Windows 11

Gestart door CineSmurf, oktober 9, 2021, 12:27:18

Vorige topic - Volgende topic

CineSmurf

Iemand hier al een upgrade gedaan naar Windows 11.

Ik heb het inmiddels draaien. Zie weinig verschil, behalve dat ie geen 5.1 meer wil selecteren, maar alleen stereo. Staat wel in het lijstje, maar als ik 'm selecteer, springt ie weer terug naar stereo.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Marcel.B

Hier hetzelfde , wil ook niet naar 5.1 maar hij schakelt bij VLC wel automatisch naar DD en DTS.

Maar W11 loopt heel lekker, geen problemen gehad.

Samsung QE85QN95B, DMP-A10, NILAI 2x260 watt , Kef R11 , DUAL SVS SB16 Ultra,HTPC Streacom F12  ,RTX 4070 , VU+ Duo se 4K, Audioquest Rocket 88, PS5, UMIK.

CineSmurf

Die ga ik proberen dan. Verder werkt t prima. Centreren taakbalk heb ik meteen maar ongedaan gemaakt. Start linksonder wel zo lekker.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Richi

Citaat van: CineSmurf op oktober  9, 2021, 20:25:42
Centreren taakbalk heb ik meteen maar ongedaan gemaakt. Start linksonder wel zo lekker.
Lijkt anders teveel op Apple?  :ph34r:   :angel:
Woonkamer Naim Muso 2 • Apple TV 4K • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear Classé attic - in voorbereiding Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Mac Mini M2 Roon • Marantz SA-11S2 • Parasound D/AC-2000 Ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • Philips 55POS9002 • Audioquest • Grimm • Philips Pronto

CineSmurf

Geluid kon ik trouwens oplossen door naar het "oude" geluids panel te gaan. Bij systeem - geluid, naar "meer geluidsinstellingen".

Fox

Mijn pc geeft nu aan wat hij klaar is om W11 te installeren (zit nu op W10), maar gelijk ook de mededeling dat sommige programma's niet onder W11 werken.

Is het wel verstandig om deze update te doen?

AudioEnZo

Hier een paar maanden terug hetzelfde gehad en uitgevoerd, alles is blijven werken. Er wordt niet aangegeven welke programma's eventueel niet meer gaan werken toch?

Raymond187

Citaat van: AudioEnZo op februari 10, 2023, 09:04:19Hier een paar maanden terug hetzelfde gehad en uitgevoerd, alles is blijven werken. Er wordt niet aangegeven welke programma's eventueel niet meer gaan werken toch?
Jazeker wel, want hij kijkt naar de compatibiliteit van de applicaties. Als de huidige versie bv geen tag heeft dat deze ook onder Win11 werkt, vanuit de leverancier dan krijg je die melding. In de meeste gevallen gaat het wel werken.

Werkt het niet dan ff de juiste versie downloaden...en als die niet bestaat, dan een ander software pakket die wel mee gaat met de tijd, want Win11 is al een hele poos beschikbaar.

Fox

Mooie tip, maar die gaat helaas niet altijd op  ;)

Vb de Philips Pronto software  en als je een wat oudere printer hebt of zo :(

Werkt Office 2013 en Outlook 2011 nog?

Citaat van: Raymond187 op februari 10, 2023, 09:29:45Werkt het niet dan ff de juiste versie downloaden...en als die niet bestaat, dan een ander software pakket die wel mee gaat met de tijd, want Win11 is al een hele poos beschikbaar.

FS249

Weet niet welke programma's het dan mogelijk bij jou niet meer doen, maar al eens gekeken naar Linux? Ik gebruik dit al jaren en mis Win niet.

Met het Open Office pakket kun je alles doen ook in en met de Office paketten.

Linux is ook naast Win te installeren dan kun je kiezen. Had ik in het begin ook, maar ben inmiddels helemaal overgestapt.

Linux is altijd snel, ook op een oudere PC.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac: FS 249.3, Vela BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Accuphase DP 410, Tuner Marantz 2120, Cassettedeck: Nakamichi 480, Draaitafel: Sony PS- X4.

jazzy

Ander issue met Windows 11 is dat een rechtsklik op de taakbalk niets meer doet. Is een heel stom dingetje maar ik gebruik dat vaak. Voor mij reden om gewoon lekker met Windows 10 te blijven werken voorlopig.
Woonkamer: Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11 - Quad L-series 12" sub - Sony KD-65XF9005
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40
Serre: Samsung QBR 55 - Nvidia Shield

riwi

Citaat van: Fox op februari 11, 2023, 08:43:33Vb de Philips Pronto software  en als je een wat oudere printer hebt of zo :(

Werk Office 2013 en Outlook 2011 nog?
De philips pronto software werkt nog via win 11. Ik heb de PEP3 versie. De PEP2 deed het bij mij op windows 10 al niet meer. Voor de pronto heb ik mijn oude windows 7 PC nog bewaard. Als die dan niet meer kan onder nieuwe windows versies kan ik de windows 7 PC nog even aanzetten. Die gebruik ik ook nog om CD's te rippen of te branden.
Kwa office heb ik 2019, die doet het nog wel.
Oudere hardware zoals printers en scanners weet ik niet. Mijn printer is HP, die blijven het meestal wel doen (want 1 grote driver voor alle HP printers).

