Het geluid van Laan

Gestart door AudioLaan, mei 5, 2022, 15:27:18

Vorige topic - Volgende topic

Kurt

Citaat van: AudioLaan op augustus  8, 2025, 21:51:18Helaas een M waar ik heel vroeger in kon. Maar wel leuk:)

Waar en hoe heb je die kunnen scoren?

Hannibal_

Citaat van: AudioLaan op augustus  9, 2025, 22:26:04Ja, handelaren doen het soms net als ik, klopt. Maar de nieuwe Focals mag men best wegnemen bij mij tegen een vriendenprijs. Nu we het erover hebben, zou best mooi spelen op een Rega set. :)

Leuk! Neem maar een keer mee voor een shootout tegen de totems  ;D
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Edition/P8,
Mytek Brooklyn DAC+/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 ME, MiniDSP Flex Digital, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos Connect+RL 60.2.

frank2

De focals anniversary houden niet van van musical fidelity versterkers, ze klinken daar niet mooi op. Maw ze zijn versterker gevoelig. Uit ervaring pli ius, accuphase daar doen ze het mooi op.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met rodium connectoren

AudioLaan

Citaat van: Kurt op augustus 10, 2025, 01:08:49Waar en hoe heb je die kunnen scoren?

De Gato agent heeft die achtergelaten. Denk dat hij die nog had liggen.
Officieel dealer van o.a. ATC | Elipson | Eversolo | Fischer&Fischer | Gato-audio | Kensington MC cartridges | MoFi | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

+31 6 20 371 207
https://www.audiolaan.nl/

AudioLaan

Citaat van: AudioLaan op augustus  3, 2025, 12:23:08De luistermiddagjes!

6 september
27 september
11 oktober

Te Apeldoorn vanaf 12.00 uur.

Aanmeldingen tot dusver:

6 september

Fietser
Mmuetst
Jan aka Rowdy
HuubF
Tabcam
Ronbeo

27 september

Richi
Marcush

11 oktober

Geen

Natuurlijk gaan we muziekjes afspelen, vooral op de ATC modellen. Ik ben bezig met wat alternatieven, uitdagers. Een beetje in de hoek van de studio monitoren als ATC.

Hieronder zal bijna zeker aanwezig zijn de Revival audio Atalante 7 evo. Een monsterlijke kast met een 15" woofer, beetje formaat ATC scm150. Is het een poormans ATC? Ben wel benieuwd, de prijs is wel 60% lager dan van een scm150.

Zou leuk zijn als je komt, al dan niet met introducee. Lunch, drankjes en gezelligheid zijn inclusief en gratis natuurlijk. :)

Even een upje en stand van deelnemers. :)
Officieel dealer van o.a. ATC | Elipson | Eversolo | Fischer&Fischer | Gato-audio | Kensington MC cartridges | MoFi | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

+31 6 20 371 207

Church of Noise

Ik zou graag komen, ook al om eens een aantal leden 'in levende lijve' te zien, maar een rit van 3u enkel is wel écht pittig... 
Woonkamer:   Sonus Faber Cremona (L,R&C) |  B&W M-1 (S) |  Merovinger Monaco 53  |  Rythmik E15HP (x2)  |  Electrocompaniet AW180 (x2)  |  Marantz Cinema 30 + Dirac ART  |  nVidia Shield Pro  |  Sony UBP-X800M2  |  Bluesound Node 2i
Werkkamer:    Sonus Faber Electa Bi-Wiring  |  Michell Alecto Mono (x2)  |  Michell Argo HR & Hera  |  Michel Iso  |  Custom platenspeler  |  Bluesound Vault 2

Kurt

Idem dito hier.

brt

Ik verwacht een dezer weken de speelschema's van de voetballende kids en kan daarna ook een datum prikken.
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Fezz Titania EVO • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Audioquest • ViaBlue

addesmo

Onder voorbehoud, omdat het nog ver weg is qua datum, kom ik graag 11 oktober.

Tabcam

Citaat van: Church of Noise op augustus 10, 2025, 20:29:48Ik zou graag komen, ook al om eens een aantal leden 'in levende lijve' te zien, maar een rit van 3u enkel is wel écht pittig...
Het was het de vorige keren wel waard!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

AudioLaan

Citaat van: Tabcam op augustus 11, 2025, 14:20:00Het was het de vorige keren wel waard!

Doe mijn best om dat in de toekomst ook te laten zijn. Zodoende is het bijna zeker dat de 01 set van Zeiler audio er ook zal staan. 4 en 5 oktober staat deze set op de DAE, maar daar omheen te bewonderen bij mij. Het klinkt groots, dat beloof ik :)

https://www.zeiler.audio/

+31 6 20 371 207

fietser

Citaat van: AudioLaan op augustus 13, 2025, 17:35:58Doe mijn best om dat in de toekomst ook te laten zijn. Zodoende is het bijna zeker dat de 01 set van Zeiler audio er ook zal staan. 4 en 5 oktober staat deze set op de DAE, maar daar omheen te bewonderen bij mij. Het klinkt groots, dat beloof ik :)

https://www.zeiler.audio/

Mag ook wel voor de adviesprijs. Ben zeer benieuwd.

