Dutch Audio Event 2022

Gestart door Oystein, augustus 24, 2022, 09:49:21

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

holco

Toen wij naar de (grote) Final's gingen luisteren stonden deze uit fase, wij waren niet de enige die dat opmerkte trouwens, de beste man checkte zijn kabeltjes en gaf aan dat alles goed stond en direct daarop liep iedereen maar weg  :nopompom:
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

WrineX

#151
Citaat van: holco op oktober 11, 2022, 17:32:36
Toen wij naar de (grote) Final's gingen luisteren stonden deze uit fase, wij waren niet de enige die dat opmerkte trouwens, de beste man checkte zijn kabeltjes en gaf aan dat alles goed stond en direct daarop liep iedereen maar weg  :nopompom:

AU haha, dat is wel heeel raar dat hoor je meteen....   0 laag.

bij de Apogee variant liep ook iedereen weg toen ze een NL nummer op zetten. en het volume onveranderd hard bleef.  ach ja. als ze wat minder hard speelde wel zeer vermakelijk op lager volume  :) vond ik.

maar geen 26K , zoals gewoonlijk.  waarom hamer ik zo op die prijzen ?  omdat ik het van de zotte vind.  en nooit geld heb waarschijnlijk haha

daarnaast zou een andere planar magnetic van 1/4 die prijs (en laat staan de apparatuur die er achter hing) het zelfde voor elkaar kunnen krijgen denk ik.  de ruimte was de grootste spil in de luister ervaring.

WrineX

#152
Citaat van: holco op oktober 11, 2022, 17:32:36
Toen wij naar de (grote) Final's gingen luisteren stonden deze uit fase, wij waren niet de enige die dat opmerkte trouwens, de beste man checkte zijn kabeltjes en gaf aan dat alles goed stond en direct daarop liep iedereen maar weg  :nopompom:

hmm wellicht was de bias verkeerd om (productie foutje als dat zo zou zijn) of de trafo.  lijkt me dat hij wel rood en zwart uit elkaar kan houden. dus. setje bij hun klonk erg goed. beetje jaloers zelfs!!

Deleted User

Citaat van: holco op oktober 11, 2022, 17:32:36
Toen wij naar de (grote) Final's gingen luisteren stonden deze uit fase, wij waren niet de enige die dat opmerkte trouwens, de beste man checkte zijn kabeltjes en gaf aan dat alles goed stond en direct daarop liep iedereen maar weg  :nopompom:

Nou zeg... dat dacht ik dus ook te horen..... maar ik ben niet zo iemand die hoog van de toren blaast... ahum..

WrineX

#154
hmm raar ik zou een verbinding even omdraaien vragen of men verschil hoort. wel beetje jammer maar verder gaan met iets uit fase is wellicht nog meer jammer :( je kunt dan altijd zeggen dat het aan de versterker kant verkeerd zat , ook al was dat niet zo... (gewoon de stagiaire de schuld geven ;) )

probleem blijft dan dat het je niet op was gevallen :) wat dan weer een beetje jammer is :) overkomt de beste ! :) (vast een keer gehad)

Deleted User

Ik heb vroeger de Final 400i gehad.. Klonk best wel goed... totdat een van de speakers begon te knetteren.... En toen was Final echt Final.... Failliet dus... Dus geen service... Ik geloof voor de zoveelste keer.

Na afgelopen zondag snap ik dat wel...

WrineX

#156
Citaat van: Jazzman op oktober 11, 2022, 18:24:39
Ik heb vroeger de Final 400i gehad.. Klonk best wel goed... totdat een van de speakers begon te knetteren.... En toen was Final echt Final.... Failliet dus... Dus geen service... Ik geloof voor de zoveelste keer.

Na afgelopen zondag snap ik dat wel...

