Mmuetst mancave en hoe het is begonnen

Gestart door mmuetst, februari 14, 2022, 21:34:35

Vorige topic - Volgende topic

vanzomereng

Jammer dat je carriere bij het waterschap, in het water is gevallen maar nu een nieuwe baan met nieuwe kansen, nieuwe uitdagingen en nieuwe collega's.
Veel plezier en suc6  :pompom:
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

fietser

Veel succes in je nieuwe baan.

mmuetst

Gisteren hadden we visite en Peter wilde mijn set wel even horen (konden de dames lekker ongestoord met elkaar babbelen). Hij wilde een nummer van Beny Rivers, Where the hurt lives. Ik kon het eerst niet vinden, maar toen kwam dit nummer naar boven. Geen albums en ik moet zeggen klonk wel lekker. Maar is dit nu AI muziek?
Er is ook een Benny Rivers (met dubbel N). Moet niet gekker worden  ;)
Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.

brt

Volgens mij kun je in Tidal AI content uitschakelen, dus dan weet je het ;)
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

mmuetst

Citaat van: brt op augustus 30, 2026, 12:20:31Volgens mij kun je in Tidal AI content uitschakelen, dus dan weet je het ;)
Als het goed is hangt Tidal er ook een label aan dat het AI muziek is. Echter weet ik niet doe dat label er uit moet zien? Bij dit nummer zie ik wel een wit vierkantje met een hoofdletter "E" geen idee wat dat inhoudt.
Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.

mmuetst

Ondanks dat dit een vage artiest is, is het geen AI want dan zet Tidal er een AI tag naast het nummer. De "E" staat na zoeken voor Explicit en een M symbool voor Max (MQA).
Goed om te lezen dat Tidal geen geld uitkeert aan AI muziek. Ik vind het wel een lekker nummer, dus heb het opgenomen in mijn collectie "lekkere blues".

brt

Citaat van: mmuetst op augustus 30, 2026, 12:39:07Als het goed is hangt Tidal er ook een label aan dat het AI muziek is. Echter weet ik niet doe dat label er uit moet zien? Bij dit nummer zie ik wel een wit vierkantje met een hoofdletter "E" geen idee wat dat inhoudt.

Volgens mij is de E van explicit, oftewel groffe teksten.
Ik weet ook niet hoe het AI label eruit ziet, ik check nieuwe muziek via bekende sites en forums en weet dan dat het om echte artiesten gaat, dus voor mij is AI niet zo'n dingetje.
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

vanzomereng

Citaat van: brt op augustus 30, 2026, 12:58:41Volgens mij is de E van explicit, oftewel groffe teksten.

Ach na zoveel jaren hier op het forum, zijn we dit wel gewend.  :D
Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

gerard123

Als mij op mijn werk wordt gevraagd om een grove schatting zeg ik altijd: 100 uur, klootzak.
Ik heb al heel vaak naar de Toccata en Fuga in d-moll geluisterd, maar sinds de laatste software update van mijn streamer hoor ik pas dat er een kerkorgel meespeelt.

ElpeeTwaalf

Citaat van: mmuetst op augustus 30, 2026, 12:05:22Gisteren hadden we visite en Peter wilde mijn set wel even horen (konden de dames lekker ongestoord met elkaar babbelen). Hij wilde een nummer van Beny Rivers, Where the hurt lives. Ik kon het eerst niet vinden, maar toen kwam dit nummer naar boven. Geen albums en ik moet zeggen klonk wel lekker. Maar is dit nu AI muziek?
Er is ook een Benny Rivers (met dubbel N). Moet niet gekker worden  ;)

Je hoort het binnen 0.5s aan de stem, 100% AI en heel erg zelfs.
AI muziek klinkt als alle echte artiesten die soortgelijke muziek maken laten overlappen, door dezelfde autotune halen en zwaar downsamplen :D
Gek dat Qobuz het dan weer niet als AI markeert.

mmuetst

Citaat van: ElpeeTwaalf op augustus 30, 2026, 15:05:07Je hoort het binnen 0.5s aan de stem, 100% AI en heel erg zelfs.
AI muziek klinkt als alle echte artiesten die soortgelijke muziek maken laten overlappen, door dezelfde autotune halen en zwaar downsamplen :D
Gek dat Qobuz het dan weer niet als AI markeert.
Maar ook Tidal markeert het niet als AI. Dus....

