Accuphase gebruikers & liefhebbers topic

Gestart door Xander32, november 5, 2022, 08:54:17

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

FS249

Citaat van: El Penumbra op december 27, 2023, 20:29:18Dat is zeker zo, al denk ik dat sparen veel makkelijker was geweest als ik niet zo vaak van apparatuur had gewisseld.

De benodigde kabel om het feest compleet te maken is in de onvoorzichtige handen van DHL en de streamer in de minst zo onvoorzichtige handen van Postnl. Ik wacht vol ongeduld af tot ik alles aan kan sluiten.

Dit jaar is er nog maar 1 pakketje verdwenen, hopelijk komt daar geen tweede meer bij.  :-X

Je sluit het jaar in elk geval af met een mooie aanwinst. Lekker genieten!
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

roeleken

#1401
We willen natuurlijk straks foto's zien El Punumbra   ;D
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

El Penumbra


graafie

Citaat van: El Penumbra op december 27, 2023, 20:29:18Dat is zeker zo, al denk ik dat sparen veel makkelijker was geweest als ik niet zo vaak van apparatuur had gewisseld.

De benodigde kabel om het feest compleet te maken is in de onvoorzichtige handen van DHL en de streamer in de minst zo onvoorzichtige handen van Postnl. Ik wacht vol ongeduld af tot ik alles aan kan sluiten.

Dit jaar is er nog maar 1 pakketje verdwenen, hopelijk komt daar geen tweede meer bij.  :-X

Jij hebt die E 480 gekocht die op Marktplaats stond voor 5950 Euro?

Xander32

En? 🤓

Citaat van: El Penumbra op december 27, 2023, 15:15:52Zeker, eerst vanavond de Naim de deur uit en dan morgen de E-480 aansluiten.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

El Penumbra

De ene verzendtoko is de andere niet... kabeltje binnen, streamer niet.

De tv dus maar optisch aangesloten en wat top 2000 geluisterd. Ik wacht nog even af tot ik het op basis van Tidal kan beoordelen.

El Penumbra

Citaat van: graafie op december 27, 2023, 22:53:13Jij hebt die E 480 gekocht die op Marktplaats stond voor 5950 Euro?

Die is het idd geworden. ;D

Xander32

Wellicht heb ik het gemist, maar met welke speakers speel je?

Citaat van: El Penumbra op december 28, 2023, 19:29:08De ene verzendtoko is de andere niet... kabeltje binnen, streamer niet.

De tv dus maar optisch aangesloten en wat top 2000 geluisterd. Ik wacht nog even af tot ik het op basis van Tidal kan beoordelen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

El Penumbra

#1408
Citaat van: Xander32 op december 28, 2023, 19:36:48Wellicht heb ik het gemist, maar met welke speakers speel je?


Ik geloof niet dat ik dat al gedeeld had, met de TAD ME-1.

Xander32



Nice 👌🏻

Citaat van: El Penumbra op december 28, 2023, 19:49:09Ik geloof niet dat ik dat al gedeeld had, met de TAD ME-1.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

blue-eyes

Is dit, of heeft dit relatie met Pioneer toch? Raphie speelde hier ook mee.

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

El Penumbra


graafie


El Penumbra

Jazeker. Hij lag tweede kerstdag plots onder de boom.

FS249

Citaat van: El Penumbra op december 28, 2023, 20:53:36Jazeker. Hij lag tweede kerstdag plots onder de boom.

Sterke Kerstman! :clapping:
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

roeleken

Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls

El Penumbra

Hmmm, deels blij vandaag.  :unsure:

Streamer/transport was binnen en dus vandaag de optie om Roon weer te gebruiken en niet enkel via optisch naar de Top 2000 vanaf Ziggo.

Alles aangesloten en ingesteld dus deze digibeet was al helemaal blij. Het geluid dat uit de speakers kwam beviel meteen. De klankkleur is echt top, ik had niet lang nodig om dat vast te stellen. Tot zover bijzonder happy.

