Mmuetst mancave en hoe het is begonnen

Gestart door mmuetst, februari 14, 2022, 21:34:35

Vorige topic - Volgende topic

Tabcam

Citaat van: mmuetst op november  5, 2022, 11:03:11
Bedankt Douwe voor je verslag. De luidsprekers waren anders in volgorde: eerst stonden de Translator Reflexion aangesloten, daarna zijn we overgestapt naar de OLS Lotus II
Was er al een beetje bang voor, maar meende de juiste van de foto te herkennen :wacko:. Heb het in het verslag aangepast :angel:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

mmuetst

Vandaag mijn V-vox Habari Sound-Cylinders aangesloten op de Cayin versterker. Mooie combinatie.
Toch wel mooi dat zo'n rioolbuis goed kan klinken  :D
Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.

AudioEnZo

Riool-audio, beter gaat het niet worden :D

Volgens mij staat op mijn werk in een van de kantoren een setje hele oude V-Vox luidsprekers. Zal morgen eens kijken....

mmuetst

Citaat van: AudioEnZo op november  7, 2022, 08:36:47
Riool-audio, beter gaat het niet worden :D

Volgens mij staat op mijn werk in een van de kantoren een setje hele oude V-Vox luidsprekers. Zal morgen eens kijken....
In deze zitten alleen Dynaudio units.

Zonder frontje zien ze er niet mooi uit (oorspronkelijk kon je het frontje niet los halen).
Wim in Deil heeft deze luidsprekers weer in ere hersteld en voor gezorgd dat het frontje los genomen kan worden.
Units: dynaudio 21w54 Woofer d54af mid en d28/2 tweeter (als ik het goed heb)
Er is heel weinig te vinden over deze luidsprekers op het internet.

Geniet van Audio, maar betaal met mate, maar moet jij zeggen met je dure Mofi's die zeker lekker klinken.

frank2

EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra / Auralic Aries S1+PSU/Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/ USB: ms audio
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

kermy

Toen ik bij Fodor td werkte in de Stuisenburgstraat Rotterdam keken we zo op waar deze gebouwd werden. Ik denk niet dat deze locatie bij veel klanten bekent was, en maar goed ook.

Inmiddels zijn deze oude panden vervangen door nieuwe appartementen.

Met vriendelijke groet,

Kermy

mmuetst

Citaat van: frank2 op november  7, 2022, 10:04:45
Heb ze ooit ook gehad
Ik ben nog specifiek op zoek naar de specs van deze V-vox Habari Sound-Cylinders...helaas helemaal niks te vinden op het internet.
Er is helaas geen gebruikersgroep of iemand die een website heeft gemaakt (zoals bij de Translator luidsprekers). Heb ook eens gekeken in de reviews van oude audio tijdschriften...maar helaas.
Hoop dat iemand nog per ongeluk een gebruikers manual heeft of een folder ergens op zolder  ;D

mmuetst

Ben ook een beetje aan het experimenteren tussen triode en ultra lineair. Echter gaat de versterker harder spelen op het moment dat je overschakelt naar Ultra Lineair. Dan is is het lastig om te bepalen wat de verschillen zijn. Voorlopig geef ik de voorkeur aan triode.

mmuetst

De nieuwe opstelling. Of het zo blijft? Of dat het scherm toch aan een beugel vanuit het plafond vast komt? Ik moet het allemaal effe bekijken wat ik mooi vind.
Live muziek concerten via YouTube bekijken is wel gaaf. CD speler inwisselen voor een Blue-Ray speler?
Het idee was nog altijd een projector scherm uit het plafond en een beamer. Maar nu dit op het pad is gekomen, wel zo goed alternatief.

mmuetst

De werkdag geëindigd met een live concert in de mancave   :D
Prachtige registratie in zwart wit, en prachtige muziek:
Melanie De Biasio Live a Fip

gizmo2

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

kermy

Citaat van: gizmo2 op december 11, 2022, 22:57:40
Leek me wel leuk om hier neer te plaatsen [emoji16]

Trouwens wat een prijs.

REFERENCE 3A -Master Control  MMC
€ 1.950,00
https://link.marktplaats.nl/m1920566633?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

Ze zien er voor hun leeftijd wel vlekkeloos uit, en met denk ik originele stands in dito staat, nu nog zien of ze daarvoor weggaan.

Met vriendelijke groet,

Kermy

gizmo2

Citaat van: kermy op december 12, 2022, 08:48:06
Z zien er voor hun leeftijd wel vlekkeloos uit, en met denk ik originele stands in dito staat, nu nog zien of ze daarvoor weggaan.