Ik heb het hem toen gevraagd omdat Finals bekend stonden bij iedereen die iets met electrostaten deed... dat hun coating ruk was. elke final ging kapot binnen zoveel jaar.  daarbij gebruikte ze een goedkope manier om genoeg output te krijgen..  namelijk inverted.. dus Bias op de statoren en audio op het folie... totdat de coating niet meer werkte...  dit is een methode om 6dB winst te krijgen , en geeft je de optie om trafo's te gebruiken met een lage ratio.  ik geloof alleen de oudere hadden het normale concept maar de I versies dus allen met alu extrusion zijkanten... gebruikte deze methode.

nu gebruiken ze de normale methode voor zover ik weet. Bias op het folie en audio op de statoren.  hoelang de coating blijft,  blijft de vraag hij vertelde dat dat geen probleem meer is, volgens mij omdat ze ITO gebruiken als geleidende coating (zit ook op het glas van smartphones).  (ik heb zelf alleen ervaring met ITO in de vorm van Lycron crystal en die was niet best, maar dat zegt niks over hun product) ik weet alleen niet wat ze gebruiken om de statoren geleidend te maken (niet gevraagd) gezien deze van kunstof zijn. moet er een laag op en in dit geval gesegmenteerd. iets wat normaal niet kan met geperforeerde statoren omdat die meestal van staal of alu zijn.

Unkhman

#157
Citaat van: jahtari op oktober 11, 2022, 16:05:02
Ik heb dutch & dutch gemist. Dan hoor je toch gewoon als merk op zo'n show te staan.

Verder zou het mooi zijn geweest als een merk als genelec een ruimte had, een soort tegenwicht aan alle typische hifi merken. Een set 8351b of 8361a, of 1236a....  :D

https://www.genelec.com/1236a

Benieuwd hoe mensen dit gingen ervaren.

Haha en ik heb 20 minuten lopen zoeken naar ruimte 45 om D&D te gaan luisteren, waarna bleek dat dat toch wat anders was dan Dutch&Dutch  ;D

holco

Volgens de beste man zat er op de kunstof statoren eenzelfde coating die ook op de raampjes van verkeersvliegtuigen zit, wat dat dan is? Geen idee.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

FS249

Hmmm, al lezend kom ik tot de indruk dat niet iedereen even positief is over dit gebeuren. Ben ik blij dat ik niet een (vergeefse) reis gemaakt heb vanuit Groningen.

Wel jammer, dit zou toch een leuke en leerzame audio belevenis moeten zijn?
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

chansig

Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

WrineX

#161
Citaat van: holco op oktober 11, 2022, 18:41:14
Volgens de beste man zat er op de kunstof statoren eenzelfde coating die ook op de raampjes van verkeersvliegtuigen zit, wat dat dan is? Geen idee.

Mjah zegt alleen weinig :) dat zit verhaal zit in elke review inderdaad, zegt mij niet zoveel,  persoonlijk proof is in the pudding en de reden is dat we met hoogspanning te maken hebben vele coatings zijn ten onder gegaan (audiostatic bijvoorbeeld) door hoogspanning die de coating weg vreet,  en ja ITO zou moeten werken ! wat 100% werkte was de coating van Quad, en asoustat, beide deels gebaseerd of grafiet en carbon black. laatste merendeel carbon black volgens mij. bij de quads was het de lijm die alles verklote.
als coating aan de statoren zou het ook wel kunnen gezien de geleiding niet veel hoeft te zijn. je wil uit eindelijk  toch segmenteren en dan heb je het over zoveel Kohm om het hoog af te filteren. dus als de coating stabiel blijft, een super goed en mooi idee ! met mega veel vrijheid.

WrineX

#162
Citaat van: FS249 op oktober 11, 2022, 18:46:43
Hmmm, al lezend kom ik tot de indruk dat niet iedereen even positief is over dit gebeuren. Ben ik blij dat ik niet een (vergeefse) reis gemaakt heb vanuit Groningen.

