Review Hitachi PJ-TX100

Gestart door RCD, juni 15, 2004, 18:19:45

Vorige topic - Volgende topic

J.A.F._Doorhof

Ik moet even afwachten wanneer ik mijn demo 200 terug krijg van een review en dan plan ik het.
We gaan daar vandaag achteraan bellen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

wh-vanderpost

Citaat van: J.A.F._Doorhof op september  3, 2004, 08:33:21
Ik moet even afwachten wanneer ik mijn demo 200 terug krijg van een review en dan plan ik het.
In geval van een demo-avond, waar zou deze dan gehouden worden? Toch niet in Emmeloord he, dat is vér

Trouwens, bij een eventuele powerbuy heb ik ook interesse in 2 Hitachi's (mits the price is right  ;D).
Denon AVC-X3800H | Rotel RMB-1555 | NVidia Shield Pro | PS3
KEF R11 Meta | R6 Meta | R3 Meta | SVS PB1-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Belden | DIY UTP | AudioQuest

J.A.F._Doorhof

Tja,
Ik ga niet ergens in het land een demoruimte inrichten.
De demo zal dus in Emmeloord gehouden worden.

MvrGr.
Frank
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

DrAce

Dat lijkt me ook ;)

Zoek hier anders waar je bij jou in de buurt een demo kunt krijgen.
En anders vind ik het een kleine investering voor wat je er voor terug krijgt.

Randal

Hoi,

Zoals ik al eerder heb laten weten, wil ik graag naar de demoavond komen.

Helemaal als er dmv een powerbuy Xtra voordeel valt te halen...   :P ;D

Mvg,
Randal

Audiofiel

Citaat van: J.A.F._Doorhof op september  3, 2004, 15:58:32
De demo zal dus in Emmeloord gehouden worden.

Ik kom graag voor een demo naar mijn geboorteplaats terug ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Den Tas

hallo, is de hitachi pj-tx 100 goed om op te gamen met ps2 of x-box en hoe zou het beeld zijn. de consoles zijn niet omgeboud.
----------------------------------------------------------------------------------------------------

Mark Singendonk

Bij deze nog een geinteresseerde voor de "Powebuy"  ;D

Graag inderdaad een datum, zodra er een demo / vergelijk avond komt tussen de TW-100 en de PJ-TX100.

Ik zit ook nog steeds een beetje in dubio, zeker na de uitvoerige tests op Cine4home.de
en vooral omdat er qua prijs nauwelijks verschil is.

Greetz Mark
Sanyo Z3 ISF-Calibrated and color filtered, Projecta CinelPro RF electrol scherm, Pioneer DV-717, Marantz CD-72SE. Rotel RSP-1068, 6x Sphinx PJ-XII mono-amp, Visaton, B&W, Wharfedale speakers, van den Hul, Siltech & OCOS cables

Mark Singendonk

Nog een aanvullende vraag / opmerking aan Frank D:

Op de tuning "test" op de Cine4home pagina, wordt een kleurenfilter afgebeeld in een op maat gemaakt aluminium ring:

http://www.cine4home.de/Tuning/Hitachi-PJ100/Update/PJTX100TuningUpdate.htm

Is het ook mogelijk om dit kleurenfilter via ITC HT aan te schaffen, in combinatie met gelijktijdige aanschaf van de projector zelf, en dan de callibratie met kleuren filter erop?

NB In deze tuning-update (er is hiervoor op dezelfde site al een ander artikel over de tuning / callibratie van de PJ-TX100 geschreven) wordt ook met name aandacht aan het Vertical Banding besteedt:
Is dit 'probleem'  voor deze projector inmiddels opgelost of beheersbaar geworden.....?
Heb de laatste info's over dit onderwerp niet meer helemaal gevolgd in deze thread.

Thanks voor de info's alvast,

Mark

Sanyo Z3 ISF-Calibrated and color filtered, Projecta CinelPro RF electrol scherm, Pioneer DV-717, Marantz CD-72SE. Rotel RSP-1068, 6x Sphinx PJ-XII mono-amp, Visaton, B&W, Wharfedale speakers, van den Hul, Siltech & OCOS cables

frank1397

Ja. Ik kan ook wel een oplossing voor mijn gain 20 filter gebruiken.

Mvrg,

Frank

J.A.F._Doorhof

Hi,
Het filter dat zij gebruiken is een DHZ filter je mag hem daar bestellen en ik doe de calibratie dan wel voor je.
Als je dit bij schneider laat maken op dat formaat ben je behoorlijk wat geld kwijt.

Kunstof filters kan ik zo leveren (rond de € 39,00)

MvrGr.
Frank
Custom installer

maartenv

Ik ben ook geïnteresseerd in een demo + powerbuy van de pj-tx100

pipo1000

Citaat van: J.A.F._Doorhof op september  3, 2004, 08:33:21

Ook ik zou graag de 200 zien, en als het kan dus ook de Hitachi PJ-TX100 maar ik ben al blij als ik uberhaupt een demo kan krijgen van 1 van de twee. Ik wacht helaas al een hele tijd  :( op een 200 demo... Enig idee wanneer ik aan de beurt ben?