Met vriendelijke groet,

Kermy
stands alleen al waren toen $790 dollar.
er is al een bod gedaan van €1800 euro......maar goed je weet hoe dat gaat op marktplaats.

mmuetst

Ik zie dat ik zuinig moet zijn op mijn REFERENCE 3A -Master Control  MMC  :D, prijs is niet normaal +/- €800,- voor een paar is wat ik ongeveer zie op HifiShark

gizmo2

Citaat van: mmuetst op december 12, 2022, 15:30:00
Ik zie dat ik zuinig moet zijn op mijn REFERENCE 3A -Master Control  MMC  :D, prijs is niet normaal +/- €800,- voor een paar is wat ik ongeveer zie op HifiShark
Ik heb laatst contact opgenomen met de fabrikant over mijn reference 3A grand master.
Ik wilde graag informatie over deze speakers weten. Die van mij waren een aangepaste versie van de MM De capo-i

En die prijs van €800 heb ik er ook zo'n beetje voor betaald.

http://3a-art-et-acoustique-appliquee.fr/catalogue_en.php?nom=Reference%203A&serie=MM%20De%20Capo-i

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk

mmuetst

Dit weekend na een X aantal uren te hebben gedraaid toch even de Bias weer even gecontroleerd van de Cayin versterker.
Alle punten weer netjes afgeregeld op 0.4 volt (ze waren niet veel verlopen).

mmuetst

Ik snap heel goed dat mensen graag één set willen hebben, hier niet. Vandaag de Cayin buizen weer omgeruild voor de 300B en de Translator Impact 4II voor de OLS Lotus II.
Puntje voor verbetering, mijn transformator van mijn buizen voorversterker bromt nogal. Misschien toch eens kijken of hier een DC blocker ingebouwd kan worden.
De Focal tweeters van de OLS zijn toch wel lekker hoor. Wat kan die oude meuk toch lekker klinken  ;)

Spijkie

Spelen je subs altijd mee of alleen in bepaalde luidspreker combinaties ?

Vet gaaf om zo'n kamer te hebben !

Gr Spijkie
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

mmuetst

Citaat van: Spijkie op februari 26, 2023, 08:02:03Spelen je subs altijd mee of alleen in bepaalde luidspreker combinaties ?

Vet gaaf om zo'n kamer te hebben !

Gr Spijkie
Dankjewel, ja de sub staat meestal aan, ook bij grotere luidsprekers. Alleen bij de Cayin versterker moet ik nog een aanpassing doen zodat deze ook gekoppeld kan worden aan de subs. Ik kan de Cayin ook gebruiken al een eindversterker maar dan moet ik mijn voorversterker ook gebruiken. En gezien de REC out niet gebruik op de Cayin, ga ik die aanpassen voor de subs.

Contour

Zo mee eens, mijn mini cave is slechts 12 vierkante meter, maar door de vrijheid die je hebt qua speaker plaatsing en demping, klinkt het veel beter dan in de huiskamer. De bekende nadelen van te warm in de zomer, koud in de winter neem je dan maar te lief.

Tabcam

Ik heb er expliciet voor gekozen om in de huiskamer zo goed mogelijk geluid te krijgen. Een vriendin de mancave in is op zich geen probleem maar dat wil zij niet. Heb ik een mancave dan zie ik mijn vriendin nog minder en grootste voordeel is dat series ook veel beter klinken :pompom:.

Zou het beter klinken in een kleine luisterruimte? Met mijn huidige luisprekers betwijfel ik dat, die hebben wel ruimte nodig Heb gelukkig geen audiophilia nervosa meer :angel: .
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

mmuetst

Ik heb gisteren lekker truttig met mijn vrouw naar Bed & Breakfast zitten kijken, dus ik zit niet altijd in mijn mancave. We hebben een gezonde mix met dingen zelf doen en samen. Gezien mijn mancave los staat kan ik qua volume hoger dan dat ik dat in ons appartement zou doen. Ook is de akoestiek een stuk beter dan in het appartement.
In de lente, zomer en een mooi najaar ben ik zo wie zo meer buiten dan in huis of mancave.

gizmo2

mmuetst

mmuetst

Op advies van @katwax mijn akoestiek aangepast.
Nu hoor ik @frank2 al roepen: "is geen high end, is maar drie laags papier"  :D
Zal vragen of mijn vrouw zuinig aan doet, dan heb ik er het langste plezier van.