Hoe heb jij je Arcam set bekabeld (Arcam owners topic)

Gestart door Spacebass, juni 14, 2004, 23:19:40

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Spacebass

Ik heb onlangs zitten stoeien met verschillende manieren van mijn setje aan elkaar te rijgen..
Tot voor kort gebruikte ik een AudioNote AN-Vx cinch interlink.

Tot er een moment was dat ik wilde weten waarom Jeroen zo graag zijn analoge verbinding wilde behouden ten kostte van het diepe laag...

Wat ik getest heb is
de DV27 verbinden met de AV-8 via Digitaal en via Analoog
(AV8 is middels dropveters verbonden met P7...voorlopig  ;) )

Ik had al een keer getest met dropveters en hoorde de set gewoon opleven.
Nu heb ik de NordOst tussen de DV27 en de AV-8 geplaatst en enorm veel meer muzikaliteit en ruimtelijke plaatsing...veel minder plat dus..de AudioNote was prachtig, maar dit gaat wat mij betreft veeeel verder. Veel natuurlijker. Het laag leek ook veel dieper te gaan....zonder sub!
Nou heb ik al verteld dat de NordOst Blue heaven niet echt een succes was omdat ik met mijn speakers een soort geslis erbij krijg, maar als ik die wetenschap even buiten beschouwing laat, zou ik eenieder aanraden analoog te werken of in iedergeval uit te proberen!

Ben benieuwd wat jullie ervaring is en wat voor interlinks je dan gebruikt hebt...
Ik vind dit reuze  O0

Ik kan niet wachten tot ik die eichmann 6 heb..kan ik de niet dropveters helemaal doorzetten tot aan de eindtrap. Ik begin er steeds zekerder van mijn zaak te zijn mijn DV27 om te laten bouwen tot DV27A en de analoge uitgangen daarvan te gebruiken ;)

R

Tja, ik denk wel bekend. Kimber all the way. Heb er wat oelhbach en vdh tussen gehad. Ook nog een mit interlink ertussen gehad. De kimber lijkt het gewoon open te trekken. Veel rust in het algemeen, strakke bas, veel en zuiver detail(arcam eigen) heel dynamisch.

Spacebass

Heb jij de boel dan ook analoog aangesloten of digitaal tussen je speler en je amp?

R

Nee, de A32 heeft geen mogelijkheden tot een digitale aansluiting. Voor mij is die keus dus ook erg simpel. Echt experimenteren met mijn DVD speler doe ik ook niet echt, dat ding stelt niet zo veel voor.

Spacebass


R

Maar nu ik het nog een keer lees gaat het meer om de manier waarop dan op de manier waarmee, heb ik dat goed? Je rommelt er beiden nog mee?

Spacebass

Beiden is interressant...

Ik ben momenteel met een probeersessie bezig en probeer zoveel mogelijk de effecten van de verschillende merken/typen op hun waarde te schatten...zo zou je best een richtlijn kunnen maken, ondanks dat het speaker/smaakgevoelig is...gewoon een goed uitgangspunt wat voor bekabeling goed matched en hoe je het hebt aangesloten  :)

Stef

Space,

Luidspreker - Nordost Blue Heaven RevII 2x4m
CT23T -> A32 pré : RCA Nordost Red Dawn 1m
A32 pré-> Parasound A52 : RCA Nordost Red Dawn 1m
Netsnoeren : 2 x Siltech Berlin

Ik ben zeeeeeer tevreden over deze bekabeling (heb trouwens geen ssssslissende s-klanken, ook niet wanneer ik de amps van de A32 gebruikte)

Grtj,
Stef
- Dedicated home theatre 5.1.4: Lyngdorf MP-40, Hypex NCore 252 & 502, M&K S150 & S150T, Klipsch Atmos, JL Audio e112 sub, ATVP, Zidoo Z9X, Oppo 203, bekabeling Cardas Cross & Audioquest flex 4/4, JVC N5, Xtrem Screen 0.9.
- Hifi: Vivid Audio Kaya 25, Lyngdorf TDAI 3400, ProAc Signature Black kabels, Synology DS918+ (Roon server).

Shorty

Ha Spacebass,

Ik ruik hier (qua AudioNote) een behoorlijke inkopper!  ;D
Maar deze keer zal ik sportief de bal missen  ::)

VrGr,

Bart J.

garmtz

De DV27 klinkt analoog met PCM bronnen via de AV8 beter dan digitaal via de AV8. Is een feit. Doet geen enkele digitale kabel wat aan...

