LG presenteert de 97inch OLED (tv)

Started by papaleo, January 3, 2022, 19:56:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

M

Ik hoop op 4K, dan zou hij misschien nog betaalbaar zijn  ;)
LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

pameijer

Kan iedereen met een nieuwe JVC projector direct die weer inleveren  >:D
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

RvD

4K is het paneel en ook Sony komt met een 97 inch.

Hier nog een promo filmpje van LG over hun nieuwe EX technology:

https://www.youtube.com/watch?v=2KZK4XFJ37Y
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude/Amplitude 16
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (10x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

eduard

Hoe ga je die straks je huis in krijgen. Ga je vast lastig een trap op of af krijgen. Ik begin vast met sparen. Misschien over een jaar of 5 onder de 10k

PatrickP

Zal toch snel een verdubbeling in Euro's zijn ten opzichte van de 77 inch versie lijkt me...
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/

Dirkie

De grootste verandering dat me opviel; De g2 krijgt heatsink tov de vorige generatie. Geeft me iets meer vertrouwen uit technisch oogpunt.

HarrieA

Ik vind die presentatiefilmpjes altijd wel grappig. Ze laten zien dat een nieuw scherm weer allerlei verbeteringen heeft, maar dat zie dan op een scherm die dat "beter beeld" niet heeft [emoji848][emoji848][emoji23][emoji23]

VlisChris

95" is er toch al?
Volgens mij zie ik de dozen "regelmatig" op mijn werk staan dacht ik.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

rayz25

Ik heb gister mijn 55inch philips omgerolen voor een 77inch 4k oled vindt deze maat echt groot door de huidige lockdown niet in een winkel kunnen zien maar dit scherm scheelt niet veel met mijn oude tw2000 epson beamer  ;D Tijd voor een groter huis want een 77inch past bijna niet meer in een standaard rijtjeswoning huis  :D

papaleo

Quote from: rayz25 on January 14, 2022, 10:40:11
Ik heb gister mijn 55inch philips omgerolen voor een 77inch 4k oled vindt deze maat echt groot door de huidige lockdown niet in een winkel kunnen zien maar dit scherm scheelt niet veel met mijn oude tw2000 epson beamer  ;D Tijd voor een groter huis want een 77inch past bijna niet meer in een standaard rijtjeswoning huis  :D

Jouw post in dit draadje hoort hier niet thuis...je tv is namelijk (20 inch) te klein... :tongue2:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Richard70…

Quote from: papaleo on January 14, 2022, 11:32:32
Jouw post in dit draadje hoort hier niet thuis...je tv is namelijk (20 inch) te klein... :tongue2:
Hij kan hem nog omrolen  :D
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Starred

Quote from: PatrickP on January  4, 2022, 12:14:27
Zal toch snel een verdubbeling in Euro's zijn ten opzichte van de 77 inch versie lijkt me...

Voor die prijs koop ik hem

Fox

In de US komt een 98" min-led van TLC voor onder de 8.000 dollar ???
https://youtu.be/fHO4r4oIW6g


Quote from: PatrickP on January  4, 2022, 12:14:27
Zal toch snel een verdubbeling in Euro's zijn ten opzichte van de 77 inch versie lijkt me...

TopGun2010

HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

home@the movies

Quote from: TopGun2010 on January 19, 2022, 11:44:36
Begin van het eind van de beamer?

Dat is echt nog niet aan de orde hoor, ja het zal best dat er mensen overstag zullen gaan, maar het blijft "maar" 97 inch.
De laatste jaren zijn alle schermen die wij installeren en ruimtes die we bouwen met projectieschermen van minstens 2m50 tot 3 meter uitgerust.
We zullen eerst nog maar eens afwachten hoe betaalbaar een eventuele OLed/Qled enz,  van 110 of 120 inch en meer gaat worden, laat staan op welke manier je dat in een HT ruimte op zolder of in een kelder gaat krijgen.
Er zullen best mensen zijn voor wie 97 inch, of iets meer, voldoende gaat zijn, maar HT blijft een immersive gebeuren, en met de lichtopbrengst die laser projectoren nu halen, kunnen de schermen dus ook groter worden gemaakt.

TopGun2010

Ik hoop het voor jullie, is de kwaliteit van een beamer beter dan dit soort schermen?
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

home@the movies

Quote from: TopGun2010 on January 20, 2022, 10:00:31
Ik hoop het voor jullie, is de kwaliteit van een beamer beter dan dit soort schermen?

