Accuphase gebruikers & liefhebbers topic

Gestart door Xander32, november 5, 2022, 08:54:17

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kwabbernoot

Citaat van: brt op februari  9, 2024, 13:58:52Toch bijzonder dat Musifoon er blijkbaar een verdienmodel van kan maken en die grote merken blijkbaar niet. Want waarom zouden ze het niet toepassen als ze horen dat het beter werd?

Het lijkt mij dat in dit geval Musifoon dezelfde tactieken gebruikt als de merken zelf. Uiteindelijk lijkt het mij vooral geblaat om de verkoop te verhogen. De audiowereld staat bol van geblaat, dat is mij in al die jaren wel duidelijk geworden.

Groeten...

Xander32

Is dat niet van toepassing op iedere onderneming waar men geld wil verdienen, zeker daar waar het luxe producten betreffen.

Citaat van: Kwabbernoot op februari  9, 2024, 14:52:55Het lijkt mij dat in dit geval Musifoon dezelfde tactieken gebruikt als de merken zelf. Uiteindelijk lijkt het mij vooral geblaat om de verkoop te verhogen. De audiowereld staat bol van geblaat, dat is mij in al die jaren wel duidelijk geworden.

Groeten...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Kwabbernoot

Vast wel maar ik kan zo geen productgroep bedenken waar het zo aanwezig is als in de audiowereld en waar de consument ook gewoon volop meegaat met alle beweringen. Of zelfs voorop lopen.

graafie

Citaat van: Kwabbernoot op februari  9, 2024, 14:52:55Het lijkt mij dat in dit geval Musifoon dezelfde tactieken gebruikt als de merken zelf. Uiteindelijk lijkt het mij vooral geblaat om de verkoop te verhogen. De audiowereld staat bol van geblaat, dat is mij in al die jaren wel duidelijk geworden.

Groeten...

Die mening mag jij hebben natuurlijk, ik heb het zelf ervaren als een groot verschil en verbetering.  :D  :D  :D

addesmo

#2129
Citaat van: twani op februari  9, 2024, 13:11:05Nieuwe auto's (en audioapparatuur) is kwalitatief sowieso rommel tov de kwaliteit die men vroeger leverde.

Moderne auto's en versterkers, incl. Accuphase, geef ik een levensduur die nog niet een kwart zal bedragen van de vintage uitvoeringen ervan.
Nou ik heb nog veel in de auto's uit de 60en 70tiger jaren gereden en ik kan je verzekeren dat je het mis hebt hoor. Tsjonge wat ik daar allemaal mee heb beleefd  ;D
Alleen repareren was veel en veel gemakkelijker dan nu. Maar dat was dan ook veel en veel meer nodig😅

Struis

Zoiets ja. Zoals Musifoon zei: een paar uur solderen voor hen is redelijk goedkoop en de onderdelen (ook de goede electronische onderdelen) relatief goedkoop. Maar als je er duizenden, tienduizenden maakt is het extra werk, dus extra stappen in de robots, en relatief goedkope onderdelen x tienduizenden = duur :)

Citaat van: Xander32 op februari  9, 2024, 14:04:52Dat lijkt mij enkel prijs/geld gedreven. Er zijn bepaalde prijsklassen waarin men apparatuur levert, om binnen een bepaalde prijsklasse te blijven kan je niet oneindig geld kostende verbeteringen doorvoeren. Dat doe je bij je referentiemodellen, daar voer je nieuwe ontwikkelingen door, welke na enkele jaren ook terugkomen in onderliggende series/ modellen. Maar ook aan een referentiemodel zal een prijsplafond kleven.

Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, Naim NDX streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.
2e set (die er naast staat om mee te spelen en experimenteren):
Harbeth P3ESR 40th Anniversary Edition met Skylan stands, Exposure 2010SD geintegreerde versterker gemod door Musifoon, Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Naim NDX1 (gedeeld met set 1), Rel Strata 5 subwoofer.

Struis

Ja, interessant, huidige auto's zijn ontzettend goed juist. Gut, ik had een 70s Alfa van 10 jaar oud. Er was NIKS meer van over... Dat ding roestte weg, de motor had flink werk nodig, zijn onderstel was rudimentair.. En dat was een QV, dus snel en cool. Mijn VW Fox is echt veel beter en veel goedkoper relatief...

