Het geluid van Laan

Gestart door AudioLaan, mei 5, 2022, 15:27:18

Vorige topic - Volgende topic

brt

Citaat van: Laan op augustus  2, 2025, 13:13:37Die gele kevlar units staan echt geweldig! Doet echt denken aan de JM labs uit de jaren 80. :)

Dat zal dan ook wel de bedoeling zijn geweest, aangezien het een jubileumuitgave was  :D
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Fezz Titania EVO • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Audioquest • ViaBlue

CinéHome

Citaat van: Peerless Monster op augustus  2, 2025, 13:07:24Met die gele drivers hebben ze voor mij het "willen hebben" gevoel. En ik haat dat gevoel, want ik weet dat ik niet goed ga met dynamische speakers...
Gek... die kleur drivers geeft mij eerder het... "nee, laat maar"-gevoel. :D
Maar kunnen best mooie luidsprekers zijn, met de frontjes ervoor.
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
"High to mid end hifi aan real world" prijzen
Home to A*BNB - A*Brand NewBox
Actieve speakers, subs en versterkers op maat. PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston, M&K Sound, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject Audio, JBL, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.

AudioLaan

Citaat van: brt op augustus  2, 2025, 13:16:05Dat zal dan ook wel de bedoeling zijn geweest, aangezien het een jubileumuitgave was  :D

Dat kan goed zo zijn ja! :)
Officieel dealer van o.a. ATC | Elipson | Eversolo | Fischer&Fischer | Gato-audio | Kensington MC cartridges | MoFi | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

+31 6 20 371 207
https://www.audiolaan.nl/

AudioLaan

Citaat van: CinéHome op augustus  2, 2025, 13:16:50Gek... die kleur drivers geeft mij eerder het... "nee, laat maar"-gevoel. :D
Maar kunnen best mooie luidsprekers zijn, met de frontjes ervoor.

De gele tweeter blijft zichtbaar, dus niks voor u. :)
Officieel dealer van o.a. ATC | Elipson | Eversolo | Fischer&Fischer | Gato-audio | Kensington MC cartridges | MoFi | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

+31 6 20 371 207

CinéHome

Citaat van: Laan op augustus  2, 2025, 13:23:37De gele tweeter blijft zichtbaar, dus niks voor u. :)
Zolang het geen gele kevlar is, is dat prima voor mij!
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
"High to mid end hifi aan real world" prijzen
Home to A*BNB - A*Brand NewBox
Actieve speakers, subs en versterkers op maat. PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston, M&K Sound, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject Audio, JBL, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.

DofN

Citaat van: Contour op juli 20, 2025, 08:54:07Ja lekker kort, veel beterder dan 528 pagina's over subs op een zolder kamer...  ;D

Wat zuur.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Voorversterker: Anthem STR PRE, Eindversterker: Bryston 3B³ Cubed, Fronts: Analysis Audio Omega en 2 x JL-E112 subwoofers, met als DSP:  Bacch Audiophile+, ORC binaural software (bass absorbers) en akoestische maatregelen.

Contour

Ja, mooi he! :-)

Ralf67

Van Suze Wong kurk naar damschijven  :tounge:

mmuetst

Citaat van: mmuetst op juli 25, 2025, 15:06:32Hoe heet woef ook al weer?  Mooi dat baasje en beestje tevreden zijn.
Wil woef toch anoniem blijven? Snap het wel hoor, ik  zou het ook niet tof vinden dat ik zomaar op een vreemd forum wordt gepost met allemaal van die weirdos  :D
Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.

AudioLaan

Citaat van: mmuetst op augustus  2, 2025, 20:51:10Wil woef toch anoniem blijven? Snap het wel hoor, ik  zou het ook niet tof vinden dat ik zomaar op een vreemd forum wordt gepost met allemaal van die weirdos  :D

Ze heet Laisy. Voordat wij haar adopteerde eind 2019 was het Daisy, wat we iets te zoet vonden. Nou ja, ik denk dat een letter er ook weinig toe doet, maar wtf.

Ze is raar en eenkennig. En heel komisch. Vrouw van mijn leven.  :inlove: Gek op muziek en audio. En autorijden, liefst voorin.

+31 6 20 371 207

AudioLaan

Live.  :wub:

+31 6 20 371 207

Church of Noise

Zijn dat Golden Ear Triton Reference speakers?
Woonkamer:   Sonus Faber Cremona (L,R&C) |  B&W M-1 (S) |  Merovinger Monaco 53  |  Rythmik E15HP (x2)  |  Electrocompaniet AW180 (x2)  |  Marantz Cinema 30 + Dirac ART  |  nVidia Shield Pro  |  Sony UBP-X800M2  |  Bluesound Node 2i
Werkkamer:    Sonus Faber Electa Bi-Wiring  |  Michell Alecto Mono (x2)  |  Michell Argo HR & Hera  |  Michel Iso  |  Custom platenspeler  |  Bluesound Vault 2

AudioLaan

+31 6 20 371 207

Church of Noise

Citaat van: Laan op augustus  2, 2025, 21:56:53Klopt!
Nice!!!