Ik hoor alleen de stemmen niet 'gecentreerd' genoeg zoals met de Naim wel op m'n gebruikelijke luisterplek. Plaatsing is nogal een dingetje voor me dus daar heb ik dan wel een puntje zeg maar.

Nou heeft de DAC-50 de AKM en niet de Sabre die de Naim wel heeft en dat zou qua het meer naar voor plaatsen van de stemmen natuurlijk wel verschil kunnen maken.

Luisterplek kan makkelijk naar voren en naar achteren maar dat geeft geen perfecte plek;
"Toe in" van de luidsprekers ook al mee gespeeld maar het probleem blijft in meer of minder mate.

Nou is niet elke opname even goed natuurlijk maar ik wel wat nummers die ik goed ken en ervoor gebruik. Punt blijft dat de vocalen heel 'breed' klinken. Voordeel is dat het op veel plekken in de luisterruimte heel mooi klinkt maar net niet perfect op de plek waar ik graag luister.

Iemand nog ideeën?

Xander32

Is alles nieuw uit doos of tweedehands (en reeds ingespeeld)?

De DAC-50 gaf hier best een strak stereobeeld, maar is zeker niet upfront, zet alles veel meer tussen (en naast) de speakers dan er voor. Indien upfront je voorkeur heeft, heb je m.i. aan Accuphase niet de juiste componenten  :nowink:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

graafie

#1418
Citaat van: Xander32 op december 29, 2023, 19:48:31Is alles nieuw uit doos of tweedehands (en reeds ingespeeld)?

De DAC-50 gaf hier best een strak stereobeeld, maar is zeker niet upfront, zet alles veel meer tussen (en naast) de speakers dan er voor. Indien upfront je voorkeur heeft, heb je m.i. aan Accuphase niet de juiste componenten  :nowink:

Dat idee heb ik ook, Accuphase plaatst alles breder. Ik draaide dit nummer op cd met Marantz en de speler op gitaar in het begin van dit nummer stond in mijn beleving een meter naar links van de linker speaker. Met de Accuphase zit hij letterlijk links naast me in de stoel...bizar.

 

El Penumbra

Alles is reeds ingespeeld dus dat is het niet.

En geluid omschrijven is altijd lastig vind ik persoonlijk. Het gaat niet om upfront maar dat ik een stem bijna uit de linker en rechter speaker hoor komen als ik op de sweetspot zit. Alsof de stem uit een instrument komt van een meter breed ipv uit een mond.

Ik moet duidelijk dichterbij gaan zitten qua afstand dan dat de speakers qua afstand uit elkaar staan om dat op te heffen.

graafie

Zou dat dan meer dat 'laid back' zijn van de Accuphase? Niet dat 'right into your face' maar meer ingetogen?

El Penumbra

Citaat van: graafie op december 29, 2023, 20:49:43Zou dat dan meer dat 'laid back' zijn van de Accuphase? Niet dat 'right into your face' maar meer ingetogen?

Dat is het lastige met dergelijke omschrijvingen. Laid back is voor mij echt wat anders dan wat ik bedoel. Laid back is het wel maar dan met een zanger(es) uit twee speakers.

twani

#1422
Citaat van: El Penumbra op december 29, 2023, 20:56:04Dat is het lastige met dergelijke omschrijvingen. Laid back is voor mij echt wat anders dan wat ik bedoel. Laid back is het wel maar dan met een zanger(es) uit twee speakers.

Laid back en pinpoint plaatsing van stemmen en instrumenten kan prima samen gaan dus ik denk te begrijpen wat je bedoeld, of zegt te missen...

El Penumbra

Citaat van: twani op december 29, 2023, 21:05:34Laid back en pinpoint plaatsing van stemmen en instrumenten kan prima samen gaan dus ik denk te begrijpen wat je bedoeld, of zegt te missen...

Precies dat.

minplus

Bij een goede opname hoort de stem uit 1 punt te komen en de instrumenten uit andere punten in een 3D beeld. Is dat bij een goede opname niet zo dan valt er iets te verbeteren.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right