Waar beamer bekijken?

Gestart door timster, oktober 6, 2022, 10:52:25

Vorige topic - Volgende topic

timster

Goedemorgen,

Ik zou morgen een kalibratie bij Frank laten uitvoeren, maar helaas is hij ziek. Nu had ik wel een beetje mijn zinnen op deze dag gezet dus nu wil ik hem dan denk ik maar anders in gaan vullen en eens gaan kijken naar een aantal andere beamers. Ik heb me al suf gelezen in allerlei reviews, maar je moet het toch ook eens met je eigen ogen gaan bekijken voor je een bult geld gaat uitgeven. Is er ergens een showroom (dichtbij Overijssel) die een aantal beamers heeft staan die je kunt bekijken. Ik wil dan wel eens graag een JVC N5 bijv. zien, maar ook hoe deze presteert ten opzichte van bijv. een Sony. Dit had ik graag naast mijn gekalibreerde x5900 willen zetten om te zien of een upgrade na kalibratie ook echt voor mij de moeite zou zijn.

PascalP

Weet niet wat je budget is, maar zou zeker eens naar de JVC NP5 kijken en ook de Sony 5000 laser.
Waar deze echter te bekijken zijn in Overijssel durf ik je niet te zeggen...
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - Adeo Reference White 2 - 21:9 314cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Side Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Rear Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

timster

Ik geloof dat de N5 rond de 4000 gaat ongeveer nu dus met verkoop van mijn x5900 zit daar het budget ongeveer.

maximus79

Je bent van harte welkom om in Almere mijn N5 te bekijken hoor, wel iets verder rijden dan naar Frank..... ;D
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC NZ500 | Adeo 120" | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: LG 77" | Bluesound Node 2 | TACTILE en BEQ topic

PascalP

Citaat van: timster op oktober  6, 2022, 11:20:49
Ik geloof dat de N5 rond de 4000 gaat ongeveer nu dus met verkoop van mijn x5900 zit daar het budget ongeveer.

Laatst stonden er bij zowel Vik als Marcel nog te koop in de marktsectie, wel beide witte en rond de €4500
Weet niet of ze nu nog te krijgen zijn nieuw met de release van de NP5?
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - Adeo Reference White 2 - 21:9 314cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Side Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Rear Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

J.A.F._Doorhof

We kunnen eventueel volgende week een keer wat afspreken we hebben op dit moment de epsons staan en sony 5000/7000
Maar op dit moment zijn zowel annewiek als ik ziek.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

timster

Citaat van: maximus79 op oktober  6, 2022, 11:29:15
Je bent van harte welkom om in Almere mijn N5 te bekijken hoor, wel iets verder rijden dan naar Frank..... ;D

Haha thanx, maar dan heb ik geen vergelijk ;-)

timster

Citaat van: J.A.F._Doorhof op oktober  6, 2022, 11:40:58
We kunnen eventueel volgende week een keer wat afspreken we hebben op dit moment de epsons staan en sony 5000/7000
Maar op dit moment zijn zowel annewiek als ik ziek.

Ik begreep van Annewiek dat er een beurs is en dat het pas over 3 a 4 weken kan. Vandaar dat ik even rond ga kijken ;-)

H&C Hifi

de laatste 2 n5-en had ik gekocht bij JVC en zijn inmiddels vergeven..
die ga je niet nieuw meer vinden aan 4250 euro..

np5 is natuurlijk een stuk kostbaarder...

Waarom je X5900 eigenlijk laten calibreren als je met een scheef oog naar iets nieuws aan het kijken bent ?
kalibreren geeft iets verbetering maar je moet zeker geen wonderen verwachten...

Mocht je x5900 ooit verkopen doet een nieuwe lamp meer in de verkoopwaarde dan een ISF... hoeveel uur heb je er inmiddels op staan ?

timster

Ik vind een tweedehands ook geen probleem hoor  :D

Het is gewoon lastig. Misschien ben ik idd tevreden met een kalibratie, maar misschien zit ik ook wel idd naar een andere projector te kijken. Ik heb gewoon niks om te vergelijken en dat maakt het lastig.

H&C Hifi

Ik krijg over een maand of 2 wellicht nog een B-stock N5 ..
Ding is nieuw,  maar had een beschadiging, enkel onderdeel is momenteel niet leverbaar en verwachting is pas December..
die zal dan wel net boven de 4000 Euro zitten verwacht ik..

J.A.F._Doorhof

We hebben de beurs op vrijdag.
Dus we hopen woensdag weer demos te kunnen geven.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

timster

Citaat van: HcHifi.nl op oktober  6, 2022, 11:52:13
de laatste 2 n5-en had ik gekocht bij JVC en zijn inmiddels vergeven..
die ga je niet nieuw meer vinden aan 4250 euro..

np5 is natuurlijk een stuk kostbaarder...

Waarom je X5900 eigenlijk laten calibreren als je met een scheef oog naar iets nieuws aan het kijken bent ?
kalibreren geeft iets verbetering maar je moet zeker geen wonderen verwachten...

Mocht je x5900 ooit verkopen doet een nieuwe lamp meer in de verkoopwaarde dan een ISF... hoeveel uur heb je er inmiddels op staan ?

Er zit op dit moment 1200 uur op de lamp.

