Atoll ms120 vs st200

Gestart door Norbert1983, oktober 22, 2022, 11:34:07

Vorige topic - Volgende topic

Norbert1983

Ben mij aan t oriĆ«nteren op een nieuwe streamer. Budget ongeveer e1000. Heb eea gelezen over de Atoll ms120 en st200 maar ik lees weinig tot geen  verschillen in de specificaties.

Iemand ervaring met beide streamers?

Alle tips zijn welkom. Alvast dank.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

musfed

Heb je een externe dac na de streamer?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Dutch & Dutch 8c's

Norbert1983

Ik gebruik nu een bluesound node2i met Nad d1050 als dac. Mijn idee is dat een nieuwe streamer eventueel beiden vervangt.

Darthvader

Heb je de nieuwe Node overwogen? Ben bezig met een vergelijk tussen de Node en cambridge cxnv2. Ben er nog niet uit maar als ik zie wat de Node kost is die sowieso onverslaanbaar. De Cambridge klinkt wat opener en bass is beter gedefinieerd. Heb nog maar kort geluisterd en ga er deze week mee verder maar eerste indruk is dat het verschil in geluidskwaliteit helemaal niet groot is, in ieder geval niet wat het prijsverschil rechtvaardigt. Ik heb beide via rca aangesloten op mijn analoge versterker.

Norbert1983

Nee heb nieuwe node niet overwogen. Wil juist een stap maken tov mijn bestaande setup. Verschillen in geluidskwaliteit tussen node 2i en n130 zijn marginaal lees ik.

Zijn er geen anderen op het forum met ervaring Atoll ms120 of st200?

H&C Hifi

De ST200 Signature is toch wel een pak fraaier dan de MS120..

Functies zijn 1 op 1 gelijk maar kwa prestaties zijn ze dit niet

De ST200 heeft een veel fraaiere opbouw, betere dac / analoge stage en betere voeding(en)

Voor rond de 1500/1600 euro (nieuw) eigen onverslaanbaar en niet te vergelijken met dee node..

Norbert1983

Bedankt. Ook nog ervaringen van niet-dealers? :)

Geertidow

Ik heb beiden gehad, over beiden zeer tevreden.
De ST200 is wel echt gewoon heel erg mooi om naar te kijken en afgewerkt.
De MS120 is ook heel erg goed.
Ik denk dat je van beide gelukkig wordt.
Overigens ben ik heel gelukkig met een raspberry pi en een MiniDSP Flex als DAC, dus nu niet meer in bezit.
Wiim Pro
MiniDSP Flex Balanced (Dirac live)
KEF R3 meta
2 x SVS 2000 pro subwoofer