Muziek die set laat schitteren (of wel, dat klinkt geil uit je luidsprekers)

Gestart door mmuetst, oktober 6, 2022, 20:50:08

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

audiotechneut

Voor hen die Melanie de Biasio nog niet kennen hier een kort filmpje:  https://www.youtube.com/watch?v=SJQYj5V1-HU&ab_channel=RadioNova
Ik krijg hier echt kippenvel van.
Totem Model 1, Proac Response ER one actieve sub,
Myryad MP100 voor, MA240 eind, MCD200 cd, Creek Evolution Tuner, Cambridge 851n streamer, Sony MDS-JB930 Minidisc. Bekabeling Nordost Red Dawn LS kabels en v.d.Hul interlinks

5061

Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

Shadowfox

Therion via nocturna part 1 & 2

Scheurende gitaren koren klassiek alles zit in deze rollercoaster

minplus

Citaat van: katwax op november  8, 2022, 09:32:18
Inderdaad geweldig, persoonlijk vind ik het album Lilies haar beste album. Het heeft een bepaalde sfeer die je meeneemt heel het album lang.
Done, enkel Glory Box laten staan

Qobuz is updated

Mee eens met Melanie, ook mijn favoriete album.

Bij Portishead had ik aanvankelijk ook lang Glory Box als mooiste van de CD, maar ik merk dat m'n smaak wat verschoven is en ik nu een ander nummer van de CD als fraaiste ervaar. Live trouwens een heel speciale ervaring.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

sonsan

Vanmiddag weer heerlijk genoten van deze playlist (via Qobuz)! Wat een pareltjes zitten er tussen!  :thumbs-up:
Marantz SR7013 met AC Infinity Aircom T8  - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower2  - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear - MS Mezzo 5 center - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra LoRad MD06DC SPC mains block en Supra SPC kabels/stekkers - Panasonic 65ST50

audiotechneut

Citaat van: minplus op november  9, 2022, 17:35:37
Mee eens met Melanie, ook mijn favoriete album.

Bij Portishead had ik aanvankelijk ook lang Glory Box als mooiste van de CD, maar ik merk dat m'n smaak wat verschoven is en ik nu een ander nummer van de CD als fraaiste ervaar. Live trouwens een heel speciale ervaring.
Bij mij klinkt Lilies echter een stuk minder dan No Deal. Ik weet niet wat er mis gegaan is in  de studio.
Totem Model 1, Proac Response ER one actieve sub,
Myryad MP100 voor, MA240 eind, MCD200 cd, Creek Evolution Tuner, Cambridge 851n streamer, Sony MDS-JB930 Minidisc. Bekabeling Nordost Red Dawn LS kabels en v.d.Hul interlinks

Theodorus

Mijn aanraders:
Emiel Scholsberg op Reference Recordings II, nummer: Soli2de. Dat knalt je speaker uit, zeer dynamisch opgenomen
Ellen Ten Damme op Paris, nummer: Quand c'est.  Een realistische live ervaring uit het concertgebouw
Makiko Hirabayashi op Surely. Nummer: Stepping on it.
Maria Markesini op Kosmo, nummer: You've Changed

Veel luisterplezier
Basis:  Troels Gravesen Seas CNO-4, Townsend supertweeters, Naim NAP 250 new classic, HoloAudio Spring 3 KTE, Mano Ultra Mk3
Stroom: Audioquest Niagara 3000, Audioquest Thunder, Tornado en Monsoon, aparte stroomgroep met Siemens Cartridge en Audio Magic Ultimate Beeswax en Pink Faun fuse, GigaWatt LC- Evo installatiekabel, Farad Super3
Netwerk: Audioquest Carbon en Forest kabels, Cisco N220 switch met ocxo en fibrer (2x) , NA ENO filter, Tubulus Concentus i2s kabel

katwax

Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

katwax

Citaat van: minplus op november  9, 2022, 17:35:37
Mee eens met Melanie, ook mijn favoriete album.

Bij Portishead had ik aanvankelijk ook lang Glory Box als mooiste van de CD, maar ik merk dat m'n smaak wat verschoven is en ik nu een ander nummer van de CD als fraaiste ervaar. Live trouwens een heel speciale ervaring.
Je kan altijd een andere nummer toevoegen van Portishead aan de lijst  ;)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

katwax

Citaat van: audiotechneut op november  9, 2022, 22:17:48
Bij mij klinkt Lilies echter een stuk minder dan No Deal. Ik weet niet wat er mis gegaan is in  de studio.
Ik heb ze gisteren beide door elkaar gespeeld. Er is inderdaad een verschil in opname, waar bij No deal het zeer "clean" is met Melanie meer up front.
Bij Lilies is er een constante achtergrond waardoor het minder clean is (drukker is) en stem van Melanie is ook meer "laid back". Het effect dat men bij Lilies bekomt was ervoor bij Blackend Cities ook reeds, dus is bewust volgens mij.
De opnames zijn dan wel anders, de kwaliteit is naar mijn gevoel wel hetzelfde, de details zijn zeker aanwezig bij beide (duidelijk te horen in haar stem, maar ook drums in de achtergrond).
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

gizmo2

Citaat van: Shadowfox op november  9, 2022, 16:00:27
Therion via nocturna part 1 & 2

Scheurende gitaren koren klassiek alles zit in deze rollercoaster
Dit is ja hardrock........wil hem best toevoegen maar of het the best out the system haalt heb ik mijn twijfels over.


