodig om de volledige uitgangsspanning (maximale vermogen) op de luidsprekeruitgang te krijgen. Stel je pakt een Tuner met een uitgangsspanning van 200 mV als bron, dan kun je de volumeregelaar veel beter regelen dan als je een CD speler met een uitgangsspanning van 2000 mV als bron neemt.

addesmo

Citaat van: Samro op oktober 16, 2023, 13:48:22Dat is toch wel raar. Voor mij een reden om geen oudere Accuphase te kopen. Mijn Leema Tucana2 heeft de mogelijkheid om de gain per bron ingang apart in te stellen. Heb ik nog op geen andere versterker gezien ::) 
Lyngdorf ook

graafie

#886
Goh...vanmiddag plaatjes gedraaid 'met de Accuphase' op standje 5,5.....het moet niet gekker worden. Wel met de Attenuator knop ingedrukt dat dan wel.  :D  :D  :D
Maar zo heb ik veel meer controle over het volume en echt luistermoe.....nee, een stuk minder dan afgelopen week. Dit gaat goed komen.
De versterker zet een heel mooi stereo beeld neer, in mijn beleving beter dan bij de Marantz.

eddy135

Citaat van: graafie op oktober 16, 2023, 10:27:57Ik heb trouwens op een Accuphase forum op Facebook de vraag gesteld of het bij een E-408 normaal was dat het volume op stand 2 zo hard was.....ik heb een paar reacties gehad en het schijnt normaal te zijn. Weer een zorg minder.  :pompom:  :pompom:  :pompom:
Bij mijn E-406V is dat ook zo... denk dat die weinig van elkaar verschillen.
Vanaf de E-450 kwam de AAVA volumeregeling.
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Maximus_Aurelius

Citaat van: Samro op oktober 16, 2023, 13:48:22Dat is toch wel raar. Voor mij een reden om geen oudere Accuphase te kopen. Mijn Leema Tucana2 heeft de mogelijkheid om de gain per bron ingang apart in te stellen. Heb ik nog op geen andere versterker gezien ::) 

Genoeg (goede)versterkers hebben dit.
De mijne kan dit ook.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Gaan we hier misschien niet ook per ongeluk een beetje aan voorbij dat de Marantz gewoon een hele goeie versterker is?

Xander32

#891
Waar is je smiley? Hoe vaak jij je niet negatief hebt uitgelaten over Marantz versterking in mijn Showroom ... Maar goed, schijnbaar ben je gekeerd 👍🏻

Citaat van: twani op oktober 17, 2023, 18:45:05Gaan we hier misschien niet ook per ongeluk een beetje aan voorbij dat de Marantz gewoon een hele goeie versterker is?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: Xander32 op oktober 17, 2023, 19:36:21Waar is je smiley? Hoe vaak jij je niet negatief hebt uitgelaten over Marantz versterking in mijn Showroom ... Maar goed, schijnbaar ben je gekeerd 👍🏻


Ík vind ze flets opspelen. Nog steeds...

Hele volksstammen zijn diep onder de indruk dus er zal "iets" zijn.

Ook al vaker gezegd dat ik m'n oude rebuild 202 en 302 modellen klankmatig boven de recentere modellen vind uitstijgen.

Helemaal nu de mannen van Accuphase gemeend hebben de "klankleurknop" een flinke slinger richting de vermaledijde en tegenwoordig zo populaire "into your face" sound te geven...

Een 4000 die harsh klinkt geeft aan dat ze die knop nog steeds verder die richting opdraaien.


Xander32

Ach, er was in een Accuphase georiënteerd FB topic, recent één prille eigenaar van een E-4000 die hem hars vond klinken. Eén ervaren van op een verders onbekende set en een eveneens onbekende luisterruimte, ik zou er nog niet teveel conclusies aan verbinden  :nowink:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Citaat van: Xander32 op oktober 17, 2023, 20:06:31Ach, er was in een Accuphase georiënteerd FB topic, recent één prille eigenaar van een E-4000 die hem hars vond klinken. Eén ervaren van op een verders onbekende set en een eveneens onbekende luisterruimte, ik zou er nog niet teveel conclusies aan verbinden  :nowink:

Nou ja, jij kwam ermee toch :)

Xander32

Zekers, maar ik trek verder geen conclusies in de richting van "een klankkleurknop en een flinke slinger richting into your face"  :nowink:

Wel over ietwat meer neutraal dan de oude garde, maar nog immer rond in het laag en hoog 🤓

Citaat van: Xander32 op oktober 14, 2023, 12:07:50Hetgeen ik lees en terug krijg van mensen die al enkele decennia met Accuphase spelen, is dat ook Accuphase versterking wat meer open en ietwat meer naar het neutrale is gegaan, maar immer nog wat rond in het laag en hoog klinken en ietwat nadruk legt op het midden.

Echter, op een Accuphase georiënteerd forum op fb, las ik dat een lid zijn nieuwe aanwinst, zijnde een E-4000, zelfs harsh vond klinken, ook nog na enkele weken inspelen ...

Maar dat is allemaal zo subjectief als wat, een ander luistert niet met jouw oren, dat kan je enkel zelf. Daarmee is de suggestie van Addesmo zo gek nog niet.

Je zou er een belletje/ mailtje aan kunnen wagen bij de leverancier van je huidige versterker, die ken ik als reuze klantvriendelijk en meedenkend.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

eddy135

Citaat van: twani op oktober 17, 2023, 18:45:05Gaan we hier misschien niet ook per ongeluk een beetje aan voorbij dat de Marantz gewoon een hele goeie versterker is?
Vast, maar wel een beetje off-topic... ;D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

twani

Citaat van: eddy135 op oktober 17, 2023, 21:07:50Vast, maar wel een beetje off-topic... ;D

Xander kennende gaat hij dit kunnen verteren  :D

Xander32

🤨

... ach, Marantz draag ik ook nog steeds een warm hart toe 😊

Citaat van: twani op oktober 18, 2023, 07:03:28Xander kennende gaat hij dit kunnen verteren  :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

M@rcel

Zoek de verschillen 😬
Hulde Marcel (@audioexpert.nl) voor de geweldige service weer 👍🏻
Nog even kabels netjes wegwerken en de SVS weer terugzetten en dan (hopelijk) genieten 😊
IMG_1083.jpeg
Accuphase E-280 | Eversolo DMP-A6 | miniDSP Flex | Marantz UD5007 | Pro-ject  Debut Carbon EVO | Pro-ject Phono Box S3 b | Fyne Audio F501sp |  LG OLED55G1RLA | AppleTV | QNAP TS-251A