RZeemering

Je kunt het ook gewoon aan AI vragen of het AI is ;)

Benny Rivers is an AI-generated artist created to produce music inspired by mid-20th century blues and Southern soul. The project has gained popularity with singles like "Step by Step in Time," which topped charts despite the artist not being a real person.
 Apple
 mitzibpromotions.com
Overview of Benny Rivers
Benny Rivers is an AI-generated artist designed to create music that draws inspiration from mid-20th century blues and Southern soul. This innovative project has gained significant attention in the music industry.
Popularity and Music Releases
Key Singles and Albums
"Step by Step in Time": This single topped Billboard's Hot Digital Songs chart in 2026.
Debut Album: Titled "Where the Hurt Lives," it has also made its mark on the Billboard blues chart and has been recognized in Europe.
Streaming Success
Benny Rivers' music has achieved impressive streaming numbers, with "Step by Step in Time" accumulating over three million plays on Spotify shortly after its release.
Nature of the Artist
Benny Rivers does not exist as a human artist; instead, he is a product of algorithms and AI technology. The music, visuals, and persona associated with Benny Rivers are all generated by artificial intelligence, specifically using a platform called Suno. This raises discussions about the implications of AI in the music industry, particularly regarding the authenticity of musical expression.
Aparte stroomgroep, Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Grimm TPR XLR interlinks, Magnepan 20.1 + Xanadu DS30 luidsprekers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

RZeemering

Beny Rivers lijkt volgens mij Ai niet te bestaan. Dus ik denk dat AI ergens een foutje heeft gemaakt in het uploaden bij Tidal en er Beny van heeft gemaakt
Aparte stroomgroep, Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Grimm TPR XLR interlinks, Magnepan 20.1 + Xanadu DS30 luidsprekers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins

brt

Best menselijk van AI, al die foutjes

vanzomereng

Citaat van: brt op september  1, 2026, 09:02:19Best menselijk van AI, al die foutjes

:notify:  haha....

Ik heb een documentaire gezien, hoogstandje qua techniek en AI in China, waarbij robots in een klaslokaal onderwijs krijgen van een andere robot.
Ik vind dat we technische ontwikkelingen moeten omarmen maar soms als ik dit soort beelden zie, krijg ik soms een onheimlich gevoel.

Je zult hier op het HT-forum maar eens een PB ontvangen, dat iemand bij je op luister bezoek wilt komen en dat n.a.v. dit, een paar dagen later een robot voor je deur staat.  ???

MarKath

Citaat van: vanzomereng op september  1, 2026, 09:32:26:notify:  haha....

Ik heb een documentaire gezien, hoogstandje qua techniek en AI in China, waarbij robots in een klaslokaal onderwijs krijgen van een andere robot.
Ik vind dat we technische ontwikkelingen moeten omarmen maar soms als ik dit soort beelden zie, krijg ik soms een onheimlich gevoel.

Je zult hier op het HT-forum maar eens een PB ontvangen, dat iemand bij je op luister bezoek wilt komen en dat n.a.v. dit, een paar dagen later een robot voor je deur staat.  ???

Ja, en die is komen aanrijden in een zelfrijdende Tesla.
The Diapason Adamantes III is a very good do-it-all 'speaker: jazz, blues, classical, pop...they can play everything with gusto. They are meant for a mature audiophile, a kind of guy who has healed from his AUDIOPHILIA NERVOSA crisis and now concentrates on Music only.

Ralf67

Alleen parkeren was nog een dingetje met de tesla :D 

RZeemering

Citaat van: vanzomereng op september  1, 2026, 09:32:26:notify:  haha....

Als die robot wel objectief kan luisteren ;)

mmuetst

Mijn eerste week bij Meander MC zit er op. Veel nieuwe indrukken opgedaan. Ben samen met nog 100 nieuwe collega's begonnen. 1 september. Volle bak dus. Er zitten natuurlijk veel co-schappen tussen. Samen met mijn andere nieuwe IT collega gelijk al een probleem kunnen oplossen. Volgende week OV stakingen, dat niet handig als je naar kantoor wilt gaan om ingewerkt te worden.

mmuetst

Ik zit lekker in mijn mancave te luisteren naar een aantal albums van Sarah Jarosz (heerlijke opnames) en zit me te bedenken welke systemen ik bij andere mensen gehoord heb die veel indruk hebben gemaakt. Het systeem van @DofN sowieso, heerlijke set zowel met als zonder BACCH van kunnen genieten. Dan de de set van @brt, dit is tot nu toe de lekkerste set met luidsprekers in een doosje die ik heb gehoord bij luistersessie bij forum leden. Zelfs lekkerdere dan mijn eigen Mofi's in mijn eigen mancave. De panelen bij @Peerless Monster zeer fraai, maar een beetje te terughoudend voor mij, mag wel wat meer actie (let wel, is mijn smaak). Dit zijn de luistersessie die voor mij er echt uitschieten. Wil niet zeggen dat de andere luistersessies slecht waren, maar deze waren bijzonder goed.