Accuphase gebruikers & liefhebbers topic

Gestart door Xander32, november 5, 2022, 08:54:17

Vorige topic - Volgende topic

minplus

If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

FS249

Citaat van: Xander32 op oktober  2, 2023, 06:19:08Je bent er zelf nog steeds blij mee?

Jazeker. De tijd van weer meer luisteren breekt weer aan.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac: FS 249.3, Vela BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Accuphase DP 410, Tuner Marantz 2120, Cassettedeck: Nakamichi 480, Draaitafel: Sony PS- X4.

Xander32

... je hebt een dure smaak, je kiest meteen hun topper uit 😏 Al hebben ze ook nog een gescheiden dac en loopwerk in het assortiment a 25k per stuk, maar dat is slechts een vraagprijs 😅

Citaat van: minplus op oktober  2, 2023, 18:02:16Henkvergeten absurd duur, mi.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

DP-1000 en DC-1000, ter ere van de 50e verjaardag van Accuphase

https://www.accuphase.com/cat/dp-1000_dc-1000_e.pdf

Citaat van: Xander32 op oktober  3, 2023, 06:22:32... je hebt een dure smaak, je kiest meteen hun topper uit 😏 Al hebben ze ook nog een gescheiden dac en loopwerk in het assortiment a 25k per stuk, maar dat is slechts een vraagprijs 😅

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

minplus

Citaat van: Xander32 op oktober  3, 2023, 06:22:32... je hebt een dure smaak, je kiest meteen hun topper uit 😏 Al hebben ze ook nog een gescheiden dac en loopwerk in het assortiment a 25k per stuk, maar dat is slechts een vraagprijs 😅

:D

graafie

Wat ik mij afvraag hè, ik heb nu dus een Accuphase E-408 en zal ongeveer 20 jaar oud zijn. Zit er nou nog klankverschil tussen mijn oudje en de nieuwste uitvoeringen?

Ik ben eigenlijk aan het sparen voor een cd speler of sacd speler die uit dezelfde periode stamt als de E-408 maar daar betaal je nu ook nog zo'n 2500 a 3000 Euro voor. Wat is dan verstandig, de E-408 verkopen/inruilen en gaan voor een jongere/nieuwe versterker en dan doorsparen voor een bijpassende cd speler of toch direct voor een oude cd speler kiezen....keuzes, keuzes, keuzes.
Accuphase E-480, Accuphase DP-430, Technics SL1200GR + Audio Technica AT-740ml, Technics SL1210GR + Audio Technica AT-OC9XSL, Remton 8382 phono voorversterker. Marantz 2238, B&W CDM 1

Xander32

Aan welke versterker generatie zit je te denken? Die zal sowieso ook weer een stukje duurder zijn en een daarbij behorende cdp idem.

Ik lees dat de meest recente versterkers steeds een beetje meer open, transparant, wat meer neutraal zijn gaan klinken, maar kan daar niets uit eigen ervaring over zeggen.
Wellicht @Rob46  of @bert50 ?

Indien je het nodig acht, zou je ook de huidige versterker kunnen laten nakijken/ reviseren bij Audioservice in Elst, wellicht eerst een bijbehorende cdp ook kopen en beide er aanbieden 🙄 Dan ben je veel minder kwijt en kan je er weer jaren tegenaan.

En waarom zou je niet een wat jongere cdp kopen? Het ontwerp van de verschillende generatie spelers verschillen nauwelijks.
Citaat van: graafie op oktober  6, 2023, 18:16:52Wat ik mij afvraag hè, ik heb nu dus een Accuphase E-408 en zal ongeveer 20 jaar oud zijn. Zit er nou nog klankverschil tussen mijn oudje en de nieuwste uitvoeringen?

Ik ben eigenlijk aan het sparen voor een cd speler of sacd speler die uit dezelfde periode stamt als de E-408 maar daar betaal je nu ook nog zo'n 2500 a 3000 Euro voor. Wat is dan verstandig, de E-408 verkopen/inruilen en gaan voor een jongere/nieuwe versterker en dan doorsparen voor een bijpassende cd speler of toch direct voor een oude cd speler kiezen....keuzes, keuzes, keuzes.

graafie

Citaat van: Xander32 op oktober  7, 2023, 05:47:29Aan welke versterker generatie zit je te denken? Die zal sowieso ook weer een stukje duurder zijn en een daarbij behorende cdp idem.