H&C Hifi

Citaat van: timster op oktober  6, 2022, 12:37:37
Er zit op dit moment 1200 uur op de lamp.

Lijkt me eerlijk beetje onzinnig om op een lamp met 1200 uur nu nog een calibratie te laten verrichten...
Verstandiger om eerst te kijken of je een andere beamer gaat of toch een nieuwe lamp gaat plaatsen..
als je voor de laatste optie gaat zou ik dan rond de 100 uur op je nieuwe lamp pas naar Frank gaan.

timster

Ook dat is dan weer een vraag of een nieuwe lamp bij 1200 uur al zoveel verschil maakt. Begrijp me niet verkeerd ik ben best tevreden met wat de x5900 neerzet, maar mijn gevoel zegt soms dat het tegenwoordig toch allemaal nog iets beter kan. Helemaal als je flink wat reviews doorspit krijg je het idee dat je wat mist. Nu laat ik de films een beetje liggen, omdat ik denk dat het nog beter kan (misschien ook wel qua instellingen vandaar de kalibratie).

timster

Wat zou ik zelf kunnen doen om wat meer pop in de kleuren te krijgen zeg maar. Ik zou het graag zo willen als op de foto, maar dat lijkt hier alleen zo. De kleuren zijn wat fletser. Welke instellingen moet ik daarvoor hebben. Dat het rode en blauwe iets meer naar voren komen.

Vik

De X5900 is nog steeds een hele mooi projector en ik denk persoonlijk dat je verwachtingen veel te hoog zijn maar snap dat een nieuwer model JVC of Sony kriebelt.

Ik zou als ik jou was de 5900 laten kalibreren (het liefst op lokatie) en dan kun je nog een hele lange tijd voorruit. De X5900 zal altijd een mooie projector blijven.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

timster

Citaat van: vik op oktober  8, 2022, 10:01:00
De X5900 is nog steeds een hele mooi projector en ik denk persoonlijk dat je verwachtingen veel te hoog zijn maar snap dat een nieuwer model JVC of Sony kriebelt.

Ik zou als ik jou was de 5900 laten kalibreren (het liefst op lokatie) en dan kun je nog een hele lange tijd voorruit. De X5900 zal altijd een mooie projector blijven.

Dat is ook zeker waar. Als ik iets meer "pop" in het beeld kan krijgen bij 1080p materiaal ben ik hier ook echt wel tevreden mee. Dat is wat ik een beetje mis. Misschien dat een nieuwe lamp daar iets mee kan of dat instellingen niet goed staan. Ik wil eigenlijk zoals onderstaand op de foto. 1 is zoals het nu ongeveer is en 2 is zoals ik het graag ongeveer wil hebben, maar misschien kan dat ook wel niet. (misschien moet ik daar ff een nieuw topic voor openen)

reza

Je kan ook altijd op highlamp modes kijken, of doe je dat al?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

timster

Nee, maar daar merk ik geen verschil bij. Doet niks met de kleuren alleen iets lichter beeld.

reza

Hoe kom je aan de foto,s?
Als je ze zelf hebt gemaakt dan heb je in foto 2 toch al wat je wilt  :tounge:
Dan kan je gewoon zo verder kijken  :D

Gewoon wat vragen:
Wat is je bron?
Wat voor content speel je?
Wat voor files zijn het en hoe groot?
Hoe ziet het beeld er uit als je een UHD schijfje kijkt?
Kijk je een conversie of 1:1 uhd?

H&C Hifi

Citaat van: timster op oktober  8, 2022, 14:19:43
Dat is ook zeker waar. Als ik iets meer "pop" in het beeld kan krijgen bij 1080p materiaal ben ik hier ook echt wel tevreden mee. Dat is wat ik een beetje mis. Misschien dat een nieuwe lamp daar iets mee kan of dat instellingen niet goed staan. Ik wil eigenlijk zoals onderstaand op de foto. 1 is zoals het nu ongeveer is en 2 is zoals ik het graag ongeveer wil hebben, maar misschien kan dat ook wel niet. (misschien moet ik daar ff een nieuw topic voor openen)

Lijkt meer op een filter op je telefoon wat je nu gebruikt.. met een ISF ga je dat niet voor elkaar krijgen.
Jij wilt "cartoonachtige" kleuren / contrast wat je bij animatiefilms meer ziet..  dat gaat niet 123..

timster

Haha de ene foto is gepimpt door mijn camera op de telefoon. De eerste is zoals het echt is.

Bron is de Shield.
1080p en 4k HDR
Iso. Mkv. En meestal minimaal 20 gig. Vaak rond de 50 gig
Schijfjes heb ik niet
1:1 geript

timster

Citaat van: HcHifi.nl op oktober  8, 2022, 16:08:14

Lijkt meer op een filter op je telefoon wat je nu gebruikt.. met een ISF ga je dat niet voor elkaar krijgen.
Jij wilt "cartoonachtige" kleuren / contrast wat je bij animatiefilms meer ziet..  dat gaat niet 123..

Klopt idd. Mag allemaal iets gekleurde. Dat is lastig dus😅

reza

Misschien moet je naar een 7900 kijken?
Of N7 die hebben een kleurenfilter die je dus iets meer gesatureerde kleuren geeft. Mijn N5 geeft ook niet deze kleuren ( gelukkig niet anders zou het niet goed  gaan :D )