Het geluid van Laan

Gestart door AudioLaan, mei 5, 2022, 15:27:18

Vorige topic - Volgende topic

Leeuwarden

Citaat van: AudioLaan op juni  7, 2026, 20:02:46Een van de eersten waar ik donderdag was is TnW. Speciaal voor @Leeuwarden

In een vrij kleine ruimte stonden de speakers. Men demonstreerde de grote. Aangesloten op een McIntosch en de bron was een platenspeler met opera muziek. Even geluisterd en naast dat dit niet echt mijn genre is klonk het wat wollig. Een praatje zat er niet echt in, de heren zelf stonden nog niet echt aan zo leek het. Dus maar afgedropen.

Vrijdag had ik toch het gevoel nog even terug te moeten gaan, met zo'n niksverhaal kan ik natuurlijk niet terug naar NL. Dus zelf een TnW man aangesproken die me heel vriendelijk tekst en uitleg gaf. Vervolgens stelde hij me voor aan Wango Lee himself. Die vond het een eer dat ik belangstelling had voor hun nieuwe 60 jaar oude speakers om vervolgens in lachen uit te barsten. Uiteraard net zo hard meegelachen en ingegaan op zijn voorstel naar de speakers te luisteren. Tsja, weer opera muziek met weer dezelfde conclusie.

Een samenvatting van hun toelichting: In feite staan ze als een soort try out met prototypes in Wenen. Dat verklaart ook waarom de afwerking niet helemaal top was. De kasten zijn echt fraai, maar de kastafwerking is nog niet wat je mag verweachten in dit segment. Met input mede van deze show gaat de ontwikkeling verder en de verwachting is dat de release begin volgend jaar is. Een distributie netwerk is er nog niet. Prijsindicatie voor de kleine is in dollars 16k en de grote 50 a 60k.

Ik heb het visitekaartje van dhr. Lee en afgesproken om contact te houden over de voortgang. :)

Waardeer het enorm dat je zelfs twee keer bent gaan luisteren! Dank! :worship:
Het was helaas dus niet een overweldigende ervaring qua geluid. Wel gedurfd dat ze, min of meer, prototypes durfen neerzetten op een show waar de halve wereld op af komt! Ik had er veel van verwacht maar "wollig" is niet iets dat ik associeer met een dergelijk type speaker. Benieuwd of in de toekomst de audiowereld nog iets van ze gaat horen.
Nogmaals dank dat je bent gaan kijken en luisteren!

mmuetst

Zie ik ijzerkern spoelen in een high-end luidspreker ipv lucht spoelen? En snap de batterij condensatoren ook niet helemaal. Maar ach, als het goed klonk, wie maakt er zich verder druk over  :D.
Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.

ElpeeTwaalf

Nee je hebt gelijk, kernspoelen van een paar euro, weeratanden van 50 cent a''la Ali en dito caps.

mmuetst

Citaat van: ElpeeTwaalf op juni  7, 2026, 22:01:39Nee je hebt gelijk, kernspoelen van een paar euro, weeratanden van 50 cent a''la Ali en dito caps.
Maar misschien was dit een compensatie filter, niet in het signaal pad? Bijzonder blijft het wel  ;D
Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.

AudioLaan

Eversolo.

Erg druk hier. Veel Chinese juffen met Eversolo shirt aan die Amerikaanse heren, die harder praten dan nodig, uitleg geven.

Nou ja, ik heb me er wat tussen gefriemeld en toch nog een indruk kunnen krijgen.

De T10 stond er en ook een C10 superclock. En twee nieuwe eindversterkers. En de gen2 dmp a8 en deze als ME met een cd-rom loopwerk.
Officieel dealer van o.a. ATC | Elipson | Eversolo | Fischer&Fischer | Gato-audio | JBL premium | Kensington MC cartridges | MoFi | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

+31 6 20 371 207 ook whatsapp
https://www.audiolaan.nl/

AudioLaan

En:
Officieel dealer van o.a. ATC | Elipson | Eversolo | Fischer&Fischer | Gato-audio | JBL premium | Kensington MC cartridges | MoFi | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

AudioLaan

En:

AudioLaan

Citaat van: Leeuwarden op juni  7, 2026, 21:53:44Waardeer het enorm dat je zelfs twee keer bent gaan luisteren! Dank! :worship:
Het was helaas dus niet een overweldigende ervaring qua geluid. Wel gedurfd dat ze, min of meer, prototypes durfen neerzetten op een show waar de halve wereld op af komt! Ik had er veel van verwacht maar "wollig" is niet iets dat ik associeer met een dergelijk type speaker. Benieuwd of in de toekomst de audiowereld nog iets van ze gaat horen.