Spacebass

Shorty ik zou juist verheugd zijn als je jouw wijsheid betreffende DVD spelers analoog aansluiten (iets wat jij vast al geprobeerd hebt thuis  ^-^ ) liet schijnen in deze thread  ;D

MarcoV

Ik ben dan wel geen Arcam owner (heb wel de DV88 thuis getest, telt dat ook?  ;)), maar ik denk zo dat de Siltech SQ88 ook een interessante optie voor je zou kunnen zijn. Deze gaf bij mij een hoop ruimtelijkheid, wel met iets meer nadruk op het hoog. Dat lijkt me geen verkeerde combi met Arcam, misschien kun je dat eens uitproberen?

Marco

Spacebass

Bednakt voor de tip Marco  O0 Als zij mij van de week bellen voor een afspraak, da zal ik idd de G serie alswel de Sq88 zal uitproberen  :)

patrick_vdb

Hi,

Zijn de heren Arcam-owners aan het soliciteren voor een eigen forum-gedeelte? ;D

Analoog of digitaal heeft natuurlijk veel te maken met de DAC's die gebruikt worden. De DV27 heeft idd ontzettend mooie DAC's ingebouwd en het verwondert mij eerlijk gezegt wel een beetje dat Arcam niet geprobeerd heeft dezelfde kwaliteit in hun pre/pro te stoppen.

Ik heb het zelf een tijd geleden ook eens geprobeerd, de Marantz DV8400 analoog op de Theta met de KS1011 en ook even opnieuw de volume-stand meten natuurlijk. Helaas voor de Marantz maar de DAC's van de Theta bleken toch op elk terrein meer te bieden. Het geluid werd mij te diffuus zonder dat het ruimtelijkheid gaf, de afbeelding werd platter en lager, het leefde gewoon een stuk minder en daardoor had ik meer het gevoel naar een herproductie te luisteren dan wanneer de Marantz digitaal aan de Theta is gekoppelt.

mvrg

Patrick

Spacebass

Patrick, daar snap ik dus ook helemaal niets van...de DAC's van de DV27 zijn helemaal voorbereid, en staan volgens mij bij mensen thuis vrijwel  niets te doen...dan komen ze met een pre/pro, tja dan verwacht je daar toch minstens dezelfde qualiteit van?...Het kan natuurlijk ook zo zijn, dat zij ervanuit gaan dat de bron gewoon retegoed moet zijn vanaf de basis...heb je wel meer DAC's nodig (elke bron moet ze hebben) maar is misschien wel een marketing truuk  ;)
Zo kan je mensen ook alleen de bron laten kopen en blijft de kwaliteit waar ze om bekend staan gewaarborgd  :)

garmtz

Hoi Space, ja het is misschien wel raar van Arcam, maar John Dawson heeft vaker uitgelegd hoe en wat of avforums.com. Je hebt daar ook een Arcam gedeelte. Misschien daar eens neuzen voor de antwoorden op je brandende vragen? :)  Je kunt ze ook direct ook John Dawson vragen dus (aardige man, heb hem eens ontmoet en even gesproken).

Spacebass

#16
Ja je zei zoiets een keer bij Jeroen idd  :)
Mja je kent het type wel...eerst horen dan geloven  ::)

Ga er eens naar opzoek  :)

Martin_M

#17
Citaat van: Spacebass op juni 16, 2004, 07:55:47
Patrick, daar snap ik dus ook helemaal niets van...de DAC's van de DV27 zijn helemaal voorbereid, en staan volgens mij bij mensen thuis vrijwel  niets te doen...dan komen ze met een pre/pro, tja dan verwacht je daar toch minstens dezelfde qualiteit van

Daarom ben ik er ook voor om een speler te laten doen waar hij goed in is (de bron zo goed mogelijk aftasten en het signaal doorsturen). En dan digitaal naar de pre/procesorror die zijn ding dan zo goed mogelijk doet (dus alleen een loopwerk).

Dan heb je dubbele techniek waarvan één kant dan niets staat te doen. Buiten de geludskwaliteit heeft een processor vaak ook meer mogelijkheden (extra processing, RoomEQ, etc.) Bij gebruik van de DAC's van de speler zijn deze opties niet mogelijk of het signaal wordt in de processor weer gedigitaliseerd (wat zonde is want de DAC's in de speler zijn zo goed).

