Eerbetoon aan onze Deltawerken- Oosterschelde kering @ sunset

Gestart door Hannibal_, oktober 24, 2021, 19:15:39

Vorige topic - Volgende topic

Hannibal_

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P8,
Mytek Brooklyn DAC+/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

LittleNinja

Net even gezien. Leuk gedaan wel.

Heb je nooit angst je drone te verliezen ergens in het water?
Mijn hemel jullie zijn vermoeiend....

Hannibal_

Citaat van: LittleNinja op maart 15, 2025, 00:42:12Net even gezien. Leuk gedaan wel.

Heb je nooit angst je drone te verliezen ergens in het water?

Lol...
Dat is een oude!

Dit was nog met de mini 2.

Ja natuurlijk heb je dat in je achterhoofd. Op zich hangt zo'n dji gewoon solide in de lucht en valt normaal niet zo maar naar beneden. Goed op de accu letten ook, dat wel.

Dat was dan ook het puntje waar ik even dacht hem te verliezen. Zo'n dam is best groot en er stond een milde tegenwind bij terugkomst. Die was boven het water echter wel wat sterker dan waar ik stond. Op een gegeven moment komt de ingestelde maximale afstand op het scherm (2KM), wat een beetje een verrassing was, zo ver. Een blik op de accu was genoeg om terug te keren, maar met samengeknepen billen tegen de wind in. Dan is 2 km ineens best een stuk. Maar ik hield rond de 8% over  ???

Volgende accu...  ;)

Maar was leuk project om te doen, dam bij zonsondergang, al was die zonsondergang niet de gedroomde zonsondergang.

Mytek Brooklyn DAC+/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect

LittleNinja

Citaat van: Hannibal_ op maart 15, 2025, 09:08:45Lol...
Dat is een oude!

Dit was nog met de mini 2.

Ja natuurlijk heb je dat in je achterhoofd. Op zich hangt zo'n dji gewoon solide in de lucht en valt normaal niet zo maar naar beneden. Goed op de accu letten ook, dat wel.

Dat was dan ook het puntje waar ik even dacht hem te verliezen. Zo'n dam is best groot en er stond een milde tegenwind bij terugkomst. Die was boven het water echter wel wat sterker dan waar ik stond. Op een gegeven moment komt de ingestelde maximale afstand op het scherm (2KM), wat een beetje een verrassing was, zo ver. Een blik op de accu was genoeg om terug te keren, maar met samengeknepen billen tegen de wind in. Dan is 2 km ineens best een stuk. Maar ik hield rond de 8% over  ???

Volgende accu...  ;)

Maar was leuk project om te doen, dam bij zonsondergang, al was die zonsondergang niet de gedroomde zonsondergang.

Oef... ja dat heb ik ook wel eens gehad in de duinen! Heen "no worries", terugweg leek hij niet te willen bewegen. Voordeel daar was dat het boven land was! :D

Heb je wel eens die vette Volvo vastgelegd met de drone?

Hannibal_

Citaat van: LittleNinja op maart 15, 2025, 10:29:34Oef... ja dat heb ik ook wel eens gehad in de duinen! Heen "no worries", terugweg leek hij niet te willen bewegen. Voordeel daar was dat het boven land was! :D

Heb je wel eens die vette Volvo vastgelegd met de drone?

Auw!

Ja... altijd op letten.
Ik had echt de kracht van de wind boven het water onderschat desondanks.

Welke Volvo precies?

Deze:

Of deze:

(Foutje eerste bocht is in post gebeurd)

J.A.F._Doorhof

Angst met vliegen is denk ik normaal
Vlieg al jaren en heb elke keer spreekwoordelijk het zweet op de rug

Misschien ook omdat mijn eerste drones totaal geen security hadden en soms al na 100meter video kwijt waren.

Met een DJI hebben we op het strand in Zweden in enorme wind gevlogen en hij komt altijd terug. Alleen toen HEEEEL langzaam.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

LittleNinja

Citaat van: Hannibal_ op maart 16, 2025, 04:35:20Auw!

Ja... altijd op letten.
Ik had echt de kracht van de wind boven het water onderschat desondanks.

Welke Volvo precies?

Deze:

Of deze:

(Foutje eerste bocht is in post gebeurd)

Iets versneld zag ik aan de debiele snelheid van fietsers en windmolens. :D
Maar logisch wel.. Anders is het bijna niet te doen.

Vooral met Goldy ziet er tof uit. Er zitten een paar mooie shots tussen.

Hannibal_

Citaat van: LittleNinja op maart 17, 2025, 13:56:34Iets versneld zag ik aan de debiele snelheid van fietsers en windmolens. :D
Maar logisch wel.. Anders is het bijna niet te doen.