Ach, het geluid pakte me niet gelijk. Zegt verder weinig tot niks. Ik heb zoveel mooi spul klote horen klinken daar. Soms vraag je je af waarom ze dit doen.

De ergste was deze: 3,2 miljoen.

mmuetst

Als ik die opbouw zie, voeding en audio goed gescheiden, dan wordt ik blij hoe ze dit gebouwd hebben. Misschien wordt Eversolo alsnog geaccepteerd in de high-end wereld.

mmuetst

Citaat van: AudioLaan op juni  7, 2026, 22:38:25Ach, het geluid pakte me niet gelijk. Zegt verder weinig tot niks. Ik heb zoveel mooi spul klote horen klinken daar. Soms vraag je je af waarom ze dit doen.

De ergste was deze: 3,2 miljoen.
Kun je tijdens het WK niet zeggen dat je geen toeter hebt. Of het een blije is?...    ;).

AudioLaan

Citaat van: mmuetst op juni  7, 2026, 22:41:43Kun je tijdens het WK niet zeggen dat je geen toeter hebt. Of het een blije is?...    ;).

Ze deden me aan een vuvuzela denken om in wk termen te blijven. Ook was ik bang erin gezogen te worden. Stel je voor dat GE aerospace erachter zit..

mmuetst

Ook duidelijk te zien op de foto dat de personen die belangstelling hebben 3 op de 4 toch een rugzakje hebben  :D.

Richi

Leuke verslagen Mark! Zeer gewaardeerd.
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Kenwood KT-7020 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

Mao

Imposante verschijning de "K2" van JBL. Daar heb je toch zeker ook de K2 versterker van Crown voor nodig de luidsprekers in beweging te krijgen. Helaas heb ik die net verkocht.

Denk toch zeker dat deze nieuwe kasten richting 100.000 Euro gaan immers Malaku is de helft. De "oude" K2 was immers ook rond die prijs. Zo te zien hebben ze bij JBL geen afscheid kunnen nemen van de 4350. Nu je toch dealer bent van JBL neem je hier ook een setje van de 20e ?
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels
Slaapkamer: WiiM Amp plus, KEF C75 ( volledig gerestaureerd) bronnen via Roon +tv.

RZeemering

Citaat van: mmuetst op juni  7, 2026, 22:39:36Als ik die opbouw zie, voeding en audio goed gescheiden, dan wordt ik blij hoe ze dit gebouwd hebben. Misschien wordt Eversolo alsnog geaccepteerd in de high-end wereld.
Ze lijken een beetje Auralic over te nemen wat dat betreft...
Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

blue-eyes

Altijd al gezegd, JBL en Mark Levinson :D (wellicht het setje wat mij het meest bekoorde van wat ik heb gehad)
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

vanzomereng

Citaat van: mmuetst op juni  7, 2026, 22:39:36Als ik die opbouw zie, voeding en audio goed gescheiden, dan wordt ik blij hoe ze dit gebouwd hebben. Misschien wordt Eversolo alsnog geaccepteerd in de high-end wereld.
Zeg niets, ik ben ook goed gebouwd maar heb niks te zoeken in hogere kringen. ???
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

vanzomereng

By the way, ben wel gecharmeerd van de Eversolo All-

https://share.google/jF07OUhnmu74DHZxt
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

ElpeeTwaalf

Citaat van: Mao op juni  8, 2026, 05:37:47Imposante verschijning de "K2" van JBL. Daar heb je toch zeker ook de K2 versterker van Crown voor nodig de luidsprekers in beweging te krijgen. Helaas heb ik die net verkocht.