Citaat van: addesmo op februari  9, 2024, 16:22:29Nou ik heb nog veel in de auto's uit de 60en 70tiger jaren gereden en ik kan je verzekeren dat je het mis hebt hoor. Tsjonge wat ik daar allemaal mee heb beleefd  ;D .
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, Naim NDX streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.
2e set (die er naast staat om mee te spelen en experimenteren):
Harbeth P3ESR 40th Anniversary Edition met Skylan stands, Exposure 2010SD geintegreerde versterker gemod door Musifoon, Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Naim NDX1 (gedeeld met set 1), Rel Strata 5 subwoofer.

addesmo

Citaat van: addesmo op februari  5, 2024, 17:59:45Ja die ken ik, maar de youtube link die ik poste kun je het zelf horen.
Airstream naar je stereo of met goede koptelefoon. Ben zelf alleen niet inde buurt van mijn installatie, dus vandaar mijn vraag wie het even probeerd en dan een mening durft te geven🤗
Zal het zelf maar doen want ik ben weer thuis.
Airplay aan en luisteren maar.
Teneerste heb ik de indruk dat de Accu harder speelt dan de Mac. Dat komt misschien ook wel omdat de Accu meer upfront speelt. De Mac klinkt meer ingetogen. Accu klinkt meer open en de Mac meer als een geheel.
Nou is dit natuurlijk een beetje flut vergelijk en niet al te serieus te nemen, maar ik kies voor de Mac op mijn speakers.

Rob46

#2133
De eerste P van Power versterker, met een fraaie voorversterker en tuner. Prachtig.

https://www.accuphase.com/cat/pcten.pdf
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

mmuetst

#2134
Citaat van: Rob46 op februari  9, 2024, 16:32:19De eerste P van Power versterker, met een fraaie voorversterker en tuner. Prachtig.

https://www.accuphase.com/cat/pcten.pdf

Ja mooi hé, toen ging men er vanuit dat de liefhebbers zelf ook muzikaal waren, vandaar die microfoon ingangen aan de voorkant  :D
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Moxxey

Hallo mannen, vraag, heb nu een E-280 in bestelling staan en wil die zetten in een meubel, hoeveel ruimte moet ik minimaal houden boven de versterker zodat hij zijn warmte goed kwijt kan?

FS249

#2137
Citaat van: Moxxey op februari 10, 2024, 09:05:25Hallo mannen, vraag, heb nu een E-280 in bestelling staan en wil die zetten in een meubel, hoeveel ruimte moet ik minimaal houden boven de versterker zodat hij zijn warmte goed kwijt kan?

Gefeliciteerd! Welkom bij de club!

5 cm zou mooi zijn. Mijn E-270 geeft maar weinig warmte af als ik de hand erop leg na een avond redelijk stevig geluisterd te hebben.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Xander32

Welkom 👋🏻

Boven mijn versterker zit zo'n 6cm lucht, maar ik heb daarnaast ook het achterpaneel van het meubel verwijderd.

Wanneer de set een hele dag aan heeft gestaan, is de versterker meer lauw dan warm aan de bovenzijde. E.e.a. heeft denk ik ook met de belasting van de versterker van doen; hoe hard moet die werken (technische match met de ls)/ hoe hard zet je hem aan het werk (volume).

Citaat van: Moxxey op februari 10, 2024, 09:05:25Hallo mannen, vraag, heb nu een E-280 in bestelling staan en wil die zetten in een meubel, hoeveel ruimte moet ik minimaal houden boven de versterker zodat hij zijn warmte goed kwijt kan?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rob46

Citaat van: Moxxey op februari 10, 2024, 09:05:25Hallo mannen, vraag, heb nu een E-280 in bestelling staan en wil die zetten in een meubel, hoeveel ruimte moet ik minimaal houden boven de versterker zodat hij zijn warmte goed kwijt kan?

Bij wat lager volume kan de versterker wel wat warm worden. Ik denk vanwege klasse A/B? Zorg dat er ventilatie voldoen is rondom de versterker. Dat is altijd een veilige keuze.
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Xander32

Ja, idd 👍🏻, herkenbaar 🙂

Op laag volume speelt die de eerste x-aantal watts "enkel" klasse A en dan geeft die duidelijk meer warmte af.

Citaat van: Rob46 op februari 10, 2024, 09:50:23Bij wat lager volume kan de versterker wel wat warm worden. Ik denk vanwege klasse A/B? Zorg dat er ventilatie voldoen is rondom de versterker. Dat is altijd een veilige keuze.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

FS249

Citaat van: Xander32 op februari 10, 2024, 09:54:07Ja, idd 👍🏻, herkenbaar 🙂

Op laag volume speelt die de eerste x-aantal watts "enkel" klasse A en dan geeft die duidelijk meer warmte af.