Wel jammer, dit zou toch een leuke en leerzame audio belevenis moeten zijn?

nou ik heb me best vermaakt hoor, en met mij velen denk ik. maar er is zooooooo veeel :) niet alles kan je ding zijn :) daarbij mensen worden heeeeeeeeeeel kritisch wanneer het veel geld kost.

holco

Op zo'n event moet je m.i. shinen, ga je dan lopen blunderen zonder een gedegen verklaring vergeet ik dat iig nooit meer.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

WrineX

#164
mjah dat zou ik zelf ook het liefst willen maar een foutje is snel gemaakt. dat maakt het product nog niet slecht lijkt mij. ligt er aan hoe je er mee om gaat ?  je kunt toch gewoon zeggen oepsie, zit verkeerd omdraaien en gaan !

ik ben zelf meer een stresskip ik zou het 1000 keer testen. maar dat is meer uit zelfbescherming dan iets anders :) anders val ik flauw wellicht haha

Deleted User

Citaat van: FS249 op oktober 11, 2022, 18:46:43
Hmmm, al lezend kom ik tot de indruk dat niet iedereen even positief is over dit gebeuren. Ben ik blij dat ik niet een (vergeefse) reis gemaakt heb vanuit Groningen.

Wel jammer, dit zou toch een leuke en leerzame audio belevenis moeten zijn?
Ik had al aangegeven dat mijn keuze afgelopen maanden al bepaald is (ThivanLabs met Spatial Europe), hé wat jammer nou.. ze stonden er niet... Ook bijna 2 uur rijden voor mij.. Het gaat mij ook om de gezelligheid en verneukelen hoeveel onzin er uitgekraamd wordt in sommige kamers. EN er achter komen, dat ik voor een fractie van de euries een set heb die veel muzikaler is .... En daar gaat het mij om.

Oh ja.... eindelijk de SACD van Rob Wasserman - Duets op de kop getikt. Dat was me wel de reis waard...

jahtari

Citaat van: FS249 op oktober 11, 2022, 18:46:43
Hmmm, al lezend kom ik tot de indruk dat niet iedereen even positief is over dit gebeuren. Ben ik blij dat ik niet een (vergeefse) reis gemaakt heb vanuit Groningen.

Wel jammer, dit zou toch een leuke en leerzame audio belevenis moeten zijn?
Ik had het niet willen missen ondanks de kritische punten.

Als het je hobby is moet je er gewoon zijn. Heerlijk apparatuur en muziek opsnuiven.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

. . .

#167
Citaat van: WrineX op oktober 11, 2022, 17:38:17
AU haha, dat is wel heeel raar dat hoor je meteen....   0 laag.

bij de Apogee variant liep ook iedereen weg toen ze een NL nummer op zetten. en het volume onveranderd hard bleef.  ach ja. als ze wat minder hard speelde wel zeer vermakelijk op lager volume  :) vond ik.

maar geen 26K , zoals gewoonlijk.  waarom hamer ik zo op die prijzen ?  omdat ik het van de zotte vind.  en nooit geld heb waarschijnlijk haha

daarnaast zou een andere planar magnetic van 1/4 die prijs (en laat staan de apparatuur die er achter hing) het zelfde voor elkaar kunnen krijgen denk ik.  de ruimte was de grootste spil in de luister ervaring.

Klopt, echt veel te duur doordat er zo op een 'luxe' product gehamerd wordt - iets wat de oorspronkelijke Apogee (qua bouw/uiterlijk) nooit was, dat was net zoals Magnepan een houtjetouwtje product met daar een plankje, daar een draadje, MDF plankje omheen en klaar, zie je niks van maar het klinkt gewoon verdomd goed.

holco

Citaat van: jahtari op oktober 11, 2022, 19:40:22
Ik had het niet willen missen ondanks de kritische punten.

Als het je hobby is moet je er gewoon zijn. Heerlijk apparatuur en muziek opsnuiven.

+1
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

fietser

#169
Heb het in mijn eerdere verslag niet willen vermelden maar ik had bij Tannoy ook zo’n ‘Final’ momentje. Naast de knoepers van speakers stonden 2 microscopisch kleine Super Tweeters. Om aan te tonen dat aan en uit vooral verschil maakte in het laag werden ze door de verkoper van dienst aan en uitgeschakeld. Gevraagd aan zijn hooggeëerde publiek wat ze hoorde reageerde niemand. Hij begon uitleg te geven over het verschil wat niemand hoorde, toen liep de ruimte leeg ;)
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

WrineX

Citaat van: WhySoSerious? op oktober 11, 2022, 19:42:04
Klopt, echt veel te duur doordat er zo op een 'luxe' product gehamerd wordt - iets wat de oorspronkelijke Apogee (qua bouw/uiterlijk) nooit was, dat was net zoals Magnepan een houtjetouwtje product met daar een plankje, daar een draadje, MDF plankje omheen en klaar, zie je niks van maar het klinkt gewoon verdomd goed.