Denk toch zeker dat deze nieuwe kasten richting 100.000 Euro gaan immers Malaku is de helft. De "oude" K2 was immers ook rond die prijs. Zo te zien hebben ze bij JBL geen afscheid kunnen nemen van de 4350. Nu je toch dealer bent van JBL neem je hier ook een setje van de 20e ?

Ok op de foto stond de crossover van K2 maar de grote speakers waren de Everests.

Mao

Is toch zeer interessant om te zien die Everest met de 2x15.

Ik heb altijd al een mijn vraagtekens gesteld dat bij grote luidsprekers een 15" of 12" en er boven meteen een compressie driver/hoorn combinatie wat niet echt lekker klinkt. Zeker niet op een wat luider niveau. Met de komst van de Bi radiale hoorns is dat stukken beter geworden maar dan toch. De 4350 heeft een 12" middenluidspreker en de 4" compressie driver wordt hoger ingezet dan hij zou kunnen prima dus. De Everest, oude, had geen middentoner als luidspreker maar ging vanaf de laagluidspreker meteen verder met de compressie driver.
Het verbaasd mij dat ze nu toch weer middentoon luidsprekers hebben ingezet, 2 maar liefst, en daar boven pas de compressie driver. Net als het 4350 concept.

Dat wisselfilter met die berg aan condensatoren heb ik meer gezien, wat ik er van bergepen heb is dat condensatoren met een lage capaciteit beter en sneller zijn. Nu Vele kleintjes maken ook 1 grote. Of dat het verhaal erachter is zou ik niet weten.

Ja dan die tweeter, nou ja het zijn 2 compressie drivers die samen op 1 hoorn moeten vandaar dat ingewikkelde tussen stuk. Wordt in deze gewoon Manifold genoemd. Ziet er grapig uit maar in de P.A. techniek is dat gesneden koek. Heb ze gehad waar 4 van die drivers op zaten, heel bouwwerk.

Ben benieuwd hoe het klinkt hopelijk gaan ze er ook een custombuild electronisch wisselfilter bij verkopen om het aktief aan te sturen.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels
Slaapkamer: WiiM Amp plus, KEF C75 ( volledig gerestaureerd) bronnen via Roon +tv.

AudioLaan

Klipsch Ojas ko-r2

Bij het pad naar de hoofdingang stond een dubbele zeecontainer. Met airco, dat wel. Binnen was de beursprimeur van Klipsch opgesteld, in samenwerking met designer Ojas totstand gekomen. Een importeur waar we mee optrokken had het er over. Hij was er zeer van gecharmeerd, overwoog ze aan te schaffen en toonde me een foto. Op mijn vraag wat zijn vrouw van twee van die frietsnijders in de woonkamer zou vinden had hij nog geen antwoord.

De container stond voor de biertent, dus voordat we die afslag namen aan het einde van vrijdag, toch even de container ingegaan. Tsja, wel bijzonder en voor lieden met een Klipsch fetish een begrijpelijke keus voor 13k.

https://www.klipsch.com/uk/products/ojas-ko-r2-2-way-multisectoral-loudspeaker

AudioLaan

Citaat van: Mao op juni  8, 2026, 05:37:47Imposante verschijning de "K2" van JBL. Daar heb je toch zeker ook de K2 versterker van Crown voor nodig de luidsprekers in beweging te krijgen. Helaas heb ik die net verkocht.

Theoretisch kan ik de Summit lijn opnemen. In praktijk zal het voorlopig bij de JBL studio 620 blijven. :)

Belangstellenden voor Summit nodig ik van harte uit om samen naar Almere te gaan. Daar staan ze allemaal demoklaar. :)

AudioLaan

Citaat van: Leeuwarden op juni  7, 2026, 21:53:44Waardeer het enorm dat je zelfs twee keer bent gaan luisteren! Dank! :worship:

Kleine aanvulling op de prijsindicatie die ik doorgaf, die is in dollars. Nu zijn er diverse dollars en de HongKong dollar doet 11 eurocent. Voor het geval dat men aan USD denkt.. :)

mmuetst

Als er Altec Lansing op die Klipsch had gestaan dan had ik het ook geloofd.

AudioLaan

Citaat van: mmuetst op juni  8, 2026, 19:52:50Als er Altec Lansing op die Klipsch had gestaan dan had ik het ook geloofd.

Precies, ik ook.