Is dat bij elke A/B van Accuphase zo?
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

graafie

Citaat van: Moxxey op februari 10, 2024, 09:05:25Hallo mannen, vraag, heb nu een E-280 in bestelling staan en wil die zetten in een meubel, hoeveel ruimte moet ik minimaal houden boven de versterker zodat hij zijn warmte goed kwijt kan?

In de gebruiksaanwijzing van mijn E-480 staat om 10 tot 15 cm ruimte te houden...ik heb zelf ongeveer 6 cm en ik heb een gat in de bovenkant van mijn zelfgemaakte meubel gemaakt waar een aluminium rooster in ligt, daar bovenop staat weer een draaitafel. En geen achterwand.

Xander32

Volgens mij is dat bij iedere A/B versterker zo.

Citaat van: FS249 op februari 10, 2024, 10:14:58Is dat bij elke A/B van Accuphase zo?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Me bad, onderstaande komt wel voor, maar of dit ook bij Accuphase zo is, geen idee  :nowink: 🙄

Iemand hier enig idee?

Citaat van: Xander32 op februari 10, 2024, 16:49:52Volgens mij is dat bij iedere A/B versterker zo.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Samro

Citaat van: Xander32 op februari 10, 2024, 16:49:52Volgens mij is dat bij iedere A/B versterker zo.

Ja bij mijn Leema tucana ook! Speel ik luid dan wordt  die nauwelijks warm.

Struis

Nouuu, ik zie het niet anders in de horlogewereld, wereld van auto's, handtassen, schoenen... En meestal is dat ook gewoon terecht. Het spul wordt gewoon beter. Misschien niet zoveel beter als men je probeert te geloven, maar ja, dat is natuurlijk kapitalisme, je moet wel spullen blijven verkopen...

Citaat van: Kwabbernoot op februari  9, 2024, 15:30:33Vast wel maar ik kan zo geen productgroep bedenken waar het zo aanwezig is als in de audiowereld en waar de consument ook gewoon volop meegaat met alle beweringen. Of zelfs voorop lopen.
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, Naim NDX streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.
2e set (die er naast staat om mee te spelen en experimenteren):
Harbeth P3ESR 40th Anniversary Edition met Skylan stands, Exposure 2010SD geintegreerde versterker gemod door Musifoon, Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Naim NDX1 (gedeeld met set 1), Rel Strata 5 subwoofer.

Struis

Hmm, mijn Accuphase wordt ook nauwelijks warm. Maar mijn Parasound... Die wordt flink heet!
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, Naim NDX streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.
2e set (die er naast staat om mee te spelen en experimenteren):
Harbeth P3ESR 40th Anniversary Edition met Skylan stands, Exposure 2010SD geintegreerde versterker gemod door Musifoon, Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Naim NDX1 (gedeeld met set 1), Rel Strata 5 subwoofer.

chansig

Citaat van: Struis op februari 11, 2024, 14:42:40Nouuu, ik zie het niet anders in de horlogewereld, wereld van auto's, handtassen, schoenen... En meestal is dat ook gewoon terecht. Het spul wordt gewoon beter. Misschien niet zoveel beter als men je probeert te geloven, maar ja, dat is natuurlijk kapitalisme, je moet wel spullen blijven verkopen...


In bv de horlogwereld wordt er geen technische onzin verkocht: Mijn klok loopt beter omdat ik een leren band eraan heb zitten. Een extreem duur horloge vertelt net zo goed de tijd als een klokje van 100 euro.

Gr. Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kwabbernoot

Citaat van: Struis op februari 11, 2024, 14:42:40Nouuu, ik zie het niet anders in de horlogewereld, wereld van auto's, handtassen, schoenen... En meestal is dat ook gewoon terecht. Het spul wordt gewoon beter. Misschien niet zoveel beter als men je probeert te geloven, maar ja, dat is natuurlijk kapitalisme, je moet wel spullen blijven verkopen...

Auto's misschien, de rest zeker niet. En de kopers weten zelf ook donders goed dat ze vooral status kopen. En ja, dat zal vaak gepaard gaan met goede kwaliteit maar geen magische kwaliteit die geen ander merk kan bieden.
Dat is in audio m.i. toch echt anders. Ook daar kopen mensen vooral status alleen proberen ze dat daar goed te praten door speciale eigenschappen aan de producten te plakken.

Groeten...