Ik lees dat de meest recente versterkers steeds een beetje meer open, transparant, wat mer neutraal zijn gaan klinken, maar kan daar niets uit eigen ervaring over zeggen.
Wellicht @Rob46  of @bert50 ?

Indien je het nodig acht, zou je ook de huidige versterker kunnen laten nakijken/ reviseren bij Audioservice in Elst, wellicht eerst een bijbehorende cdp ook kopen en beide er aanbieden 🙄 Dan ben je veel minder kwijt en kan je er weer jaren tegenaan.

En waarom zou je niet een wat jongere cdp kopen? Het ontwerp van de verschillende generatie spelers verschillen nauwelijks.

Ik zat dan te denken aan een E-370, E-470, E-480 of de nieuwe E-380. Met een nieuwere generatie cd speler moest ik letten op kleurverschil zei je? De nieuwere generatie cdp zijn ook iets smaller al zal éën cm niet opvallen. Maar wat je als laatste aanhaalde, daar had ik nog niet eens over nagedacht, na laten kijken/reviseren bij Audioservice, hele goeie tip.  ;)  :worship: 
Accuphase E-480, Accuphase DP-430, Technics SL1200GR + Audio Technica AT-740ml, Technics SL1210GR + Audio Technica AT-OC9XSL, Remton 8382 phono voorversterker. Marantz 2238, B&W CDM 1

minplus

Klinkt je huidige zwaar kloten, graafie?
Zo nee, lekker meer verder spelen zolang je nog niets mist.
Nieuwere zijn leuk maar worden gemaakt voor mensen die nog geen Accu oid hebben en voor mensen die om het andere jaar wat nieuws willen, los van of het anders/beter zou zijn.
Meestal meer een kwestie van het uiterlijk plus wat meer of minder aansluitingen.

roeleken

Graafie zit in de 'ik wil iets kopen' fase denk ik :).  Misschien idd je versterker eens na laten kijken/ reviseren. 
Accuphase E350, Dac40 module, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream met Sbooster, Atlas Hyper ls

graafie

Citaat van: roeleken op oktober  8, 2023, 11:00:17Graafie zit in de 'ik wil iets kopen' fase denk ik :).  Misschien idd je versterker eens na laten kijken/ reviseren. 

Nou nee, gelukkig niet.  :D  :D  :D Ik ben er wel uit en laat de versterker inderdaad een keer helemaal goed nakijken samen met een cd speler uit dezelfde periode.  ;)

FS249

Citaat van: graafie op oktober  8, 2023, 12:05:57Nou nee, gelukkig niet.  :D  :D  :D Ik ben er wel uit en laat de versterker inderdaad een keer helemaal goed nakijken samen met een cd speler uit dezelfde periode.  ;)

Ik denk dat je daar geen spijt van krijgt. Mits de reparateur wel een vakman is.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac: FS 249.3, Vela BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Accuphase DP 410, Tuner Marantz 2120, Cassettedeck: Nakamichi 480, Draaitafel: Sony PS- X4.

minplus

Tien jaar geleden m'n bijna 30 jaar oude (2ehands) McIntosh voor revisie afgeleverd aan een versterker expert.
Hij heeft de lampjes van de frontverlichting vervangen waarvan een paar kapot waren, meer was niet nodig. Ik weet niet wat de vorige eigenaar heeft gedaan want het fraaie ding stamt uit '94.
Was even zoeken naar wanneer ik m'n oudere MC 502/504 combi uit '78 aan iemand aanbood, want ik denk dat ik iets eerder de MC 6800 heb overgenomen. Gelukkig ging hij niet in op het aanbod, hoewel anderen het aanbod super vonden maar er het geld niet voor hadden. Dat duo heeft 1x een kleine revisie gehad voor een potmeter en speelt hier dagelijks de sterren van de hemel op de secundaire set over de 50 jaar oude Leaks speakers.

Ik hoop dat de reparateur een vakman is.

Xander32

Naar Audioservice te Elst gaan, via de winkel waar je de versterker hebt gekocht. Audioservice is het formele en gerenommeerde adres voor reparatie en revisie van Accuphase apparatuur.