Vooral met Goldy ziet er tof uit. Er zitten een paar mooie shots tussen.

Dank je.

De C70 is inderdaad wat versneld.
Niet heel veel maar wilde een wat uptempo filmpje maken en er is een grens aan hoe snel de drone kan volgen.
Geschoten met de normale (veilige) tracking mode.

Goldy is zo hier en daar zelfs vertraagd.
Geschoten met de zijwaartse tracking mode zonder obstakel detectie.
Kon daar prima en meer zicht op het mooie landschap.
Mooie mode, geeft veel vrijheid om bij te sturen.

LittleNinja

Ik wil er ook weer mee aan de slag, echter hebben wij nagenoeg geen omgevingen hier om dit te doen...  :nopompom:

Hannibal_

Citaat van: LittleNinja op maart 19, 2025, 15:30:51Ik wil er ook weer mee aan de slag, echter hebben wij nagenoeg geen omgevingen hier om dit te doen...  :nopompom:

Hmmmm ja... Dat is ook lastig inderdaad.
Waar ik gefilmd heb was ook discutabel. Geen no fly zone, maar wel een strook natura 2000 gebied. Langs het water en de stranden.

Op zich leek de weg e.d. daarvan vrij en ik zag geen broedvogels (of überhaupt vogels). Alleen wat koeien wat verderop.
Dus het gezonde verstand maar gebruikt en gevlogen.

Mijn "oefenveldje" hier in de buurt is ook zo'n ding. Dat ligt in de uitlopers van een no fly zone van Woensdrecht. Niet de no fly zone zelf maar een flinke cirkel daaromheen. Net op de grens ligt het veldje. Tja... daar vlieg ik dus ook gewoon als ik iets wil uitproberen.

Heel Nederland is restricted.

LittleNinja

Citaat van: Hannibal_ op maart 21, 2025, 05:56:21Heel Nederland is restricted.

Ja er is weinig lol te beleven in het grootste deel van Nederland. Dat irriteert me wel eens aangezien er echt niet altijd een goede reden aan te wijzen is.

Wat dan wel weer grappig is, is dat er steden zijn waar je wel door het centrum mag vliegen (wanneer het niet druk is uiteraard..). Helaas kent de politie de regels niet, dus die proberen je alsnog weg te sturen..

riwi

Hannibal_

Citaat van: riwi op april  9, 2025, 20:41:28Prachtig mooi die p1800  8)

Dank, dank, dank!
Ons 70'er liefje inderdaad.
Krijgt momenteel een mooi (hoop ik) nieuw interieur.

Ze is eigenlijk, als ik ga lopen muggenziften, geen P1800 (dat waren de beroerde in Engeland gebouwde eerste serie) maar een 1800E. De laatste serie met een vroeg injectie systeem. Maar dat terzijde  ;)

riwi

Citaat van: Hannibal_ op april  9, 2025, 20:52:01Ze is eigenlijk, als ik ga lopen muggenziften, geen P1800 (dat waren de beroerde in Engeland gebouwde eerste serie) maar een 1800E. De laatste serie met een vroeg injectie systeem. Maar dat terzijde  ;)
Dat wist ik niet. Mijn vader wilde vroeger een 1800ES maar die was te duur ;) Wij reden een Amazon en later kwam er een 544 katterug bij. Die zijn allebei verkocht vlak voor zijn overlijden in 1998. Blijft mooi die oude Volvo's.

Hannibal_

Citaat van: riwi op april  9, 2025, 20:56:39Dat wist ik niet. Mijn vader wilde vroeger een 1800ES maar die was te duur ;) Wij reden een Amazon en later kwam er een 544 katterug bij. Die zijn allebei verkocht vlak voor zijn overlijden in 1998. Blijft mooi die oude Volvo's.

Die types zijn ook verwarrend.
Ze worden in de volksmond ook vaak gewoon P1800 genoemd.
Vandaar: ik zit te muggenziften  ;)

De 1800ES, shooting brake?
Ja, ook bijzonder.
Die wordt ook wel sneeuwitjes lijkwagen genoemd.
Een of andere playmate (Marilyn Cole) heeft ooit een knalroze cadeau gekregen  ;D  ???

Ik begrijp het wel dat je vader die ES duur vond, hoor.
Die moest in 1973 (laatste jaar van de 2 productie jaren) 33000 gulden kosten!
En dat was in die tijd echt heel erg veel geld (huizen territorium).

Ik heb dat even door de calculator van het CBS gehaald en dan klopt dat ook wel.
Volgens het CBS zou dat nu 544.586,63 Euro zijn.
Nog steeds heel veel geld voor een autootje  ;)

Maar een Amazon en katterug is gewoon ook wel heel erg mooi he.