Voor ons maakt het niet uit hoor, wij kunnen net zo goed een groot beeldscherm plaatsen in de ruimtes die we bouwen, daar liggen we niet direct wakker van.
Beter zou ik het niet noemen, wel anders, kikken naar een projectie ipv naar een "directe" bron geeft een heel soort andere beleving die niet vergelijkbaar is.
Het is net dat gevoel en die beleving wat projectie zo speciaal maakt, en de huidige toestellen zijn echt wel van een niveau dat het beeld ook van het scherm spat.

TopGun2010

HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

darkrunner

#19
Je geraakt kijken op een beamer net zo goed gewoon als kijken op een tv (na een tijd wende 120" toch ook voor me)
Qua kwaliteit kijkend naar heel het Hdr verhaal is het op een beamer toch een hoop gedoe en moet je er nog eens een hoop extra geld tegenaan smijten wil je het deftig kunnen afspelen op een beamer, DV is toch ook wel een gemis op beamers vind ik, verkies 100% Dv boven Hdr het aanbod in Dv is via de steamings diensten ook behoorlijk.

90" tv en ik ben content dit is voor mij de ideale maat voor 2:35:1 materiaal te bekijken vanaf 3 meter afstand om ene beamer volledig naast me neer te leggen, voorlopig nog een jaar of 4/5 genieten van de 85" Sony, lang getwijfeld tussen een 85" tv of een nieuwe beamer of beide, totaal geen spijt van de keuze voor tv en beamer optie te droppen, geen gedoe met Hdr, Dv is echt wel een meerwaarde en beeld spat van het scherm, geniet nog elke avond als we een film/serie kijken.

eduard

Quote from: Fox on January 19, 2022, 10:42:45
In de US komt een 98" min-led van TLC voor onder de 8.000 dollar ???
https://youtu.be/fHO4r4oIW6g
Mini led is geen micro led en zeker geen oled. Kwaliteit zal dus wat minder zijn. Maar wel lekker groot


Verstuurd vanaf mijn CPH2145 met Tapatalk


N1v3K

#21
Quote from: TopGun2010 on January 19, 2022, 11:44:36
Begin van het eind van de beamer?

Dat denk ik niet.
Simpelweg omdat een projector een ander plaatje presenteert dan een televisie.
Ik vind het beeld van een tv geen recht doen aan de film. Ziet er gewoon anders uit. Heeft niet de filmische look.

Een film beleven doe je in een verduisterde ruimte met projectie op een reflectief scherm. Niet door te kijken naar een glazen plaat waar licht uit komt.

eduard

Voor mij persoonlijk zou het wel het einde van projectie kunnen zijn. Ik heb nu (afgelopen 9 maanden)voor eerst sinds meer dan 20 jaar geen projector. Als tussen oplossing recent een 83 inch sony XR-83A90J.
Wanneer ik eventueel over een paar jaar weer de beschikking hebt over een grotere en hogere HT ruimte zal ik vervolgens kijken wat er op tv gebied dan betaalbaar is en daarna pas naar een projector, een 97 inch of grotere tv zou best wel eens bij mij de voorkeur gaan krijgen.

Christoffeldg

#23
Het klinkt  bizar, maar ik zou voorlopig voor een projector gaan gewoon om de betrouwbaarheid.

Mijn Sony was echt een oerdegelijk apparaat die zonder probleem erg lang mee kon zonder zichtbaar kwaliteit verschil.

Met mijn televisies toch echt een ander verhaal... . Ze konden het allemaal een jaar of 3 trekken of er kwam een groene streep door, of burn in, etc. Daar durf ik voorlopig geen 10k aan uit te geven. Ze zijn altijd zo high tech dat er continue kinder fouten in zitten. Max de 1.5k die ik voor mij 65"C9 heb betaald
Video: Sony VPL-HW790ES, Elite screen Aeon 135" Cinewhite,
Speakers: Bowers and Wilkins 802 D3 front, JBL 580 rear
Amplifiers: Lyngdorf stereo TDAI 2170, Lyngdorf SDA 2400, Denon 4300H Home Theatre
Equipment: PC/PS5/Xbox Series X/Switch

darkrunner

Kijk je dan evenveel uren op je beamer zoals je dat op een je tv deed?

Meeste tv moeten toch een 25.000 uren deftig kunnen meegaan, laser beamers zitten daar dus al dicht bij maar heb toch ook al gehoord dat die panelen verslijten en daar zijn nog geen cijfers bij de nieuwe toestellen qua branduren van bekend wanneer die beginnen te slijten.

+ komt er nog bij dat 6/8 uur elke dag je beamer laten spelen blijkbaar niet goed is wat je bij een tv geen probleem normaal geen probleem is.