Ik vind het te gek voor woorden dat we met z'n allen een speler gaan kopen waar ook bass-management en speakerinstellingen in moet terwijl dat (vaak beter) in de processor gebeurd.
Waarom dan niet wat extra inputs en een volumeknop op de speler en je kan de pre mooi het huis uit gooien.

Voor mij is het wachten op een standaard waarmee alle (audio)signalen keurig digitaal de processor in kunnen.

Martin
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Harry HT

#18
Hi SB,

Helaas heb ik een Arcam setje voor de armen, oftewel een NAD setje. Maar toch hoop ik je een beetje op weg te helpen.

De pre/pro en eindversterker zou ik met vdH The Integration bekabelen, dit omdat deze kabel zeer neutraal schijnt te klinken. De basis moet naar mijn idee niet teveel gekleurd zijn, dit om later in de keten zoveel mogelijk opties te behouden.

Daarna het pcm signaal met een snelle en open kabel, dit voor de muzikaliteit. Met deze kabel de kleur van je sound/set bepalen. Gewoon van alles proberen, niet te snel wisselen, anders  ::).

Het digitale signaal met een instapkabel van apogee/vdh/QED of gewoon die je al hebt gebruiken. Later kun je deze vervangen, niet alles tegelijk  ::).

Het videosignaal? QED, die Jeroenski heeft. Of gewoon houden die je al hebt, komt later wel.

Casema met vdh videolink-75 of the triaxial en alles bnc aangesloten incl. mantelstroomfilters (tegen brommen en bliksem).

Je LS kabels allemaal van hetzelfde type of dezelfde kleur, de sub geen idee.

Gegroet,

Harry
   
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

garmtz

Ik vind de Integration Hybrid niet zo neutraal. Althans in mijn set ging de kabel niet lekker.

Spacebass

Bedankt voor je tips Harry  8)

Ik wilde VdH weer eens een kans geven, omdat ik ze toen beoordeeld had met de Yammie...toen bevielen ze niet zo, maar wie weet wat ze samen met de arcam doet  :)

FrankB

Citaat van: Spacebass op juni 16, 2004, 16:48:35
Bedankt voor je tips Harry  8)

Ik wilde VdH weer eens een kans geven, omdat ik ze toen beoordeeld had met de Yammie...toen bevielen ze niet zo, maar wie weet wat ze samen met de arcam doet  :)

Ik ben in mijn Quad set helemaal voorbij gegaan aan vdhul uiteindelijk. Siltech G3 klonk zo enorm veel beter dat ik het het geld absoluut waard vond !!

Kan het natuurlijk niet beoordelen voor Arcam, maar wilde toch mijn bevindingen met je delen ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Shorty

Heee Spacebass,

Vertel het aan niemand door, maar ik heb m'n dvd-speler nog nooit digitaal aangesloten  :-\. Zelfs niet om te proberen  :P.
Ik vertrouw op je discretie!

VrGr,

Bart J.

DrBoom

Ik ben wel geen full-time Arcam owner, maar ik heb vorig weekend een DV88+ op logies gehad :)
Heb'm zowel digitaal als analoog aangesloten gehad op zowel m'n C2 als m'n RSP1098.
Beste resultaat was analoog aangesloten op de multichannel input van de C2, klonk zelfs beter dan digitaal verbonden met een Kimber D60.
Analoge interlink was de Van Den Hul D102 MkIII trouwens.
Veel meer diepte tov de digitale coax verbinding, en veel meer detail ook.
De RSP1098 is beduidend minder gedetailleerd dan de C2, iets waar ik bijna 1 maand over heb gedaan om tot die conclusie te komen wegens het ontbreken van een degelijk bron. (enkel een Panasonic DVD speler van €200)
Eerlijk gezegd ligt het Arcam geluid me wel, maar ik vind de DV88+ een beetje duur voor wat het is.
Ik hoop dat de 963SA een beetje in de buurt komt, die ga ik normaal eind deze maand hebben als hij me bevalt.

Spacebass

DrBoom, bedankt voor je toevoeging...is zeker interressant omdat we toch ook een groep DV88 eigenaren hebben  :)
Ik heb ooit eens iemand gesproken die de 963SA heeft en een beetje spijt had dat hij de adviezen van anderen "doof" overgenomen had. Hij vond de aangemeten kwaliteit te overdreven.
Ben dan ook benieuwd wat jouw ervaring zullen zijn :)

ps
Heb je ook het beeld bekeken?