Het geluid van Laan

Gestart door AudioLaan, mei 5, 2022, 15:27:18

Vorige topic - Volgende topic

Richi

Citaat van: AudioLaan op mei 26, 2026, 15:19:46Echte womanizers :) Maar ze rocken echt!
'rocken' omdat ze van natuursteen worden gemaakt? Las ik dat nu goed op hun site?
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • PlayStation 5 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • 3 JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Philips BDP-9700 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

AudioLaan

Citaat van: Richi op mei 26, 2026, 16:07:58'rocken' omdat ze van natuursteen worden gemaakt? Las ik dat nu goed op hun site?

Daar lijkt wel een verband tussen te zitten. En een leuke woordspeling. :)
Officieel dealer van o.a. ATC | Audio Research | Elipson | Eversolo | Fischer&Fischer | Gato-audio | JBL premium | Kensington MC cartridges | MoFi | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

+31 6 20 371 207 ook whatsapp
https://www.audiolaan.nl/

CinéHome

Maakt toch niet uit... ik bouw dan wel met mdf, maar zorg voor de liefhebbers dat er voldoende Rockwoll in zit. :D

Wel bijzondere dingen!
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
"High to mid end hifi aan real world" prijzen
Home to A*BNB - A*Brand NewBox
Actieve speakers, subs en versterkers op maat. PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston, M&K Sound, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject Audio, JBL, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.

AudioLaan

Ja, wel bijzonder. Ze klinken een keer niet zoals ze eruit zien. Steengoed gewoon!
Officieel dealer van o.a. ATC | Audio Research | Elipson | Eversolo | Fischer&Fischer | Gato-audio | JBL premium | Kensington MC cartridges | MoFi | Musical Fidelity Nu Vista |  Norstone | PlixiR | Pro-Ject | Revival Audio | Roboli design | Triangle hifi | Ultrafide | YBA | Wiim

AudioLaan

Wat ik ook bijzonder vind, maar dat is meer een gevoel, er staat wat versteende modder voor je te spelen dat een half miljard jaar onder de grond gezeten heeft. Tot iemand het uit een groeve heeft gehaald om er plakjes van te zagen. En er een speaker van te maken. Onbewerkt min of meer, gewoon as it is. Vandaar de natuurlijke klank natuurlijk. :)

CinéHome

Ok... maar misschien toch wat gedateerd?😜
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
"High to mid end hifi aan real world" prijzen
Home to A*BNB - A*Brand NewBox
Actieve speakers, subs en versterkers op maat. PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston, M&K Sound, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject Audio, JBL, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.

AudioLaan

Je bent zelf gedateerd.  :tounge2:

mmuetst

Bij deze luidspreker krijg ik wel een beetje het Ome Willem gevoel, deze luidspreker op deze luidspreker en zo klim ik naar boven  :D.
Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.

Church of Noise

Moet je wel zorgen dat je na de scheiding nog 96k over hebt, lijkt het  :ph34r:
Woonkamer:   Sonus Faber Cremona (L,R&C) |  B&W M-1 (S) |  Merovinger Monaco 53  |  Rythmik E15HP (x2)  |  Electrocompaniet AW180 (x2)  |  Marantz Cinema 30 + Dirac ART  |  nVidia Shield Pro  |  Sony UBP-X800M2  |  Bluesound Node 2i
Werkkamer:    Sonus Faber Electa Bi-Wiring  |  Michell Alecto Mono (x2)  |  Michell Argo HR & Hera  |  Michel Iso  |  Custom platenspeler  |  Chord Hugo TT  |  Audio Analogue Paganini  |  Bluesound Vault 2

AudioLaan

Citaat van: mmuetst op mei 26, 2026, 21:19:16Bij deze luidspreker krijg ik wel een beetje het Ome Willem gevoel, deze luidspreker op deze luidspreker en zo klim ik naar boven  :D.

Al was het alleen maar omdat de blokjes samen 283kg zijn..