Kjelt

Citaat van: jazzy op februari 11, 2023, 13:45:36Ander issue met Windows 11 is dat een rechtsklik op de taakbalk niets meer doet. Is een heel stom dingetje maar ik gebruik dat vaak.
Huh? Werkt nog steeds om bv taskmanager te selecteren.
Welke functie gebruik jij hem voor dat niet meer werkt?

Waar ik wel lang een issue mee heb gehad is bv rechtermuisknop op een file om te bcomparen, of svn tortoise en dat soort dingen te gebruiken. Die waren er nog wel maar dan moest je een extra handeling verrichten iets als extra of options klikken en daarna kon je deze selecteren.
Na een google en bijbehorende registry wijziging te hebben doorgevoerd is het weer als vanouds.
Dat vind ik dan wel weer k#t van windowsdat ze dit soort persoonlijke voorkeurszaken niet netjes via de GUI bij settings hebben gezet maar dat je ergens een onleesbare registry entry moet wijzigen. Voor hetzelfde geld zet je zo security uit, of andere schadelijke actie.

jazzy

Citaat van: Kjelt op april 14, 2025, 19:12:33Huh? Werkt nog steeds om bv taskmanager te selecteren.
Welke functie gebruik jij hem voor dat niet meer werkt?
Toen ik dat schreef klopte het. :)
Woonkamer: Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11 - Quad L-series 12" sub - Sony KD-65XF9005
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40
Serre: Samsung QBR 55 - Nvidia Shield

riwi

Citaat van: jazzy op april 14, 2025, 19:31:47Toen ik dat schreef klopte het. :)

Ja sorry voor de necrobump ;)

Citaat van: Kjelt op april 14, 2025, 19:12:33Dat vind ik dan wel weer k#t van windowsdat ze dit soort persoonlijke voorkeurszaken niet netjes via de GUI bij settings hebben gezet maar dat je ergens een onleesbare registry entry moet wijzigen. Voor hetzelfde geld zet je zo security uit, of andere schadelijke actie.
Ja zo had ik vandaag met mijn laptop dat mijn thuis wifi weer als public geclassificeert was (ipv het trusted private). En moest ik ook zoeken hoe ik de unauthenticated access naar de NAS PC weer aan kon zetten (met gpedit.msc, of via reg key). Dat doen ze ook zo maar even met een update binnen Win11.

En het start menu is vrijwel onbruikbaar geworden. Alles wat je wil moet je zoeken.

Fox

Het lukt mij wel om PEP3 te laten werken, maar dan werkt de communicatie niet naar de Pronto.
En (ik zal het wel fout doen) wat ik mis met PEP3 is dat je geen configuratie uit de Pronto meer kan halen en alleen kan inladen...

Op mijn W12 PC staat nu geen Pronto software voor mijn 9400 (heb ook nog een NG ergens).

Citaat van: riwi op april 14, 2025, 15:17:03De philips pronto software werkt nog via win 11. Ik heb de PEP3 versie. De PEP2 deed het bij mij op windows 10 al niet meer. Voor de pronto heb ik mijn oude windows 7 PC nog bewaard. Als die dan niet meer kan onder nieuwe windows versies kan ik de windows 7 PC nog even aanzetten. Die gebruik ik ook nog om CD's te rippen of te branden.
Kwa office heb ik 2019, die doet het nog wel.
Oudere hardware zoals printers en scanners weet ik niet. Mijn printer is HP, die blijven het meestal wel doen (want 1 grote driver voor alle HP printers).

riwi

Citaat van: Fox op april 15, 2025, 10:56:03Het lukt mij wel om PEP3 te laten werken, maar dan werkt de communicatie niet naar de Pronto.
En (ik zal het wel fout doen) wat ik mis met PEP3 is dat je geen configuratie uit de Pronto meer kan halen en alleen kan inladen...