Vriendelijke groeten,

Edwin Dorre
Haarlem
telnummer bekend

sjakieswitch

Het gaat druk worden op de demo-avond. Straks moeten we nummertjes trekken  :P

wh-vanderpost

Het zou erg mooi zijn als op dé demo-avond er ook een mogelijkheid is om gelijk scherm (van de rol) te kopen... aangezien Emmeloord best wel een stukje rijden is en ik er dan toch ben  ;D

Frank, denk je dat er een kans is dat het doek binnen is op (of voor) die avond  ::)

Grt,
Wouter
Denon AVC-X3800H | Rotel RMB-1555 | NVidia Shield Pro | PS3
KEF R11 Meta | R6 Meta | R3 Meta | SVS PB1-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Belden | DIY UTP | AudioQuest

J.A.F._Doorhof

Custom installer

Woodmman

Ik weet niet wanneer die demoavond wordt gehouden, maar ik ben ook zeker geïnteresseerd. Ik sta op het punt een beamer te kopen waarbij ik ook belangstelling heb voor powerbuy van de PJ-TX100. Ik ga echter wel over twee weken voor 3 weken op vakantie. Ik kan alleen meedoen als de demoavond en de beslissing tot een powerbuy buiten mijn vakantie valt.

Ik volg de discussie en hoop dat ik kan in haaken  ;D

Woodman

wws

Ben wel heel benieuwd hoe de Hitachi zich zal verhouden tot de Panasonic PT AE700. Weet iemand of deze binnenkort getest wordt? Ik zag dat de shop Grobi 'm niet heeft en dat ook hometheater geen panasonic aanbiedt. Iemand enig idee waarom? Volgens andere threads verhoudt de Pana 500 zich niet slecht tot de Optoma H30 en de Epwon TW10. Wellicht is de Pana 700 een serieuze concurrent voor de Hitachi en de Epson vanwege de hogere contrastratio, het nauwelijks zichtbare SDE en de lange levensduur van de lamp?!?!?

Athome

Jij geeft zelf aan dat de Pana 500 zich niet slecht verhoudt tot de Epson TW10H. En dit terwijl de Pana 500 1280*720 is en de Epson TW10H 848*480. Ik vind dit niet positief voor de Pana.

Ik verwacht niet dat de Pana in 1 keer beeldtechnisch een grote sprong maakt. Die hoge contrast ratio zou ik niet al te serieus nemen. Vergeet ook niet dat de TW200 in Oktober vervangen wordt door de TW200H. Deze heeft een hogere licht opbrengst een betere kleurweergave en een betere optiek dan de TW200 (volgens Epson althans).

Starred

Heb je een gecalibreerde pani zelf wel eens gezien dan? De Pani500 is een (heel) stuk fraaier dan de TW10, hij past gewoon in het rijtje TW200 TX100. Laatstgenoemden zijn wellicht ietsje beter, maar ook een stuk duurder.
De pani700 zal (afgaande op de eerste berichten van projectorcentral) een stuk beter zijn dan de TW200 en TX100

wws

Ik vind zelf het Chicken Wire effect zeer storend bij een LCD beamer (tsja, kleine woonkamer!), vandaar dat ik de smooth screen technology van Pana toch wel zeer mooi denk te vinden. Wat betreft de pani 500 was men hier best lovend over en ik verwacht dus nog meer van de pana 700. Verder denk ik inderdaad dat deze wellicht de Hitachi en TW overtreft, het is immers een nieuwer model!!!
Nogmaals ben heel benieuwd naar de test!!!!!

boebla100

ben ook heel benieuwt naar de pana 700 en de nieuwe sony persoonlijk denk ik bye bye tw200 tx100. ps heb ze allebij werkent gezien en zijn mooie pj voor dat geld
denon avc-a1sr  versterker
  denon 3800  dvd-speler
  denon 1500RD tuner
  6x b&w cdm 9 NT speakers
  1x b&w htm1   center speaker
  1x b&w asw cdm  woofer
  ps3--gamecube--en nog een videorecorder
  beamer H57 scherm beamax a-velvet matwit zichtmaat 200x130

wws

Iemand enig idee waarom de (web)shop van Frank de Panasonic niet verkoopt?? En wellicht kan Frank ons vertellen of zij de Pana 700 wellicht wel in hunn assortiment gaan opnemen, mits deze inderdaad een concurrent wordt voor de Epson en de Hitachi. Het lijkt me niet slecht als er een andere lcdproducent belangrijk wordt in de markt!!!! ??? ???

sjakieswitch

Lekker off-topic allemaal.  :P

J.A.F._Doorhof

Omdat Panasonic een niet echt lekker bedrijf is om zaken mee te doen.
Daarnaast zijn hun projectoren nooit echt iets geweest waarvan ik zeg dat MOETEN we hebben dus na een paar keer je neus te stoten als aanstaand dealer heb ik ze maar laten vallen.

MvrGr.
Frank
Custom installer