Maximus_Aurelius

Regelmatig gehoord Fischer & Fischer en dit zijn zeer fraaie luidsprekers.
Hier in NL erg ondergewaardeerd want mits goed aangestuurd krijg je een zeer muzikale speaker voor terug.
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

Church of Noise

Citaat van: AudioLaan op mei 26, 2026, 23:15:32Al was het alleen maar omdat de blokjes samen 283kg zijn..
Vanuit dat perspectief zijn die Zeilers nog best bescheiden te noemen...  :sly:
Woonkamer:   Sonus Faber Cremona (L,R&C) |  B&W M-1 (S) |  Merovinger Monaco 53  |  Rythmik E15HP (x2)  |  Electrocompaniet AW180 (x2)  |  Marantz Cinema 30 + Dirac ART  |  nVidia Shield Pro  |  Sony UBP-X800M2  |  Bluesound Node 2i
Werkkamer:    Sonus Faber Electa Bi-Wiring  |  Michell Alecto Mono (x2)  |  Michell Argo HR & Hera  |  Michel Iso  |  Custom platenspeler  |  Chord Hugo TT  |  Audio Analogue Paganini  |  Bluesound Vault 2

AudioLaan

Citaat van: Maximus_Aurelius op mei 26, 2026, 23:18:19Regelmatig gehoord Fischer & Fischer en dit zijn zeer fraaie luidsprekers.
Hier in NL erg ondergewaardeerd want mits goed aangestuurd krijg je een zeer muzikale speaker voor terug.

Ja precies! Ondergewaardeerd weet ik niet, onbekend zondermeer.

AudioLaan

Citaat van: Church of Noise op mei 26, 2026, 23:31:08Vanuit dat perspectief zijn die Zeilers nog best bescheiden te noemen...  :sly:

Qua gewicht zeker. Toch is de 1000.1 slechts 1.56 mtr. hoog, dus dat valt best mee. Prijs is per paar, dus bij een scheiding hoef je nog geen 50k af te tikken.

Leeuwarden

Je zou er bijna voor gaan scheiden...  :nopompom:

AudioLaan

Komende dagen eens verdiepen in de Highend Wien. Ik ben er donderdagmiddag en vrijdag en het is best groot geloof ik. Dus even een gerichte selectie maken.

Natuurlijk even koeken bij audio tuning. En van Audel zoveel mailtjes gehad dat ik moest langs komen, dat ik dat maar ga doen. Verder Harman. Met name JBL is wel interessant, ze komen met veel nieuws tussen de goedkope en hele dure lijn. En Audio Research. Voor dat merk heb ik een zwak en wie weet is dat een mooie aanvulling aan de bovenkant van mijn aanbod. De NL importeur staat ervoor open weet ik inmiddels, dus dat scheelt.

Ik heb er zin in en ook om zaterdag afsluitend eens door Wenen te slenteren met madame. Zal mijn best doen hier een verslagje te posten. :)

Spijkie

Een verslagje zou ik erg leuk vinden :colgate: , je hebt zoveel mooie merken in je palet zitten dat het bijna onmogelijk is lijkt me om ze allemaal te bezoeken op de show. Of staan ze er niet allemaal ?

Ik ben met name benieuwd of er echt iets nieuws aankomt. Veel plezier alvast !
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

AudioLaan

Veel merken die ik heb zijn niet in Wenen. Schijnbaar valt de move van Munchen naar Wenen niet overal lekker. :)

Maximus_Aurelius

Citaat van: AudioLaan op mei 28, 2026, 08:28:56Veel merken die ik heb zijn niet in Wenen. Schijnbaar valt de move van Munchen naar Wenen niet overal lekker. :)

Hier idem dat ik wat merken zie die er niet staan. O.a. Nagra.
Vorig jaar ook niet op de laatste editie in MUC. Zeiden toen deze slaan we over en volgend jaar zijn we present met verassing.
Jammer.

Weet wel dat Wenen vrij snel volgeboekt was, in januari was alles al vergeven en dat was nog nooit eerder gebeurd.
Misschien heeft het daar ook mee te maken dat er merken zijn die te laat waren.

Er is zijn nog hifi deluxe Wien, ik zeg zelf liever Wien.
En https://www.viennasoundfest.com/

Laatste is op hetzelfde terrein. Ga er ook heen dit voor Vinnie Rossi en AudioNostrum.

Veel plezier in Wien, mooie stad.
P.s must see is Schōnbrunn.

Ik heb een geluk heb alles gezien van Wien. Zondag ga ik wel naar Schōnnbrunn omdat mijn vriendin het nog niet gezien heeft.
Ik had altijd geluk want er woont een tante van mij die er geboren en getogen is en nu geniet van haar oude dag in een mooi senioren apartement.
🎶🎶🎶
Muziek is kunst, kunst moet voor iedereen bereikbaar zijn, anders is het elitair!!