Probeer eens om de Pronto op een oude USB poort te zetten (een zwarte ipv een blauwe). Bij mij doet ie het namelijk niet op USB3 maar wel op oudere USB2 poorten.
Ik weet niet meer of dat ooit gewerkt heeft met PEP, exporteren van de config naar de PC. Ik laad altijd de laatste config van de PC naar de pronto.

Richi

Citaat van: riwi op april 14, 2025, 15:17:03De philips pronto software werkt nog via win 11. Ik heb de PEP3 versie. De PEP2 deed het bij mij op windows 10 al niet meer. Voor de pronto heb ik mijn oude windows 7 PC nog bewaard.

Toevallig ben ik een oude laptop aan het inrichten om met de Pronto NG software aan de slag te gaan om een SBCRU990 te gaan inrichten. Deze laptop draait op Windows 10, maar daar krijg ik - ook in de Windows XP of 7 compatibility modus - de Pronto NG software niet meer mee aan de gang. Na het splash scherm is het klaar. Dus ben ik er nu Virtualbox met Windows XP op aan het installeren. Niet ideaal.

[Wat is de PEP3 versie van de Pronto software en hoe kom ik daar aan? Als die onder Windows 10 draait, dan zou dat super zijn.]

Edit 1: Pronto Edit Professional (PEP, duh) versie 3 dus. Als je daarmee ook de oudere Pronto's kan programmeren, dan zou dat super zijn.
Edit 2: hier staat een stap voor stap beschrijving voor het installeren onder Windows 10: https://web.archive.org/web/20240910150936/https://www.remotecentral.com/cgi-bin/mboard/prontopro/thread.cgi?5474 Inmiddels heb ik PEP versie 1, 2 en 3 gevonden en gedownload, dus vanavond maar eens proberen
Woonkamer Naim Muso 2 • Apple TV 4K • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear Classé attic - in voorbereiding Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Mac Mini M2 Roon • Marantz SA-11S2 • Parasound D/AC-2000 Ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • Philips 55POS9002 • Audioquest • Grimm • Philips Pronto

riwi

pep3 configs zijn niet te laden in PEP2. Andersom wel. Als je dus over gaat naar pep3 zou ik nog je pep2 config bewaren voor als je later ooit terug zou willen.

Je hebt ze gevonden lees ik anders zou ik ze online kunnen zetten.

Fox

I have just acquired a pre-programmed TSU 9400 remote as part of a system I have just bought and I want to amend/extend the programming to include other item of equipment. Before I do this I would like to back up the existing ccf files on the remote (which only exist within the remote - I do not have a version on a disc or hard drive) so that I can restore the status quo in case anything goes wrong. On the non-professional version of ProntoEdit it used to be possible to both upload from and download to the remote control from within the ProntoEdit software. By uploading from the remote and then saving to hard drive it was always possible to retrieve the ccf files from the remote. The professional version of the ProntoEdit software appears only to allow the ccf files to be downloaded to the remote and prevents the uploading option. Can anyone confirm whether this is the case and if there is a work round that will enable me to back up the current contents of the remote? Many thanks

https://www.avforums.com/threads/uploading-from-pronto-tsu9400-remote-to-prontoedit-professional.1084475/

Indeed it is not possible. I learned the hard way by not backing up my configuration on the PC.
I lost it and had to start the programming all over again just so I could make a couple of tweaks.:mad:

On the old Prontos, the remote itself became a backup for your configuration as you could upload it back to the PC. Not so with the Pronto Professional range.

I can understand it though, it must be pretty sickening for a dealer to spend hours programming a remote for 1 paying client, and then see your work flung around the internet for nowt.

Citaat van: riwi op april 15, 2025, 12:26:06Probeer eens om de Pronto op een oude USB poort te zetten (een zwarte ipv een blauwe). Bij mij doet ie het namelijk niet op USB3 maar wel op oudere USB2 poorten.
Ik weet niet meer of dat ooit gewerkt heeft met PEP, exporteren van de config naar de PC. Ik laad altijd de laatste config van de PC naar de pronto.

jaco

Citaat van: Fox op april 16, 2025, 11:35:18I can understand it though, it must be pretty sickening for a dealer to spend hours programming a remote for 1 paying client, and then see your work flung around the internet for nowt.

The question remains of where that professional got his knowlegde from, most likely lended it from somone who did create that code.
I also did share the code I made, I just hoped it helped people.
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

riwi

Ja een deel van Jaco's code heb ik ook gebruikt. Volgens mij het klokje nog steeds.
De serial extender gebruik ik niet meer, dus die code gebruik ik niet meer. Dat was voor mij alleen om de Volumestand via serial uit te lezen van de Classé versterker. Maar daarvoor moest dus wel een wifi station en de extender aan staan. En de pronto was veel sneller leeg met wifi "aan".