Moest ik je opinie hierrond gemist heb ben, zeg gerust!
Indien niet: hoe schat je deze in ? En hoe zou je ze vergelijken met pakweg een set-up met bvb Sonus Fabers (ik zeg maar iets, Cremona's  :angel: ) en een passende sub?
Woonkamer:   Sonus Faber Cremona (L,R&C) |  B&W M-1 (S) |  Merovinger Monaco 53  |  Rythmik E15HP (x2)  |  Electrocompaniet AW180 (x2)  |  Marantz Cinema 30 + Dirac ART  |  nVidia Shield Pro  |  Sony UBP-X800M2  |  Bluesound Node 2i
Werkkamer:    Sonus Faber Electa Bi-Wiring  |  Michell Alecto Mono (x2)  |  Michell Argo HR & Hera  |  Michel Iso  |  Custom platenspeler  |  Bluesound Vault 2

AudioLaan

Citaat van: Church of Noise op augustus  2, 2025, 21:58:56Nice!!!

Moest ik je opinie hierrond gemist heb ben, zeg gerust!
Indien niet: hoe schat je deze in ? En hoe zou je ze vergelijken met pakweg een set-up met bvb Sonus Fabers (ik zeg maar iets, Cremona's  :angel: ) en een passende sub?

Je kan ze momenteel voor weinig kopen bij Audio expert. Voor dat geld een enorm lekkere en veelzijdige speaker. Als je van echt laag houdt, dit is een oplossing. Ze zijn wel wat smoothy. Alles klinkt immers zo als het eruit ziet. :)

+31 6 20 371 207

frank2

Deze focals die je nu hebt zijn inderdaad fijne speakers heb ze nu een paar jaar. Ze hebben wel een zware stabiele versterker nodig omdat ze in ohm zeer diepe kunnen dippen. Verder hoor je alles  wat je doet mbt bekabeling. En ja zeer sprankelend zijn ze niet wel geven ze goed alle details weer. Ik heb om ze wat meer lucht te geven wat meer helderheid lang met bekabeling bezig geweest wat er op neerkomt dat ik op de auralic een furutech  netsnoer gebruik en een de groef audiozekering in de meterkast. En overal purple zekeringen in de set heb. Een wisseling van zekering in de meterkast van de groef naar mersens in meteen hoorbaar.

De sound die ik nu heb is vol, open, diepe strakke bas, lekker om naar te luisteren. Maar het kan zeker beter dat wel alleen is de meerprijs dan erg hoog tov deze focals aangezien ze destijds laag geprijsd waren.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

AudioLaan

Ik moet er nog even goed voor gaan zitten. Heb ze aangesloten op de Gato dpa 4004 die in bridge mode staat. (Doet dan de astronomische 800w/8ohm als het moet) bekabeling is norstone jura.

Ze klinken aangenaam, gemoedelijker dan de scala. Waar ik nieuwsgierig naar ben, is hoe ze zich verhouden tov de Revival audio Atalante 4.

+31 6 20 371 207

marcush

Citaat van: frank2 op augustus  3, 2025, 08:42:24Ze hebben wel een zware stabiele versterker nodig omdat ze in ohm zeer diepe kunnen dippen.

3.1 ohm is nu ook weer niet zo heel erg diep. Overigens, (mij) niet bekend hoe het faseverloop hierbij is.

Een stabiele versterker lijkt me inderdaad wel fijn voor deze speakers. Of het ook zwaar moet zijn, vraag ik me af. Focal zelf adviseert vanaf 40W (for what it's worth)

frank2

Citaat van: Laan op augustus  3, 2025, 08:55:47Ik moet er nog even goed voor gaan zitten. Heb ze aangesloten op de Gato dpa 4004 die in bridge mode staat. (Doet dan de astronomische 800w/8ohm als het moet) bekabeling is norstone jura.

Ze klinken aangenaam, gemoedelijker dan de scala. Waar ik nieuwsgierig naar ben, is hoe ze zich verhouden tov de Revival audio Atalante 4.
ben benieuwd wat het van ze vind
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

AudioLaan

De luistermiddagjes!

6 september
27 september
11 oktober

Te Apeldoorn vanaf 12.00 uur.

Aanmeldingen tot dusver:

6 september

Fietser
Mmuetst
Jan aka Rowdy
HuubF
Tabcam
Ronbeo
Hannibal
Robbert (introducee)
Brt
Marc (introducee)

27 september

Marcush

11 oktober

addesmo
Richi

Natuurlijk gaan we muziek afspelen, vooral op de ATC modellen. Ik ben bezig met wat alternatieven, uitdagers. Een beetje in de hoek van de studio monitoren als ATC.

Hieronder zal bijna zeker aanwezig zijn de Revival audio Atalante 7 evo. Een monsterlijke kast met een 15" woofer, beetje formaat ATC scm150. Is het een poormans ATC? Ben wel benieuwd, de prijs is wel 60% lager dan van een scm150.

Zou leuk zijn als je komt, al dan niet met introducee. Lunch, drankjes en gezelligheid zijn inclusief en gratis natuurlijk. :)

+31 6 20 371 207

HuubF

Schrijf mij maar in voor 6 september. Erg benieuwd naar een grote ATC.
Volumio Rivo Plus+Lineo 5 , Chord M Scaler+Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Grimm, Supra en Atlas kabels, Div. esoterica (Tegel, Bybee)

AudioLaan

Leuk Huub! De allergrootste heb ik niet. :) Qua actieve wel de 20, 40 en 50.

+31 6 20 371 207

Contour

De 50 is groot zat voor Huub.

AudioLaan

Citaat van: Contour op augustus  3, 2025, 19:09:04De 50 is groot zat voor Huub.

De 50 is voor huiskamer gebruik altijd groot zat denk ik. :)

+31 6 20 371 207

Contour

Huub is het al jaren voor zichzelf aan het uitstellen, maar ik denk dat het moment nu toch echt dichtbij komt, om de Neumanns om te wisselen voor 'the real deal'...