Mmuetst mancave en hoe het is begonnen

Gestart door mmuetst, februari 14, 2022, 21:34:35

Vorige topic - Volgende topic

mmuetst

Even weer tijd voor een beetje humor. Zit ik lekker in mijn mancave. Op de draaitafel het eerste nummer van Blue Train John Coltrane, komt mijn lief de mancave binnen om haar net bestelde shampoo op te ruimen. Haar letterlijke woorden "tering hé, niet normaal". Nu ken ik tering als het geluid van een Haagse deurbel, en dat is nu zo vreemd, ze is echt Utrechtse  :D
Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.

mmuetst

Omdat het een trend is, ben ik ook maar gaan schuiven met mijn Mofi's. Geen goed idee...72Kg per stuk en de warmte die toch ook nu in de mancave hangt...het is topsport...ben kapot  :D
Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.

sschot

Citaat van: mmuetst op augustus  5, 2026, 22:25:51Omdat het een trend is, ben ik ook maar gaan schuiven met mijn Mofi's. Geen goed idee...72Kg per stuk en de warmte die toch ook nu in de mancave hangt...het is topsport...ben kapot  :D

Maar wel tevreden? En deur lekker open zetten, waait het ff goed door
TEAC AP-701 | Holo Audio Senete KTE | DAC | Streamer | Acoustic Energy AE509

mmuetst

Citaat van: sschot op augustus  5, 2026, 22:26:25Maar wel tevreden? En deur lekker open zetten, waait het ff goed door
Nee geen goed idee....muggen! En met al dat hout zie je ze niet zitten  :D. Zit je net helemaal lekker in je muziek, zit er zo'n zoemer om je oren. En de volgende dag die jeuk. Dan maar wat warmer.

mmuetst

Citaat van: sschot op augustus  5, 2026, 22:26:25Maar wel tevreden?
Ik was van dag 1 al heel blij met mijn Mofi's. Maar ben na dat Mark ze bij mij heeft afgeleverd nooit aan het schuiven geweest. Wel in en uit draaien dat wel. Ik heb ze nu wat meer naar achter gezet. De ruimte is niet helemaal ideaal en dan vooral in het laag op de luisterplek. Met grote luidsprekers (zoals mijn Translators die ik vroeger had) merkte ik dat ook dat plaatsing lastiger is dan met kleine monitoren. Weet niet hoe jij dat ervaart? Ik heb nog monitoren staan in de mancave en het valt mij op dat deze veel makkelijker te plaatsen zijn. Uiteindelijk gaat het er om dat ik van muziek kan genieten. Is voor mij een uitlaatklep. En vooral na alle gebeurtenissen kan ik een avond relaxed muziek luisteren zeer waarderen.

sschot

Citaat van: mmuetst op augustus  5, 2026, 22:50:28Weet niet hoe jij dat ervaart?

Ik heb de AE-509 mede gekozen omdat ze bekend staan dat ze makkelijk te plaatsen zijn. Tot op heden heb ik daar ook geen last van, maar ze zijn gelukkig maar een fractie van het gewicht van jouw Mofi's.

Echter nu ik veel tijd aan meten met REW, plaatsing, PEQ filters en fase heb besteed, ben ik ZEER tevreden.

Ik denk dat een meting en AI je erg goed kunnen helpen mbt de plaatsing in de ruimte, zeker als je alle maten netjes in AI invoert, dus luisterruimte lxbxh maar ook wat er staat, hoe groot, welke ls, welke afstanden van de wanden en achterwand en de toe in...... Krijg je het ook warm van, alhoewel fysiek minder zwaar :-)
TEAC AP-701 | Holo Audio Senete KTE | DAC | Streamer | Acoustic Energy AE509

Spijkie

Zou het kunnen dat je met van die hondjes eronder een goed beeld krijgt van wat de plaatsing doet ? Ookal is het geen ideale ondergrond ?
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

brt

Citaat van: Spijkie op Gisteren om 07:28:57Zou het kunnen dat je met van die hondjes eronder een goed beeld krijgt van wat de plaatsing doet ? Ookal is het geen ideale ondergrond ?

Los van de ondergrond scheelt dat aanzienlijk in hoogte. Dat zijn twee best wel belangrijke aspecten die invloed hebben op de sound.

Ik zou dan idd met een doek of vilt eronder experimenteren.
Paradigm Persona 3F • TEAC AP-701 • TEAC UD-701n • Melody Pro88 mk2 • PS Audio Stellar PowerPlant P3 • Kabels van Audioquest en ViaBlue

RZeemering

En krijg deze luidsprekers maar eens op hondjes... niet te tillen... een handdoek eronder is makkelijker te doen inderdaad
Aparte stroomgroep, Plixir Elite BAC 1500 MKI, Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Denafrips Athena 12th voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 + Xanadu DS30 luidsprekers. En het belangrijkste: akoestische aanpassingen.
"It's expensive for a stereo, it's cheap for a Time Machine"
"Listening to music is perhaps the greatest and most profound source of happiness I have ever known."- Henry Rollins