Jullie mogen ook stemmen, wel of niet in de lijst?


https://open.spotify.com/track/2GY6kRUWM2kxuL7oSo1UfT?si=r3da2-xfTwKrFP5KdRIksg&utm_source=copy-link

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

jahtari

Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

katwax

Ik ga niet direct alles beluisteren wat er gemeld wordt in dit topic, hoewel ik de playlist regelmatig opzet.
Voorwaarde om nummers op te nemen zijn zoals subject vermeld -> Muziek die je set laat schitteren (spierballen rollen, WOW effect, ...), dit staat los van het feit of je het een goed nummer vindt.

Wat betreft Therion begrijp ik dat het geen top opname is?
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

mmuetst

Geniet van Audio, maar betaal met mate.

gerard123

Citaat van: chansig op november  6, 2022, 10:12:27
Je bedoelt mogelijk ruimte. De installatie kan wat hij kan. De ruimte gooit er nog een extra bultje bij of af.

Gr. Hans

Bij dit soort nummers is een set waarvan het laag met dsp goed is afgericht wel fijn.
Limit to your love van James Blake is ook nogal extreem.

katwax

Omdat ik wou vergelijken heb ik de playlist ook op Amazon Music gemaakt, daaruit blijkt dat de tracks die ik niet kon vinden op Qobuz wel allemaal op Amazon Music staan.
https://music.amazon.com/user-playlists/99f5d9ededb044d08e07f97dd683d687b1e0?ref=dm_sh_f8c3-5e16-7758-9dc3-7a4d4
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Tabcam

Citaat van: katwax op november 12, 2022, 11:28:08
Omdat ik wou vergelijken heb ik de playlist ook op Amazon Music gemaakt, daaruit blijkt dat de tracks die ik niet kon vinden op Qobuz wel allemaal op Amazon Music staan.
https://music.amazon.com/user-playlists/99f5d9ededb044d08e07f97dd683d687b1e0?ref=dm_sh_f8c3-5e16-7758-9dc3-7a4d4
Dank je voor deze extra info. Tidal loopt voor mij in februari af en ik hoopte al dat Amazon de nummers wel zou hebben. In de kerstvakantie wilde ik al kijken en luisteren welke service beter zou zijn.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Tabcam

Ik heb de lijst weer geüpdate en nu heb ik 328 tracks (28:20:54) met 3 nummers niet gevonden :blink: :wacko:

Niet gevonden op Tidal:

  • Triggerfinger - Soon - Acoustic
  • Jaime Valle - Cry Me A River
  • Alessia Piermarini - Cryin' Kid

Zijn er nummers weer verwijderd? Ik laat namelijk alles staan en voeg alleen het oude toe maar de volgorde leek niet te kloppen dus heb de lijst nu in twee delen toegevoegd  :angel:. Dan zou ik 324 nummers moeten hebben.

Tevens zie ik het gehele album Glorybox van Portishead erin staan. Ergens zijn veel albums zeker zo goed opgenomen (Yello, Melanie de Biasio, etc.) en luistert het mijns inziens raar dat je ineens een geheel album hoort. Het fijne aan zo'n lijst is juist verder door te klikken op een artiest en dat album of een ander album af te gaan spelen.

Nog een verzoekje, voor de gratis Soundiz gebruiker (ik blijf een Nederlander hè :-X) is het handig een aparte lijst van maximaal 200 nieuw toegevoegde nummers apart bij te houden. Dat maakt bijhouden maar een paar klikjes.




Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

katwax

Citaat van: Tabcam op november 12, 2022, 11:59:27
Dank je voor deze extra info. Tidal loopt voor mij in februari af en ik hoopte al dat Amazon de nummers wel zou hebben. In de kerstvakantie wilde ik al kijken en luisteren welke service beter zou zijn.
Meer info in mijn topic rond Amazon Music, wil dit topic er niet mee vervuilen.

Citaat van: Shadowfox op november  9, 2022, 16:00:27
Therion via nocturna part 1 & 2
Heb er daarnet even tijd voor genomen en het is zeker geen slechte opname, maar in vergelijk met bv de nummers van Tool die in deze lijst zijn opgenomen hoor je toch wel degelijk een verschil in kwaliteit.
Nummer staat nog in de lijst zodat ook andere kunnen oordelen, maar ik vind het persoonlijk kantje boordje :)

Tabcam -> ik heb het album van Portishead wel eruit gehaald en enkel Gloriebox laten staan, net omdat het niet de bedoeling is om volledige albums toe te voegen.
Die nummers die je niet gevonden hebt op Tidal zijn er dus wel op Amazon, moet alleen Triggerfinger nog is nader onderzoeken, want op Qobuz was dit volgens mij niet de Acoustic versie .
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

B-art

musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - qobuz - spotify - audio note

sonsan

Fijn dat jullie ook de lijsten van Qobuz en Tidal bijwerken, chapeau! Geniet er (nagenoeg) dagelijks van! :thumbs-up:
Marantz SR7013 met AC Infinity Aircom T8  - Marantz PM8003 - Cambridge Audio MXN10 - iFi iPower2  - Dune HD Max - Mordaunt Short Performance 6 front + rear - MS Mezzo 5 center - BK P12-300SB-PR sub - Van Damme UP-LCOFC Hifi speakerkabels - Supra LoRad MD06DC SPC mains block en Supra SPC kabels/stekkers - Panasonic 65ST50

katwax

Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

gizmo2

Spotify playlist is weer up-to-date.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

Henkjan_O

Citaat van: gizmo2 op november 11, 2022, 18:57:24
....
Jullie mogen ook stemmen, wel of niet in de lijst?
....

ik kan wel een poging wagen om een soort van best-of verkiezing te doen op basis van de spottyfy lijst zoals die nu is?
dat iedereen bv z'n 10 favo's kiest, en dat we daarmee een top 100 maken ofzo?
lijst naar google sheets met exportify en dan met een form die verkiezing (dan leer ik dat ook eens  :turn: )
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

FS249

TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.