Citaat van: graafie op oktober  8, 2023, 12:05:57Nou nee, gelukkig niet.  :D  :D  :D Ik ben er wel uit en laat de versterker inderdaad een keer helemaal goed nakijken samen met een cd speler uit dezelfde periode.  ;)

Samro

Audio service Elst repareert niet meer voor particulieren als ik het goed begrepen heb. :nowink: 

Xander32

Ja, dat las ik ook ergens, daarom schreef ik ook bewust om aan te bieden via de hifi-zaak waar hij de Accu versterker heeft gekocht  ;)

Citaat van: Samro op oktober  8, 2023, 20:49:14Audio service Elst repareert niet meer voor particulieren als ik het goed begrepen heb. :nowink: 

graafie

Citaat van: Samro op oktober  8, 2023, 20:49:14Audio service Elst repareert niet meer voor particulieren als ik het goed begrepen heb. :nowink: 

Had ik ook gelezen, ik dacht dat er bij stond 'voorlopig'. Maar het is ook nog niet zover hoor, ik wil eerst een cd speler scoren en dan alles in één keer laten nakijken/reviseren. En anders inderdaad bij de Hifizaak waar ik hem tweedehands heb gekocht.  ;)

FS249

Dan maar hopen dat je een audiozaak hebt die dat voor je doet, als je particulier gekocht hebt. Zullen ze waarschijnlijk eerst er zelf mee aan de slag gaan, lijkt mij.

Xander32

Deze formele Accuphase dealer in Den Bosch (en tegenwoordig ook in Nederhemert) gaat er zeker zelf niet mee aan het fröbelen, dat geloof ik niet  :nowink:

Citaat van: FS249 op oktober  8, 2023, 23:22:13Dan maar hopen dat je een audiozaak hebt die dat voor je doet, als je particulier gekocht hebt. Zullen ze waarschijnlijk eerst er zelf mee aan de slag gaan, lijkt mij.

Marcel AudioExpert

Geen punt, gewoon brengen.

AudioService komt hier op Vrijdagochtend alle reparaties ophalen.
Hoef jezelf niet eens helemaal Elst te rijden.
AudioExpert : Exclusive Sound & Vision.

Whatsapp : Tel. 0031 (0) 6-411 933 96
Email : [email protected]

FS249

Citaat van: Marcel AudioExpert op oktober  9, 2023, 08:47:32Geen punt, gewoon brengen.

AudioService komt hier op woensdagochtend alle reparaties ophalen.
Hoef jezelf niet eens helemaal Elst te rijden.

Vanuit Groningen even een ander dingetje. :o
Maar gelukkig is mijn E-270 nog zonder mankementen. ;)

Xander32

Ik vind het top dat ze het i.i.g. aanbieden, ook bij de gebruikte apparaten die er zijn gekocht.

Citaat van: FS249 op oktober  9, 2023, 10:53:21Vanuit Groningen even een ander dingetje. :o
Maar gelukkig is mijn E-270 nog zonder mankementen. ;)

minplus

Ik weet niet waar je woont, staat niet in je profiel (iets wat ik altijd jammer vind) maar sommige firma's repareren ook spullen die daar niet gekocht zijn, zoals De Groef in Groningen indertijd. Misschien alleen voor mij omdat ik daar een goede klant was, dat weet ik niet.
Ik weet niet of Frans met de gouden vingers er nog werkt.

graafie

Citaat van: minplus op oktober  9, 2023, 17:26:58Ik weet niet waar je woont, staat niet in je profiel (iets wat ik altijd jammer vind) maar sommige firma's repareren ook spullen die daar niet gekocht zijn, zoals De Groef in Groningen indertijd. Misschien alleen voor mij omdat ik daar een goede klant was, dat weet ik niet.
Ik weet niet of Frans met de gouden vingers er nog werkt.

nou, vooruit dan.... :D  :D  :D

Samro

Citaat van: Xander32 op oktober  8, 2023, 21:35:17Ja, dat las ik ook ergens, daarom schreef ik ook bewust om aan te bieden via de hifi-zaak waar hij de Accu versterker heeft gekocht  ;)

Daar las ik net even overheen. ;D  Je hebt gelijk! Ik probeerde een origineel loopwerk voor mijn Leema Antila (voor reserve) te bestellen bij Audio service maar dat wilden ze me niet los verkopen. ::) Mvg, Samro