🎶🎶🎶

Leeuwarden

Als je er dan toch bent is het een goed idee om even in kamers 3.55 & 3.61 te kijken. Alles aandachtig in je op te nemen en hier uitgebreid verslag van doen. Al was het alleen maar om mijn nieuwsgierigheid te bevredigen...

https://tnwaudio.com/news/f/tw-audio-limited-unveils-the-global-launch-of-the-v-series

Mao

Wel grapig allemaal uiteindelijk gaat het erom hoe jij het ervaart als luisteraar. Probleem wat ik ervaar is dat het een komen en gaan is van merken. En allemaal beweren en denken ze het ultieme geluid gevonden te hebben. Kijk alleen al naar de fabrikanten die in Nederland luidsprekers bouwen waarvan je nauwelijks van gehoord hebt. Heb er afgelopen jaar al een stuk of wat de reveu laten passeren en gehoord. Heel ambitieus allemaal maar persoonlijk ga ik niet mijn geld investeren in die exoten. Als je er van af wil krijg je er een fooi voor. Neemt niet weg dat het leuk is er naar te luisteren er is gewoon erg veel in deze klasse wat goed klinkt. Mijn strijd blijf nog steeds onbeslist of ATC of JBL de laatste uiteraard niet de MediaMarkt collectie al verbaas ik mij erover hoe goed voor het geld die dingen klinken.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels
Slaapkamer: WiiM Amp plus, KEF C75 ( volledig gerestaureerd) bronnen via Roon +tv.

Leeuwarden

Mijn interesse ligt in het feit dat ze het anders doen dan andere fabrikanten. Aangezien ik niet in de gelegenheid ben om te gaan luisteren of hun oplossing de moeite waard is, rest mij niets ander dan Audiolaan de strenge opdracht te geven een en ander kritisch te gaan beluisteren en bekijken en uitgebreid verslag te doen. Misschien neemt ie het wel in zijn assortiment op en is hij me eeuwig dankbaar dat ik hem erop heb gewezen...

Mao

Wat is gelezen heb op jou link is het in eerste instantie oude wijn in nieuwe fles. Het is alleen verpakt in mooie woorden. De basis heeft hier ook in Nederland gestaan op alle spoorweg stations. Voordeel nu is dat natuurlijk de luidsprekers stukken beter zijn maar het principe is voor mij op eerste gezicht niet unkiek spelen met kolomluidspreker.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels
Slaapkamer: WiiM Amp plus, KEF C75 ( volledig gerestaureerd) bronnen via Roon +tv.

AudioLaan

Citaat van: Mao op mei 28, 2026, 14:00:59Wel grapig allemaal uiteindelijk gaat het erom hoe jij het ervaart als luisteraar. Probleem wat ik ervaar is dat het een komen en gaan is van merken. En allemaal beweren en denken ze het ultieme geluid gevonden te hebben. Kijk alleen al naar de fabrikanten die in Nederland luidsprekers bouwen waarvan je nauwelijks van gehoord hebt. Heb er afgelopen jaar al een stuk of wat de reveu laten passeren en gehoord. Heel ambitieus allemaal maar persoonlijk ga ik niet mijn geld investeren in die exoten. Als je er van af wil krijg je er een fooi voor. Neemt niet weg dat het leuk is er naar te luisteren er is gewoon erg veel in deze klasse wat goed klinkt. Mijn strijd blijf nog steeds onbeslist of ATC of JBL de laatste uiteraard niet de MediaMarkt collectie al verbaas ik mij erover hoe goed voor het geld die dingen klinken.

ATC of JBL? Laat ik nou dealer van allebei zijn..  :colgate:

AudioLaan

Citaat van: Leeuwarden op mei 28, 2026, 14:10:36Mijn interesse ligt in het feit dat ze het anders doen dan andere fabrikanten. Aangezien ik niet in de gelegenheid ben om te gaan luisteren of hun oplossing de moeite waard is, rest mij niets ander dan Audiolaan de strenge opdracht te geven een en ander kritisch te gaan beluisteren en bekijken en uitgebreid verslag te doen. Misschien neemt ie het wel in zijn assortiment op en is hij me eeuwig dankbaar dat ik hem erop heb gewezen...

Nou, ik ga ff kieken hoor! Wat ik nergens uithaal, is hoe je aan deze speakers komt als je ze zou willen hebben.