Mao

Wauw, die Zeiler luidspreker lijkt verdacht veel op de Gauss 3588 luidspreker. Die werd op de markt gezet als vervanging van de Altec 604 luidsprekers. Daar stonden er ik weet niet hoeveel van in USA als broadcast monitor. Je hoefde niet de kast te vervangen slechts de luidspreker te wisselen.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels
Slaapkamer: WiiM Amp plus, KEF C75 ( volledig gerestaureerd) bronnen via Roon +tv.

Contour

Ik denk dat er een 15 inch coaxial van BMS in zit:

https://www.bmsspeakers.com/index.php-123.html?id=bms_15cn680

Wellicht kun je zoiets dus ook zelf bouwen, met het passieve filter als de grootste uitdaging dan natuurlijk.

vanzomereng

Citaat van: Mao op augustus  8, 2025, 14:43:07Naar mijn idee zijn er niet zo gek veel Studio Monitoren fabrikanten,
Voor mij zijn de meest serieuze:

ATC /Genelec/JBL, en er zullen er nog best een paar meer zijn.

Me-Geithan is m.i.z. ook een groot studiomerk.
Levert zowel passief als actief
Hebben een studio en consumenten lijn
Hebben veel types met een cardioide afstraalgedrag

https://share.google/4g9lQ9ggcK79l0C48
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

AudioLaan

Citaat van: vanzomereng op augustus 16, 2025, 08:59:55Me-Geithan is m.i.z. ook een groot studiomerk.

Mooi merk inderdaad wat ik graag van dichtbij zou willen leren kennen. Het lijkt echter dat ze in NL niet vertegenwoordigd zijn. Of ik zoek niet goed.

+31 6 20 371 207

brt

Citaat van: vanzomereng op augustus 16, 2025, 08:59:55Me-Geithan is m.i.z. ook een groot studiomerk.

Ben het in mijn zoektocht naar actieve monitoren ook tegengekomen, maar ze zijn niet goedkoop. Esthetisch ook niet enorm geslaagd vind ik.

Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Fezz Titania EVO • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Audioquest • ViaBlue

Richi

Citaat van: AudioLaan op augustus 17, 2025, 12:48:05Mooi merk inderdaad wat ik graag van dichtbij zou willen leren kennen. Het lijkt echter dat ze in NL niet vertegenwoordigd zijn. Of ik zoek niet goed.
Volgens mij heeft @MAW dit merk thuis in gebruik in zijn studio.
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

Tabcam

Geithan lijkt alleen dealers in Duitsland te hebben, i.i.g. volgens hun eigen website. Ik zie wel een dealer nabij Osnabrück die zowel Geithan als ATC heeft :coffee:. De merken lijken wat dat betreft compatible.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

vanzomereng

Citaat van: AudioLaan op augustus 17, 2025, 12:48:05Mooi merk inderdaad wat ik graag van dichtbij zou willen leren kennen. Het lijkt echter dat ze in NL niet vertegenwoordigd zijn. Of ik zoek niet goed.

Vlgs mij hebben ze geen vertegenwoordiging in Nederland en qua uiterlijk, verdienen ze ook niet de hoofdprijs.  :(
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

Mao

.

In de pro audio hoek is het gangbaar dat hun goederen niet via een zeg maar importeur gaat. Ze halen er een schakel tussen uit verkopen als fabrikant rechstreek aan dealers wereldwijd of direct aan eindverbruikers.

Het is een Duitse fabrikant logisch dat ze dan in Duitsland wel wat dealers hebben zitten. Wellicht zoeken ze nog een vertegenwoordiging in Nederland of dealerschap. Wie weet iets voor jou.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels
Slaapkamer: WiiM Amp plus, KEF C75 ( volledig gerestaureerd) bronnen via Roon +tv.

brt

Als je een Duits studio merk dat niet in Nederland vertegenwoordigg is zou willen toevoegen zou ik voor KS Digital gaan. Wordt zonder uitzondering lyrisch gerecenseerd en is voor de meesten ook goed betaalbaar. En het klinkt goed!

Mao

Citaat van: brt op augustus 19, 2025, 11:29:26Als je een Duits studio merk dat niet in Nederland vertegenwoordigg is zou willen toevoegen zou ik voor KS Digital gaan. Wordt zonder uitzondering lyrisch gerecenseerd en is voor de meesten ook goed betaalbaar. En het klinkt goed!

Je hoeft het daarvoor niet eens voor naar Duitsland te gaan. Hier in Apeldoorn zit een fabrikant die een heel goed doordacht aktief luidsprekersysteem heeft gebouwd en productie klaar is. Heb vorig jaar met een groep Audio fanaten daar naar zitten luisteren klinkt echt goed en dat zeg ik niet snel. Heet KADaudio. Hij wil dacht ik niet zelf de verkoop ter hand nemen. Hij zei ik ben techneut van huis uit en geen commerciële man.

AudioLaan

Kad woont letterlijk om de hoek. Mooie producten hoor.

+31 6 20 371 207

brt

Citaat van: Mao op augustus 19, 2025, 14:32:16Je hoeft het daarvoor niet eens voor naar Duitsland te gaan. Hier in Apeldoorn zit

Dat moet dus wel, want Apeldoorn is geen Duitsland  :D

Tenminste, niet de laatste 80 jaar.

Verder ken ik zijn p
Citaat van: AudioLaan op augustus 19, 2025, 16:44:29Kad woont letterlijk om de hoek. Mooie producten hoor.

En KSD?