100% precies dat !! ik kan Magnepan ook enorm waarderen wat dat betreft (behalve hun top modellen denk ik) Heeeel veeel plezier voor je geld, simpel (tussen  haakjes want zo makkelijk is het niet) maar in ieder geval niet veel geld tegen aan gegooid (wat betreft onzin, of looks). mooi resultaat voor weinig.  Perfect?... zeker niet ik zou er niet op mixen. muziek luisteren daar in tegen, vermakelijk :)

WrineX

#171
Citaat van: fietser op oktober 11, 2022, 20:04:12
Heb het in mijn eerdere verslag niet willen vermelden maar ik had bij Tannoy ook zo'n 'Final' momentje. Naast de knoepers van speakers stonden 2 microscopisch kleine Super Tweeters. Om aan te tonen dat aan en uit vooral verschil maakte in het laag werden ze door de verkoper van dienst aan en uitgeschakeld. Gevraagd aan zijn hooggeëerde publiek wat ze hoorde reageerde niemand. Hij begon uitleg te geven over het verschil wat niemand hoorde, toen liep de ruimte leeg ;)

hahah vreemd dat bevestigt dat iedereen maar een mens is... 20khz. als je 10 jaar oud bent  :) en laten we eerlijk zijn buiten de golden ears die hun cue/bias dus wel gehad hebben. is iedereen 50+ en hoort dat niet :)

Guido Tent

Citaat van: jahtari op oktober 11, 2022, 08:16:05
Ja sommigen hebben dat in zich, uit liefde voor het vak iets goed over te kunnen dragen. Het punt dat ik besprak houdt me wel bezig. Dat de afstelling in de "fabriek" meer fijngeslepen is en minder verlies oplevert van geluidskwaliteit dan dat je dit doet met ruimtecorrectie a la dirac, roomperfect. Ook bij Daudio werd geen roomperfect op de lyngdorf gebruikt, en ook daar vooral handmatig te werk gaan.


Ons (Grimm Audio) uitgangspunt is om problemen zoveel mogelijk binnen hun eigen domein aan te pakken. Dus beginnen we met de akoestiek. een half jaar voor onze eerste Koningshof show ben ik er eens heen gegaan en heb ik vertoefd in een paar verschillende ruimtes. Al rondlopend pratend en op de vloer stampend kun je al beoordelen welke ruimte favoriet is. Voor ons blijft dat ruimte 31, er zijn er vast meer, ik heb ze niet allemaal langsgelopen destijds. Vervolgens luidsprekerplaatsing. Er is "een beste plek" voor een stel luidsprekers. Die zoek je zonder meetapparatuur uit, (2 man nodig) en zonder akoestisch maatregelen. Als laatste nog wat lichte demping aangebracht, that's it. Dit jaar was onze subwoofer plaatsing nog anders dan die van het hoofdsysteem, Eelco's lezing ging daar over. 

hartelijke groet,
Guido Tent


jossie

Ik heb die lezing van Eelco helaas gemist...

Is die ergens te bekijken/luisteren?
Omni !

denoontje

Speelde Linn met het nieuwe speeltje? Denk het niet?

fb 11-10-22
Launched in 2018, and encapsulating our core values of modularity and upgradeability, Selekt DSM was developed with the express intent for it to grow into a broad ecosystem of ingenious, modular components.
Today, we're announcing a host of high-performance components that make Selekt DSM the undisputed king of configurability – in a class of its own.
It is our great pleasure to announce the option of a luxurious, superior-quality enclosure – Selekt DSM: Edition Hub – alongside the very welcome and hotly anticipated arrival of Organik DAC for Selekt, in both stereo and higher-performing, dual-mono variants.